Page 1 of 4

Teksturowanie map

Posted: Thu Apr 29, 2010 10:07 am
by Serpent
Witam jak zapewne wiecie lub nie ,zajmuje sie teksturami w OW(mapy oraz pojazdy i inne elementy).Gdyby ktoś potrzebował pomocy w teksturowaniu map to chętnie pomogę.
Moge też za darmo zrobić mapę z teksturami(wystarczy mi dać szkic mapy tzn.Gdzie co ma być etc.) i oczywiście napisać na numer gg 11174702 lub tu w temacie.

2 visuale moich map:
http://i42.tinypic.com/351s9vk.jpg
http://i40.tinypic.com/27zkh0k.jpg

Galeria:
http://ow-revolution.socjum.pl/galeria/album/1/OWR_Mapy

Re: Teksturowanie map

Posted: Fri Apr 30, 2010 12:40 pm
by Azreolt
Mógłbyś mi jakoś przesłać/zrobić mapę 4/14?? Widziałem ją w gallerii którą linknąłeś, i mi się spodobała. Trochę bym ją dopracował i bym w niej grał :D .

Re: Teksturowanie map

Posted: Fri Apr 30, 2010 2:09 pm
by Serpent
Mały poradnik"Jak zacząć z teksturami"

Przedstawię wam sposób jak zrobić własną mapę za pomocą tekstur krok po kroku.

1.Zdobywamy program Photoshop CS3 lub wyższe(jako że na forum nie podajemy linków więc należy sobie samemu poszukać i pobrać) lub też kupić w sklepie.
2.Instalujemy PS(PhotoShopa).
3.Tworzymy sobie naszą Galerię gotowców (patrz punkt 3.1).
3.1.Galeria gotowców bardzo ułatwi nam pracę,aby ja stworzyć należy wypakować kilka map z gry i wyeksportować je do folderu Gotowce(punkt 5.).Należy pamiętać aby wcześniej wykasować trawę aby uniknąć trawy z teksturami w PS.
Pliki które zawierają tekstury to nazwamapy.obj.bmp.
4.Tworzymy mapę w edytorze o dowolnych wymiarach.
5.Klikamy Files>Export Bitmaps i wybieramy lokalizację naszej bitmapy.
6.Interesuje nas plik nazwamapy.bmp na której widać obraz ziemi.
7.Włączamy PS,i wczytujemy nasz plik nazwamapy.bmp.
8.Następnie klikamy Mode>RGB Color.
9.Gdy ustawimy paletę klikamy Save i zapisujemy mapę.
10.Teraz wczytujemy drugą mapę z Naszej Galerii gotowców.
11.Korzystając z narzędzi klonuj,wytnij i wklej,pędzla,gumki,cieniowania i wielu innych nanosimy tekstury z jednej mapy na drugą,oczywiście elementy kopiowane można edytować zmieniając im kolor,kształt,wielkość.
12.Gdy zakończymy pracę na naszejmapie.bmp kilkamy Mode>index Color i zmieniamy parametry te które mieliśmy zaraz po wczytaniu naszej mapy:
http://wiki.owsupport.com/index.php?tit ... Palette/pl
13.Klikamy Save i wyłączamy PSa.
14.Otwieramy program Grndsc w Start>Programy>Original War>Mod Tools.
15.Ustawiamy program tak jak na tym obrazku:
http://wiki.owsupport.com/index.php?title=Grndsec/pl
16.Klikamy Files>Load Bmp i wczytujemy naszamape.bmp i klikamy autopack.
17.Czekamy na komunikat że program ukończył robić plik GBI.
18.Klikamy GBI>Save i zapisujemy plik w folderze GroundBI.
19.Otwieramy naszą mape w edytorze i klikamy Files>Import GBI,czekamy chwilę i klikamy Files>Save ,a następnie Files>Restart.
20.Jeżeli wszystko zrobiliśmy dobrze to naszym oczom ukażą się tekstury.
21.Ostatnią rzeczą jest zrobienie struktury podłoża gdyż samo GBI to tylko obraz który nie zawiera informacji o ukształtowaniu terenu.

Terminy i Pojęcia:
GBI-Ground Bit Image ,plik który zawiera informacje o obrazie mapy.
PS-Photoshop ,najlepszy program do edycji tekstur.
BMP-Format bit map wykorzystywanych w edytorze OW i Grndsc.
Hex-Mapa jest podzielna na hexy,czyli takie małe sześciokąty.Każda mapa ma co najmniej kilka tysięcy hexów.



Jak stworzyć strukturę mapy?
1.Otwieramy naszą mapę.
2.Za pomocą legendy tworzymy własny teren.
Legenda:
http://i44.tinypic.com/oac60x.jpg

A1-Ten panel służy do zaznaczania:
Rączka-Zaznacza pojedyncze hexy,za pomocą shifta dodajemy hexy do zbioru,a ctrl odejmujemy.
Różdżka-Zaznacza wszystkie hexy w danym sektorze.
Lasso-Zaznacza hexy wewnątrz narysowanego okręgu.

A2-Ten panel służy do tworzenia pojedynczych elementów,wszystkie zmiany wykonujemy na mapie za pomocą shifta i LPM:
Wysepka+-Zwiększa wysokość pojedynczego hexa.
Wysepka--Zmniejsza wysokość pojedynczego hexa.
Żołnierz-Otwiera Panel jednostki.
Drzewko-Otwiera Panel Elementów.
Trawa-Otwiera panel trawy.

