Page 1 of 1
Własna muzyka
Posted: Thu Feb 25, 2010 8:00 pm
by Pablo Abruzzi
Witam
Mam taką sprawę, otóż kiedyś opublikowałem swojego moda, jak się później okazało niewypał xD i w najbliższym czasie przypomnę sobie wszystkie tajniki Sail'a i może spróbuje go podreperować. Ale do rzeczy: chciałbym wrzucić do niego własną muzę. Mam już plik w formacie .mp3 ale .wav jak coś też może da rade. Chodzi o włożenie do gry (moda) nowej muzy, gdzie ten plik wrzucić i jak go aktywować w Sail'u??
Proszę o pomoc.
Re: Własna muzyka
Posted: Thu Feb 25, 2010 8:03 pm
by Antitheus
popatrz na GSA Wars...
Muzyka może być tylko w formacie Wav i z tego co pamiętam mieć max 16 bit.
Wrzucasz do odpowiedniego folderu a w pliku ini definiujesz który kawałek ma być grany w menu.
Aby w modzie uruchomiła się własna muzyka nie możesz pakowac go w owp.
Re: Własna muzyka
Posted: Thu Feb 25, 2010 8:52 pm
by Gorki16
mi działało kiedyś mp3 nawet xD ale to chyba bug był xD
Re: Własna muzyka
Posted: Thu Feb 25, 2010 10:29 pm
by Serpent
Code: Select all
[Main]
Mod=(Nazwa moda)
Mod_Ver=(wersja moda)
Mod_Music=Menu (w tym przypadku w menu odtwarzany będzie plik o nazwie menu.wav)
Req_Ver=1.10
Plik menu.wav musi znajdować się w .../mods/mojmod/Sound/Hudba/
Menu.wav
Do zmiany mp3 na wav polecam ten program:
http://www.download.net.pl/5291/WAV-MP3-Converter/ 
Re: Własna muzyka
Posted: Thu Feb 25, 2010 11:50 pm
by sAtUrNo
Pablo twój mod był bardzo w porządku

z checią poczekam na jego kontynuacje

Re: Własna muzyka
Posted: Fri Feb 26, 2010 12:30 am
by zoNE
Re: Własna muzyka
Posted: Fri Feb 26, 2010 9:28 am
by Pablo Abruzzi
zoNE czytałem te tematy. Chodzi mi o podmienienie muzyki w grze, na przykład podczas walki mam fajną nutę do rozwałki, da rade podmienić te oryginalne ścieżki muzyki które są odtwarzane podczas walki z przeciwnikiem??
Jak to rozróżnić, muzyczkę do kampanii Amerykańskiej albo Rosyjskiej??
Re: Własna muzyka
Posted: Fri Feb 26, 2010 10:20 am
by Gorki16
te z am mają am a te a rus mają ru to chyba proste nie?
Re: Własna muzyka
Posted: Fri Feb 26, 2010 11:12 am
by zoNE
W archiwum data2.owp znajdują się pliki dźwiękowe, których nazwy wskazują na ich wykorzystanie w grze. Na samym dole archiwum w katalogu Hudba (cz. muzyka) znajdują się umieszczone pliki z muzyką z gry. Ich nazwy podzielone są kolejno na 3 części plus 4. Odpowiadająca za format. Kolejno:
Jako pierwszy jest rodzaj kampanii (tutaj nazwy wzięte są z języka angielskiego), czyli:
Am - Americans - Amerykanie
Ar - Arabs - Arabowie
Ru - Russians - Rosjanie
Me - Mercenaries - najemnicy
Następnie nazwa akcji (nazwy wzięte z języka czeskiego):
Boj - boj - fight - walka
Int - Intro (kampania RU, Syberia)
Pri - příprava - preparation - przysposobienie
Pru - průzkum - exploration - badania
Vic - vítězství - victory - zwycięstwo
Trzeci i ostatni natomiast jest numer typu, czyli kolejność występowania danej ścieżki: A, B, C.
Kolejno 1, 2, 3.
UWAGA! Numer typu NIE jest równoznaczny numerowi misji!
Na końcu oczywiście format pliku:
*.wav - WAVE - plik dźwiękowy (ten jest najważniejszy)
*.ovw - WAVE Overview File - plik przeglądu zawierający opis, instrukcje oraz nazwę oprogramowania. Służy do przyspieszenia otwierania i przewijania pliku. Tworzony przez takie aplikacje jak: Cubase, Spark. Ale te nas nie interesują do czasu, aż nie chcesz wypakowywać ich z archiwum.
Dla przykładu plik o nazwie AmPriB.wav jest to plik strony amerykańskiej, akcji przysposobienia (czas spokoju, np. podczas budowania bazy), o numerze 2.
Mam nadzieję, że tekst wystarczająco zagłębia się w problem, rozwiewając wszelkie wątpliwości.
Re: Własna muzyka
Posted: Fri Feb 26, 2010 11:21 am
by Pablo Abruzzi
Gorki16 wrote:te z am mają am a te a rus mają ru to chyba proste nie?
Źle się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o te nazwy plików, np: z walki itd.
Bardzo Ci dziękuje
zoNE.