Nowy patch - nowe bugi

Wszystko o patchach i bugach w OW.
User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Nowy patch - nowe bugi

#1

Post by tomek795 » Fri Dec 27, 2019 5:24 pm

Siema. Z okazji wyjścia nowego patcha i sporym zapasem wolnego czasu postanowiłem odświeżyć sobie kampanię. Nowa szata graficzna jak najbardziej na plus, nie licząc kilku wpadek, ale to co się zaczęło dziać podczas gry jest straszne.
Podrzucam link do dysku gdzie wrzuciłem kilka screenów z rozgrywki:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
- w pierwszej misji nie można wejść do eonu jako "szaleniec" (pomysł na moda?),
- brak transporterów w 2 misji
- brak segregacji bardzo boli, szczególnie potem gdy drużyny są coraz większe,
- podczas nadania kolejki naszemu mechanikowi pojawia się dziwny budynek bez tekstów do postawienia,
- błędy w treściach misji bądź wymogach ( 3 mechaników to za mało by kontynuować, zbuduj drugą elektrownie naftową, ale niema nawet pierwszej)
- Nie można zmienić profesji głównej postaci
- arabowie wysiadają z płonącego pojazdu z dużym opóźnieniem (możliwe, że zamierzone nie śledzę na bieżąco)
- gdy się przerwie nadpisywanie pliku zapisu, to po powrocie do gry zostaje ona zamrożona i przyciemniona
- Ed Hewitt miał u mnie dialog zamiast tego nowego naukowca wychodząc z Delty i również on rozmawia z nami w kolejnej misji,
- napis cześciowo zmodyfikowane laboratorium wychodzi z tabelki (roz monitora 1920x1080)

To tak na szybko, co zauważyłem. U was też pojawiają się takie kwiatki?
Last edited by tomek795 on Fri Dec 27, 2019 5:25 pm, edited 1 time in total.

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1718
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#2

Post by zoNE » Fri Dec 27, 2019 6:20 pm

Dzięki za zgłoszenie, sprawy związane z kampanią już są sprawdzane przez osoby zajmujące się SAILem. Jeżeli chodzi natomiast o błędy interfejsu, to są to na tę chwilę braki w interfejsie SGUI - nowym interfejsie gry (cały interfejs gry został od nowa napisany), który nie jest jeszcze skończony, więc niektórych funkcjonalności jak sortowania w nim jeszcze nie ma - z czasem się jednak pojawią. A ten dziwny budynek jak mniemam to chyba chodzi o ścianę? Nowy budynek w grze :P.

Możesz nieco więcej szczegółów napisać odnośnie tego savowania?
Last edited by zoNE on Fri Dec 27, 2019 6:28 pm, edited 4 times in total.

User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#3

Post by tomek795 » Sat Dec 28, 2019 2:25 pm

Być może na razie jest bez żadnych tekstur podczas wyboru miejsca pod budowę, więc nie mogę tego stwierdzić :P
- w misji 7 nie pokazuje tekstu przy najechaniu na dwa pierwsze medale i w ogóle chyba jest z tym problem.
- w 8 misji nie ma rozbudowy pojazdów gąsienicowych i brakuje tego żołnierza, którego się nie da odratować
- steam po chwili przestaje widzieć gre
- misja 9 można rozebrać budowane koszary inzynierem, co pauzuje fragment z arabami
- w arabskiej zagadce jest podwójne przydzielenie expa po zakończeniu misji. tj. dwa razy pojawiają się medale

Próbowałem powtórzyć ten błąd z zamrożeniem po zapisie, ale (nie)stety nie udało mi się go powtórzyć. Wydaje mi się, że pojawiał się gdy wychodziłem z panelu zapisu esc'epem ale teraz nie działa.

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1718
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#4

Post by zoNE » Sat Dec 28, 2019 2:47 pm

Jeżeli nie ma modelu przy budowaniu, to czyli to jest ściana właśnie, to nowy budynek, obecnie ma model dopiero jak go postawisz - jest tani więc możesz potestować :P.

To z 7 przekazałem już gdzie trzeba. Odnośnie tej 8 misji i żołnierza, to zostało to zmienione tak, by wśród Twoich był tylko ten którego da się odratować, a ten co go się nie dało odratować po prostu nie jest w Twoim teamie, by nie było na początku misji strat, których nie da się uniknąć - bo on i tak od razu umiera. W 8 nigdy też nie było rozbudowania gąsienicowego - więc to też akurat nie bug :P.

Z tym Steamem zawsze tak masz? I po jakim czasie/jakiej akcji Ci odłącza OW od Steama? Możesz screena podesłać, nagranie lub bardziej szczegółowo opisać sytuację, bym mógł to przekazać do Stu? Bo też próbowałem to powtórzyć, ale mi trzyma cały czas jako uruchomione. Status się może zmieniać, bo teraz w nowej wersji treść statusu gry w którą grasz jest zależny od tego w jaką misję grasz, czy grasz w multi, moda itd. Jest to zawsze napisane w statusie, ale samo to, że gra jest uruchomiona cały czas mi trzyma - nawet gdy kilka godzin coś testuję. Może to był jednorazowy przypadek? Czasami różne gry mi od Steama odpina gdy są odpalone, ale gdy je zresetuję, to już wtedy działa normalnie.

Też próbowałem powtórzyć ten błąd z zapisem i nie mogłem go powtórzyć - jakby kiedyś udało Ci się to nagrać jak znów kiedyś wystąpi, by można było to Stu podesłać, to by było fajnie, bo może to jednostkowy błąd.
Last edited by zoNE on Sat Dec 28, 2019 3:46 pm, edited 22 times in total.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4118
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#5

Post by Serpent » Sat Dec 28, 2019 8:08 pm

w pierwszej misji nie można wejść do eonu jako "szaleniec" (pomysł na moda?)
Moim zdaniem to nie jest błąd.
arabowie wysiadają z płonącego pojazdu z dużym opóźnieniem (możliwe, że zamierzone nie śledzę na bieżąco)
Czy dzieje się tak tylko w 5 misji?

Ed Hewitt miał u mnie dialog zamiast tego nowego naukowca wychodząc z Delty i również on rozmawia z nami w kolejnej misji,
Nie rozumiem.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1718
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#6

Post by zoNE » Sun Dec 29, 2019 3:42 pm

Serpent wrote:
Sat Dec 28, 2019 8:08 pm
w pierwszej misji nie można wejść do eonu jako "szaleniec" (pomysł na moda?)
Moim zdaniem to nie jest błąd.
Tak, to nie jest bug, EON w ogóle nie powinien działać sam z siebie. Przeniesiony dalej możesz być tylko, gdy nastąpi akcja wywołania. A jako "szaleniec" nie powinieneś być w grupie "wywołanych".
Last edited by zoNE on Sun Dec 29, 2019 3:42 pm, edited 2 times in total.

User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#7

Post by tomek795 » Wed Jan 01, 2020 8:41 pm

zoNE wrote:
Sat Dec 28, 2019 2:47 pm
Z tym Steamem zawsze tak masz? I po jakim czasie/jakiej akcji Ci odłącza OW od Steama?
Tylko przy odpalaniu ze skrótu na pulpicie powstającego przy instalacji (już podczas pierwszych filmików. Przy odpalaniu z owar'a z folderu z grą śmiga.
zoNE wrote:
Sat Dec 28, 2019 2:47 pm
W 8 nigdy też nie było rozbudowania gąsienicowego - więc to też akurat nie bug :P.
A ciężkie pojazdy? Czegoś mi tam brakuje
Serpent wrote:
Sat Dec 28, 2019 8:08 pm
w pierwszej misji nie można wejść do eonu jako "szaleniec" (pomysł na moda?)
Moim zdaniem to nie jest błąd.
arabowie wysiadają z płonącego pojazdu z dużym opóźnieniem (możliwe, że zamierzone nie śledzę na bieżąco)
Czy dzieje się tak tylko w 5 misji?

Ed Hewitt miał u mnie dialog zamiast tego nowego naukowca wychodząc z Delty i również on rozmawia z nami w kolejnej misji,
Nie rozumiem.
Tylko w tej misji było to aż tak widocznie zauważalne. Jak zobaczę gdzieś jeszcze dam znać.

Z tym Ed Hewitt'em. W tej misji do oswajania małp zawsze braliśmy swój team. Po zakończeniu misji zawsze pojawiał się nowy naukowiec, który meldował Macmillan'owi o o wykrywaniu dostaw z przyszłości. Teraz jest to jedna z wybranych postaci.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Pierwsza misja z przymierzem, znowu nie widzi profesji "głównych postaci" trzeba dobrać dodatkowych trzech naukowców.
- W drugiej moi snajprzy zdjeli Kirilienkową zanim padło przerwij ogień :c i w zborjowni można rekrutować snajpera
- Przy kliknięciu na rozszerzenie fabryki (przybudówka) można zbudować pojazd.
- Ten szejk z ostatniej misji nie zdradza przymierza.
Last edited by tomek795 on Wed Jan 01, 2020 10:54 pm, edited 6 times in total.

