Page 1 of 2

Weird errors in EL mod

Posted: Sun May 31, 2015 8:01 pm
by starman
I downloaded the mod, and in the 1st mission while exterminating this south russian base I encountered two odd things.
First two scientists in lab are immortal. Their HP only drop a little and then they heal themselves to full. When I tried kill them in ow_editor I got nasty error:
http://imgur.com/xpG0iwg

Second I tried to kill a Russian in north bunker but i got division by 0. It's the last rus character, in my game he was named Sergei Konakbaiev(too lazy to check if it's random ;p)

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Sun May 31, 2015 8:04 pm
by Serpent
East Legion mod?

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Sun May 31, 2015 8:31 pm
by starman
yep
I added also a link to error, which I forgot earlier

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Sun May 31, 2015 11:08 pm
by Antitheus
Woah, it's a old mod. I had a beer with an author short while ago and you must be aware of the fact, that older mods like to act kinda weird on the newer patches, And I don't think Lesiu would be able to support you in any way right now.

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 6:08 am
by starman
old mod?
Last updated on 21 Jan 2015, 21:50

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 7:25 am
by Gorki16
Probably only reupload, I played this mod last week one more time. Nothing has changed since 2010 when I played it first time.

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 9:01 am
by Markok
Starman po kiego grzyba w Polskiej Sekcji piszesz po angielsku i reszta idzie Twoimi śladami..
Ha! Mam Cię Anti, jednak też dodajesz czasami swoje dwa grosze, żeby wybiadolić się na patche :)

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 9:04 am
by Antitheus
To nie biadolenie. Część funkcji została zmieniona i stąd gra na starszym patchu to czasami jedyne wyjście, by cieszyć się starym niesupportowanym modem. Czysta znajomość changelogów + obycie na scenie. Nowe patche zawsze > niż stare, lecz jeśli ktoś chce pograć w stare mody, musi liczyć się czasami z koniecznością korzystania z wersji na której powstał mod. Kod saila magicznie sam się nie przekształci i nie naprawi. Tym bardziej, że mod zabezpieczony jest hasłem w owp (łatwo można złamać ale komu chce się na to tracić czas). Więc powinieneś się już domyślać, co jest tu jedyną opcją, by pograć w EL.

A kuriozalna w Twojej wypowiedzi jest nieświadomość tego, że prawie każda gra tak się zachowuje. I wzmacnia to fakt, że mod powstał nie dwa miesiące temu, lecz liczy sobie prawie 8 lat. Polecam kiedyś sprawdzić mody W3, które musiały być aktualizowane wraz z każdą pierdółkowatą łatką. I OW i tak jest pod tym względem w czołówce, gdyż większość starych modów potrafi bezawaryjnie śmigać na nowej wersji gry.

//"Czysta znajomość changelogów + obycie na scenie." - ech ta wrodzona skromnosc... - zoNE
// podpisywać mi się tu proszę ;<
//Czerwień to zawsze ja - zoNE :D

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 9:50 am
by starman
Markok wrote:Starman po kiego grzyba w Polskiej Sekcji piszesz po angielsku i reszta idzie Twoimi śladami..
nazwa działu mnie zmyliła ;p

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 9:54 am
by Markok
To było tylko wtrącenie, jak zwykle pokaźnie zbombardowane :D Już pisałem tu gdzieś, że jest tu na forum zhackowany PakView, którego ściągnięcie i użycie zajmuje maksymalnie 10 sekund, aż dziw bierze komu to piszę, ale niech stracę - szukanie nie boli, ale wiadomo, że nikt się nie będzie bawił w takie rzeczy, trzeba iść z postępem i stopniowo zastępować stare mody nowymi, czysty darwinizm. A świadomość drugiego akapitu jak najbardziej mam, do każdej lepszej gry w jaką mam przyjemność pograć zawsze staram się szukać modów czy nieoficjalnych paczy, chillout. Będę musiał od teraz wskazywać, które posty są żartobliwymi wtrąceniami, a które frontalnym atakiem Jaszyna na Betę..

Wnioskuję zatem o zmienienie nazwy działu na spolszczone Patche & Bugi.

//Tak, bo "bugi" to bardzo "polskie" słowo - podobnie, jak "patche" :P. - zoNE
//Bug to rzeka w Polsce, a patche może faktycznie niezbyt pasują, to proponuję je zmienić na polskie słowo pacze (co ja pacze), da się ? :D - Markok
//No, to ja proponuję od razu "pacze i wisła", będzie pasowało jak trzeba - zoNE

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 11:21 am
by Serpent
Zawsze można stworzyć jakiś temat dla raportowania bugów w starych modach. Dzięki temu będzie je można dostosować do nowych łatek.
// +

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 12:07 pm
by Antitheus
Chciałem Ci to naprawić, stworzyłem nowe jednostki (za pomocą edytora - nie SAIL), umieściłem je w budynku za pomocą nowej funkcji i co się okazuje? Error (Division by zero EAddress: 006105D6) po zabiciu Rosjanina z bunkra pozostaje. Co mi jeszcze przychodzi do głowy to poszukać zmiennej w kodzie, która może odnosić się do Rosyjskich jednostek - ew przepisać moda i tworzyć jednostki poprzez sail. Niestety nie mam teraz czasu ani na jedno ani na drugie :(

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 2:20 pm
by Antitheus
Tak jak myślałem, problem tkwił w jednostkach, które zostały dodane przez interfejs edytora. Dodanie jednostek w SAIL rozwiązało problem.
LINK
Oczywiście credits idzie do Nefarema, który stworzył i umieścił jednostki przez SAIL. + dodał kilka walorów kosmetycznych jak np badania w laboratoriach. I kilka innych featurów, lecz zostawię je Wam do odkrycia.
Btw. Nefarem pracuje również nad rozbudową i poprawą kolejnych misji.

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 5:37 pm
by Nefarem
Nowa wersja już gotowa do pobrania:
https://www.dropbox.com/sh/rgfanwjnoffi ... k9dxa?dl=0

Wszelkie zmiany opisane w Changelogu.

Re: Weird errors in EL mod

Posted: Mon Jun 01, 2015 9:47 pm
by Antitheus
Nefarem poprawił misje 1 i 2. W 2 czasami wczytuje rosyjskie patrole, choć po zniszczeniu fabryki w misji 1 nie powinny się pojawiać. 3 misja jest jeszcze twardo zbugowana - głównie za sprawą (pewnie) źle zapisanej mapy i nieistniejącego bloku "atak". Oprócz problemów kosmetycznych nie wczytują się niektóre postacie (z EL). Gdyby crashowalo Wam grę po wczytaniu 03_cont, należy otworzyć folder moda /missions/_am/03_cont/sources.txt - tam usuwacie linię ENABLE atak lub zmieniacie to na DISABLE atak.

Nefarem odwala kupę dobrej roboty przywracając tego moda do życia. I znalazł nawet dowód na to, że problem z żołnierzami i medykami był znany już po premierze moda - tak więc to nie kwestia patcha. Czekamy na pozostałe misje. Pomimo swojego wieku EL jest jedną z najlepiej grywalnych modyfikacji na scenie.