Page 1 of 1

Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Thu Jan 20, 2011 7:03 pm
by Nitek
Jak pewnie wielu z Was zauważyło: dużo modów jest zablokowanych. Dla przeciętnego użytkownika nie stanowi to problemu, ale modder byłby szczęśliwszy, gdyby mógł zobaczyć co jest w środku. Ja sam ostatnio jak robiłem intro do mojego moda, to OWS było offline. Co zrobiłem? Otworzyłem Arabian Nights i TMF, aż w końcu rozkminiłem te filmiki.
Wersja demo mojego moda też była zabezpieczona hasłem - to był mój błąd. Wersja demo v2 (poprawione 3 pierwsze misje, dodana 4. oraz języki: angielski i czeski), która ukaże się już niedługo, nie będzie zabezpieczona hasłem. Dla wielu modderów coś takiego się przyda, będą mogli zobaczyć jak niektóre rzeczy są zrobione przez innych modderów, którzy już jakiś czas w edytorze się bawią.

Zatem apeluję do Was - nie blokujcie swoich modów. Z innych modów jest łatwiej coś zrozumieć niż z map Altaru, które są w wielu miejscach zbędnie pokomplikowane.

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Thu Jan 20, 2011 7:09 pm
by Serpent
Zabezpieczę swój mod ze względu na głosy audio, ale jak ktoś chce to mu mogę udostępnić moda na pw, nie będę robił z tego takiej wielkiej tajemnicy.

Nituś widzę w wreszcie coś z sensem piszesz.

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Thu Jan 20, 2011 7:11 pm
by Szulce
Słuszne spostrzeżenie. Sam chciałem zobaczyć, kody w niektórych modach, ale nie mogłem, ponieważ było hasło. Sam nie stosuję takiej metody (za dużo zachodu :P ).

@Serpent - wątpię, żeby kogoś obchodziły głosy audio, ale jak uważasz.

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Thu Jan 20, 2011 7:24 pm
by Gwrhkhsh
Nitek ma rację. Sam tego nigdy nie robiłem, właśnie z wymienionych przyczyn.

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Thu Jan 20, 2011 7:30 pm
by Nitek
Serpent wrote:Zabezpieczę swój mod ze względu na głosy audio, ale jak ktoś chce to mu mogę udostępnić moda na pw, nie będę robił z tego takiej wielkiej tajemnicy.
Nie musisz dawać hasła na plik OWP przecież.
Serpent wrote: Nituś widzę w wreszcie coś z sensem piszesz.
Ja zawsze piszę z sensem :)

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Fri Jan 21, 2011 4:56 pm
by Ozi
to dzieki mnie :)

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Fri Jan 21, 2011 5:22 pm
by Anarchy
Serpent wrote:Zabezpieczę swój mod ze względu na głosy audio, ale jak ktoś chce to mu mogę udostępnić moda na pw, nie będę robił z tego takiej wielkiej tajemnicy.
Możesz przecież tylko wybrane fragmentu modu zabezpieczyć przecież..

Btw. Będę sceptykiem (ktoś musi) i powiem, że udostępnianie modów w niczym nie pomoże - tu trzeba się inteligencją wykazać. Nauczyć się można równie dobrze z oryginalnych mapek, a jak komuś sprawia to problemy, to ktoś może go nauczyć. Dając możliwość zrobienia moda na zasadzie ctrl+c, ctrl+v jakość modów spadnie pięciokrotnie w dół. No, ale to wybór moddera tworzącego jest.

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Fri Jan 21, 2011 5:42 pm
by Nitek
Przykładowo jakiś modder będzie chciał zrobić porządne AI w swojej misji. Jeżeli otworzy TMF i zobaczy jak to jest zrobione, to będzie to po prostu skopiowanie kodu ph3noma? Otóż nie. To ma na celu pokazanie jak coś jest zrobione, żeby można było wyciągnąć wnioski. Sam otwierałem TMF i Arabian Nights (o czym już wspomniałem), żeby rozkminić filmiki w OW. Robiąc filmik u siebie, kopiuję pracę ph3noma czy kogokolwiek innego? Nie :disco:

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Fri Jan 21, 2011 5:45 pm
by Anarchy
A teraz przejrzyj ten dział: http://forum.original-war.net/viewforum.php?f=42. Kiedy zadaje ktoś tam pytanie, najczęściej oczekuje gotowego kodu, który sobie skopiuje i będzie mu działał. I teraz można to kontrolować, dawać kody, które wymagają myślenia, albo tylko wskazówki do napisania go. A co będzie, jeśli wszystko będzie można swobodnie znaleźć u innych?

Re: Twórzmy mody OpenSource, pomagajmy innym!

Posted: Fri Jan 21, 2011 6:40 pm
by Gwrhkhsh
Obawiam się, że jakość wydawanych modów poniżej obecnego poziomu już nie spadnie. Poza tym, moim zdaniem, to nie o SAILa chodzi, a - na przykład - aranżowanie interfejsu. W takiej sytuacji podglądanie bardzo pomaga.