Page 1 of 8

Pierwszy mod

Posted: Wed Mar 11, 2015 5:21 pm
by archanix
Nie nie, to nie jest to jeden z tych tematów zapowiadających pierwszego moda bez znajomości języka lub cokolwiek z tych rzeczy.

Chciałem się raczej zapytać o stronę bardziej merytoryczną. Widzicie jest chyba ze setka modów w których są wyłącznie tradycyjne misje (obroń bazę etc.)

Chciałem się raczej zapytać czy format 1 mod - 1 misja byłby odpowiedni dla pierwszego projektu?

Wszyscy wiemy że i tak będzie dosyć słaby z powodu braku doświadczenia więc pomyślałem że po prostu spytam czego mam unikać by wam się przyjemniej sprawdzało daną rzecz tak bez facepalmu który rozbiłby ludzką czaszkę.

Re: Pierwszy mod

Posted: Wed Mar 11, 2015 5:49 pm
by MasterKiller
i don understind a bit xd Przede wszystkim - pomysl chwile nad fabula - niech to nawet bedzie sie dzialo gdzies wokol hipotetycznego przeniesienia sie w czasie przez EONa, ale niech to bedzie ciekawie zaprojektowane. Spedz nad tym duzo czasu, zanim wgl siadziesz do edytora. Najwazniejsza jest wizja. Jesli chcesz, mozesz oczywiscie zrobic tak jak mowisz jakis jednowatkowy jednomisjowy mod, ale czemu zaraz by go konczyc? Nuz widelec obrosnie on w jakas ciekawsza fabule (ja tak zaczynalem - w becie mojego moda mozna nawet spostrzec ze mapa z 4 misji to mapa z AM2, a ta z kolei byla uzywana w tutorialu ph3noma - po prostu siadlem i zaczalem krok po kroku dzialac wg. poradnika, a pozniej doszla wizja). Czego unikac? Wiadomo, ze nie kazdy umie pisac dialogi jak z altarowskich kampanii, ale probuj wlasnie zbudowac ciekawe rozmowy, a nie sztampowe pierdzielenie. Jak ma to byc jedno misjowy mod, to nie wiem? Moze jakas wizja ataku rosji na Polske?
Wydarzenia z jakiegos waznej historycznej chwili, nie wiem, kryzys kubanski, wojna w wietnamie, iraku, widziane z perspektywy pojedynczego zolnierza? Cos takiego sie mi widzi.

Re: Pierwszy mod

Posted: Wed Mar 11, 2015 6:28 pm
by Szymiew
MasterKiller wrote:Moze jakas wizja ataku rosji na Polske?
Hint ode mnie: nie warto robić modów których nie da się wygrać ^^

Generalnie zgadzam się z przedmówcą. Jak coś robić, to porządnie i na maksa. Myślę nawet, że dobrze opracowana fabuła może pomóc modderowi utrzymać determinację do pracy, bo dobre historie chce się komuś opowiedzieć.

Re: Pierwszy mod

Posted: Wed Mar 11, 2015 6:48 pm
by archanix
He he...

taaaa chodziło mi o coś kompletnie innego ale kontynuujmy.

Otóż pomysł z wydarzeniami historycznymi byłby dobry ze względu na design ruskich budynków i materiał źródłowy lecz obawiam się że moja wiedza na takie tematy jest na tyle mała by coś popsuć.

Cóż z moich ciekawszych pomysłów:

"Rodzeństwo Andrew i Cassandra Dreamer dołączyło do ekspedycji mającej na celu podróż w czasie by przetransportować Syberyt na Alaskę (wiecie o co biega). Jednak Andrew wylądował na miejsce zdarzenia (EON i te sprawy) półtora roku później. Cassandra przez ten czas awansowała do rangi kapitana a okrucieństwo prehistorycznego świata zabiło w niej jakąkolwiek litość. Ale czy na pewno?"

Gracz wciela się w oboje rodzeństwa pisząc ich historię równolegle do wydarzeń z oryginalnej Amerykańskiej kampanii.

Fabuła opowiadałaby raczej o relacji pomiędzy rodzeństwem niż kroniką żołnierza od początku do końca wojny.

Re: Pierwszy mod

Posted: Wed Mar 11, 2015 6:57 pm
by MasterKiller
noo wiesz brzmi raczej sztampowato, ale w 3 linijkach nie da sie zawrzec calej fabuly xd. wszystko zalezy od tego jak to rozwiniesz i jakie beda poszczegolne wydarzenia.

Re: Pierwszy mod

Posted: Wed Mar 11, 2015 7:01 pm
by archanix
Sztampowo? :)

Hmmm... Być może.
Czy jest jakaś dobra gra strategiczna która opowiada głównie o relacji na jednej stronie frontu?

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 6:46 am
by Szymiew
Wyłącznie :) w cenie są raczej relacje między dwoma wrogimi stronami frontu, bo są znacznie trudniejsze i ciekawsze. Np., nawiązując do tego co napisałeś: brat z linii czasowej USA stracił siostrę w wypadku samochodowym 5 lat temu. Z rozpaczy zapisał się do projektu Helios i poleciał w przeszłość. Tu spotyka swoją siostrę, która w linii czasowej Ruskich żyje i walczy po stronie ZSRR. W jej wersji jej brat rozpił się i został kryminalistą po tragicznej śmierci ich rodziców, siedzi w pierdlu i raczej nigdy się już nie zobaczą. Oboje są rozdarci między chęcią odzyskania członka swej rodziny, a patriotycznym obowiązkiem...