User avatar

Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4118
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#8

Post by Serpent » Thu Jan 02, 2020 2:18 am

Z tym Ed Hewitt'em. W tej misji do oswajania małp zawsze braliśmy swój team. Po zakończeniu misji zawsze pojawiał się nowy naukowiec, który meldował Macmillan'owi o o wykrywaniu dostaw z przyszłości. Teraz jest to jedna z wybranych postaci.
Zapamiętałem to trochę inaczej. Zawsze gdy brałem George'a Knight'a do 5 misji, potem on odgrywał rolę głównego naukowca. Skrypt po prostu wybiera losową postać drugoplanową płci męskiej, która w chwili zakończenia 5 misji była naukowcem. Gdy takiej postaci nie ma, wówczas gra tworzy nowego naukowca. Suma summarum nie jest to błąd.
W drugiej moi snajprzy zdjeli Kirilienkową zanim padło przerwij ogień :c i w zborjowni można rekrutować snajpera
Dopisuję to do listy.
Ten szejk z ostatniej misji nie zdradza przymierza.
Szejk został dodany stosunkowo niedawno, sprawdzę w jakich okolicznościach dochodzi do zdrady.

Pozostałe błędy dotyczą stricte sgui.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak

User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#9

Post by tomek795 » Thu Jan 02, 2020 9:37 pm

Tak racja, nie wiem co mi się ubzdurało sorry za zamieszanie.

15 AM
- Podczas ataków Powella oddziałowi udało się rozwalić jedną z tych dwóch bomb samobieżnych, zabawnie jak wjechała jedna bez spotkania żadnego oporu.
- Na speedzie bez przewijania dialogów widać, że bomba samobieżna Powella jest niezniszczalna.
- Szybkie rozwalenie przymierza nie anuluje dialogu z Peterem.


USER
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 9
Joined: Fri Jan 03, 2020 1:08 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#10

Post by USER » Fri Jan 03, 2020 1:25 pm

Witam wszystkich.
Znalazłem kilka bugów:
1. Podczas wszytywania map multiplayer czasami jest crash gry.
2. Gdy gram w kampanie (w multi nie sprawdzałem) bardzo często zmiana szybkości gry nie działa, naciskam na maksymalną szybkość, a w grze nadal jest normalna.
3. Ikona postawienia nowego budynku (rosyjski mur/ściana) jest w niewłaściwym miejscu, budynek powstaje w miejscu ikony domku zamiast na ikonie zielonego kółka.
4. Pole zaznaczania jednostek jest ograniczone do interfejsu.

User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#11

Post by tomek795 » Fri Jan 03, 2020 1:47 pm

Zielone kółko zawsze oznaczało pole wejścia do budynku, a nie jego dokładną pozycję.

Multi: Babilon
► Show Spoiler
Futbool:
► Show Spoiler
Last edited by tomek795 on Fri Jan 03, 2020 1:49 pm, edited 1 time in total.

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1718
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#12

Post by zoNE » Fri Jan 03, 2020 4:37 pm

tomek795 wrote:
Wed Jan 01, 2020 8:41 pm
zoNE wrote:
Sat Dec 28, 2019 2:47 pm
Z tym Steamem zawsze tak masz? I po jakim czasie/jakiej akcji Ci odłącza OW od Steama?
Tylko przy odpalaniu ze skrótu na pulpicie powstającego przy instalacji (już podczas pierwszych filmików. Przy odpalaniu z owar'a z folderu z grą śmiga.
Możesz to nagrać i wrzucić filmik np. na YT? Bym wtedy podesłał nagranie do Stu. Bo próbowałem to powtórzyć, ale u mnie cały czas działa. Jedyne co, to przy wyłączaniu gry wiesza się Steam, ale to naturalne i od zawsze. Jeżeli jednak chodzi o rozłączenie Steama z grą, to czy odpalam ze Steama, ze skrótu, z katalogu - nawet innego niż steamowego - to zawsze połączenie jest przez cały czas. Ewentualnie napisz na kanale #bug-report Discorda OW (https://discord.gg/ZbHxHYK) i opisz tam sytuację, gdyż ja nie mogę opisać Stu jak powtórzyć ten błąd dokładnie, gdy u mnie nie występuje - a Stu musi wiedzieć, jak powtórzyć ten błąd. Tak chyba będzie najlepiej :P.
USER wrote:
Fri Jan 03, 2020 1:25 pm
Witam wszystkich.
Znalazłem kilka bugów:
1. Podczas wszytywania map multiplayer czasami jest crash gry.
2. Gdy gram w kampanie (w multi nie sprawdzałem) bardzo często zmiana szybkości gry nie działa, naciskam na maksymalną szybkość, a w grze nadal jest normalna.
3. Ikona postawienia nowego budynku (rosyjski mur/ściana) jest w niewłaściwym miejscu, budynek powstaje w miejscu ikony domku zamiast na ikonie zielonego kółka.
4. Pole zaznaczania jednostek jest ograniczone do interfejsu.
1. Możesz szerzej to zjawisko opisać w jakich przypadkach? Możesz podesłać np. error logi (znajdują się w katalogu Error_Logs w katalogu z grą)?
2. Problem jest znany, dotyczy SGUI i występuje w przypadku gdy wczytuje się grę lub przechodzi z mapy na mapę, trzeba wtedy przesunąć 2 razy, by się odświeżyło - już to zgłaszałem.
3. Zielone kółko pokazuje front budynku (wyjście), a nie budynek :P. Model budowania tego budynku jeszcze nie istnieje - nie został jeszcze zrobiony.
4. Tak, to też jest znany błąd i też już go zgłaszałem - zaznaczenie jest ograniczone do paneli interfejsu, bo w innym przypadku wciskają się przyciski z interfejsu podczas przeciągania pod nim. Stu będzie musiał cały ten panel przepisać, by zaznaczenie działało dobrze. Ma to w planach.
tomek795 wrote:
Fri Jan 03, 2020 1:47 pm
Zielone kółko zawsze oznaczało pole wejścia do budynku, a nie jego dokładną pozycję.

Multi: Babilon
► Show Spoiler
Futbool:
► Show Spoiler
Wyślę zaraz te logi Stu. Możesz dać więcej szczegółów, kiedy to się działo? Czy to jest związane z tym samym, co zostało opisane w punkcie 1 poprzednika odnośnie crashowania się gry podczas ładowania mapy?
Last edited by zoNE on Fri Jan 03, 2020 5:18 pm, edited 6 times in total.

User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#13

Post by tomek795 » Fri Jan 03, 2020 8:47 pm

Tak, to raczej ten sam problem. Występuje on w momencie wybrania danej mapy, przed jej zatwierdzeniem. Napisałem do Stu o rozłączaniu ze steamem.

User avatar

zoNE
The Great Uniter & Site Administrator
The Great Uniter & Site Administrator
Posts: 1718
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
Location: Poland
Contact:

Re: Nowy patch - nowe bugi

#14

Post by zoNE » Fri Jan 03, 2020 8:48 pm

Ok, to jak możesz opisz tez ten problem z errorami na Discordzie skoro już tam jesteś - wrzuciłem do niego logi jak coś :P.
Last edited by zoNE on Fri Jan 03, 2020 8:52 pm, edited 3 times in total.

User avatar

Topic author
tomek795
Soldier level 5
Soldier level 5
Poland
Posts: 211
Joined: Fri Dec 17, 2010 5:58 pm

Re: Nowy patch - nowe bugi

#15

Post by tomek795 » Sat Jan 04, 2020 6:15 pm

Problem z rozdzielczością - https://zapodaj.net/6eadc8cc12501.png.html
Misja 2 nie widzi laboratorium i warszatu - https://zapodaj.net/fdb3e52b578bf.png.html
Misja 3 - mechanicy gardzą pojazdami https://zapodaj.net/39a0ee639fede.png.html
Misja Owsienko - ona kończyła się w ten sposób? https://zapodaj.net/5e10f12b0a66b.png.html
Trocki - Zniknęły arabskie koszary https://zapodaj.net/398bdccd4fe3e.png.html
Epsilon - Nie zadziałało przejęcie laboratoriów (może dlatego że je rozkładałem zamiast niszczyć do czerwonego paska nw)
Grunt do dobry plan - przydałoby się aby spowolnienie było w liście opracowanych badań, bo jak się obstawi bazę w spowach to ledwo idzie się wydostać.
Last edited by tomek795 on Sat Jan 04, 2020 8:38 pm, edited 1 time in total.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests