1. Do czego służą takie foldery jak buildings_small, vehicles_small?
2. Obrazki pojazdów w gui są gdzieś zdefiniowane? Chodzi mi o to, że jak stworzę taki, który nie powinien istnieć, w gui zamiast obrazka mam czarne tło z napisem N/A.
3. Tworzenie nowych budynków jest zablokowane? Z dodawaniem broni i podwozi nie miałem problemów, ale dodanie nowej pozycji do buildings.txt powoduje apopleksję edytora przy wczytaniu moda.
4. Technologie. Jak rozumiem ustawienie aby np. ograniczona teleportacja nie teleportowała aby użyć tej technologii (ze zmienioną nazwą) do innych celów jest niemożliwe? technologies.txt raczej na to nie pozwala...
5. Do czego służy data/gameinit/upgrades.txt?
Parę pytań
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 711
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Parę pytań
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Parę pytań
Już spieszę z odpowiedzią
1. Są to foldery z animacjami jednostek.
2. Tak, w Interface/Nacja/Faces. Oczywiście możesz dodać miniaturkę dla każdej nowo stworzonej jednostki.
3. Tak jest zablokowane, jednak możesz pobawić się w edycje budynku "Fort".
4. Nie bardzo rozumiem. Chcesz aby technologia powodowała coś innego niż domyślnie? Jedyne co mi przychodzi do głowy to napisanie odpowiedniego kodu w danej misji - patrz skrypt na artefakty.
5. upgrades.txt to plik w którym możesz edytować właściwości techów "ulepszających" np. uzbro II, czaso III itd.
Każde ulepszenie ma swój numer i definicje na co wpływa. Można to edytować.
1. Są to foldery z animacjami jednostek.
2. Tak, w Interface/Nacja/Faces. Oczywiście możesz dodać miniaturkę dla każdej nowo stworzonej jednostki.
3. Tak jest zablokowane, jednak możesz pobawić się w edycje budynku "Fort".
4. Nie bardzo rozumiem. Chcesz aby technologia powodowała coś innego niż domyślnie? Jedyne co mi przychodzi do głowy to napisanie odpowiedniego kodu w danej misji - patrz skrypt na artefakty.
5. upgrades.txt to plik w którym możesz edytować właściwości techów "ulepszających" np. uzbro II, czaso III itd.
Każde ulepszenie ma swój numer i definicje na co wpływa. Można to edytować.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 711
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Parę pytań
Serpent-Modding-Support 24/7 Thx!
Jeszcze doprecyzuję:
Ad. 4. Załóżmy, że zrobiłem w vehicles.txt nową broń: Bulbulator fazowy.
Zrobiłem odpowiednie obrazki do folderu vehicles i teraz chcę zamienić tech. "Ograniczona teleportacja" na "Opracuj bulbulatory fazowe".
Zmieniam więc obrazek techu w buttons.tga, nazwę techu w TechNames i daję w vehicles.txt przy bulbulatorze TECHNOLOGY 37.
Teraz ta technologia powinna umożliwić budowę bulbulatorów, ale przy okazji będzie spełniać starą funkcję: teleportować czołgi - a tego nie chcę.
Ad. 1. Ale czym się różnią od katalogów bez _small? Zrobiłem parę nowych wozów i broni w folderach bez _small i w edytorze śmigają. Co może się stać, jeżeli tych _small nie ruszę?
BTW: wiadomo czym ten fort miał pierwotnie być?
Jeszcze doprecyzuję:
Ad. 4. Załóżmy, że zrobiłem w vehicles.txt nową broń: Bulbulator fazowy.
Zrobiłem odpowiednie obrazki do folderu vehicles i teraz chcę zamienić tech. "Ograniczona teleportacja" na "Opracuj bulbulatory fazowe".
Zmieniam więc obrazek techu w buttons.tga, nazwę techu w TechNames i daję w vehicles.txt przy bulbulatorze TECHNOLOGY 37.
Teraz ta technologia powinna umożliwić budowę bulbulatorów, ale przy okazji będzie spełniać starą funkcję: teleportować czołgi - a tego nie chcę.
Ad. 1. Ale czym się różnią od katalogów bez _small? Zrobiłem parę nowych wozów i broni w folderach bez _small i w edytorze śmigają. Co może się stać, jeżeli tych _small nie ruszę?
