Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
User avatar

Topic author
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4047
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#1

Post by Serpent » Sat Aug 24, 2013 1:51 pm

Oto tutek dla tych którzy nie widzą jak zrobić efekt "zanurzonych nóg" na bagnie, czy w wodzie.

Legenda(w spoilerze):
Spoiler:
Image

Czarny kwadrat - Panel Arei
Czerwony Kwadrat - Guzik
Żółty kwadrat - Water (czyli wysokość wody na danym hexie).
1. Tworzymy na mapie obszar bagna (swamp) lub/i wody (water) za pomocą panelu arei.
1a. Jeżeli już zaznaczyliśmy dany obszar z listy (czarny kwadrat) wybieramy water, i 5-krotnie klikamy na guzik (czerwony kwadrat).
1b. Teraz obok water (żółty kwadrat) powinno pisać water: 5.
1c. Jeżeli to ma być np. płytkie jezioro to tak to zostawiamy, jednak jeśli to ma być bagno to z listy w panelu arei, wybieramy swamp i raz klikamy na guzik.


WAŻNE!
Wysokość water wpływa na poziom wody czyli na to czy woda sięga nam do kolan, czy do stóp.

2. W Files klikamy Save, następnie klikamy Files>Export Water Height Map

3. Wybieramy lokalizację gdzie chcemy zapisać ten plik.

4. Zamykamy panel który nam wyskoczy guzikiem Cancel i klikamy Save.

5. Teraz klikamy Files>Import Water Height Map i wybieramy nasz plik który chwilę temu zapisaliśmy, potem ponownie klikamy Save.

6. Teraz w Files klikamy Export Water Image as Bin i zapisujemy gdzieś ten plik.

7. Wyłączamy OW_Editor i otwieramy Grndsc.

8. Tam wybieramy Create GBI i tam wybieramy w Ground Image plik .bmp z teksturami, a w Water Image nasz plik .wi.

9. Czekamy aż program skończy pracę, i plik gbi który powstał wklejamy do mods>twój_mod>GroundBI.

10. Teraz ponownie otwieramy OW_Editor, po załadowaniu odpowiedniej mapy, klikamy Files>Import GBI. Z listy wybieramy nasz plik GBI i klikamy Save.

11. Po chwili klikamy Restart, i naszym oczom powinny ukazać się tekstury.

12. Teraz zostaje nam ostatnia rzecz do zrobienia. W Files klikamy Map Preferences i w pierwszej zakładce po prawej mapy mamy Waves Request.

13. Pod nim w pierwszej zakładce po lewej ustawiamy 20, a po prawej 6. Klikamy też Def Water Col.

14. Klikamy Accept i po raz ostatni zapisujemy mapę za pomocą Save, następnie klikamy Restart. Teraz po wejściu na bagno/wodę naszym oczom powinien okazać się taki obraz :amwink:
Spoiler:
Image
Last edited by Serpent on Tue Aug 27, 2013 5:30 pm, edited 1 time in total.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1136
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#2

Post by Nefarem » Sat Aug 24, 2013 2:26 pm

Niezłe, w końcu ktoś napisał tutorial jak to zrobić.
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download

User avatar

Randy Orton
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 120
Joined: Thu Oct 08, 2009 1:48 pm

Re: Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#3

Post by Randy Orton » Sat Aug 24, 2013 11:04 pm

Bardzo przydatna rzecz. Mi się bardzo przydał ten tutek :)
WIELKI + DLA AUTORA :)

User avatar

Gravitr
Throwback Developer
Czech Republic
Posts: 232
Joined: Fri Jul 27, 2012 12:00 pm
Location: CZ Prague
Contact:

Re: Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#4

Post by Gravitr » Thu Nov 28, 2013 3:37 pm

Thanks, good tut.
[MOD] Arabian History - 9 missions
Show post with download

[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download

[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)

User avatar

Topic author
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4047
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#5

Post by Serpent » Wed Aug 14, 2019 7:55 pm

Aktualizacja poradnika ze względu iż poprzedni jest już przestarzały. Przedstawiam nowy sposób na tworzenie efektu zanurzenia:

1. Nasza mapa musi zawierać jakiś obszar gdzie poziom wody (water) jest większy od 0.

Image

2. Klikamy Windows > Waves Editor.
3. Za pomocą edytora fal, poza ustawieniem efektu zanurzania możemy dodać własne fale dla naszego akwenu za pomocą myszy.

Image

4. Po zakończeniu pracy, klikamy Save. Po chwili powinno zostać wyświetlone potwierdzenie zapisu naszego pliku .wi (waterimage).
5. Otwieramy program Grndsc.exe który znajduje się w głównym folderze gry i wskazujemy położenie naszych plików z teksturami oraz obrazem wody i potwierdzamy przyciskiem OK.

Image

6. Po chwili otrzymamy komunikat o utworzeniu pliku GBI.
7. Wracamy do edytora (zalecany jest restart edytora) i wczytujemy nasz plik GBI (File > Import > Ground Bitmap Image).
8. Ostatnim krokiem jest ustawienie koloru zanurzenia oraz parametrów fal (File > Map Preferences). Na końcu zapisujemy zmiany.

Image

Gotowe! Nasza mapa posiada już efekt zanurzenia (oraz ewentualnie fale jeśli je dodaliśmy :D )

Image

W razie pytań, piszcie w tym temacie :)
Last edited by Serpent on Wed Aug 14, 2019 8:00 pm, edited 1 time in total.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Posts: 691
Joined: Sun May 25, 2014 2:06 pm

Re: Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#6

Post by Gelwe » Wed Aug 14, 2019 7:57 pm

Dlaczego zanurzenie nie wpływa na pole widzenia lub kamuflaż?
Last edited by Gelwe on Wed Aug 14, 2019 7:58 pm, edited 1 time in total.
Creative wrote:Image
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative wrote: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.

User avatar

Topic author
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Posts: 4047
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#7

Post by Serpent » Wed Aug 14, 2019 7:59 pm

Gelwe wrote:
Wed Aug 14, 2019 7:57 pm
Dlaczego zanużenie nie wpływa na pole widzenia lub kamuflaż?
Zanurzenie to tylko efekt wizualny. Na pole widzenia wpływ ma tylko wysokość oraz ewentualne przeszkody takie jak np. drzewa.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest