Problem Serpa

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Problem Serpa

Post by Serpent »

Zrobiłem mapę multi,skopiowałem kod z ab ,wszystko działa ale wyskakuje mi błąd(załącznik).Mapa działa dobrze wszystko jest jak należy lecz w lewym górnym rogu (0,0) pojawia się 4 postacie i złoże ropy nie wiem jak to naprawić :?

Wklejam część kodu w którym jest jakiś bład
normal_oil_deposits_locations:=[ [69,133], [224,134], [77,3], [34,9] ]; // list of normal oil deposits
extra_oil_deposits_locations :=[ [ [69,133], [63,121] ],
[ [224,134], [218,123] ],
[ [77,3], [112,23] ],
[ [34,9], [28,50] ] ];
// list of extra oil deposits

normal_sib_deposits_locations:=[ [71,137], [224,150], [102,9], [20,34] ]; // list of normal siberite deposits
extra_sib_deposits_locations :=[ [ [88,121], [71,137] ],
[ [231,155], [224,150] ],
[ [102,9], [56,4] ],
[ [20,34], [14,4] ] ];
// list of extra siberite deposits

// list of depots for each positions on the map
depot_def:=[ [83,128,1], [207,140,4], [86,9,3], [29,19,2] ];

// list of starting people positions
start_def:=[ [96,136], [203,138], [92,23], [35,28]];

// list of breastworks for each base positions on the map
breastworks_def:=[ [ [95,128,3], [74,119,1] ],
[ [200,127,2], [201,147,1] ],
[ [101,31,5], [60,8,1] ],
[ [40,37,4], [45,26,4] ],
];
end;
Attachments
arar.JPG
arar.JPG (12.05 KiB) Viewed 3412 times
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
ph3nom
Veteran
Posts: 286
Joined: Thu Aug 03, 2006 2:17 pm
Location: Europe

Re: Problem Serpa

Post by ph3nom »

Nie sprawdzałem tego, ale spróbuj podmienić ostatnią część kodu na:
// list of breastworks for each base positions on the map
breastworks_def:=[ [ [95,128,3], [74,119,1] ],
[ [200,127,2], [201,147,1] ],
[ [101,31,5], [60,8,1] ],
[ [40,37,4], [45,26,4] ] ];

end;
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Ciągle to samo :?
Wszystko inne działa tylko to nie chce :evil:
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
ph3nom
Veteran
Posts: 286
Joined: Thu Aug 03, 2006 2:17 pm
Location: Europe

Re: Problem Serpa

Post by ph3nom »

Może koordynanty są niewłaściwe (np. zajęte)?
Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Nie teren jest dobry,bunkrów jest 4x2 czyli niby dobrze tyle że nie wiem czemu gdy wybieram liczbę postaci to mam zawsze 4 :(
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Problem Serpa

Post by Radzio »

Ten kod jest dobry, problem leży w reszcie, gdzie SAIL chce odwołać się do trzeciej podlisty.
Najlepsze rozwiązanie to PMka do mnie z misją.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Jakbyś sprawdził co jest źle to byłbym wdzięczny :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Problem Serpa

Post by Radzio »

Winowajcą jest ta linia:

Code: Select all

  number_of_breastworks       := [0,0,4] [def_base_level+1];
naprawiona:

Code: Select all

  number_of_breastworks       := [0,0,2] [def_base_level+1];
Czyż to nie genialne? :P

Drugi błąd (który, gdybyś dokładnie sprawdził, dotyczy tylko edytora) jest w tym zestawie linii:

Code: Select all

      Side_Positions := [1,2,3,4,5,6,0,0];
      Side_Teams     := [1,2,3,4,5,6,0,0];
      Side_Nations   := [1,2,3,1,2,3,0,0];
To przez to pojawiają się "dodatkowe rzeczy" (bo chyba robisz mapę na 4 graczy, co nie? :P). Poprawka np.:

Code: Select all

      Side_Positions := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Teams     := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Nations   := [1,2,3,1,0,0,0,0];
User avatar
Xero Rozbójca
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 391
Joined: Sun Mar 08, 2009 5:13 pm
Location: Szukaj w kioskach...

