Noob robi moda :)
Posted: Fri Jan 26, 2007 10:06 am
Po pierwsze witam wszystkich userów forum jako nowy
Po drugie: temat ten założyłem jako pomoc dla mnie od zaawansowanych modderów (takich jak np: Radzio, NNplay i inni). Otóż zacząłem się bawić edytorem OW, chciałem zrobić mały mod dodający narazie chociaż banalna pierwszą misję. Chodziło o cos podobnego do pierwszej misji USA, tylko wejście do EONa a potem dalsza część mapy z przejściem do jakiegoś obszaru
Czytałem w jednym z tematów opis zrobienia takiej misji, niestety wzorując się na nim nic mi nie wyszło
Przy odpalaniu misji, zawsze na końcu wyskakiwał error dotyczący fragmenu skryptu w Seilu, kiedy porpawiłem go lub dany fragmeny usunąłem to pojawiał się następny i tak ciągle. W końcu wywaliłem cał skrpyt a i tak był error
Próbowałem z modu NNplaya wziąść mapkę z EONem ale coś chyba nie wyszło więc przestałem się nią bawić i zrobiłem prostą mapkę z EONem, kilkoma gostkami których identyfikatory dopisałem do Texts/CharName.wri no i jest jeszcze tam mój nowy bohater 'Kowalski'
A więc tak w Sielu zrobiłem coś takiego:
starting
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,start) do
Begin
CenterNowOnUnits(Kowalski)
Say(Tysoe,'k0');
Say(Kowalski,'k1');
ChangeMissionObjectives('C1');
end;
very 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,wejscie) do
Begin
Case Query("Zapytanie1") of
1 : begin
Say(Kowalski,'k2');
ComEnterUnit(Bobby,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Campbell,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Jablonski,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Brown,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Kowalski,eon);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3,-1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Kowalski);
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');
YouWin;
end;
2: begin
YouLost('tchorz');
end;
end;
end;
Chodziło oto żeby na starcie Tysoe mówił jedną kwestię zapisaną w katalogu z misją w texts.txt po nim mówił Kowalski, warunkiem do tego miało być znajdowanie się Kowalskiego w arenie na której stoi na starcie.
Potem pokazuje się cel główny - przejść do EONa, no i gdy do niego podchodzimy (obok EONa była druga arena - wejscie) miało być pytanie czy wejść do EONa (tak lub nie). A jak już się weszło pokazywały się medale
Oto wygląd pliku texts.txt:
# C1
Add Main cel1
- Przejdź do EONa.
#
$ k0
- Grupa 6 przygotować się! Brandon, Brown, Jabłoński, Kowalski, Campbell przejść do EONa!
$ k1
- Już czas.
$ k2
- Niech Bóg ma mnie w swojej opiece.
? Zapytanie1
Czy chcesz wejść do EONa?
- Tak
- Nie
?
| tchorz
Stchórzyłeś!
^ MAIN
Target achieved
* med1
+ Nie stchórzyłeś.
*
* med2
+ Nie zapomniałeś karabinu.
*
* med2a
- Zapomniałeś kaszanki.
*
W pliku Campains/AM/mission.dat według tutorialu ustawiłem co trzeba:
CAMPAIGN "American campaign"
MISSION 0
NAME "New Campaign"
NEXT 1
MISSION 1
MAP Am01
NAME "Przybycie"
SUBCAMP 1
PREV 0
FINISH
END_OF_CAMPAIGN
A tu jest jeszcze CharName.wri z dopisanym identyfiaktorami (napisze tylko dopisanych przeze mnie nowych bo ten plik jest baardzo długi, podobnie jak mój post
):
Yashin
Marszałek N. M. Jaszin
Kowalski
Dawid Kowalski
Jablonski
Kpr. Robert Jabłoński
Campbell
Roger Campbell
Tysoe
Kpt. Gilbert Tysoe
Brown i Bobby byli na początku tego pliczku więc ich na nowo nie musiałem tu na dole pisać
Przy wczytywaniu mapy wszystko było dobrze, była nawet pokazana pozycja, nazwa mapy i opis, ale był ten nieszczęsny error na końcu
Pomoże ktoś?

Po drugie: temat ten założyłem jako pomoc dla mnie od zaawansowanych modderów (takich jak np: Radzio, NNplay i inni). Otóż zacząłem się bawić edytorem OW, chciałem zrobić mały mod dodający narazie chociaż banalna pierwszą misję. Chodziło o cos podobnego do pierwszej misji USA, tylko wejście do EONa a potem dalsza część mapy z przejściem do jakiegoś obszaru




A więc tak w Sielu zrobiłem coś takiego:
starting
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,start) do
Begin
CenterNowOnUnits(Kowalski)
Say(Tysoe,'k0');
Say(Kowalski,'k1');
ChangeMissionObjectives('C1');
end;
very 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,wejscie) do
Begin
Case Query("Zapytanie1") of
1 : begin
Say(Kowalski,'k2');
ComEnterUnit(Bobby,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Campbell,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Jablonski,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Brown,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(Kowalski,eon);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3,-1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Kowalski);
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');
YouWin;
end;
2: begin
YouLost('tchorz');
end;
end;
end;
Chodziło oto żeby na starcie Tysoe mówił jedną kwestię zapisaną w katalogu z misją w texts.txt po nim mówił Kowalski, warunkiem do tego miało być znajdowanie się Kowalskiego w arenie na której stoi na starcie.
Potem pokazuje się cel główny - przejść do EONa, no i gdy do niego podchodzimy (obok EONa była druga arena - wejscie) miało być pytanie czy wejść do EONa (tak lub nie). A jak już się weszło pokazywały się medale

# C1
Add Main cel1
- Przejdź do EONa.
#
$ k0
- Grupa 6 przygotować się! Brandon, Brown, Jabłoński, Kowalski, Campbell przejść do EONa!
$ k1
- Już czas.
$ k2
- Niech Bóg ma mnie w swojej opiece.
? Zapytanie1
Czy chcesz wejść do EONa?
- Tak
- Nie
?
| tchorz
Stchórzyłeś!
^ MAIN
Target achieved
* med1
+ Nie stchórzyłeś.
*
* med2
+ Nie zapomniałeś karabinu.
*
* med2a
- Zapomniałeś kaszanki.
*
W pliku Campains/AM/mission.dat według tutorialu ustawiłem co trzeba:
CAMPAIGN "American campaign"
MISSION 0
NAME "New Campaign"
NEXT 1
MISSION 1
MAP Am01
NAME "Przybycie"
SUBCAMP 1
PREV 0
FINISH
END_OF_CAMPAIGN
A tu jest jeszcze CharName.wri z dopisanym identyfiaktorami (napisze tylko dopisanych przeze mnie nowych bo ten plik jest baardzo długi, podobnie jak mój post

Yashin
Marszałek N. M. Jaszin
Kowalski
Dawid Kowalski
Jablonski
Kpr. Robert Jabłoński
Campbell
Roger Campbell
Tysoe
Kpt. Gilbert Tysoe
Brown i Bobby byli na początku tego pliczku więc ich na nowo nie musiałem tu na dole pisać

Przy wczytywaniu mapy wszystko było dobrze, była nawet pokazana pozycja, nazwa mapy i opis, ale był ten nieszczęsny error na końcu

Pomoże ktoś?