Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Xero Rozbójca »

Witam, mam pewien problem, a mianowicie: nie wiem jak napisać warunek, po którym gdy zginie 1 jednostka sojusznika(losowa, bez identyfikatora) to przegrywamy misję. Mógłby ktoś pomóc? :P
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

Code: Select all

export function IsAllyDead(side);
var allys, un;
begin 
   result := 0;
   allys = FilterAllUnits([[f_type, unit_human], [f_ally, side]]);
   for un in allys do
      if IsDead(un) then 
      begin
         result := 1;
         exit;
      end;
end;
i gdzies :

Code: Select all

every 0$1 trigger IsAllyDead(naszaside) do
//kod
try that.
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Xero Rozbójca »

Wyskakuje błąd dotyczący [f_ally]
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

Xero Rozbójca wrote:Wyskakuje błąd dotyczący [f_ally]
wiesz nie jestem wrozka... przydala by sie tresc bledu.

a sprobuj moze zamienic [f_ally] na [f_ally, twojastrona], gdzie twojastrona to twoja strona ^^.

@down, hmm nawet nie wiem jak sie on tam znalazl xD, tak to jest jak sie robi cos na szybko ^^.
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Radzio »

A po unit_human nie trzeba przecinka!
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Xero Rozbójca »

funkcja działa, ale warunek z nią zostaje spełniony tylko wtedy, gdy padną wszyscy ludzie sojusznika.
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

hmm, chyba zrobilem literowke jeszcze w filtrowaniu.
skopiuj teraz kod funkcji i sprawdz.
User avatar
Pablo Abruzzi
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 269
Joined: Mon Jul 28, 2008 3:09 pm
Location: Polska
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Pablo Abruzzi »

A jak zrobić, aby jeśli gracz zabije te jednostkę wtedy przegrywa, bo ten kod działa dla ogólnej śmierci jednostki. Tak jak to było w 3 misji Rus.
Si vis pacem, para bellum jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny.

THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

Pablo Abruzzi wrote:A jak zrobić, aby jeśli gracz zabije te jednostkę wtedy przegrywa, bo ten kod działa dla ogólnej śmierci jednostki. Tak jak to było w 3 misji Rus.
//zly kod

zamienilem z isdied na isdying, bo nie wiem czy z isdied zadziala wantstoattack.

//zly kod

@edit: jednak to nie bedzie WantsToAttack...
@edit2: znalezlem cos nowego, SideShoot(un:integer)
@edit3: dobry kod nizej.
User avatar
Pablo Abruzzi
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 269
Joined: Mon Jul 28, 2008 3:09 pm
Location: Polska
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Pablo Abruzzi »

Code: Select all

export function IsAllyDyingByOurUnit();
var allys, un;
begin
   result := 0;
   allys = FilterAllUnits([[f_type, unit_human], [f_ally, 6]]);
   for un in allys do
      if IsDying(un) and GetSide(WantsToAttack(un)) = 3 then
      begin
         result := 1;
         exit;
      end;
end;

every 0$1 trigger IsAllyDyingByOurUnit() do
begin                                     
Youlost('zdrajca');
end;
Nie chce działać. Jak wklepuje:

Code: Select all

export function IsAllyDyingByOurUnit(moja strona, np:3);
To mi wywala błąd.
Si vis pacem, para bellum jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny.

THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

ok działajaca wersja:
wersja z warunkiem smierci sprzymierzenca:

Code: Select all

export function IsAllyKilledByUs(side);
var allys, un;
begin 
   result := 0;
   allys = FilterAllUnits([[f_type, unit_human], [f_ally, side]]);
   for un in allys do
      if IsDead(un) and SideShoot(un) = side then 
      begin
         result := 1;
         exit;
      end;
end;
wersja z warunkiem umierania sprzymierzenca:

Code: Select all

export function IsAllyDyingByUs(side);
var allys, un;
begin 
   result := 0;
   allys = FilterAllUnits([[f_type, unit_human], [f_ally, side]]);
   for un in allys do
      if IsDying(un) and SideShoot(un) = side then 
      begin
         result := 1;
         exit;
      end;
end;
Uzywanie:

Code: Select all

every 0$1 trigger IsAllyKilledByUs( naszaside ) do
begin
   YouLost('zdrada');
end;

every 0$1 trigger IsAllyDyingByUs( naszaside ) do
begin
   YouLost('zdrada');
end;
A i pablo, nie dajesz wlasnego argumentu w definicji funkcji, tylko potem, przy jej uzywaniu...
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Radzio »

Po co sprawdzać IsDead dla jednostki z filtra, skoro filtr znajdzie tylko jednostki na mapie, a więc nie te martwe.
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

Radzio wrote:Po co sprawdzać IsDead dla jednostki z filtra, skoro filtr znajdzie tylko jednostki na mapie, a więc nie te martwe.
filtr zwroci wszystkie jednostki danej strony, ktore sa ludzmi.
nie ma tu f_ok, ani f_alive, wiec nie widze powodu czemu to mialo by nie dzialac.
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Radzio »

To sobie sprawdź, jeśli nie wierzysz..
Filtr zwróci tylko jednostki na mapie, więc nie martwe!
User avatar
Gothuk
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 983
Joined: Tue Sep 04, 2007 6:10 pm
Location: Poland, Warsaw
Contact:

Re: Strata jednostki przez sojusznika - HELP

Post by Gothuk »

No dobra ... masz racje.

Image
Post Reply