Page 1 of 2

Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 8:18 pm
by tomek019
witam, od pewnego czasu gram z kumplem w original war przez lana, na patchu 1.12.4

jesli gramy
am vs ru
ru vs am
am vs am
ru vs ru

to gra trwa w nieskonczonosc, ustawiamy opcje gry bez bomb syberytowych.

jesli ja gram arabami a kumpel gra ruskimi lub amerykanami to wtedy jest sytuacja podobna
z tym ze arabami mam kompletna klape z atakiem, brakuje czołgow dobrych przez co ofensywa odpada, poniewaz wszystkie bomby samobiezne itp sa odrazu rozwalane przez baza. Arabami mam tylko pelno malpoludow w wiezyczkach i jestem skazany na obrone.

Chciałbym sie poradzic doswiadczonych graczy o taktyki do kazdej z 3 nacji
ale w szczegolnosci do arabow ;)

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 8:36 pm
by Nitek
Trochę informacji na temat gry na zasadach CB - Clan Base

1. AM vs RU
Łatwe zwycięstwo dla AM. Skupiamy się na budowie rakiet ręcznych na średnim podwoziu + 3-4 snajperkach + radar. Szybka komora, zbieramy skrzynki ze środka i po upływie Build up Time (ewentualnie z 1-2-minutowym poślizgiem) atakujemy wroga. Najlepiej jest wybrać pozycję obok ruska i na platformie zbudować koszary (nie będzie mógł polować bazookami na nasze snajperki czy pojazdy) i zacząć budować manualne wieże z rakietami. Sukcesywnie skracamy pole manewru ruska i w krytycznym momencie wpadamy całym wojskiem. Od wprowadzenia nowego Build up Time'u, Rosjanin nie ma żadnych szans na wygranie (mowa o podobnym, wysokim poziomie obu graczy).

2. RU vs AM
Do 10. minuty musimy mieć 2-3 małpy (2 to minimum, aczkolwiek 3. będzie nam nosić skrzynki przez większość gry, a w późniejszym momencie wsadzamy ją do kolejnej wieży manualnej), 2 spowy na manualnych wieżyczkach i 2x koszary i 2 dźwigi manualne. Z badań musimy mieć spowy, amunicję czasową, amunicję przestrzenna, bazooki, 2. rozwinięcie podstawowe, 2. rozwinięcie uzbrojenia, elektrownie syberytowe (wymagane, żeby zbudować rozszerzenie syberytowe do fabryki, żeby móc budować spowy). Gra polega na tym, żeby wybronić się do ~30. minuty. Z reguły jeżeli tyle przetrwaliśmy to gra jest już wygrana. Najłatwiej będzie zbadać wszystko (co najmniej 3. podstawowe, komputerowe i uzbro, czasoprzestrzenne i ewentualnie syberytowe [+2 do szybkości behemotów]), zbudować 6 spowów na średnich kołach, 2 behy i wpaść do bazy przeciwnika. Rezerwy (4 wieże manualne ze spowami, 1-3 bazooki w koszarach i kilka HG [ciężkie działa] / rakiet) zostawić do ewentualnego ataku podczas nieobecności głównego wojska.

3. AM vs AM
Szybka komora manualna na średnich kołach, żeby zdobyć skrzynie ze środka i wolnych pól na mapie. Na początku skupiamy się na budowaniu HG na zaawansowanym podwoziu z silnikiem na ropę. 2-3 manualne, żeby expić mechaników, reszta komputery. Przyda się również radar, snajperki i wyrzutnie rakiet (ręczne, żeby expić mechaników). W późniejszej fazie gry naexpionych mechów wsadzamy do wieży kontrolnej i robimy zdalne HG.

4. RU vs RU
Tutaj jest multum możliwości. HG, długie rakiety, rakietki, teleporty. Na początku najważniejsze to zabudować 2 platformy przy naszej bazie i szybko zbadać bazooki + amunicję. Elektrownia syberytowa (ewentualnie 2) zapewnią nam wystarczającą ilość ropy na budowanie pojazdów. Później mamy sporo możliwości i każda wybrana droga ma swoje wady i zalety.

O Arabach nie chcę się wypowiadać, gdyż grywałem nimi dawno, dawno temu. Nie mam również pojęcia jak wygląda nimi gra z nowym BuT'em.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 8:56 pm
by tomek019
wielkie dzieki za te porady, zastosuje sie do nich :)
bylbym wdzieczny gdyby ktos jeszcze na temat arabow sie wypowiedzial ;)

a i jesli ktos moze to tez poprosilbym o linka do jakiegos moda ktory dodalby mi tylko mapy do rozgrywki, najlepiej jakiegos na ktorym gracie na multi

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 9:00 pm
by Nitek
Throwback to jedyny mod multiplayer na którym ludzie grają (bynajmniej jak ja jeszcze grałem, to ludzie grali). Teraz nie wiem czy Sali nadal nad nim pracuje i czy ktokolwiek jeszcze w niego gra. Oprócz nowych map zmienia balans jednostek.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 9:02 pm
by tomek019
Throwback jest czeski tak ?
gra wtedy tez po czesku ?

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 9:06 pm
by Nitek
To czeski mod aczkolwiek wszystko jest również w języku angielskim. Gra nadal pozostaje po polsku, ale opisy map (tych dodanych w modzie) będą po angielsku.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 9:17 pm
by tomek019
ok wielkie dzieki:)

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 01, 2012 11:04 pm
by Antonio
Nitek, nie wiem czy wiesz, ale Twoje taktyki sa dosyc przedawnione. Aczkolwiek poczatkujacemu graczowi pewnie wystarcza.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Thu Feb 02, 2012 7:04 pm
by Bren
RU vs AR
Gra się sprowadza mniej więcej do tego, co Nitek powiedział o RU vs AM, ale trzeba się przygotować na to, że wróg prawdopodobnie obstawi wyjazd z bazy lub nawet bazę minami. Do tego prawie na pewno wróg będzie znał położenie Twoich ludzi. Oprócz tego wróg może zrobić "rowerowego rusha" (atak wszystkimi ludźmi w lekkich trzykołowcach), albo zakazić złoże syberytu. Arab może też próbować zniszczyć twoją obronę bombami samobieżnymi, a następnie dobić ludźmi resztę.

AM vs AR
Tutaj trzeba bardzo uważać na ludzi i czołgi - wróg może próbować wysadzać radary na poduszkowcach w pobliżu twoich ludzi. Jeśli wysadzi tak 2 poduszkowce na tych samych, niewyleczonych ludziach, to możesz się z nimi pożegnać. Do tego zdalne miny - jeśli mina wybuchnie centralnie pod twoim czołgiem, już go nie ma. Obrona musi być - warto zrobić snajperów. Musisz też "zatkać" przynajmniej częściowo wjazd do bazy laboratoriami - dzięki temu wróg nie przedrze się tak łatwo do środka i nie wysadzi połowy bazy. Skoncentruj się na produkcji HG na zaawansowanym podwoziu - to twoja najskuteczniejsza broń przeciw Arabom. Pamiętaj, że wróg może zrobić "rowerowy rush".

AR vs AR
Tutaj jest dosyć różnorodnie - wróg może cię zrushować, wysadzać radary, robić bomby samobieżne, zaminować pół mapy albo po prostu bronić się w bazie. Podstawowe porady to:
- z badań najważniejsze są biodetekcja, miny czasowe i zdalne, zdalne sterowanie, samozniszczenie i różne rozwinięcia (podstawowe, uzbrojenia i optyki)
- zrób koszary, a przynajmniej zbrojownię i rozstaw przynajmniej cztery zdalne miny w newralgicznych miejscach
- graj na samozniszczenie i radary + miny zdalne, możesz też spróbować sił w rushu; te dwie strategie zwykle są najskuteczniejsze

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Thu Feb 02, 2012 8:51 pm
by tomek019
dzieki za wypowiedz o arabach :)
mozecie jeszcze po krotce opisac kazdy z trybow :)?
po 1 zdaniu :)

nie probowalem jeszcze wszystkich :)
a pozatym widze ze w kazdym sa inne limity :)

