MOD - Woda - Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1570
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

MOD - Woda - Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#1

Post by zoNE » Wed Aug 28, 2013 4:39 pm

Serpent wrote:Oto tutek dla tych którzy nie widzą jak zrobić efekt "zanurzonych nóg" na bagnie, czy w wodzie.

Legenda(w spoilerze):
Spoiler:
Image

Czarny kwadrat - Panel Arei
Czerwony Kwadrat - Guzik
Żółty kwadrat - Water (czyli wysokość wody na danym hexie).
1. Tworzymy na mapie obszar bagna (swamp) lub/i wody (water) za pomocą panelu arei.
1a. Jeżeli już zaznaczyliśmy dany obszar z listy (czarny kwadrat) wybieramy water, i 5-krotnie klikamy na guzik (czerwony kwadrat).
1b. Teraz obok water (żółty kwadrat) powinno pisać water: 5.
1c. Jeżeli to ma być np. płytkie jezioro to tak to zostawiamy, jednak jeśli to ma być bagno to z listy w panelu arei, wybieramy swamp i raz klikamy na guzik.


WAŻNE!
Wysokość water wpływa na poziom wody czyli na to czy woda sięga nam do kolan, czy do stóp.

2. W Files klikamy Save, następnie klikamy Files>Export Water Height Map

3. Wybieramy lokalizację gdzie chcemy zapisać ten plik.

4. Zamykamy panel który nam wyskoczy guzikiem Cancel i klikamy Save.

5. Teraz klikamy Files>Import Water Height Map i wybieramy nasz plik który chwilę temu zapisaliśmy, potem ponownie klikamy Save.

6. Teraz w Files klikamy Export Water Image as Bin i zapisujemy gdzieś ten plik.

7. Wyłączamy OW_Editor i otwieramy Grndsc.

8. Tam wybieramy Create GBI i tam wybieramy w Ground Image plik .bmp z teksturami, a w Water Image nasz plik .wi.

9. Czekamy aż program skończy pracę, i plik gbi który powstał wklejamy do mods>twój_mod>GroundBI.

10. Teraz ponownie otwieramy OW_Editor, po załadowaniu odpowiedniej mapy, klikamy Files>Import GBI. Z listy wybieramy nasz plik GBI i klikamy Save.

11. Po chwili klikamy Restart, i naszym oczom powinny ukazać się tekstury.

12. Teraz zostaje nam ostatnia rzecz do zrobienia. W Files klikamy Map Preferences i w pierwszej zakładce po prawej mapy mamy Waves Request.

13. Pod nim w pierwszej zakładce po lewej ustawiamy 20, a po prawej 6. Klikamy też Def Water Col.

14. Klikamy Accept i po raz ostatni zapisujemy mapę za pomocą Save, następnie klikamy Restart. Teraz po wejściu na bagno/wodę naszym oczom powinien okazać się taki obraz :amwink:
Spoiler:
Image
Author: Serpent
Topic: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?f=42&t=3905
Attachments
7or.png
Efekt koncowy
(757.46 KiB) Not downloaded yet
84bv.png
Legenda
(754.8 KiB) Not downloaded yet

User avatar

Topic author
zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1570
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: MOD - Woda - Efekt "Zanurzenia" na Bagnie lub w Wodzie

#2

Post by zoNE » Thu Aug 15, 2019 8:47 am

Serpent wrote:
Wed Aug 14, 2019 7:55 pm
Aktualizacja poradnika ze względu iż poprzedni jest już przestarzały. Przedstawiam nowy sposób na tworzenie efektu zanurzenia:

1. Nasza mapa musi zawierać jakiś obszar gdzie poziom wody (water) jest większy od 0.

Image

2. Klikamy Windows > Waves Editor.
3. Za pomocą edytora fal, poza ustawieniem efektu zanurzania możemy dodać własne fale dla naszego akwenu za pomocą myszy.

Image

4. Po zakończeniu pracy, klikamy Save. Po chwili powinno zostać wyświetlone potwierdzenie zapisu naszego pliku .wi (waterimage).
5. Otwieramy program Grndsc.exe który znajduje się w głównym folderze gry i wskazujemy położenie naszych plików z teksturami oraz obrazem wody i potwierdzamy przyciskiem OK.

Image

6. Po chwili otrzymamy komunikat o utworzeniu pliku GBI.
7. Wracamy do edytora (zalecany jest restart edytora) i wczytujemy nasz plik GBI (File > Import > Ground Bitmap Image).
8. Ostatnim krokiem jest ustawienie koloru zanurzenia oraz parametrów fal (File > Map Preferences). Na końcu zapisujemy zmiany.

Image

Gotowe! Nasza mapa posiada już efekt zanurzenia (oraz ewentualnie fale jeśli je dodaliśmy :D )

Image

W razie pytań, piszcie w tym temacie :)
Author: Serpent
Topic: viewtopic.php?f=42&t=3905

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests