Dialogi

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
Camikazim
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Dec 28, 2009 4:43 pm

Dialogi

Post by Camikazim »

Witam! :D Chcę zrobić moda, z bratem, ale nie idą nam dialogi, SAIL zmienialiśmy w różne sposoby.
Wygląda on teraz tak:

Code: Select all

starting
begin
Say(Yama Hama,'Yama-1');
Say(Dama Hama,'Dama-1');
end;
Nie wiem, czy to jest błąd SAIL'a czy czegoś innego. :(
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Dialogi

Post by Radzio »

Zwyczajnie nie może być zmiennej ze znakiem białym (np. ze spacją):

Code: Select all

Yama Hama
musi być 'jednym słowem' np.

Code: Select all

Yama_Hama
User avatar
Gorki16
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 236
Joined: Thu Jan 29, 2009 1:02 pm
Location: Głogów

Re: Dialogi

Post by Gorki16 »

ja bym zmienił identy na krótsze ale tak by nie było tak jak pisał Radzio czyli znaków białych ;)
User avatar
Terminat
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 214
Joined: Sat Aug 01, 2009 10:32 pm

Re: Dialogi

Post by Terminat »

Jeszcze moze musisz miec pliki txt wypakowane z data1 aby dialogi działały
Nikt was tak nie *****
Jak będzie was ***** Langusta

~Terminat. 2016.
User avatar
Gorki16
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 236
Joined: Thu Jan 29, 2009 1:02 pm
Location: Głogów

Re: Dialogi

Post by Gorki16 »

nie musi nic wypakowywać xD wystarczy że sam stworzy plik txt w odpowiednim folderze i kodowaniu ;)
User avatar
Terminat
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 214
Joined: Sat Aug 01, 2009 10:32 pm

Re: Dialogi

Post by Terminat »

tak ale zeby dzialaly w kampani musi wypakowac plik campaings z dialogami itp
Nikt was tak nie *****
Jak będzie was ***** Langusta

~Terminat. 2016.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Dialogi

Post by Antitheus »

Folder taki da się zrobić ręcznie i powklejać tylko odpowiednie pliki etc.
Camikazim
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Dec 28, 2009 4:43 pm

Re: Dialogi

Post by Camikazim »

Dobra, dzięki narazie popatrze te możliwości itd. co mi napisaliście O,o
Sry, że mnie nie było nie miałem czasu :/

@EDIT
Właśnie co do tych identów.. to przy tworzeniu postaci trzeba go wpisać czy jak? Bo nie bardzo to rozumiem :?
User avatar
Gorki16
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 236
Joined: Thu Jan 29, 2009 1:02 pm
Location: Głogów

Re: Dialogi

Post by Gorki16 »

jak tworzysz postać w edytorze to masz tam okienko do wpisywania identów w lewym dolnym rogu, jak robisz w sailu to dajesz na przykład:

Code: Select all

pedal=newcharacter();
czy cuś takiego, w tej chwili ci dokładnie nie powiem ale tworzenie ludzi w sailu masz w modding archiwe stronka druga ;) mozesz też definiowac postacie w start.txt ale to już inna zabawa(też gdzieś jest opisane wystarczy poszukać)
Camikazim
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Dec 28, 2009 4:43 pm

Re: Dialogi

Post by Camikazim »

a w czym lepiej tworzyc? ;p i do jakiego folderu mam wrzucic jakies tam pliki i jakie pliki?
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Dialogi

Post by Backero »

Najłatwiej postacie stawiać na mapie i nadawać im identyfikator. Jednak, gdy mają się one pojawić w trakcie misji, to już lepiej zdefiniować je w SAILu. W sumie start.txt wydaje się wtedy zbędny, bo gdy w SAILu zapisujesz postacie (np: po zakończeniu misji lub zniknięciu postaci poza mapą) to i tak zostają tam zapisywane w save'ach.

A jak już sie uprzesz na start.txt to jest on w Campaigns\#strona, gdzie #strona to Am, Ru lub Ar.
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 985
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Dialogi

Post by Gothuk »

Gorki w SAIL'u nie uzywa sie pustych nawiasów w funkcji; wywoluje sie je sama nazwa, wiec:

Code: Select all

pedal=newcharacter;
Camikazim najlepiej jest tworzyc postacie SAIL'em.
Camikazim wrote:;p i do jakiego folderu mam wrzucic jakies tam pliki i jakie pliki?
jakie chcesz pliki wrzucac?

Pliki .wri zawierajace dialogi postaci w misji umieszczasz w folderze %MODDIR%/Campaigns/%SIDE%/Txt%NR%.wri
lub w folderach jezykowych (#pol, #cze itd.)

Plik z definicja kapanii umieszczasz w %MODDIR%/Campaigns/headers.wri
oraz w folderach jezykowych.

Plik z opisami bohaterow: %MODDIR%/Campaigns/%SIDE%/start.txt

reszte kiedys dopisze. Zmienne uzyte tutaj to:
%ModDir% - miejsce gdzie znajduje sie twoj mod
%NR% - nr. misji.
%side% - strona - AR, RUS, AM
User avatar
Gorki16
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 236
Joined: Thu Jan 29, 2009 1:02 pm
Location: Głogów

Re: Dialogi

Post by Gorki16 »

nie wiem jak nawias mi wskoczył do tego kodu xD może to dlatego że po sylwku ;)

jak chcesz wiedzieć gdzie co wrzucać i takie tam podobne rzeczy możesz zajrzeć do moda, który nie jest spakowany do pliku .owp
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Dialogi

Post by Radzio »

Ależ można zostawić nawias przy funkcji, nawet gdy nie jest potrzebny, choć akurat tu potrzebny jest, bo trzeba podać identyfikator postaci ze start.txt
Camikazim
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 5
Joined: Mon Dec 28, 2009 4:43 pm

Re: Dialogi

Post by Camikazim »

a jak dodać cel misji?
Bo chcę żeby po jakimś dialogu był nowy cel np.
Idź na wschód.
Last edited by Camikazim on Sun Jan 10, 2010 12:50 pm, edited 2 times in total.
Post Reply