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Thu Feb 02, 2012 8:58 pm
by Serpent
Info dot. Zasad jest na forum, wystarczy poszukać.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Fri Feb 03, 2012 9:05 pm
by Bren
Ale sobie nabije komentów :D

Soldier War (SW)
Ogólnie: robisz koszary na platformie i badania.
Arabowie
Badasz biodetekcję, moździerze, rozwinięcia technologiczne podstawowe i uzbrojenia i próbujesz zbudować koszary na platformach. Przydadzą się także rozstawione w newralgicznych punktach mapy miny.
Rosjanie
Badasz bazooki, amunicję do bazook i próbujesz zrobić koszary na platformach. Badasz rozwinięcia technologii podstawowe, uzbrojenia (więcej bazook i ich większy zasięg) oraz czasoprzestrzenne. Jeśli odkryjesz, że wróg buduje obok ciebie koszary (ale jeszcze nie zbudował całkiem), to przeteleportuj ludzi zza koszar tak, abyś mógł ich zniszczyć
Amerykanie
Przy 1v1 porażka, ale może się przydać np. na 3v3.
Budujesz koszary, wsadzasz snajperów i czekasz, aż przeciwnik zbuduje swoje koszary i cię rozwali - to na 1v1. Przy 3v3 twoi snajperzy mogą posłużyć jako "strzelające radary" z racji ich długiego pola widzenia i dobrego ataku na piechotę.

Dynamic Soldier War (DSW)
Ogólnie: to samo co SW, ale jest parę podstawowych różnic:
- nie możesz trzymać ludzi w koszarach;
- Rosjanie mają mniejsze szanse i bez wsparcia ze strony Arabów lub Amerykanów mogą łatwo przegrać;
- śmierć jednego ludzika to nie taka wielka strata - zrespi się nowy, ale jeśli stracisz 4-5 naraz, to przegrasz.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Wed Feb 08, 2012 6:34 pm
by Pamel
Generalnie co do gry ruskiem Nitek napisal o podstawach, ktore na obecny moment powinny wystarczyc, postow Brena komentowac mi sie nie chce, ale jednym krotkim slowem: BULLSHIT!.
Imo dobra taktyka dla AM grajacego vs AR jest zrobienie laserow, ktore na poczatku maja lepszy dmg od HG(ciezkich dzial) w dodatku maja 100% celnosc + moga strzelac w ruchu, glowica lasera obraca sie o 360 stopni. Grajac na lasery mozna sie zdecydowanie lepiej zabezpieczyc przed rushem rowerow, badz pojedynczymi wjazdami detonowanych radarow na poduszkowcu. Co do gry AM vs AM jesli juz mowa o zasadach CB jest bardzo duzy wachlarz taktyk, nie trzeba koniecznie grac na reczna komore, mozna isc w badania. Generalnie to zapraszam do gry MP a nie na LAN, nauczysz sie duzo wiecej. Pozdro.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Sat Mar 10, 2012 10:23 pm
by Marcinszabla
Nie chcę zakładać nowego tematu , więc wykorzystam stary.

Otóż wiecie jak gram i chcę , żebyście mi pomogli w ogarnianiu gry , bo nie moja wina ,że jak wszedłem na scenę OW , to mnie nikt nic nie nauczył. Teorię gry w klasycznym 1 vs 1 CB , AM vs AM z grubsza znam , a w praktyce , to każdy , co ze mną grał widzi.Nie chcę rozpisywania się na temat taktyki , ponieważ są temu poświęcone poprzednie posty w tym temacie.Chciałbym tylko ,żebyście pomogli z następującymi problemami:

1.Za wolne tempo gry , w sensie budowy HG , budynków itp.Chcę odpowiedzi w sensie ,jak to wszystko ogarnąć.
2.Kampienie w bazie po zniszczeniu przez przeciwnika moich HG.Odpowiedź:jak radzić sobie bez HG i (czasami) mechów.

Re: Pomoc dla n0ba :P

Posted: Sat Mar 10, 2012 11:29 pm
by Antonio
Napisz w grze, lub na ircu, jak bede mial czas, pokaze ci co nieco. Takie pisanie, to wiesz. Tutaj napisze tylko, ze musisz patrzec na wszystko, nie na jednego, czy trzech mechanikow.