Page 1 of 3
Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 7:14 pm
by zielu
Witam, próbuję stworzyć postać w SAILu lecz przy wybieraniu postaci czy czego kolwiek dubluje mi dane do każdej postaci ( oprócz imienia i nazwiska.. )..
Oto Source Code:
Code: Select all
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Tom Gladstone';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_scientistic;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
hc_gallery='us';
hc_face_number=13;
hc_importance=110;
tom=CreateHuman;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Martin Cazalle';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
hc_importance=110;
martin=CreateHuman;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Damian Scot';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
hc_importance=110;
damian=CreateHuman;
Proszę o pomoc!
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 7:59 pm
by Radzio
Wszystkim ustawiłeś te same parametry.
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 8:07 pm
by zielu
Wiem, ale galerie ma tylko Tom, a inni nie mają. .A jednak się dubluje. Chodzi mi głównie o galerię bo tamto to wiem..
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 8:41 pm
by tex
Daj
Po tym Tomie !
Przywrócisz ustawienia domyślne dla ustawień hc.
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 8:45 pm
by zielu
Oj, dzięki, a wie ktoś może jak zrobić ten błysk kiedy eon przenosi?
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 8:56 pm
by tex
Jeżeli chcesz aby gość się pojawił jako zrzut np. jak skrzynie to dajesz zamiast false, true !!
np.
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 9:00 pm
by zielu
aaa to takie buty, a ja się własnie zastanawiałem co to ten false jest xD
I jeszcze jedno, nie działa mi wczytywanie postaci z poprzedniej misji..
1 misja
Code: Select all
on enterbuilding(b,un) do
begin
if b=eon then
case un of
tom:if not killhim then
begin
wait(0$1.3);
savecharacters(tom,'Tom');
changemap('1','%_cont');
end
else begin
placeunitxy(tom,76,34,false);
comattackunit(others^[off],tom);
end;
else
RemoveUnit(un);
end;
end;
Cont
Code: Select all
tom:=CreateCharacter('Tom');
placeunitxy(tom,20,15,true); // Do zmiany..
CenterNowOnUnits(tom);
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Sun May 30, 2010 9:06 pm
by tex
A nie powinno być czasem ?
Bo np:
:= nie oznaczało się zmiennych ?

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 7:59 am
by Radzio
Nie, mój drogi 'ekspercie'. Zmiana taka jest jedynie zmianą wizualną.
Problem polega na tym, że pomiędzy misją główną a _cont nie tworzy się żaden save! Nie można więc w ten sposób zapisywać i wczytywać postaci.
zielu wrote:Wiem, ale galerie ma tylko Tom, a inni nie mają. .A jednak się dubluje. Chodzi mi głównie o galerię bo tamto to wiem..
Jeśli nie zmienisz wartości, to pozostanie taka sama. Również jeśli chcesz żeby wszystkie postacie miały te same parametry, nie musisz ponawiać tej części kodu.
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 2:58 pm
by zielu
Dzięki Radzio ale poradziłem sobie sam wczoraj. Mam natomiast inny problem..
Błąd podczas zakończenia every. .
Kod misji..
Code: Select all
export tom;
export inz;
export solider;
export har;
starting
begin
inithc;
inituc;
uc_side=1;
tom=CreateCharacter('Tom');
placeunitxy(tom,20,15,true); // Do zmiany..
CenterNowOnUnits(tom);
Wait(0$2);
DialogueOn;
Say(tom, 'AM1-TOM-10');
Wait(0$2);
Say(tom, 'AM1-TOM-11');
DialogueOff;
changemissionobjectives('M3');
Wait(0$10);
inithc;
inituc;
uc_side=4;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Jayceon Douglas';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_engineer;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
// hc_importance=110;
inz=CreateHuman;
placeunitxy(inz,42,14,true);
Say(tom, 'AM1-TOM-12');
changemissionobjectives('M4');
end;
every 0$1 trigger IsInArea(tom, Area14) do
begin
SetSide(inz,GetSide(tom));
DialogueOn;
Say(tom, 'AM1-TOM-13');
Say(inz, 'AM1-INZ-1');
Say(tom, 'AM1-TOM-14');
Say(inz, 'AM1-INZ-2');
Dialogueoff;
changemissionobjectives('M5');
end;
//begin // Kombinowałem z begin ale nie pomaga
Wait(0$20); // Tutaj error
inithc; // Jak usunę wyżej tutaj error itd
inituc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Alex Nilson';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
// hc_importance=110;
solider=CreateHuman;
placeunitxy(solider,30,16,true);
inithc;
inituc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Gen. Ron Harrison';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;
hc_gallery='us1';
hc_face_number=6;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
// hc_importance=110;
har=CreateHuman;
Say(inz, 'AM1-INZ-3');
Say(solider, 'AM1-SOL-1');
Say(tom, 'AM1-TOM-15');
Say(tom, 'AM1-TOM-16');
Say(solider, 'AM1-SOL-2');
SayRadio(har,'AM1-HAR-1');
Say(solider, 'AM1-SOL-3');
SayRadio(har,'AM1-HAR-2');
Say(solider, 'AM1-SOL-4');
changemissionobjectives('M6');
end;
proszę o pomoc
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 3:45 pm
by Radzio
Bo nie możesz przerwać bloku innym blokiem.
Najpierw wszystko co chcesz na początku, a potem dopiero every etc.
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 3:48 pm
by tex
Code: Select all
export tom;
export inz;
export solider;
export har;
starting
begin
inithc;
inituc;
uc_side=1;
tom=CreateCharacter('Tom');
placeunitxy(tom,20,15,true); // Do zmiany..
CenterNowOnUnits(tom);
Wait(0$2);
DialogueOn;
Say(tom, 'AM1-TOM-10');
Wait(0$2);
Say(tom, 'AM1-TOM-11');
DialogueOff;
changemissionobjectives('M3');
Wait(0$10);
inithc;
inituc;
uc_side=4;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Jayceon Douglas';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_engineer;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
// hc_importance=110;
inz=CreateHuman;
placeunitxy(inz,42,14,true);
Say(tom, 'AM1-TOM-12');
changemissionobjectives('M4');
//begin // Kombinowałem z begin ale nie pomaga
Wait(0$20); // Tutaj error
inithc; // Jak usunę wyżej tutaj error itd
inituc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Alex Nilson';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
// hc_importance=110;
solider=CreateHuman;
placeunitxy(solider,30,16,true);
inithc;
inituc;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;
hc_name='Gen. Ron Harrison';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;
hc_gallery='us1';
hc_face_number=6;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
// hc_importance=110;
har=CreateHuman;
Say(inz, 'AM1-INZ-3');
Say(solider, 'AM1-SOL-1');
Say(tom, 'AM1-TOM-15');
Say(tom, 'AM1-TOM-16');
Say(solider, 'AM1-SOL-2');
SayRadio(har,'AM1-HAR-1');
Say(solider, 'AM1-SOL-3');
SayRadio(har,'AM1-HAR-2');
Say(solider, 'AM1-SOL-4');
changemissionobjectives('M6');
end;
every 0$1 trigger IsInArea(tom, Area14) do
begin
SetSide(inz,GetSide(tom));
DialogueOn;
Say(tom, 'AM1-TOM-13');
Say(inz, 'AM1-INZ-1');
Say(tom, 'AM1-TOM-14');
Say(inz, 'AM1-INZ-2');
Dialogueoff;
changemissionobjectives('M5');
end;
Powinno działać, przecież dałeś już End; przed every więc ten kod pod every jest do czego ? Nie ma ani beginu ani niczego

)
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 4:09 pm
by zielu
Ok, dzięki, ale mógł by mi ktoś jeszcze podać jak w SAIL'u zdeklarować if??
(( np. w cpp if(Jakaszmienna == 1) { } ))
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 4:20 pm
by Radzio
Re: Dublowanie twarzy hc_gallery
Posted: Mon May 31, 2010 4:32 pm
by zielu
Ehh i ostatnie pytanie, jak zrobić arene taką jak linia frontu w 3 misji Am, czyli area która jest widoczna w grze..
To chyba to:
SetAreaMapShow
Ale nie wiem jak tego użyć, wiem że SetAreaMapShow(ident, .....[...])
