Page 1 of 2

Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 4:48 pm
by Kowass
Mam pytanie do doświadczonych w modowaniu. Mianowicie próbuję coś zdziałaś po raz pierwszy ale nie za bardzo mi to idzie i będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Dodam tylko, że jestem bardzo dumny z siebie, gdyż miałem pisać także o dialogach, jednak jakoś się udało rozwiązać ten problem, z dużym udziałem treści zawartych na forum :D


A co do mojego pytania. Chciałem na początek zrobić sobie coś prostego, żeby zdobyć szlify, ale coś chyba zepsułem... Niech ktoś mi powie co w tym kodzie jest nie tak:

Spoiler:
STARTING
begin

resetfog;
CenterNowOnUnits(bob);
wait(0$1);
Say(bob, 'bob1');
Say(lisa, 'lisa1');
Say(bob, 'bob2');
Say(lisa, 'lisa2');
Say(bob, 'bob3');
SayRadio(szef, 'szef1');
Say(bob, 'bob4');
SayRadio(szef, 'szef2');
Say(bob, 'bob5');
wait(0$2);
Say(bob, 'bob6');
Say(lisa, 'lisa3');
Say(bob, 'bob7');

ChangeMissionObjectives('O1');
SetAreaMapShow(zadanie1, true);
end;

every 0$2 trigger IsInArea(bob, zadanie1) do
begin

wait(0$2);
Say(bob, 'bob8');
Say(szef, 'szef3');
Say(bob, 'bob9');
Say(szef, 'szef4');
Say(bob, 'bob10');
Say(szef, 'szef5');
wait(0$2);

SetAreaMapShow(zadanie1, false);
ChangeMissionObjectives('O2');
SetAreaMapShow(zadanie2, true);
end;

every 0$2 trigger IsInArea(bob, zadanie2) do
begin
SetAreaMapShow(zadanie2, false);
ChangeMissionObjectives('03');

AddMedal('wygrales', 1);
AddMedal('wygrales', 1);
AddMedal('wygrales', 1);
GiveMedals('MAIN');

YouWin;
end;
resetfog; <---- to dodałem ponieważ przy próbie odpalenia wyskakiwał mi komunikat coś tam z fogiem (gdzieś wyczytałem że jest to związane z nie skopiowaniem wszystkich potrzebnych plików, jednak ja wszystko tworzyłem od podstaw, łącznie z mapą). Nie wiem czy od tego czy od kilkukrotnego restartu edytora ale komunikat przestał wyskakiwać.

Działają dialogi, działają cele misji. Nie działa centrowanie na postaci, przy przyznawaniu medali mam info o błędnym identyfikatorze sail. Jak to poprawić?

I od razu pytanie, kiedy i gdzie ująć medale? Tj powiedzmy chcę medal za przeżycie postaci "bob" drugi za "lisa" i trzeci za wykonanie zadań "szefa" (tutaj ciąg zadań następujących po sobie, w tej chwili w kodzie zadanie1 to dotarcie do bazy, zadanie2 to sprawdzenie punktu na mapie, ale ma być tego znacznie więcej, powiedzmy z 5 zadań.

Z góry dzięki za pomoc :)

@EDIT
Jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby podczas dialogów znikał interfejs? Czy chodzi może o "ingameon;"?

I kolejne, mod nie odpala z gry (tylko edytor). W grze zatrzymuje się na ładowaniu jednostek. Gdzie walnąłem gafę?

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 5:25 pm
by Serpent
Kowass wrote: Nie działa centrowanie na postaci, przy przyznawaniu medali mam info o błędnym identyfikatorze sail. Jak to poprawić?

Code: Select all

CenterNowOnUnits(unit); 
Centruje wprawdzie kamerę na postaci ale pod warunkiem że ta postać istnieje na mapie, nie mam pojęcia dlaczego kamera ci nie centruje się na Bob'em.

Może lepiej daj komendę:

Code: Select all

CenterNowOnXY(x, y); 
Co do medali, to przykładowe medale z pliku Txt01:
Spoiler:

Code: Select all

^ MAIN 
Target achieved

* ruwaskill
+ Zadałeś ogromne straty przeciwnikowi!
- Mogłeś zniszczyć więcej jednostek. 
* 
* pep_live
+ Małe straty własne.
- Duże straty własne.
*
* mark_live
+ Mark żyje.
- Nie ocaliłeś Marka.
*
O medalach było dużo mówione więc informacje jak je właściwie dodać znajdziesz na forum.

Kowass wrote: I od razu pytanie, kiedy i gdzie ująć medale? Tj powiedzmy chcę medal za przeżycie postaci "bob" drugi za "lisa" i trzeci za wykonanie zadań "szefa" (tutaj ciąg zadań następujących po sobie, w tej chwili w kodzie zadanie1 to dotarcie do bazy, zadanie2 to sprawdzenie punktu na mapie, ale ma być tego znacznie więcej, powiedzmy z 5 zadań.