Re: Problem Serpa

Post by Xero Rozbójca »

Radzio wrote:Winowajcą jest ta linia:

Code: Select all

  number_of_breastworks       := [0,0,4] [def_base_level+1];
naprawiona:

Code: Select all

  number_of_breastworks       := [0,0,2] [def_base_level+1];
Czyż to nie genialne? :P

Drugi błąd (który, gdybyś dokładnie sprawdził, dotyczy tylko edytora) jest w tym zestawie linii:

Code: Select all

      Side_Positions := [1,2,3,4,5,6,0,0];
      Side_Teams     := [1,2,3,4,5,6,0,0];
      Side_Nations   := [1,2,3,1,2,3,0,0];
To przez to pojawiają się "dodatkowe rzeczy" (bo chyba robisz mapę na 4 graczy, co nie? :P). Poprawka np.:

Code: Select all

      Side_Positions := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Teams     := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Nations   := [1,2,3,1,0,0,0,0];
Przynajmniej też coś poprawiłem u siebie :P
Radziu, mógłbyś powiedzieć, co i dlaczego on tu miał źle? :)
"Osoby, stawiające więcej niż trzy znaki interpunkcyjne obok siebie, mają problemy ze zdrowiem psychicznym."

Image
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Juz zaczaiłem:
Radzio wrote:Winowajcą jest ta linia:

Code: Select all

  number_of_breastworks       := [0,0,4] [def_base_level+1];
naprawiona:

Code: Select all

  number_of_breastworks       := [0,0,2] [def_base_level+1];
To wskazuje ilość bunkrów (chyba)

Radzio wrote:

Code: Select all

      Side_Positions := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Teams     := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Nations   := [1,2,3,1,0,0,0,0];

Side Positions-To ilość stron(graczy)
Side Teams-Ilość drużyn(1 drużyna,2,3...)
Side Nations-Dla każdego gracza inna nacja generowana przez sail(1-am,2-ar,3-ru itd.)

Jeszcze raz dzięki za pomoc mapa działa i juz można na niej grać,dodatkowo się czegoś nauczyłem.

Temat do zamknięcia

PS:Mógłbym dodac kilka porad dotyczących modowania map multiplayer(Od dobrania proporcji i dogodności gry przez teksturowanie,saila :P tworzenia multidisców,visuali itd.) tylko musiałby ktoś to dodać do modding archive :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Problem Serpa

Post by Radzio »

Wystarczy, że będziesz je pisał w tym dziale. Jak będą ok, to skopiuję.

Przy okazji:

Code: Select all

      Side_Positions := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Teams     := [1,2,3,4,0,0,0,0];
      Side_Nations   := [1,2,3,1,0,0,0,0];
kolejne wartości oznaczają, co zostanie przypisane danemu w kolejności kolorowi (stronie). Wartość 0 w pozycjach oznacza, że dany kolor (strona) nie występuje w rozgrywce.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

OK czyli na początek:

Code: Select all

Multidesc do gry multiplayer to plik który zawiera opcje wyboru podczas ustawień w grze.Każdy tryb gry multiplayer ma oddzielny mutlidesc (Np.MultiDescKill"em all lub MultiDescNorth vs South).Najlepiej jest skopiować go z gotowej już mapy i edytować do własnych potrzeb.

Oto przykład i wyjaśnienie:
GAMETYPE 20
CANSPECTATE TRUE
DESCRIPTION ///To zostawiamy tak jak jest
"
Opis:
///Tu wpisujemy opis mapy

"
END_OF_DESCRIPTION
RULES
"
...///Tu piszemy zasady np.Zniszcz wszystkich
"
END_OF_RULES

TEAMS_DEFINITION
TEAMS 1 4 ///Nazwa drużyn np. TEAM 1 "Zieloni"
POSITION 1 ///Tu wpisujemy nazwę pozycji np.Północ
POSITION 2 
POSITION 3 
POSITION 4 
END_TEAMS_DEFINITION 
ListBox 0 "Poziom Bazy" count 3 items "Bez bazy" "Tylko Skład" "Fortyfikacje" default 2 "Nie ma głównej bazy" "Istnieje tylko Skład" "Istnieje Skład i Fortyfikacje" ///Listbox ten zawiera 3 itemy z daną opcją i opisem(Uwaga aby opcje te działały musza być zdefiniowane w sailu i zawierać odpowiadającą liczbę opisów w tym przypadku "Tu coś wpisujemy lub pozostawiamy puste" "" "")
ListBox 1 "Liczba postaci" count 7 items "6" "10" "15" "18" "21" "24" "30" default 1 "" "" "" "" "" "" ""///Liczba postaci w tym przypadku 7 itemów do wyboru 

