Mały poradnik"Jak zacząć z teksturami"
Przedstawię wam sposób jak zrobić własną mapę za pomocą tekstur krok po kroku.
1.Zdobywamy program
Photoshop CS3 lub wyższe(jako że na forum nie podajemy linków więc należy sobie samemu poszukać i pobrać) lub też kupić w sklepie.
2.Instalujemy
PS(PhotoShopa).
3.Tworzymy sobie naszą
Galerię gotowców (patrz punkt 3.1).
3.1.Galeria gotowców bardzo ułatwi nam pracę,aby ja stworzyć należy wypakować kilka map z gry i wyeksportować je do folderu Gotowce(punkt 5.).Należy pamiętać aby wcześniej wykasować trawę aby uniknąć trawy z teksturami w PS.
Pliki które zawierają tekstury to
nazwamapy.obj.bmp.
4.Tworzymy mapę w edytorze o dowolnych wymiarach.
5.Klikamy Files>Export Bitmaps i wybieramy lokalizację naszej bitmapy.
6.Interesuje nas plik
nazwamapy.bmp na której widać obraz ziemi.
7.Włączamy PS,i wczytujemy nasz plik nazwamapy.bmp.
8.Następnie klikamy Mode>RGB Color.
9.Gdy ustawimy paletę klikamy Save i zapisujemy mapę.
10.Teraz wczytujemy drugą mapę z Naszej
Galerii gotowców.
11.Korzystając z narzędzi klonuj,wytnij i wklej,pędzla,gumki,cieniowania i wielu innych nanosimy tekstury z jednej mapy na drugą,oczywiście elementy kopiowane można edytować zmieniając im kolor,kształt,wielkość.
12.Gdy zakończymy pracę na naszejmapie.bmp kilkamy Mode>index Color i zmieniamy parametry te które mieliśmy zaraz po wczytaniu naszej mapy:
http://wiki.owsupport.com/index.php?tit ... Palette/pl
13.Klikamy Save i wyłączamy PSa.
14.Otwieramy program Grndsc w Start>Programy>Original War>Mod Tools.
15.Ustawiamy program tak jak na tym obrazku:
http://wiki.owsupport.com/index.php?title=Grndsec/pl
16.Klikamy Files>Load Bmp i wczytujemy naszamape.bmp i klikamy autopack.
17.Czekamy na komunikat że program ukończył robić plik
GBI.
18.Klikamy GBI>Save i zapisujemy plik w folderze
GroundBI.
19.Otwieramy naszą mape w edytorze i klikamy Files>Import GBI,czekamy chwilę i klikamy Files>Save ,a następnie Files>Restart.
20.Jeżeli wszystko zrobiliśmy dobrze to naszym oczom ukażą się tekstury.
21.Ostatnią rzeczą jest zrobienie struktury podłoża gdyż samo
GBI to tylko obraz który nie zawiera informacji o ukształtowaniu terenu.
Terminy i Pojęcia:
GBI-Ground Bit Image ,plik który zawiera informacje o obrazie mapy.
PS-Photoshop ,najlepszy program do edycji tekstur.
BMP-Format bit map wykorzystywanych w edytorze OW i Grndsc.
Hex-Mapa jest podzielna na hexy,czyli takie małe sześciokąty.Każda mapa ma co najmniej kilka tysięcy hexów.
Jak stworzyć strukturę mapy?
1.Otwieramy naszą mapę.
2.Za pomocą legendy tworzymy własny teren.
Legenda:
http://i44.tinypic.com/oac60x.jpg
A1-Ten panel służy do zaznaczania:
Rączka-Zaznacza pojedyncze hexy,za pomocą shifta dodajemy hexy do zbioru,a ctrl odejmujemy.
Różdżka-Zaznacza wszystkie hexy w danym sektorze.
Lasso-Zaznacza hexy wewnątrz narysowanego okręgu.
A2-Ten panel służy do tworzenia pojedynczych elementów,wszystkie zmiany wykonujemy na mapie za pomocą shifta i LPM:
Wysepka+-Zwiększa wysokość pojedynczego hexa.
Wysepka--Zmniejsza wysokość pojedynczego hexa.
Żołnierz-Otwiera Panel jednostki.
Drzewko-Otwiera Panel Elementów.
Trawa-Otwiera panel trawy.
A3-Ten panel służy do usuwania pojedynczych elementów za pomocą shifta i LPM:
Kolejno kasuje:Jednostki,Elementy,Trawę,Wodę,Złoża np.Rope i Syberyt.
A4-Parametry:
Cords-Położenia hexa (x-szerokośc ,y-wysokość).
Terrain-Typ terenu(earth,swamp,road,bank,water,dont enter water,rock,dont enter rock,dont enter,snow itp.).
Height-Wysokość hexa(od 0 wzwyż).
Water-Wysokość wody.
A5-Panel strefowy:
B1-Podobna funkcja co w punkcie A3.
B2-Typ terenu(zaznaczamy typ terenu,następnie za pomocą rączki lub lassa zaznaczmy strefę i klikamy tą czerwona fajkę aby zaakceptować zmianę terenu).
B3-Fajka za pomocą której akceptujemy zmianę terenu.
B4-Trawa i Panel Trawy.
B5-Podnosi lub obniża wysokość zaznaczonych hexów na mapie.
Zmiany zapisujemy za pomocą Files>Save.
Pytania:
a.Skąd mogę wziąć mapy z kampanii?
Odp.Mapy z kampanii znajdziemy w folderze Disk2.
b.Jak mogę je otworzyć?
Odp.Należy rozpakować je programem PakViev, a następnie foldery z mapami wkleić do folderu moda.
c.Jak stworzyć falę?
Odp.Na obecną chwile jest to niemożliwe gdyż program Grndsc nie obsługuje opcji Load GBI która potrzebna jest do stworzenia fal na wodzie.
d.Dlaczego jednostki chodzą po moich teksturach jak po płaskiej powierzchni?
Odp.Musisz stworzyć strukturę mapy aby edytor wiedział gdzie co jest.
Mam nadzieję że mój poradnik pomoże wam zrobić swoje własne tekstury.