Ostateczna ankieta dot. Buildup-u na 1.11
Posted: Tue Apr 26, 2011 5:01 pm
WSZYSTKIE OPCJE WIĄŻĄ SIĘ Z UKRYCIEM BAZY
Ankieta ma na celu okreslenie najlepszej wersji buildupu, ktory jak wiecie, lub nie, zostal juz wprowadzony, mozna go testowac na patchu 1.11.0.00.18 RC3. Opisze po krotce opcje ankiety, bo moga byc niejasne. Wszystkie opcje to buildup blokujacy widocznosc wrogiej bazy, przez co nie mozna nic w niej zrobic, za to mozna zginac, lub blokada wejscia na teren wroga.
Opcja pierwsza - Wejscie do bazy wroga nie skutkuje niczym. Nie zobaczymy co ma wrog, nie wiemy gdzie ma jednostki, a mozna nas tam zabic.
-Wady: mozliwosc opracowania wykrycia materializacji wczesnie, przez co widoczne skrzynie na tle bazy wroga mozna zabrac, jezeli nie zostaly pozbierane; mozliwosc przebicia sie tuz przed buildupem na tylna czesc bazy wroga, zanim wysle ludzi do obrony przed atakiem w 10 minucie. Po odkryciu terenu jednostki rozpoczna atak rowno w 10.00 od zaplecza.
-Zalety: klasyczny buildup jak sprzed 2005 roku; wjezdzajace jednostki wroga latwo zablokowac bo brna na slepo.
Opcja druga - wejscie do wroga skutkuje utrata jednostki z mapy na okres 45 sekund, po czym respawn tej samej jednostki (tak jak nowy czlowiek), w okolicach skladu.
-Wady: jednostka zraniona na srodku, moze uciec do bazy wroga, przez co jest nie do zabicia, gdyz zniknie i wroci do bazy. Ratunek jednostki kosztem 45 sekund. Ponadto przypadkowe wyslanie komory na pozycje skutkuje jej utrata na ten sam okres czasu, wiec trzeba uwazac. Ponadto jezeli nie mamy skladu przed koncem bt, a wejdziemy wszystkimi ludzmi na pozycje wroga, przegrywamy; czas potrzebny do przejscia mapy po przekatnej od skladu do skladu to okolo 30 sekund dla speed 12 i 45 sekund dla speed 8, wiec komora wrocilaby szybciej na kolach, niz wjezdzajac do wroga.
-Zalety: nikt nie wejdzie ani nie wjedzie nam do bazy, nie tracimy ani nie ryzykujemy smierci jednostki, ktora wchodzi na teren wroga.
Opcja trzecia - smierc/destrukcja jednostki ktora wtargnela na obszar wroga.
-Wady: praktycznie gorsze lub niemozliwe szanse wygranej po przypadkowym wyslaniu jednostek przed koncem buildupu, strata doswiadczenia dla wroga, ktory normalnie musialby nam zniszczyc te jednostki.
-Zalety: kto jest pazerny ten ma przesrane, inaczej tego nie umiem opisac.
Powrotu do starego bt nie bedzie. Teraz jest wieksze pole do popisu w postaci taktyk, rosjanie moga zajac wczesniej syberyt, arabowie rozstawic miny, a amerykanie jak zreszta wszyscy zbierac skrzynie ze srodka, co daje nam wiadomo co.
Osobiscie uwazam ze opcja pierwsza lub druga jest najlepsza. Wg opcji pierwszej mozna krasc surowce z gleby z pozycji wroga, nie bylo to zlamanie zasad za czasow starego cw, wiec tutaj mozna rowniez uznac podobna zasade. Ze skladu nie da sie nic wyjac, wiec wg mnie jest ok, za to mozliwosc wbicia sie na tyl bazy np w 9:50 i atak arabskimi poduszkowcami lub minami od tylu przemawia za druga opcja. Ale z kolei, kiedy bijemy jednostki wroga w poblizu naszej bazy, np komore, ta moze wjechac na teren bazy oraz zostac ocalona za cene 45 sekund. Czekam wiec na wasze opinie.
