Jak zapewnie wielu z was wie trwa wlasnie beta Starcrafta II (akurat teraz jest przerwa, ale lada dzien ruszy druga faza). Los sie do mnie usmiechnal dajac mi klucz do bety. Jednak nie jestem tu po to by sie chwalic.
Niedawno wyszedl patch do bety zawierajacy edytor map. Musze przyznac, jest to potezne narzedzie, za pomoca gracze moga przerobic gre wlasciwie na cokolwiek. Nie chodzi tylko o same kodowanie, ale rowniez o wyglad terenu., ktory mozna wlasciwie dowolnie tworzyc. No i sprobowalem. Udalo mi sie stworzyc mape ze zroznicowana "ziemia", roznymi wzgorzami, wzniesieniami, skalami itp. bez trawy i drzew. I pomyslalem sobie: to moze byc wielkie narzedzie do robienia tekstur do Original War. W najblizszym czasie postaram sie przelac obraz mapy Starcrafta jako teksturki do OWa i zobaczymy wtedy jak to bedzie wygladac. Poki co wyglada dosyc logicznie, ale nie chce zapeszac.
Co wy myslicie o takim sposobie robienia tekstur?
Edytor Starcrafta II a tekstury
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4166
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Edytor Starcrafta II a tekstury
Wszystko zależny od tego czy da się wyeksportować mapę w bmp. i czyli bitów miało by to bmp.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: Edytor Starcrafta II a tekstury
Uważam, że to dobry pomysł. Sam na początku miałem taki, gdy pisałem w temacie "OW Editor - zmiany". Chodziło mi wtedy o coś podobnego w użyciu jak ten SC Edit II. Może przejdzie, czekamy na screeny ;]
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Edytor Starcrafta II a tekstury
Niestety nie mam obecnie na swoim komputerze Original War, wiec wysylam sam MagImage. Jak sie okazuje nie wyglada to tak zle. Edytor Starcrafta II oferuje naprawde duzo funkcji, wiec przyszle mapy z pewnoscia bylyby znacznie lepsze wizualnie. Ta tutaj zrobiona zostala w 2-3 minuty. Niestety ModImage moze byc tworzony maksymalnie w wymiarach niespelna 4100x4100 (czyli niewiele wieksza od tej). Pozostaje wiec albo znalezienie sposobu na zwiekszenie ModImage i nieutraceniu jakosci tekstury, albo robienie SSow fragmentom mapy i sklejanie, albo tworzeniu ModImage'ow fragmentom mapy (w edytorze SC2 tez jest taka mozliwosc). A oto link do pliku:
http://www.speedyshare.com/files/23314856/MapImage.jpg
Czekam na komentarze i pomysly...
PS: Lada dzien rusza 2. faza bety Starcrafta II. Jesli ktos jeszcze na forum ma klucz i chce zagrac, niech napisze na PW.
http://www.speedyshare.com/files/23314856/MapImage.jpg
Czekam na komentarze i pomysly...
PS: Lada dzien rusza 2. faza bety Starcrafta II. Jesli ktos jeszcze na forum ma klucz i chce zagrac, niech napisze na PW.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4166
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Edytor Starcrafta II a tekstury
Sory ale takie "tekstury" to w Corelu albo w Paincie można narysować.
Druga rzecz mapy mają różne wymiary.
Trzecia rzecz to Grndsc który obsługuje mała paletę (8 bit o ile sie nie mylę) kolorów więc nawet jak nawalisz kupę bajerów i kolorów to wyjdzie ci niebiesko-czarny obraz z zamazaniami.Wiem to bo jak robiłem przepaść na jednej mapie to zamiast czarnego miałem ciemnożółty rów, a i z innymi kolorami sa problemy.
Po czwarte nie odpowiedziałeś na pytanie ile ten ModImage ma bitów.
Po piąte jeśli chciało by ci się bawić ze 2h w sklejając SS to powodzenia.
Druga rzecz mapy mają różne wymiary.
Trzecia rzecz to Grndsc który obsługuje mała paletę (8 bit o ile sie nie mylę) kolorów więc nawet jak nawalisz kupę bajerów i kolorów to wyjdzie ci niebiesko-czarny obraz z zamazaniami.Wiem to bo jak robiłem przepaść na jednej mapie to zamiast czarnego miałem ciemnożółty rów, a i z innymi kolorami sa problemy.
Po czwarte nie odpowiedziałeś na pytanie ile ten ModImage ma bitów.
Po piąte jeśli chciało by ci się bawić ze 2h w sklejając SS to powodzenia.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Backero
- Community Veteran
- Posts: 556
- Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
- Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Contact:
Re: Edytor Starcrafta II a tekstury
Owszem masz racje, Serpent. We wszystkich punktach. Oczywiscie ja sam nie znam sie na grafice, wiec nie mam prawa dyskutowac na ten temat, ale mysle ze mimo wszystko warto bylo sprobowac tego sposobu. Szkoda, ze nie wyszlo.
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Posts: 391
- Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
- Location: Szukaj w kioskach...
Re: Edytor Starcrafta II a tekstury
Zawsze można zrobić bazę gotowców, jak to jest w np. edytorze SC I. Masz do wyboru wzniesienie i jak je nakładasz to samo poszerza teksturę