Docelowo program ma obsługiwać aż 338 plików, które w chwili obecnej można edytować tylko i wyłącznie przez notatnik. Te pliki to:
- 3 pliki start.txt
Pliki te zawierają w sobie zdefiniowane postacie dla każdej z 3 kampanii (AM, AR i RU) - 5 języków, każdy zawierający 7 plików
Dostępne języki to: angielski, czeski, polski, francuski i rosyjski. Pliki, które będzie można zmieniać to: główny plik językowy, nazwy baz, nazwy postaci, nazwy liczników (te w prawym górnym rogu), opisy multiplayer (dzięki temu programu będzie można używać zarówno do produkcji modów single- jak i multiplayer), nagłówki misji (widoczne przy ekranach wczytywania) oraz plik missions.dat (nazwy misji, kolejność etc.) - 300 plików, które zawierają dialogi, cele misji, zapytania i medale.
Gra obsługuje maksymalnie 20 misji, więc przy pięciu językach daje to 100 plików. Mamy 3 nacje, więc plików jest 300.
Wszystko planuję zrobić tak, żeby było to jak najbardziej przyjazne użytkownikowi. W głowie mam algorytmy jak wykonać praktycznie wszystko, teraz potrzeba tylko czasu, żeby to wszystko napisać.
W załączniku dodałem wstępną wersję tworzenia nowej postaci. W tym jednym okienku stworzymy postać w start.txt oraz dodamy imię i nazwisko do 5 plików językowych. Oczywiście w ustawieniach konfiguracyjnych można wybrać z jakich plików chcemy korzystać, domyślnie będą wczytane wszystkie, które znajdują się w folderze z modem (jeżeli chcemy jakieś dodać, program będzie dawał możliwość, żeby dodać plik z folderu z pustymi plikami (żeby uniknąć odwiecznych problemów z kodowaniem) nie wymagając jakiejkolwiek wiedzy o plikach w OW. Wszystko jest oczywiście "idiotoodporne" - nie można stworzyć szejka amerykanina czy małpy naukowa (pozwala to na wykluczenie dodatkowych problemów podczas tworzenia modyfikacji wynikających z braku znajomości jak działają poszczególne pliki).
W załączonym przykładzie można zobaczyć, że jak chcemy np. ustawić doświadczenie, nie musimy nic liczyć, dzielić przez 30 itp. Wystarczy, że w 3 polach ustawimy kolejno: początkowy poziom, obecny poziom oraz ilość w % do następnego poziomu (przykładowo 20% pokazane na screenie to w rzeczywistości losowa liczba z przedziału [15%,25%). Kilka opcji, które mogą się wydawać niezrozumiałe to np. przyciski:
Random - losowe imię i nazwisko, identycznie jak tworzymy postać w edytorze
Load from template - wczytujemy gotowca z oryginalnych kampanii. Przykładowo chcemy mieć Burłaka w naszym modzie, po prostu klikamy ten przycisk i z listy wybieramy Burłaka, a następnie edytujemy co trzeba i po kliknięciu "Save character" mamy już Gorkiego w naszym modzie - szybko, łatwo i przyjemnie.
Opcje te są chwilowo wyłączne (bo ich po prostu jeszcze nie oskryptowałem), tak samo jak język francuski (to akurat było dla testu, żeby sprawdzić czy wszystko działa jeżeli rezygnuję z opcji obsługi części plików).