Page 1 of 3
SAIL - Dialogi i Cele Misji
Posted: Mon Mar 26, 2007 5:49 am
by ph3nom
W tym temacie możecie zadawać pytania i uzyskiwać odpowiedzi odnośnie dialogów i celów misji, które pisze się w języku SAIL.
Najpierw jednak polecam zajrzeć do tutorialu, który znajduje się na stronie:
http://www.owsupport.com/?sect=tutorial ... dialogs_pl
Please Help me!!
Posted: Mon Mar 26, 2007 7:56 pm
by 5ITH
I want as to general Morozov get at any soldiers(girl boy), so as to They added to him. I export in SAIL all character, but I don't know where is bug. Every time write me 'identifier' expected but 'andrey' found.
Code: Select all
Content Main.src:
export andrey;
export girl;
export boy;
export ru, ru2;
function sides;
Begin
ru=2;
ru2=5;
end;
Starting
Begin
enable;
If See(ru2, andrey) then
Begin
InGameOn;
CenterOnUnits([andrey,girl,boy]);
SetSide(kluk, ru);
SetSide(holka, ru);
ComStop(andrey);
ComHold([andrey,boy,girl]);
wait(10);
InGameOff;
end;
end;
end;
PLEASE HELP...
Edit by Shaman: This post is not on thread. If you want talk about change sides etc, go to this thread: http://forum.original-war.net/viewtopic.php?p=5052#5052
Posted: Mon Mar 26, 2007 9:05 pm
by Jeanks
GOOD CODE
Code: Select all
export andrey, girl, boy, ru, ru2;
starting
function sides;
Begin // MUST BE ONE BEGIN IN FUNCTION SAIL( no in whole)
ru=2;
ru2=5;
begin // this is next function and new begin
If See(ru2,'andrey') then //Thoughts that it rus2 Indefikator(ID HEROes)
InGameOn;
CenterOnUnits(andrey); //must be one heroes center unit
SetSide(kluk, ru);
SetSide(holka, ru);
ComStop(andrey);
ComHold([andrey,boy,girl]);
InGameOff;
end;
1.I unchecked if surely it acts if check make well goods surely it if check make well goods.
2.Probably, it must served coming be area.
[/code]
:P
Posted: Tue May 01, 2007 8:19 pm
by Blashix
Co trzeba napisać aby na początku misji była rozmowa i po dojściu do eona ?
Posted: Wed May 02, 2007 7:28 am
by Radzio
Code: Select all
starting
begin
//kod na gadke na poczatku
end;
every 0$1 trigger IsInArea(ludek,area_eonu) do
begin
//kod na rozmowe po dotarciu do EONu
end;
ludek - twoja postac
area_eonu - identyfikator arei stworzonej wokol eonu
:P
Posted: Sat May 05, 2007 7:48 am
by Blashix
No jest git, git gitara gra xD
A teraz cele misji ?
co dalej ?
Ps.
Code: Select all
// dialogueon;
if not killhim then say(joan,'DXComments-Joan-1');
Co daje te ?
EDIT: Rąbać ten kod, ale teraz cele misji jak zrobić xD ?
temat
Posted: Sat May 05, 2007 8:14 am
by NaDoL
Jest tyle poradników pisanych NORMALNYM językiem że można poświęcić chwile i poczytać.
A te twoje ''te'' to jest warunek tylko jakoś dziwnie napisany
''jeżeli coś(czyli tu chodzi pewnie o to czy żyje ten ktoś) wtedy rozmowa; krótko mówiąc.
I w ogóle to nie wiem po co to, skoro to ma znaczyć że jeżeli nie zginie to mówi?
Wystarczy dać Say, jeżeli by chodziło o to że coś się stanie jak zginie to:
if IsDead(jednostka) then
begin
kod;
end;
Posted: Sat May 05, 2007 10:05 am
by Radzio
Ten kod byl czescia 1 misji amerykan. "killhim" to warunek, ktory przyjmowal wartosc 1, jesli Johan podpadl (chcieli go zabic). Wiec ten kod mowi, ze jesli nie chca go zabic, to niech Joan powie...
:P
Posted: Sat May 05, 2007 2:55 pm
by Blashix
Mam problem z celami misji :/ Moze ktoś zerknąć ? I poprawić kod
SAIL
Code: Select all
starting
begin
ComEnterUnit(soldier1, bun1);
ComEnterUnit(inz1, mag2);
Wait(0$2);
Say(winston,'dialog1');
Wait(0$1);
Say(berd,'dialog2');
ChangeMissionObjectives('M1');
AddComMoveToArea(a1, area10);
AddComMoveToArea(a2, area10);
AddComMoveToArea(a3, area10);
AddComMoveToArea(a4, area10);
end;
Zawartość pliku Texts.txt
Code: Select all
$ dialog1
- Grupa jedenasta, przygotować się. John, Krig, Zemin, Filips, Jelid, przejść do EONa.
$ dialog2
-Tak jest sir!
# M1
Add Main goramapy
- Dojdź do EONu.
#
Posted: Sat May 05, 2007 3:20 pm
by Radzio
Po kazdym myslniku powinna byc spacja.
A dialogi ci sie wyswietlaja czy nie?
:P
Posted: Sat May 05, 2007 4:23 pm
by Blashix
Dialogi działają w trybie "Go to game mode" a tak normalnie nie sprawdzałem bo nawet instalki narazie nie umiem zrobic itd.

temat
Posted: Sat May 05, 2007 5:06 pm
by NaDoL
To zacznij od tego i moda sprawdzaj przez mod luncher a nie przez to ''go to the mode''
I ustaw w Map Preferences (czy jakoś tak) numer misji, żeby wiedział z kąd czytać dialogi.
Posted: Sat May 05, 2007 5:14 pm
by Radzio
Przeciez napisal, ze dialogi sa.
temat
Posted: Sat May 05, 2007 7:23 pm
by NaDoL
To po co dał kod do poprawki?
:P
Posted: Thu May 24, 2007 11:54 am
by Blashix
A więc sprawdziłem za pomocą edytora wszystkie dialogi działają, ale juz w modlaunch dialogi z pierwszej misji są w 2, 3, i tak dalej, a te co miały być w 2 albo 3 to nima ... co to może być ??
