Edytor Starcrafta II a tekstury

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
Post Reply
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Backero »

Jak zapewnie wielu z was wie trwa wlasnie beta Starcrafta II (akurat teraz jest przerwa, ale lada dzien ruszy druga faza). Los sie do mnie usmiechnal dajac mi klucz do bety. Jednak nie jestem tu po to by sie chwalic.

Niedawno wyszedl patch do bety zawierajacy edytor map. Musze przyznac, jest to potezne narzedzie, za pomoca gracze moga przerobic gre wlasciwie na cokolwiek. Nie chodzi tylko o same kodowanie, ale rowniez o wyglad terenu., ktory mozna wlasciwie dowolnie tworzyc. No i sprobowalem. Udalo mi sie stworzyc mape ze zroznicowana "ziemia", roznymi wzgorzami, wzniesieniami, skalami itp. bez trawy i drzew. I pomyslalem sobie: to moze byc wielkie narzedzie do robienia tekstur do Original War. W najblizszym czasie postaram sie przelac obraz mapy Starcrafta jako teksturki do OWa i zobaczymy wtedy jak to bedzie wygladac. Poki co wyglada dosyc logicznie, ale nie chce zapeszac.

Co wy myslicie o takim sposobie robienia tekstur?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4166
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Serpent »

Wszystko zależny od tego czy da się wyeksportować mapę w bmp. i czyli bitów miało by to bmp.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Xero Rozbójca »

Uważam, że to dobry pomysł. Sam na początku miałem taki, gdy pisałem w temacie "OW Editor - zmiany". Chodziło mi wtedy o coś podobnego w użyciu jak ten SC Edit II. Może przejdzie, czekamy na screeny ;]
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Backero »

Niestety nie mam obecnie na swoim komputerze Original War, wiec wysylam sam MagImage. Jak sie okazuje nie wyglada to tak zle. Edytor Starcrafta II oferuje naprawde duzo funkcji, wiec przyszle mapy z pewnoscia bylyby znacznie lepsze wizualnie. Ta tutaj zrobiona zostala w 2-3 minuty. Niestety ModImage moze byc tworzony maksymalnie w wymiarach niespelna 4100x4100 (czyli niewiele wieksza od tej). Pozostaje wiec albo znalezienie sposobu na zwiekszenie ModImage i nieutraceniu jakosci tekstury, albo robienie SSow fragmentom mapy i sklejanie, albo tworzeniu ModImage'ow fragmentom mapy (w edytorze SC2 tez jest taka mozliwosc). A oto link do pliku:

http://www.speedyshare.com/files/23314856/MapImage.jpg

Czekam na komentarze i pomysly...

PS: Lada dzien rusza 2. faza bety Starcrafta II. Jesli ktos jeszcze na forum ma klucz i chce zagrac, niech napisze na PW.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4166
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Serpent »

Sory ale takie "tekstury" to w Corelu albo w Paincie można narysować.
Druga rzecz mapy mają różne wymiary.
Trzecia rzecz to Grndsc który obsługuje mała paletę (8 bit o ile sie nie mylę) kolorów więc nawet jak nawalisz kupę bajerów i kolorów to wyjdzie ci niebiesko-czarny obraz z zamazaniami.Wiem to bo jak robiłem przepaść na jednej mapie to zamiast czarnego miałem ciemnożółty rów, a i z innymi kolorami sa problemy.
Po czwarte nie odpowiedziałeś na pytanie ile ten ModImage ma bitów.
Po piąte jeśli chciało by ci się bawić ze 2h w sklejając SS to powodzenia.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Backero
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 556
Joined: Thu Oct 18, 2007 5:36 pm
Location: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
Contact:

Re: Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Backero »

Owszem masz racje, Serpent. We wszystkich punktach. Oczywiscie ja sam nie znam sie na grafice, wiec nie mam prawa dyskutowac na ten temat, ale mysle ze mimo wszystko warto bylo sprobowac tego sposobu. Szkoda, ze nie wyszlo.
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Edytor Starcrafta II a tekstury

Post by Xero Rozbójca »

Zawsze można zrobić bazę gotowców, jak to jest w np. edytorze SC I. Masz do wyboru wzniesienie i jak je nakładasz to samo poszerza teksturę ;)
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
Post Reply