SAIL - Zmiana strony kontrolowanej przez gracza; mgła wojny

Gotowe kody SAIL'a, informacje na temat moddingu, itd.

Moderator: zoNE

Post Reply
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

SAIL - Zmiana strony kontrolowanej przez gracza; mgła wojny

Post by Radzio »

== ZMIANA STRONY ==
Do zmiany strony kontrolowanej przez gracza z użyciem SAILa służy zmienna:

Code: Select all

Your_Side
Może ona przyjmować wartości od 1 do 8 (całkowite), a także spoza zakresu (o tym później). Strony są to odpowiednio:

Code: Select all

1 - AM niebieski
2 - AR żółty
3 - RU czerwony
4 - AM jasnoniebieski
5 - AR pomarańczowy
6 - RU fioletowy
7 - PRZYMIERZE zielony
8 - LEGION biały
Zmienna przyjmując inną wartość zawsze sama ustawia także widoczność mgły dla gracza na zgodną z daną stroną (zazwyczaj o takim samym numerze; chyba, że wniesiono jakieś zmiany)
Zastosowanie znalazła w misjach przymierza. Przykładowo:
Burłak jest czerwony (nie chodzi tu o kolor skóry :P), a po wyjechaniu z bazy Bluekhera staje się zielony, ale ty nie tracisz nad nim kontroli. Zarówno jemu jak i tobie przydzielono zielony kolor! (dla jednostki kolor przydzielasz za pomocą SetSide(jednostka,kolor))
Przykład:

Code: Select all

SetSide(burlak,7); // Burłak zrobił się zielony (ale nie ze złości :P)
Your_Side=7; // a teraz ty przejmujesz kontrolę nad zielonym kolorkiem
Proste, co nie?
Wcześniej wspomniałem o tym, że zmienna przyjmuje wartości spoza zakresu 1-8. Nie daje to jednak możliwości kontrolowania innego koloru niż te wyżej wymienione. Natomiast... daje możliwość kontrolowania wszystkich naraz (natury też)! Jednakże w takim wypadku nie ustawi się poprawna wartość dla widoczności mgły wojny. Jest i na to sposób.

== ZMIANA MGŁY WOJNY DLA STRONY / WYŁĄCZANIE MGŁY WOJNY ==
Zmienić widoczność mgły dla danej strony można poleceniem:

Code: Select all

ChangeSideFog(strona,nr_mgly)
Nr_mgly to numer mgły od 1 do 8. Aby uzyskać realną widoczność dla wszystkich stron wystarczy dla każdej strony w grze (0-8) ustawić wartość dla mgły, którą aktualnie widzi gracz (zazwyczaj równa nr strony kontrolowanej przez gracza przed uzyskaniem dostępu do kontroli wszystkich stron).

Notka: Można tego polecenia używać także do włączenia tzw. wspólnego pola widzenia np. gdy ustawimy tę samą mgłę dla 2 lub więcej stron, podczas gdy my kontrolujemy jedną z nich.

Innym sposobem jest całkowite wyłączenie mgły wojny poleceniem:

Code: Select all

FogOff(true);
"true" można zastąpić 1 lub jakimkolwiek poleceniem które zwróci wartość pozytywną (czyli większą od zera) np. jeśli "radzio" jest martwy to polecenie IsDead(radzio) zwróci wartość true (1).

Dziękuję za przeczytanie mojego tutka. Mam nadzieję, że był (lub będzie) on przydatny dla ciebie i każdego innego moddera.

Powodzenia w modowaniu!!!
Post Reply