Do zmiany strony kontrolowanej przez gracza z użyciem SAILa służy zmienna:
Code: Select all
Your_Side
Code: Select all
1 - AM niebieski
2 - AR żółty
3 - RU czerwony
4 - AM jasnoniebieski
5 - AR pomarańczowy
6 - RU fioletowy
7 - PRZYMIERZE zielony
8 - LEGION biały
Zastosowanie znalazła w misjach przymierza. Przykładowo:
Burłak jest czerwony (nie chodzi tu o kolor skóry :P), a po wyjechaniu z bazy Bluekhera staje się zielony, ale ty nie tracisz nad nim kontroli. Zarówno jemu jak i tobie przydzielono zielony kolor! (dla jednostki kolor przydzielasz za pomocą SetSide(jednostka,kolor))
Przykład:
Code: Select all
SetSide(burlak,7); // Burłak zrobił się zielony (ale nie ze złości :P)
Your_Side=7; // a teraz ty przejmujesz kontrolę nad zielonym kolorkiem
Wcześniej wspomniałem o tym, że zmienna przyjmuje wartości spoza zakresu 1-8. Nie daje to jednak możliwości kontrolowania innego koloru niż te wyżej wymienione. Natomiast... daje możliwość kontrolowania wszystkich naraz (natury też)! Jednakże w takim wypadku nie ustawi się poprawna wartość dla widoczności mgły wojny. Jest i na to sposób.
== ZMIANA MGŁY WOJNY DLA STRONY / WYŁĄCZANIE MGŁY WOJNY ==
Zmienić widoczność mgły dla danej strony można poleceniem:
Code: Select all
ChangeSideFog(strona,nr_mgly)
Notka: Można tego polecenia używać także do włączenia tzw. wspólnego pola widzenia np. gdy ustawimy tę samą mgłę dla 2 lub więcej stron, podczas gdy my kontrolujemy jedną z nich.
Innym sposobem jest całkowite wyłączenie mgły wojny poleceniem:
Code: Select all
FogOff(true);
Dziękuję za przeczytanie mojego tutka. Mam nadzieję, że był (lub będzie) on przydatny dla ciebie i każdego innego moddera.
Powodzenia w modowaniu!!!