Parę pytań

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Parę pytań

Post by Szymiew »

1. Do czego służą takie foldery jak buildings_small, vehicles_small?

2. Obrazki pojazdów w gui są gdzieś zdefiniowane? Chodzi mi o to, że jak stworzę taki, który nie powinien istnieć, w gui zamiast obrazka mam czarne tło z napisem N/A.

3. Tworzenie nowych budynków jest zablokowane? Z dodawaniem broni i podwozi nie miałem problemów, ale dodanie nowej pozycji do buildings.txt powoduje apopleksję edytora przy wczytaniu moda.

4. Technologie. Jak rozumiem ustawienie aby np. ograniczona teleportacja nie teleportowała aby użyć tej technologii (ze zmienioną nazwą) do innych celów jest niemożliwe? technologies.txt raczej na to nie pozwala...

5. Do czego służy data/gameinit/upgrades.txt?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Serpent »

Już spieszę z odpowiedzią :D

1. Są to foldery z animacjami jednostek.
2. Tak, w Interface/Nacja/Faces. Oczywiście możesz dodać miniaturkę dla każdej nowo stworzonej jednostki.
3. Tak jest zablokowane, jednak możesz pobawić się w edycje budynku "Fort".
4. Nie bardzo rozumiem. Chcesz aby technologia powodowała coś innego niż domyślnie? Jedyne co mi przychodzi do głowy to napisanie odpowiedniego kodu w danej misji - patrz skrypt na artefakty.
5. upgrades.txt to plik w którym możesz edytować właściwości techów "ulepszających" np. uzbro II, czaso III itd.
Każde ulepszenie ma swój numer i definicje na co wpływa. Można to edytować.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Szymiew »

Serpent-Modding-Support 24/7 :) Thx!
Jeszcze doprecyzuję:

Ad. 4. Załóżmy, że zrobiłem w vehicles.txt nową broń: Bulbulator fazowy.
Zrobiłem odpowiednie obrazki do folderu vehicles i teraz chcę zamienić tech. "Ograniczona teleportacja" na "Opracuj bulbulatory fazowe".
Zmieniam więc obrazek techu w buttons.tga, nazwę techu w TechNames i daję w vehicles.txt przy bulbulatorze TECHNOLOGY 37.

Teraz ta technologia powinna umożliwić budowę bulbulatorów, ale przy okazji będzie spełniać starą funkcję: teleportować czołgi - a tego nie chcę.

Ad. 1. Ale czym się różnią od katalogów bez _small? Zrobiłem parę nowych wozów i broni w folderach bez _small i w edytorze śmigają. Co może się stać, jeżeli tych _small nie ruszę?


BTW: wiadomo czym ten fort miał pierwotnie być?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Serpent »

Szymiew wrote: Ad. 4. Załóżmy, że zrobiłem w vehicles.txt nową broń: Bulbulator fazowy.
Zrobiłem odpowiednie obrazki do folderu vehicles i teraz chcę zamienić tech. "Ograniczona teleportacja" na "Opracuj bulbulatory fazowe"...
Może po prostu daj zamiast wymagania Ograniczonej Teleportacji rozwinięcie UzbII.
Szymiew wrote: Ad. 1. Ale czym się różnią od katalogów bez _small? Zrobiłem parę nowych wozów i broni w folderach bez _small i w edytorze śmigają. Co może się stać, jeżeli tych _small nie ruszę?
No small to porostu mniejsze klatki, sam nie wiem do czego to służy.
Tak poza tym to serio zrobiłeś nowe modele? :D
Szymiew wrote: BTW: wiadomo czym ten fort miał pierwotnie być?
Z tego co tam jest wnioskuje że takie połączenie magazynu + zbrojowni lecz bez możliwości budowania przy tym forcie.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Szymiew »

Ciekawe. Miałem taką wizję, że to mogłaby być 3 forma zbrojowni - koszary z punktem do zamontowania broni na dachu.
Ech, żeby dało się to zrobić...
Tak poza tym to serio zrobiłeś nowe modele?
Raczej "nowe" niż nowe.
Zmanipulowane z tego co było:
Spoiler:
Image
Niektórzy nie mogą się doczekać Overloada. :wink:
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Lengorio
Soldier level 3
Soldier level 3
Posts: 62
Joined: Wed Mar 28, 2012 4:48 pm
Location: Hiszpania, Madryt

Re: Parę pytań

Post by Lengorio »

Hmm... Ciekawe kombinacje czołgów wysztkich nacji. Fajne :D
Nothing is impossible!
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Serpent »

Powiedz jak to robisz że Ci nie wywala errora przy próbie ustawienia jednostki w edytorku (bo rozumiem że zrobiłeś to w GM EDITORZE?) :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Szymiew »

Niestety muszę cię rozczarować, GM editor to syf jakich mało 8)

Skopiowałem stare zestawy .gm i .p16 i ponadawałem im nowe nazwy, do których potem odnosiłem się dopisując nowe koła, wozy i bronie w vehicles.txt

Spoiler:
Image
Spoiler:
Image
Kiedyś chciałem zrobić ciężkie podwozie us z sześcioma kołami, jak u ruskiego ciężkiego kołowego. Kopiowałem wtedy klatka po klatce z us do ru, a i tak nie dość, że us był dłuższy i obcieło mu tyłek to potem wywalał "Mały pocet kulicek".

Jestem prawie pewien, że .gmki zawierają zdefiniowane hardpointy dla umieszczenia broni i kół, albo punkty wystrzału w broniach, tylko gm_editor nam tego nie pokazuje :( Będę próbował skleić dwa arabskie działa w podwójne, bo trochę mi to obecne nie pasuje, ale blado to widzę.


Tymczasem mam problem z jankeskim bunkrem wrzuconym do rusków:
Spoiler:
Image
Wie ktoś jak to naprawić?


edit:

Jeszcze jedno :arwink:

Skopiowałem dźwięk wyrzutni z effect/vehicles/AM do RU, zmieniłem nazwę na rocketUS i wpisałem w ruskiej wyrzutni w vehicles.txt pod SOUND_TYPE. Nie ma dźwięku wystrzału wcale.
Trzeba gdzieś coś jeszcze uwzględnić?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Serpent »

Po co w Sound_Type? Wystarczy sama nazwa SOUND_NAME a SOUND_TYPE daj na 0.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Królestwo Polskie
Contact:

Re: Parę pytań

Post by Szymiew »

Tak, sorry, rypłem się tutaj, w plikach wpisywałem w name i nie śmiga.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
Post Reply