[Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Post Reply

Chcesz te zasady w oficjalnym spisie?

Poll ended at Sat May 22, 2010 7:33 pm

Tak
5
36%
Nie
9
64%
 
Total votes: 14

User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

[Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by Incantatoris »

Swego czasu, Gwrhkhsh opracował nowe zasady, które - nie powiem - są dość grywalne. Jako że nie ma on konta na OWN, to za niego przedstawię jego zasady Basic War.
Zacznijmy wpierw może od małego wstępu, dotyczącego m.in dla kogo są przeznaczone te zasady:
Gwrhkhsh wrote:Basic war to zasady, które powstały jako propozycja głównie dla niezaawansowanych graczy, którzy podzielają mój pogląd na temat 'klimatu' Original War. Sądzę, że to początkowa faza gry różni występujące nacje najbardziej i to znacznie ograniczenia najbardziej twórczo wpływają na rozmaite taktyki. pomysł zasad, przygotowywanych i testowanych od dłuższego czasu, jest więc najprostszym rozwiązaniem problemu szybkiego 'postępu technicznego' w rozgrywkach Original War. Zasady nie są przygotowywane z myślą o turniejach czy pojedynkach, ale raczej z myślą o nudnych wieczorach czy przedpołudniach, gdy czas chciałoby się zabić w leniwy i niespecjalnie męczący sposób - gra toczy się raczej wolno i przypomina raczej postulowane 'opierdzielanie się po lasach', niż epickie starcia toczone na bazie obcych.
Ustawienia początkowe dla różnych map:

Code: Select all

	* Poziom bazy - Bez składu	
	* Liczba ludzi - 6
	* Surowce Początkowe - Brak

	* Częstotliwość zrzutów - Niska
	* Małpoludy - Tak
	* No-rush time - 5 minut

Pozostałe:

	* Max 5 bunkrów, w tym max 3 na terenie pozycji początkowej
	* Dopuszczalna ilość zbrojowni = liczbie składów, zakaz trzymania ludzi w zbrojowni.


Dodatkowo:

	* Dopuszczalne rozszerzenia:

Rosjanie - laboratorium zbrojeniowe, fabryka, dobudówka cywilna. Ponadto, nie mogą korzystać z ciężkich pojazdów oraz dźwigów ani buldożerów.

Amerykanie - laboratorium zbrojeniowe i optyczne, fabryka, dobudówka dla radarów;
					
Arabowie - laboratorium zbrojeniowe i biologiczne, fabryka


	* Dopuszczalne technologie:
	
Wszyscy - wszystkie technologie z podstawowego laboratorium oprócz wykrywania Syberytu

Rosjanie - karabin gatlinga, I poziom rozwinięcia uzbrojenia;

Amerykanie - karabin gatlinga, radar, I poziom rozwinięcia uzbrojenia i optyki;

Arabowie - ładunki wybuchowe (ale nie można używać min), samozniszczenie, stymulanty, I poziom rozwinięcia biotechnologii i uzbrojenia;

Uwaga! Kiedy na jednej pozycji stoją dwa składy (nawet różnych graczy) to liczone jest to jako jedna baza.
Jak widać - trochę zasady różnią się od tych, które oficjalnie obowiązują tutaj na scenie. Może się wydawać, że są one zbyt skomplikowane. To są na prawdę dobre zasady, w które przyjemnie się gra. Dodam od siebie, że chociaż tutaj gra się zbytnio nie zmienia i ciągle chodzi o zbudowanie pojazdów, a następnie przeprowadzenie ataku, to muszę przyznać, że tutaj trzeba naprawdę użyć głowy. Grając na mapie Babilon widać to najlepiej. Zróżnicowany teren doskonale nadaje się do obmyślania taktyk, które mogą zaskoczyć waszego przeciwnika. Nie wystarczy tutaj nabudować tych sześć pojazdów i pojechać na wrogą bazę. Trzeba kierować pojazdami bardziej niż na CB. Dobra, co ja tam będę długo się rozpisywać.. sami zagrajcie żeby się przekonać czy BW są wartę zachodu.