A3-Ten panel służy do usuwania pojedynczych elementów za pomocą shifta i LPM:
Kolejno kasuje:Jednostki,Elementy,Trawę,Wodę,Złoża np.Rope i Syberyt.

A4-Parametry:
Cords-Położenia hexa (x-szerokośc ,y-wysokość).
Terrain-Typ terenu(earth,swamp,road,bank,water,dont enter water,rock,dont enter rock,dont enter,snow itp.).
Height-Wysokość hexa(od 0 wzwyż).
Water-Wysokość wody.

A5-Panel strefowy:
B1-Podobna funkcja co w punkcie A3.
B2-Typ terenu(zaznaczamy typ terenu,następnie za pomocą rączki lub lassa zaznaczmy strefę i klikamy tą czerwona fajkę aby zaakceptować zmianę terenu).
B3-Fajka za pomocą której akceptujemy zmianę terenu.
B4-Trawa i Panel Trawy.
B5-Podnosi lub obniża wysokość zaznaczonych hexów na mapie.

Zmiany zapisujemy za pomocą Files>Save.

Pytania:
a.Skąd mogę wziąć mapy z kampanii?
Odp.Mapy z kampanii znajdziemy w folderze Disk2.
b.Jak mogę je otworzyć?
Odp.Należy rozpakować je programem PakViev, a następnie foldery z mapami wkleić do folderu moda.
c.Jak stworzyć falę?
Odp.Na obecną chwile jest to niemożliwe gdyż program Grndsc nie obsługuje opcji Load GBI która potrzebna jest do stworzenia fal na wodzie.
d.Dlaczego jednostki chodzą po moich teksturach jak po płaskiej powierzchni?
Odp.Musisz stworzyć strukturę mapy aby edytor wiedział gdzie co jest.

Mam nadzieję że mój poradnik pomoże wam zrobić swoje własne tekstury.

Re: Teksturowanie map

Posted: Fri Apr 30, 2010 4:55 pm
by Jeanks
a jak stworzyć tę strukurę mapy to żeś z łaski swojej nie napisał ;p

Re: Teksturowanie map

Posted: Fri Apr 30, 2010 5:02 pm
by Serpent
Panie Jeankes, nie umie pan robić wzgórz i określać rodzaj hexów czy to earth(ziemia) czy skała(rock) czy inne?

Re: Teksturowanie map

Posted: Fri Apr 30, 2010 8:39 pm
by Gogeta103
Nie chce się chwalić, ale też robię tekstury xD .

W chwili obecnej dokańczam AA

Ale jeśli ktoś chce też mogę udostępnić kilka visual'ów moich map

Re: Teksturowanie map

Posted: Fri Apr 30, 2010 9:25 pm
by Serpent
Zapodaj visuale,ewentualnie ci coś poprawimy xD

Re: Teksturowanie map

Posted: Sat May 01, 2010 12:26 pm
by Gogeta103
Proszę bardzo. Ale niestety nie mogę powiedzieć która to misja :D To będzie niespodzianka.
Image

Re: Teksturowanie map

Posted: Sat May 01, 2010 7:19 pm
by Serpent
Tutek dzięki Gothukowi jest już na OWS:
http://wiki.owsupport.com/index.php?tit ... extures/pl

@Gorki
Jakbyś nie wiedział czegoś to wal na gg

Re: Teksturowanie map

Posted: Sun May 02, 2010 9:39 am
by Gorki16
jak zwykle zamiast edit dałem kasuj xD ok jak nie bd wiedział, to napiszę ;) jak na razie jestem tylko na chwilkę bo wyjeżdżam xD ale wrócę xD


@serp przeczytaj mój opis na gg bo jest fragment ważny dla Ciebie xD

Re: Teksturowanie map

Posted: Sun May 02, 2010 9:10 pm
by Xero Rozbójca
Pozwolę sobie tutaj napisać, iż próbowałem swoich sił również w teksturach(robiłem wszystko od zera, bez klonowania) i oto co mi wyszło:
Image

Re: Teksturowanie map

Posted: Mon May 03, 2010 1:29 pm
by Gogeta103
Widzę, że wykorzystałeś teksturki "programowe", ale to nie wygląda za fajnie. Można to zrobić w bardziej ciekawy sposób.

Oj słabiutko słabiutko

Re: Teksturowanie map

Posted: Mon May 03, 2010 9:22 pm
by Xero Rozbójca
W takim razie, bądź moim mistrzem xD

Re: Teksturowanie map

Posted: Mon May 03, 2010 9:27 pm
by Serpent
Lol bez takich tu,zaraz zbluzgasz klonowanie, a sam klonujesz paletę xP

PS:
Bawiąc sie w piaskownicy zrobiłem to:
http://i39.tinypic.com/15ydlqq.jpg

Re: Teksturowanie map

Posted: Tue May 04, 2010 9:32 am
by Radzio
Serpent wrote:PS:
Bawiąc sie w piaskownicy zrobiłem to:
http://i39.tinypic.com/15ydlqq.jpg
Chyba nie ten temat :P
Cóż w tym dziwnego, że zmieniłeś pojemność budynku?