Page 1 of 2
Dialogi
Posted: Mon Dec 28, 2009 5:35 pm
by Camikazim
Witam!

Chcę zrobić moda, z bratem, ale nie idą nam dialogi, SAIL zmienialiśmy w różne sposoby.
Wygląda on teraz tak:
Code: Select all
starting
begin
Say(Yama Hama,'Yama-1');
Say(Dama Hama,'Dama-1');
end;
Nie wiem, czy to jest błąd SAIL'a czy czegoś innego.

Re: Dialogi
Posted: Mon Dec 28, 2009 5:49 pm
by Radzio
Zwyczajnie nie może być zmiennej ze znakiem białym (np. ze spacją):
musi być 'jednym słowem' np.
Re: Dialogi
Posted: Mon Dec 28, 2009 7:12 pm
by Gorki16
ja bym zmienił identy na krótsze ale tak by nie było tak jak pisał Radzio czyli znaków białych

Re: Dialogi
Posted: Mon Dec 28, 2009 7:35 pm
by Terminat
Jeszcze moze musisz miec pliki txt wypakowane z data1 aby dialogi działały
Re: Dialogi
Posted: Mon Dec 28, 2009 8:05 pm
by Gorki16
nie musi nic wypakowywać xD wystarczy że sam stworzy plik txt w odpowiednim folderze i kodowaniu

Re: Dialogi
Posted: Mon Dec 28, 2009 11:29 pm
by Terminat
tak ale zeby dzialaly w kampani musi wypakowac plik campaings z dialogami itp
Re: Dialogi
Posted: Tue Dec 29, 2009 1:21 pm
by Antitheus
Folder taki da się zrobić ręcznie i powklejać tylko odpowiednie pliki etc.
Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 11:45 am
by Camikazim
Dobra, dzięki narazie popatrze te możliwości itd. co mi napisaliście O,o
Sry, że mnie nie było nie miałem czasu :/
@EDIT
Właśnie co do tych identów.. to przy tworzeniu postaci trzeba go wpisać czy jak? Bo nie bardzo to rozumiem

Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 11:59 am
by Gorki16
jak tworzysz postać w edytorze to masz tam okienko do wpisywania identów w lewym dolnym rogu, jak robisz w sailu to dajesz na przykład:
czy cuś takiego, w tej chwili ci dokładnie nie powiem ale tworzenie ludzi w sailu masz w modding archiwe stronka druga

mozesz też definiowac postacie w start.txt ale to już inna zabawa(też gdzieś jest opisane wystarczy poszukać)
Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 6:01 pm
by Camikazim
a w czym lepiej tworzyc? ;p i do jakiego folderu mam wrzucic jakies tam pliki i jakie pliki?
Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 6:15 pm
by Backero
Najłatwiej postacie stawiać na mapie i nadawać im identyfikator. Jednak, gdy mają się one pojawić w trakcie misji, to już lepiej zdefiniować je w SAILu. W sumie start.txt wydaje się wtedy zbędny, bo gdy w SAILu zapisujesz postacie (np: po zakończeniu misji lub zniknięciu postaci poza mapą) to i tak zostają tam zapisywane w save'ach.
A jak już sie uprzesz na start.txt to jest on w Campaigns\#strona, gdzie #strona to Am, Ru lub Ar.
Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 6:22 pm
by Gothuk
Gorki w SAIL'u nie uzywa sie pustych nawiasów w funkcji; wywoluje sie je sama nazwa, wiec:
Camikazim najlepiej jest tworzyc postacie SAIL'em.
Camikazim wrote:;p i do jakiego folderu mam wrzucic jakies tam pliki i jakie pliki?
jakie chcesz pliki wrzucac?
Pliki .wri zawierajace dialogi postaci w misji umieszczasz w folderze
%MODDIR%/Campaigns/%SIDE%/Txt%NR%.wri
lub w folderach jezykowych (#pol, #cze itd.)
Plik z definicja kapanii umieszczasz w
%MODDIR%/Campaigns/headers.wri
oraz w folderach jezykowych.
Plik z opisami bohaterow:
%MODDIR%/Campaigns/%SIDE%/start.txt
reszte kiedys dopisze. Zmienne uzyte tutaj to:
%ModDir% - miejsce gdzie znajduje sie twoj mod
%NR% - nr. misji.
%side% - strona - AR, RUS, AM
Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 7:00 pm
by Gorki16
nie wiem jak nawias mi wskoczył do tego kodu xD może to dlatego że po sylwku
jak chcesz wiedzieć gdzie co wrzucać i takie tam podobne rzeczy możesz zajrzeć do moda, który nie jest spakowany do pliku .owp
Re: Dialogi
Posted: Fri Jan 01, 2010 7:05 pm
by Radzio
Ależ można zostawić nawias przy funkcji, nawet gdy nie jest potrzebny, choć akurat tu potrzebny jest, bo trzeba podać identyfikator postaci ze start.txt
Re: Dialogi
Posted: Sun Jan 10, 2010 10:33 am
by Camikazim
a jak dodać cel misji?
Bo chcę żeby po jakimś dialogu był nowy cel np.
Idź na wschód.