Zakończenie w stylu George'a Martina: oboje umierają.
Zakończenie w stylu Tolkiena: razem pokonują jakiegoś szalonego generała i odlatują z kosmitami do Amanu.
Zakończenie w stylu Rowling: żyją długo i szczęśliwie, ale ktoś traci ucho.
Zakończenie w stylu Sienkiewicza: brat wysadza się na złożu syberytu, aby nie poddać Bazy Alfa arabom.
Zakończenie w stylu Gombrowicza: kto grał, ten trąba.

edit:

i jeszcze zakończenie w stylu Słowackiego: na minutę przed końcem gra crashuje i nie wiadomo jak to się skończyło. :D

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 7:45 am
by MasterKiller
Tylko wiesz.. relacje brat-siostra nieco krepuja niektore drogi fabularne, huehue, no nie? chyba lepiej jakby to byla para

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 8:17 am
by archanix
Szymiew wrote:Wyłącznie :) w cenie są raczej relacje między dwoma wrogimi stronami frontu, bo są znacznie trudniejsze i ciekawsze. Np., nawiązując do tego co napisałeś: brat z linii czasowej USA stracił siostrę w wypadku samochodowym 5 lat temu. Z rozpaczy zapisał się do projektu Helios i poleciał w przeszłość. Tu spotyka swoją siostrę, która w linii czasowej Ruskich żyje i walczy po stronie ZSRR. W jej wersji jej brat rozpił się i został kryminalistą po tragicznej śmierci ich rodziców, siedzi w pierdlu i raczej nigdy się już nie zobaczą. Oboje są rozdarci między chęcią odzyskania członka swej rodziny, a patriotycznym obowiązkiem...

Zakończenie w stylu George'a Martina: oboje umierają.
Zakończenie w stylu Tolkiena: razem pokonują jakiegoś szalonego generała i odlatują z kosmitami do Amanu.
Zakończenie w stylu Rowling: żyją długo i szczęśliwie, ale ktoś traci ucho.
Zakończenie w stylu Sienkiewicza: brat wysadza się na złożu syberytu, aby nie poddać Bazy Alfa arabom.
Zakończenie w stylu Gombrowicza: kto grał, ten trąba.

edit:

i jeszcze zakończenie w stylu Słowackiego: na minutę przed końcem gra crashuje i nie wiadomo jak to się skończyło. :D
He, myślałem kiedyś o historii gdzie polak spotyka samego siebie z innej rzeczywistości ale uznałem to za naciągane.

Co do twojej historii... czy to nie był wątek Gorkich?

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 8:47 am
by Szymiew
Nie przypominam sobie Amerykańskiej ani Arabskiej wersji Sewiego.

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 9:13 am
by archanix
Ale narodowość tu nic nie zmieni.

Dobra nieważne... zamknąć temat.

Dostaniecie jedną misję i mam nadzieję że zadziała.

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 10:09 am
by Antitheus
Przede wszystkim mieć swój pomysł i zrobić coś swojego. Ładnie wydrukowana kartka z listą funkcji, znajomość podstaw programowania, potężny bagaż cierpliwości i do dzieła - jeżeli nawet ma oznaczać to metody prób i błędów (w OW są nieuniknione).
Opinią community nie warto się przejmować (mówię to z doświadczenia). Weźmy np takie GSA Wars, który tworzyłem chyba w 2 lo. Znajomości programowania 0 (uczyłem się tworząc moda, co widać w kodzie), pomysłu 0 (fabułę wymyślałem na bieżąco pisząc dialogi) - cud, że w ogóle kod się trzyma i się nie wali. Opublikowałem 1 misję, gdzie de facto nic nie było - 1 badanie, atak na bazę i wysadzenie jej bombą. Zapytałem ludzi na GSA co o tym sądzą - Rambo i Drops stwierdzili, że jest to słabe. Dlatego też postanowiłem z Dropsa zrobić zgwałconego małpoluda a Ramba uśmiercić w dość kiepski sposób na samym początku.
Później już każdemu się podobało :)

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 1:40 pm
by Serpent
Rób co chcesz, w końcu to twój mod :D

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 2:48 pm
by archanix
Taaa róbta co chceta a mimo to sąsiedzi naślą policję jak zobaczą bimbrownię.

Antitheus wrote:Przede wszystkim mieć swój pomysł i zrobić coś swojego. Ładnie wydrukowana kartka z listą funkcji, znajomość podstaw programowania, potężny bagaż cierpliwości i do dzieła - jeżeli nawet ma oznaczać to metody prób i błędów (w OW są nieuniknione).
Opinią community nie warto się przejmować (mówię to z doświadczenia). Weźmy np takie GSA Wars, który tworzyłem chyba w 2 lo. Znajomości programowania 0 (uczyłem się tworząc moda, co widać w kodzie), pomysłu 0 (fabułę wymyślałem na bieżąco pisząc dialogi) - cud, że w ogóle kod się trzyma i się nie wali. Opublikowałem 1 misję, gdzie de facto nic nie było - 1 badanie, atak na bazę i wysadzenie jej bombą. Zapytałem ludzi na GSA co o tym sądzą - Rambo i Drops stwierdzili, że jest to słabe. Dlatego też postanowiłem z Dropsa zrobić zgwałconego małpoluda a Ramba uśmiercić w dość kiepski sposób na samym początku.
Później już każdemu się podobało :)
Może dlatego że pierwsza misja to chała (nie próbuję nikogo obrazić) a potem robi się fajnie. :P
// chyba chcesz, żebym zrobił reedycję GSA Wars, mam już nawet nowy materiał ^^

Re: Pierwszy mod

Posted: Thu Mar 12, 2015 3:51 pm
by Szymiew
archanix wrote:Taaa róbta co chceta a mimo to sąsiedzi naślą policję jak zobaczą bimbrownię.
Ale na własny użytek to chyba można :P