Página 1 de 2
Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 10:57 am
por CouncerMan
Głupi SAIL!!
Mam Wszystko w modzie oprócz tego SAILa czytałem już wszyskie Poradniki do Saila i edytora 10 raz już czytałem i nic!, nawet OWS mi nie pomóg
Moze ktos mnie tego nauczy ? Pls chce sie SAILa nauczyć
Moje GG:25895109
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 11:08 am
por Gwrhkhsh
Skoro nie pomogły ci poradniki, to już chyba niewiele może ci pomóc.
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 11:19 am
por CouncerMan
Poradniki pomogły troche tylko z tym
a potem te funkcje,every,var,if then,do te variably ale nie wiem co pokoleji piszcie na moje gg i wytłumacie mi tylko reguły i co i jak pokoleji a potem ja funkcje które potrzebuje do moda sam se naucze
Wszystko co ma być w SAILu tylko musićie mi wytłumaczyć albo mi textdokument zrobić dokładnie bo troche z mysłą mam kłopot i tam to napisać
zrobicie to dla mnie ?
Bedę sie ćieszył jak to dla mnie zrobicie
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 11:30 am
por Serpent
Ja nie wiem jaki jest sens pisać poradniki,tutki itp. skoro i tak wszystkim trzeba wszystko od 0 tłumaczyć...
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 11:30 am
por Lesio
Ja osobiście poradziłbym ci ściągnąć jakiegoś moda np GSA wars(bo z tego co wiem nie jest zabezpieczony owp). I przyglądać się jak anti używał saila, ja miedzy innymi tak wchodziłem w saila, a potem to pytania na forum, jeżeli nie wiesz jak zrobić jakąś komendę czy tam funkcje.
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 11:38 am
por CouncerMan
Ok dzieki Lesio spróbuje
Ale możecie stworzyć dla mnie taki mały poradnik do saila tylko reguły, co ma być 1.. do n..,i te funkcje every,var,if then,export.. troche lepiej wytłumaczyć bedę wdzęczny
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 11:51 am
por Serpent
To na dobry początek:
Poza tym w Sailu piszesz to ci ci potrzebne np.
Código: Seleccionar todo
Cel:Jednostka z indentem JMM musi dojść do arei o nazwie Area_OWN.
KOD:
Every 0$01 trigger IsInArea(jmm,area_own) do
begin
// kod po spełnieniu powyższego warunku np.
Say(jmm,'dialog1'); // kod na mówienie
ChangeMissionObjectives('Cel1'); // kod na cel misji
end;
Poza tym zrób jak mówi less, zobacz w innych modach jak jest zrobione.
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 12:51 pm
por Gwrhkhsh
Wejdź przez Start w Windowsie, którego pewnie używasz, do folderu z Original War. Potem Editing Manual, Polish i po prostu czytaj i próbuj tak długo, aż zrozumiesz. Nie wiem, czy da się to wszystko wyjaśnić prościej niż tam.
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 2:10 pm
por mattin111
hmm.. U mnie też tak było
Zacznij cos łatwiejszego n.p stworzenia postaci w SAILu to jest łatwe stwórz postać którą chcesz mieć w misji:
Código: Seleccionar todo
n.p
export twoja_postac;
starting
begin
uc_side= 1; //Kolor
uc_nation=american_nation; //Nacja
hc_name='imie'; //Imie
hc_sex=sex_male; //Plec
hc_class=class_soldier; //klasa n.p zolmierz
hc_attr=[10,10]; //silnosc i szybkosc
hc_basic_skills=[10,10,10,10]; // Umiejetnosci Walka,Inyznier,Mechanik i Naukowiec
hc_skills=[10,10,10,10]; // '' ''
hc_importance=110; //n.p jak by postac swiecila
hc_gallery='general'; //galieria jest w edytorze n.p r general
hc_face_number=4 // Numer twarzy
twoja_postac=CreateHuman; //funkcja do stwoszenia postaci
wait(0$2); //czekanie 0$2 02 sa 2 sekundy
PlaceUnitArea(twoja_postac,budynek albo miejsce,true); //zeby postac pojawila sie na ekranu
wait(0$3);
CenterOnUnits(twoja_postac); //postac ktora ma sie pojawidz
DialogueOn; //funkcja do aktywowania dialogow w grze
Say(Twoja_postac,'ID ktore masz w pliku Txt');
DialogueOff; //funkcja wylacza dialogi
ChangeMissionObjectives('cel w .txt'); //wlacza cele misji
end;
every 0$01 trigger IsInArea(twoja_postac,budynek albo miejsce) do //funkcja ktora umoszliwi n.p jak twoja_postac tej funkcji nie wykona to nie moze robic dalszej funkcji
DialogueOn;
Say(twoja_postac,'n.p a1');
DialogueOff;
I tak dalej szukaj funkcji dalej
ChangeMissionObjektives('n.p M4')
ComMoveXY(twoja_postac,x,y //ta funkcja mozesz sie poruzac
No i tak dalej szukaj w poradnikach o funkcjach :)
Dobrej Zabawy
Wasz Luffy95
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 2:14 pm
por Lesio
A tutaj masz stałe do saila
http://wiki.owsupport.com/index.php?tit ... nstants/pl ogółnie jak czegoś nie wiesz, także polecam
http://www.wiki.owsupport.com
Btw co to ku**a jest "nation_arabian_music = 4" bo tak mi jakoś zastanawia xD
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 3:00 pm
por Antitheus
Lesiok. to muzyka arabska
ma numerek 4
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 4:40 pm
por Serpent
Antitheus escribió:Lesiok. to muzyka arabska
ma numerek 4
Nie ma numerka 4 xD, to 4 oznacza typ soundtracka bo jest kilka typów danej muzyczki np.combat
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 4:53 pm
por Radzio
Serpent escribió:Antitheus escribió:Lesiok. to muzyka arabska
ma numerek 4
Nie ma numerka 4 xD, to 4 oznacza typ soundtracka bo jest kilka typów danej muzyczki np.combat
Anti ma rację, nie ty.
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 4:54 pm
por Antitheus
nation_arabian_music = 4 jeśli jesion mówi o STAŁYCH i masz takie coś to liczba 4 zastępuje Ci całą formułę nation_arabian_ music. To tak samo jak engine_siberitum=3
A co do tematu NIE DA SIĘ nauczyć SAILować bez podstawowych informacji o delphi czy pascalu bo sail to nic innego jak język programowania.
Albo weź kurs albo rób tak jak lesiok - sledź kod innych modów lub wyciągaj bloki z kampanii.
Re: Szybka Nauka SAILa
Publicado: Mar Ago 24, 2010 6:16 pm
por Gwrhkhsh
Właściwie nie wiem dlaczego, ale w kampanii do nauki zawsze polecam Am05_cont. Sam się z niej uczyłem i kod wydawał mi się bardzo przejrzysty.