Uwaga: Nitek, nie wypowiadaj się lepiej. Już mi wystarczyła twoja wypowiedź na IRC, która brzmiała "noobskie zasady". Jeżeli już ma ktoś do dodania, to niechaj napisze uzasadnienie.

// Dodałem ankietkę, która jest raczej wymogiem przegłosowania zasad. Temat również zmieniony, gdyż co niektórzy mogą pomyśleć że zasady już weszły.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by Nitek »

Incantatoris wrote: Uwaga: Nitek, nie wypowiadaj się lepiej. Już mi wystarczyła twoja wypowiedź na IRC, która brzmiała "noobskie zasady". Jeżeli już ma ktoś do dodania, to niechaj napisze uzasadnienie.
Trzeba się wypowiedzieć oficjalnie: Noob zasady!
Gwr wrote: Basic war to zasady, które powstały jako propozycja głównie dla niezaawansowanych graczy
Grajcie sobie razem w gronie noobków z OWS, ale nie wpierdalajcie tego w scenę. Wyobrażacie sobie wojny na których każdy noob klan będzie wybierać BW, bo mogą łatwo wygrać?
User avatar
pijanymis
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 358
Joined: Wed Apr 07, 2010 10:54 pm
Location: HAJNÓWKA
Contact:

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by pijanymis »

zgadzam się z Nitkiem nie grałem na tej (niby) zasadzie ale widać ze nie sprawdzi się ona u lepszych graczy tak jak EW Wooziego tez nie została wprowadzona w rejestr zasad.
Są zasady które juz bardzo długo panują na scenie np CW CB i one są najczęściej grywalne przez wszystkich.w rejestrze nie ma tez zasady BSW więc i tej nie powinno być bedzie sie w nią grywało ale nie powinna wejść do rejestru takie moje zdanie. to jest w zasadzie jak rozbudowa hc o dodatkowe bunkry i zmniejszenie badan
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by Antitheus »

Jak dla mnie są niejasno sformułowane. W ogóle nie mam zarysu tego co gdzie i jak.
Czyli np: Rosjanie mogą mieć komorę ale amerykanie już nie? Spiszcie to wszystko klarownie to się zastanowię.
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by DrShadowrun »

Nitek, zapomniałeś o tym, że każdy klan wybiera zasadę na 1 swoją walkę - ewentualna trzecia walka jest dogadywana wspólnie. Więc jedna walka jeszcze niczego nie zmienia.

Fajnie, że są tacy którzy coś nowego starają się wymyślić. A jak są chętni do grania tych zasad to proszę bardzo, miłej gry. Mi osobiście niezbyt te zasady przypadły do gustu, co nie znaczy, że kiedyś ich nie zagram ;)

A tak po za tym, to nie wiem jaki cel ma to głosowanie. Czyli co, po zamknięciu ankiety przy większej ilości głosów na "Nie" gracze mają przestać to grać?

// Jeśli wynik ankiety wypadnie negatywnie, zasady nie zostaną uznane za oficjalne.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by Anarchy »

Doszedłem do momentu, w którym piszesz, że Zadek sklecił te zasady. Grałem w to dawno temu już. No, chyba, że stworzył to kiedyś, jest to możliwe, bo jest tu dłużej ode mnie;P

Edit: Oczywiście na nie - ten kto zaatakuje, ten przegra. Bezsensu trochę..
Mart
Soldier level 6
Soldier level 6
Peru
Posts: 445
Joined: Sun Apr 11, 2010 6:52 pm

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by Mart »

Myślę że te zasady nie powinny znaleźć się w kanonie zasad oficjalnych, ponieważ są niedopracowane i jak na mój gust noobskie.
Apocalyptic War Episode One Wydany: link

Epizod drugi zostanie wydany kiedy będzie gotowy :)
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4166
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: [Głosowanie] Nowe zasady - Basic War

Post by Serpent »

Pomotane to trochę, to wolno tego nie wolno...
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply