Page 1 of 1
SAIL - Przemieszczanie jednostek
Posted: Wed May 02, 2007 12:00 pm
by Blashix
Witam chciałbym się dowiedziec co trzeba uczynić aby np.
1. Jakis ziomek mówi "Przygotować się!" i jakiś odział ludzi (3) wyruszają z bazy na miejsce koło eonu a potem po jakimś tekście wchodzą pojedynczo.
2. Mój ludzik po gadaninie sam poszedł w dane miejsce.
3. Stworzyć oficera z jakimiś żołnierzami który będzie "stał" nie chodził (tak samo żołnieże) Chodzi mi o takie coś co jest w pierwsze misji rosyjskiej i gdzieś też z roszczelaniem burlaga czy jak tam się on zwał xD
Myślę że trzeci przykład nie tylko mi się przyda
PS. Można to zrobic za pomocą "go to game mode" ale u mnie jest tak że tylko niebieskich mogę zaznaczać a innych nie
Edit by Shaman: Poprawilem nazwe tematu.
PS. Przepraszam za wszelkie bledy literowe, ale jestem w tej chwili w Niemczech i nie ma tu niektorych polskich liter.
temat
Posted: Wed May 02, 2007 12:33 pm
by NaDoL
!. Wystarczy pomyśleć i w odpowiedniej kolejności napisać kod.
2. Przez ten przycisk właśnie lub poszukaj w spisie komend
3. Wystarczy w map preferences ustawić sterowanie strona czerwona (3)
:P
Posted: Wed May 02, 2007 1:57 pm
by Blashix
No tylko brakuje mi kodu na przemieszczenie się a tak to gitara gra

Posted: Wed May 02, 2007 6:13 pm
by Odyseusz
Na przemieszczenie się? Proszę bardzo:
ComMoveXY(id_jednostki,x,y);
A jak chcesz, aby wchodzili do EONu w odstępach powiedzmy 4 sekund to pomiędzy komendami wejścia dla kolejncyh jednostek dajesz:
Wait(0$4);
:/
Posted: Wed May 02, 2007 6:51 pm
by Blashix
Odyseusz THX
Jednak gitara się popsuła ziomki nie chcą stać tylko biegają niewiadomo gdzie :/
(Nawet jak im dam w "game mode")
Posted: Wed May 02, 2007 7:26 pm
by NNPlaya
Do rozkazu utrzymywania pozycji służy komenda ComHold(jednostka); lub ComHold([kilka_jednostek w kwadratowym nawiasie oddzielone przecinkami]);
Aha, jeżeli masz coś takiego:
Code: Select all
Starting
Begin
ComMoveXY(blabla,23,32);
ComHold(blabla);
end;
to postać od razu stanie, dlatego że dostała dwie komendy. To tak jakbyć grająć kliknął gdzieś, żeby postać tam poszła i natychmiast rozkazywał utrzymywać pozycję. I wyjdzie jajco z tego, więc używa się AddComHold (dodaj komendę utrzymywania pozycji). To tak jak przy planowaniu ruchów jednostki przy użyciu Shifta w grze.
:P
Posted: Mon May 07, 2007 8:43 pm
by Blashix
No dobra a jak zrobic zeby jednostka (pojazd) odrazu tankował ?
Posted: Mon May 07, 2007 9:21 pm
by NNPlaya
Nie znam wprawdzie komendy na polecenie tankowania, ale wiem jak ustalić poziom paliwa:
Tym kodem ustanowi się 98% baku dla pojazdu o identyfikatorze "chamskihg".
Posted: Tue May 08, 2007 12:45 pm
by YuriStriatov
Polecenie tankowania chyba wydajesz dajac polecenie jechania prosto do warsztatu (czyli tak jakbys na niego klikal) czy cos w tym stylu. Patrzcie na ten kod.
Code: Select all
export function try_to_refuel(pos,veh);
var f;
begin
f:=FilterAllUnits([[f_ally,sides[pos]],[f_type,unit_building],[f_or,[f_btype,b_workshop],
[f_btype,b_factory],[f_btype,b_depot],[f_btype,b_warehouse],[f_btype,b_oil_mine]]]);
if not f then
ComMoveXY(veh,center_points[pos][1],center_points[pos][2])
else
begin
f:=NearestUnitToUnit(f,veh);
ComMoveUnit(veh,f);
end;
end;
Posted: Sun Aug 19, 2007 11:30 pm
by NNPlaya
Co było istotne, znalazło się już w MA. EOT