Proste, dajesz tam gdzie chcesz AddMedal('ident_medalu', 1); albo przed rozdaniem medali za pomocą "if'ów" sprawdzasz czy dane warunki zostały spełnione, przykład:
Spoiler:

Code: Select all

// Założenie: Przyznaje medal_1 gdy postać o imieniu Carl ma pełne życie tj. 1000.
  
   // końcowe every
      Every 0$01 trigger warunek_końcowy do
      // ... blablabla
         if GetLives(Carl) = 1000 then
            AddMedal('medal_1', 1)   // gracz otrzyma medal
             else 
            AddMedal('medal_1', -1); // gracz nie otrzyma medalu
     // reszta kodu
     GiveMedals('MAIN'); // rozdajesz medale
Spoiler:

Code: Select all

// Założenie: Przyznaje medal_2 gdy minie dany czas.
   Every 0$01 trigger czas >= granica_medalu do
   begin
   AddMedal('medal_2', 1); // dodaje medal w oddzielnym every, ale można taki sam zabieg zrobić w every końcowym, to nie ma znaczenia.
   end;
Kowass wrote: Jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby podczas dialogów znikał interfejs? Czy chodzi może o "ingameon;"?
Tak.

Code: Select all

InGameOn; // włącza efekt filmowy. InGameOff; // wyłącza ten efekt.

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 5:31 pm
by Kowass
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)

Zostało jeszcze tylko jedno:
mod nie odpala z gry (tylko edytor). W grze zatrzymuje się na ładowaniu jednostek. Gdzie walnąłem gafę?

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 5:37 pm
by Serpent
Jednostki robisz ręcznie czy za pomocą saila? ;p

Jeśli to pierwsze to polecam ci je skasować i zrobić w sailu.

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 5:41 pm
by Kowass
Serpent wrote:Jednostki robisz ręcznie czy za pomocą saila? ;p

Jeśli to pierwsze to polecam ci je skasować i zrobić w sailu.

No niestety ręcznie, uznałem że skoro nie muszą się pojawiać na mapie to mogę je spokojnie ustawić w edytorze

@edit
Wszystkie jednostki? Czy tylko te z identem?

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 5:58 pm
by Serpent
Ale pewności wszystkie ;p (poza budynkami i pojazdami).

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 03, 2014 6:40 pm
by Kowass
Serpent wrote:Ale pewności wszystkie ;p (poza budynkami i pojazdami).

eee... ok, no to ten tego, redukujemy stany osobowe o połowę ;p

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 10, 2014 4:09 pm
by Kowass
No i kolejny problem. Coś się spartoliło i nie chce mi zapisywać plików w .wri robię wszystko tak jak wcześniej. Wie ktoś może o co biega?

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 10, 2014 5:08 pm
by Serpent
Jak to nie chce? ;o

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 10, 2014 11:28 pm
by Kowass
No nie chce, zapisuje mi w unicode ale w pliku tekstowym i za nic nie idzie zmienić na .wri

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Thu Jul 10, 2014 11:44 pm
by Szymiew
Nie możesz skopiować swojej zawartości do jakiegoś oryginalnego .wri i zapisać?
//
Polecam Notepad'a++ btw

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Fri Jul 11, 2014 12:10 pm
by Nefarem
Kowass wrote:No nie chce, zapisuje mi w unicode ale w pliku tekstowym i za nic nie idzie zmienić na .wri
Musisz dać zapisz jako.
Potem pod nazwą pliku dajesz Zapisz jako typ i wybierasz z listy (Wszystkie pliki *.*) i w nazwie pliku zamiast .txt dajesz .wri i zmieniasz kodowanie .

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Sun Jul 13, 2014 12:59 am
by Nitek
Dlaczego ludzie wolą tworzyć pliki od nowa, zamiast wypakować Data1.owp i wykorzystać taką skarbnicę wiedzy? Nie dość, że kodowanie na 100% będzie dobre to jeszcze mamy wzór, w jaki sposób mamy dane pliki uzupełnić.

A co do tworzenia postaci: najlepiej tworzyć je w SAIL'u posiłkując się plikami (Start.txt i CharNames.wri). Dlaczego tak? Wszystko jest w jednym miejscu, nie trzeba przeszukiwać setek linijek kodu w kilkunastu mapach. Balansowanie jest przez to również dużo szybsze. Jeżeli decydujemy się na tłumaczenie na inne języki, staje się to banalnie łatwe w kwestii postaci.

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Tue Jul 15, 2014 6:42 pm
by Kowass
Tworzenie od nowa daje większą frajdę. Pozatym korzystanie z gotowców to nie najlepszy sposób na nauke ;p

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Posted: Wed Jul 16, 2014 12:44 pm
by Antitheus
Użeranie się z 2 tysiącami niezidentyfikowanych błędów nazywasz frajdą? Godne pochwały :)