BTW: wiadomo czym ten fort miał pierwotnie być?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Parę pytań
Może po prostu daj zamiast wymagania Ograniczonej Teleportacji rozwinięcie UzbII.Szymiew wrote: Ad. 4. Załóżmy, że zrobiłem w vehicles.txt nową broń: Bulbulator fazowy.
Zrobiłem odpowiednie obrazki do folderu vehicles i teraz chcę zamienić tech. "Ograniczona teleportacja" na "Opracuj bulbulatory fazowe"...
No small to porostu mniejsze klatki, sam nie wiem do czego to służy.Szymiew wrote: Ad. 1. Ale czym się różnią od katalogów bez _small? Zrobiłem parę nowych wozów i broni w folderach bez _small i w edytorze śmigają. Co może się stać, jeżeli tych _small nie ruszę?
Tak poza tym to serio zrobiłeś nowe modele?
Z tego co tam jest wnioskuje że takie połączenie magazynu + zbrojowni lecz bez możliwości budowania przy tym forcie.Szymiew wrote: BTW: wiadomo czym ten fort miał pierwotnie być?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 711
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Parę pytań
Ciekawe. Miałem taką wizję, że to mogłaby być 3 forma zbrojowni - koszary z punktem do zamontowania broni na dachu.
Ech, żeby dało się to zrobić...
Zmanipulowane z tego co było:
Niektórzy nie mogą się doczekać Overloada.
Ech, żeby dało się to zrobić...
Raczej "nowe" niż nowe.Tak poza tym to serio zrobiłeś nowe modele?
Zmanipulowane z tego co było:
Spoiler:
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Parę pytań
Powiedz jak to robisz że Ci nie wywala errora przy próbie ustawienia jednostki w edytorku (bo rozumiem że zrobiłeś to w GM EDITORZE?)
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 711
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Parę pytań
Niestety muszę cię rozczarować, GM editor to syf jakich mało
Skopiowałem stare zestawy .gm i .p16 i ponadawałem im nowe nazwy, do których potem odnosiłem się dopisując nowe koła, wozy i bronie w vehicles.txt
Kiedyś chciałem zrobić ciężkie podwozie us z sześcioma kołami, jak u ruskiego ciężkiego kołowego. Kopiowałem wtedy klatka po klatce z us do ru, a i tak nie dość, że us był dłuższy i obcieło mu tyłek to potem wywalał "Mały pocet kulicek".
Jestem prawie pewien, że .gmki zawierają zdefiniowane hardpointy dla umieszczenia broni i kół, albo punkty wystrzału w broniach, tylko gm_editor nam tego nie pokazuje Będę próbował skleić dwa arabskie działa w podwójne, bo trochę mi to obecne nie pasuje, ale blado to widzę.
Tymczasem mam problem z jankeskim bunkrem wrzuconym do rusków:
Wie ktoś jak to naprawić?
edit:
Jeszcze jedno
Skopiowałem dźwięk wyrzutni z effect/vehicles/AM do RU, zmieniłem nazwę na rocketUS i wpisałem w ruskiej wyrzutni w vehicles.txt pod SOUND_TYPE. Nie ma dźwięku wystrzału wcale.
Trzeba gdzieś coś jeszcze uwzględnić?
Skopiowałem stare zestawy .gm i .p16 i ponadawałem im nowe nazwy, do których potem odnosiłem się dopisując nowe koła, wozy i bronie w vehicles.txt
Spoiler:
Spoiler:
Jestem prawie pewien, że .gmki zawierają zdefiniowane hardpointy dla umieszczenia broni i kół, albo punkty wystrzału w broniach, tylko gm_editor nam tego nie pokazuje Będę próbował skleić dwa arabskie działa w podwójne, bo trochę mi to obecne nie pasuje, ale blado to widzę.
Tymczasem mam problem z jankeskim bunkrem wrzuconym do rusków:
Spoiler:
edit:
Jeszcze jedno
Skopiowałem dźwięk wyrzutni z effect/vehicles/AM do RU, zmieniłem nazwę na rocketUS i wpisałem w ruskiej wyrzutni w vehicles.txt pod SOUND_TYPE. Nie ma dźwięku wystrzału wcale.
Trzeba gdzieś coś jeszcze uwzględnić?
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Parę pytań
Po co w Sound_Type? Wystarczy sama nazwa SOUND_NAME a SOUND_TYPE daj na 0.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Szymiew
- Soldier level 7
- Posts: 711
- Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
- Location: Królestwo Polskie
- Contact:
Re: Parę pytań
Tak, sorry, rypłem się tutaj, w plikach wpisywałem w name i nie śmiga.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.