ListBox 2 "Poziom umiejętności" count 5 items "Bezmózgi" "Nowicujsze" "Kadeci" "Rambokoki" "Maszyny do zabijania" default 1 "Przeciętny poziom głównych umiejętności wynosi 1" "Przeciętny poziom głównych umiejętności wynosi 2" "Przeciętny poziom głównych umiejętności wynosi 3" "Przeciętny poziom głównych umiejętności wynosi 4" "Przeciętny poziom umiejętności wynosi 5" ///Umięjętności postaci zdefiniowane wcześniej w sailu
ListBox 3 "Zasoby początkowe" count 4 items "Brak" "Troszeczkę" "Dużo" "Bardzo Dużo" default 2 "" "" "" "" ///Zasoby początkowe
ListBox 4 "Częstotliwość zrzutów" count 3 items "Mało"...
ListBox 5 "Dodatkowe złoża ropy" count items 2 "Normalne"...
ListBox 6 "Dodatkowe złoża syberytu" items 2 ...
ListBox 12 "Wykrywanie syberytu" count 2 items "Nieprzebadane" "Przebadane" default 1 "" "" ///Przebadany sybek
ListBox 13 "Pojawianie się postaci" count 4 items "Ngdy" "Raz na sto lat" "Dwa razy na sto lat" "Trzy razy na mintue" default 1 "Nie pojawią się nowe postacie" "Pojawi się kilka nowych postaci" "Pojawią się nowe postacie" "Pojawią sie nowe postace" ///...
ListBox 14 "Liczba Małpoludów" count 4 items "Brak" "Kilka" "Nieco Więcej" "Tłok" default 2 "" "" "" "" ///Liczba małp i opisy ""
ListBox 17 "Bomba syberytowa" count 2 items "Zakaz" "Pozwalam" default 1 "Nie wolno prowadzić badań nad technologią Rozszczepienia syberytu" "Wolno prowadzić badania nad technologią Rozszczepienia syberytu" ///Dostępność bomby

Aby mutlidsc działał musi on znajdować się w głównym pliku mapy oraz w pliku #POL znajdującym się także w głównym pliku mapy


Mam nadzieje że jest to zrozumiałe ,a powyżej zamieściłem cześć swojego mulidscu z mapy który działa doskonale
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Aby stworzyć podgląd mapy tak jak podczas ustawień multiplayer należy:

Code: Select all

1.Wyeksportować visual mapy///Files/Export map visual
2.Zmniejszyć rozdzielczość do 500x330
3.Zmienić format z bmp na tga
4.Zmienić nazwę pliku na Mappic.tga
5.Wkleić ten plik do folderu z mapą ///np.MOD/Missions/MojaMapa/(Tu wklejamy mappic)
Wszystko powinno działać :disco:
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Code: Select all

function comm;
var i,c,k;
begin
 if def_warrior then
  begin
    for c=1 to 8 do
    if FilterAllUnits([[f_side,c],[f_nation,nation_arabian]]) then
    begin
      k=c;
      i=FilterAllUnits([[f_nation,nation_arabian],[f_class,class_soldier],[f_side,k]])[1];
      setclass(i,class_desert_warior);
    end;
  end;
end;
Kod na wybór czy chcemy szejka czy zołnierza :twisted:

Code: Select all

Oczywiście potrzeba też dodać def_warrior, przy game parameters i
def_warrior:=            GetMultiplayerSetting(26);  przy game settings
oraz listboxa z numer 26 :disco:
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Problem Serpa

Post by Serpent »

Witam mam problem z jedną mapą,podczas ładowania mapy wyskakuje mi błąd(załącznik).Co z tym zrobić :( ?
Attachments
nbn.JPG
nbn.JPG (14.26 KiB) Viewed 3248 times
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Post Reply