Edit: W opcji pierwszej wejscie na teren wroga nie odkrywa terenu, wiec chodzimy po "czarnym". W 1.11 RC3 jest teraz opcja druga.
Ankieta ma na celu okreslenie najlepszej wersji buildupu, ktory jak wiecie, lub nie, zostal juz wprowadzony, mozna go testowac na patchu 1.11.0.00.18 RC3. Opisze po krotce opcje ankiety, bo moga byc niejasne. Wszystkie opcje to buildup blokujacy widocznosc wrogiej bazy, przez co nie mozna nic w niej zrobic, za to mozna zginac, lub blokada wejscia na teren wroga.
Opcja pierwsza - Wejscie do bazy wroga nie skutkuje niczym. Nie zobaczymy co ma wrog, nie wiemy gdzie ma jednostki, a mozna nas tam zabic.
-Wady: mozliwosc opracowania wykrycia materializacji wczesnie, przez co widoczne skrzynie na tle bazy wroga mozna zabrac, jezeli nie zostaly pozbierane; mozliwosc przebicia sie tuz przed buildupem na tylna czesc bazy wroga, zanim wysle ludzi do obrony przed atakiem w 10 minucie. Po odkryciu terenu jednostki rozpoczna atak rowno w 10.00 od zaplecza.
-Zalety: klasyczny buildup jak sprzed 2005 roku; wjezdzajace jednostki wroga latwo zablokowac bo brna na slepo.
Opcja druga - wejscie do wroga skutkuje utrata jednostki z mapy na okres 45 sekund, po czym respawn tej samej jednostki (tak jak nowy czlowiek), w okolicach skladu.
-Wady: jednostka zraniona na srodku, moze uciec do bazy wroga, przez co jest nie do zabicia, gdyz zniknie i wroci do bazy. Ratunek jednostki kosztem 45 sekund. Ponadto przypadkowe wyslanie komory na pozycje skutkuje jej utrata na ten sam okres czasu, wiec trzeba uwazac. Ponadto jezeli nie mamy skladu przed koncem bt, a wejdziemy wszystkimi ludzmi na pozycje wroga, przegrywamy; czas potrzebny do przejscia mapy po przekatnej od skladu do skladu to okolo 30 sekund dla speed 12 i 45 sekund dla speed 8, wiec komora wrocilaby szybciej na kolach, niz wjezdzajac do wroga.
-Zalety: nikt nie wejdzie ani nie wjedzie nam do bazy, nie tracimy ani nie ryzykujemy smierci jednostki, ktora wchodzi na teren wroga.
Opcja trzecia - smierc/destrukcja jednostki ktora wtargnela na obszar wroga.
-Wady: praktycznie gorsze lub niemozliwe szanse wygranej po przypadkowym wyslaniu jednostek przed koncem buildupu, strata doswiadczenia dla wroga, ktory normalnie musialby nam zniszczyc te jednostki.
-Zalety: kto jest pazerny ten ma przesrane, inaczej tego nie umiem opisac.
Powrotu do starego bt nie bedzie. Teraz jest wieksze pole do popisu w postaci taktyk, rosjanie moga zajac wczesniej syberyt, arabowie rozstawic miny, a amerykanie jak zreszta wszyscy zbierac skrzynie ze srodka, co daje nam wiadomo co.
Osobiscie uwazam ze opcja pierwsza lub druga jest najlepsza. Wg opcji pierwszej mozna krasc surowce z gleby z pozycji wroga, nie bylo to zlamanie zasad za czasow starego cw, wiec tutaj mozna rowniez uznac podobna zasade. Ze skladu nie da sie nic wyjac, wiec wg mnie jest ok, za to mozliwosc wbicia sie na tyl bazy np w 9:50 i atak arabskimi poduszkowcami lub minami od tylu przemawia za druga opcja. Ale z kolei, kiedy bijemy jednostki wroga w poblizu naszej bazy, np komore, ta moze wjechac na teren bazy oraz zostac ocalona za cene 45 sekund. Czekam wiec na wasze opinie.
Edit: W opcji pierwszej wejscie na teren wroga nie odkrywa terenu, wiec chodzimy po "czarnym". W 1.11 RC3 jest teraz opcja druga.