Page 1 of 2

O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wait

Posted: Tue Jan 24, 2012 11:06 am
by JRF
Po pierwsze, gdzie mogę znaleźć spis eventów i zmiennych, które używają?(wiem, że było to pytanie na forum i napisano, że jest w edytorze, ale jestem ślepy i nie widzę żadnego identify w tools, może jest też gdzie indziej?)

Po drugie, mam taki kod:

Code: Select all

on VehicleConstructed(vehi,fact) do
var dri;
begin
  dri:=IsDrivenBy(vehi);
  if GetSide(fact)=5 then
  begin
    ComMoveToArea(vehi,ArV);
    AddComExitVehicle(vehi);
    AddComEnterUnit(vehi,fact);
    AddComEnterUnit(dri,fact);
    GetV;// nieistotna teraz funkcja
    if rand(0,1) then ComConstruct(fact,ar_half_tracked,engine_combustion,control_manual,ar_gun)
    else ComConstruct(fact,ar_half_tracked,engine_combustion,control_manual,ar_flame_thrower);
  end;
Nie wiem czemu za nic w świecie mechanik, który zbudował tenże pojazd, nie chce wejść do factory. Nie rozgryzłem też czy pierwsza zmienna(vehi) jest kierowcą czy pojazdem...


Po trzecie wait(1) czy ma równoważnik w postaci wait(x$x) oraz czy może przyjąć argument w postaci 0$0.x(i ofc jak zareaguje itp)?

---
ty,
JRF

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 11:28 am
by Radzio
Tu masz wyjaśnienie odnośnie czasu:
http://wiki.owsupport.com/index.php?title=TimeInOW

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 11:44 am
by JRF
@up dzięki - znalazłem tam też o eventach, zwłaszcza o VehicleConstructed i mimo, że jest napisane, że pierwsza zmienna to pojazd, to nie wiem czemu nie działa instrukcja "AddComExitVehicle(dri);", więc zmieniłem dri na vehi i wtedy zadziałało...

jedyne, co mi przychodzi do głowy, to może cuś jest z IsDrivenBy?

---
ty,
JRF

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 1:18 pm
by Nitek
Łap kod, który zastosowałem w swoim modzie:

Code: Select all

Var Mechanik;
On VehicleConstructed(un,fab) do
 Begin
  Mechanik=UnitsInside(un);
  ComMoveToArea(Mechanik,Parking);
  AddComExitVehicle(Mechanik);
  AddComEnterUnit(Mechanik,Ru_Fab1);
 End;

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 1:21 pm
by Radzio
IsDrivenBy jest ok. :)

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 2:10 pm
by Serpent
JRF:
Może głupio to zabrzmi ale polecenia wydaje się kierowcy a nie maszynie z fabryki, chyba że to pojazd niekontrolowany ręcznie.

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 2:19 pm
by Nitek
@Serp: Można i tak i tak. W niektórych sytuacjach lepiej będzie operować na maszynie, a w innych na kierowcy. Akurat JRF napisał taki kod, że wydaje rozkaz dla kierowcy, aby wszedł do fabryki podczas gdy siedzi jeszcze w pojeździe. Gdyby w tej sytuacji operował od początku na kierowcy, kod powinien działać (chyba, że coś innego jest źle zrobione).

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 7:03 pm
by JRF
@Serp po prostu metodą prób i błędów zapisałem tak by w miarę działało :P
@Nitek ty man, jest git
chwilę musiałem się zastanowić czemu działa tu UnitsInside, a IsDrivenBy nie...

myślę, że temat już do zamknięcia

---
ty,
JRF

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 7:24 pm
by Radzio
JRF wrote:@Serp po prostu metodą prób i błędów zapisałem tak by w miarę działało :P
@Nitek ty man, jest git
chwilę musiałem się zastanowić czemu działa tu UnitsInside, a IsDrivenBy nie...

myślę, że temat już do zamknięcia

---
ty,
JRF
IsDrivenBy działa równie dobrze.

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 7:59 pm
by JRF
@up wuuut? To czemu w takim razie nie działa mi z IsDrivenBy? Ewentualnie jeszcze z powodu użycia zmiennej globalnej a nie lokalnej, ale to już tym bardziej byłoby z dupy... Nic innego prócz tych dwóch rzeczy nie zmieniałem.

PS. A propos - FilterUnitsInArea(jakas_area,[f_side,5])=a(gdzie w arei są powiedzmy trzy "zamieszkałe" pojazdy oraz 3 ludzi(ofc tego side'u)), czy a=6 czy a=9(oraz jak będzie tam ileś trupów czy ich policzy)??

---
ty,
JRF

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 8:00 pm
by Serpent
Jednostka to jednostka, nie ważne czy siedzi w du**e czy na słupie.

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 8:02 pm
by JRF
@up eeee... tzn?

---
ty,
JRF

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 8:14 pm
by Serpent
JRF wrote:@up eeee... tzn?

---
ty,
JRF

Liczy się KAŻDY bez względu czy siedzi w budynku czy w pojeździe.

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 8:54 pm
by JRF
nie zrozumiałeś mnie - nie uwzględniłem w filtrze czy chodzi mi o ludzi czy o pojazdy czy choćby budynki - chodzi mi o to, czy nie policzy podwójnie - kierowcę i pojazd naraz...

---
ty,
JRF

Re: O eventach i o on VehicleConstructed oraz instrukcji wai

Posted: Tue Jan 24, 2012 8:56 pm
by Serpent
JRF wrote:nie zrozumiałeś mnie - nie uwzględniłem w filtrze czy chodzi mi o ludzi czy o pojazdy czy choćby budynki - chodzi mi o to, czy nie policzy podwójnie - kierowcę i pojazd naraz...

---
ty,
JRF

A weź sobie sprawdź.