Dublowanie twarzy hc_gallery

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

Witam, próbuję stworzyć postać w SAILu lecz przy wybieraniu postaci czy czego kolwiek dubluje mi dane do każdej postaci ( oprócz imienia i nazwiska.. )..
Oto Source Code:

Kod: Zaznacz cały

uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;

hc_name='Tom Gladstone';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_scientistic;

hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];

hc_gallery='us';
hc_face_number=13;

hc_importance=110;
tom=CreateHuman;

uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;

hc_name='Martin Cazalle';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;

hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];
hc_importance=110;
martin=CreateHuman;
uc_side=1;
uc_nation=nation_american;
uc_direction=5;

hc_name='Damian Scot';
hc_sex=sex_male;
hc_class=class_soldier;

hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
hc_skills=[1, 0, 4, 2];

hc_importance=110;
damian=CreateHuman;
Proszę o pomoc!
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posty: 2898
Rejestracja: pt lip 28, 2006 10:58 am
Lokalizacja: Bialystok, Poland

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: Radzio »

Wszystkim ustawiłeś te same parametry.
zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

Wiem, ale galerie ma tylko Tom, a inni nie mają. .A jednak się dubluje. Chodzi mi głównie o galerię bo tamto to wiem..
Awatar użytkownika
tex
Soldier level 3
Soldier level 3
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:03 pm
Lokalizacja: Czchów
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: tex »

Daj
Po tym Tomie ! :)

Kod: Zaznacz cały

inithc;
Przywrócisz ustawienia domyślne dla ustawień hc.
Obrazek
zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

Oj, dzięki, a wie ktoś może jak zrobić ten błysk kiedy eon przenosi?
Awatar użytkownika
tex
Soldier level 3
Soldier level 3
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:03 pm
Lokalizacja: Czchów
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: tex »

Jeżeli chcesz aby gość się pojawił jako zrzut np. jak skrzynie to dajesz zamiast false, true !!
np.

Kod: Zaznacz cały

PlaceUnitXY(tom, 95, 66, true);
Obrazek
zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

aaa to takie buty, a ja się własnie zastanawiałem co to ten false jest xD

I jeszcze jedno, nie działa mi wczytywanie postaci z poprzedniej misji..

1 misja

Kod: Zaznacz cały

on enterbuilding(b,un) do
  begin
    if b=eon then
      case un of
        tom:if not killhim then
          begin
            wait(0$1.3);
            savecharacters(tom,'Tom');
            changemap('1','%_cont');
          end
          else begin
            placeunitxy(tom,76,34,false);
            comattackunit(others^[off],tom);
          end;
        else
          RemoveUnit(un);
      end;
  end;
Cont

Kod: Zaznacz cały

 tom:=CreateCharacter('Tom');
    placeunitxy(tom,20,15,true);  // Do zmiany..
    CenterNowOnUnits(tom);
Awatar użytkownika
tex
Soldier level 3
Soldier level 3
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:03 pm
Lokalizacja: Czchów
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: tex »

A nie powinno być czasem ?

Kod: Zaznacz cały

tom=CreateCharacter('Tom');
Bo np:

:= nie oznaczało się zmiennych ? :)
Obrazek
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posty: 2898
Rejestracja: pt lip 28, 2006 10:58 am
Lokalizacja: Bialystok, Poland

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: Radzio »

Nie, mój drogi 'ekspercie'. Zmiana taka jest jedynie zmianą wizualną.

Problem polega na tym, że pomiędzy misją główną a _cont nie tworzy się żaden save! Nie można więc w ten sposób zapisywać i wczytywać postaci.
zielu pisze:Wiem, ale galerie ma tylko Tom, a inni nie mają. .A jednak się dubluje. Chodzi mi głównie o galerię bo tamto to wiem..
Jeśli nie zmienisz wartości, to pozostanie taka sama. Również jeśli chcesz żeby wszystkie postacie miały te same parametry, nie musisz ponawiać tej części kodu.
zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

Dzięki Radzio ale poradziłem sobie sam wczoraj. Mam natomiast inny problem..

Błąd podczas zakończenia every. .

Kod misji..

Kod: Zaznacz cały

export tom;
export inz;
export solider;
export har;
starting
begin
    inithc;
    inituc;
    uc_side=1;
    tom=CreateCharacter('Tom');
    placeunitxy(tom,20,15,true);  // Do zmiany..
    CenterNowOnUnits(tom);
    Wait(0$2);
    DialogueOn;
    Say(tom, 'AM1-TOM-10');
    Wait(0$2);
    Say(tom, 'AM1-TOM-11');
    DialogueOff;
    changemissionobjectives('M3');
    Wait(0$10);
    inithc;
    inituc;
    uc_side=4;
    uc_nation=nation_american;
    uc_direction=5;

    hc_name='Jayceon Douglas';
    hc_sex=sex_male;
    hc_class=class_engineer;

    hc_attr=[12,11];
    hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
    hc_skills=[1, 0, 4, 2];

   // hc_importance=110;
    inz=CreateHuman;
    placeunitxy(inz,42,14,true);
    Say(tom, 'AM1-TOM-12');
    changemissionobjectives('M4');
    end;
    every 0$1 trigger IsInArea(tom, Area14) do
    begin
    SetSide(inz,GetSide(tom));
    DialogueOn;
    Say(tom, 'AM1-TOM-13');
    Say(inz, 'AM1-INZ-1');
    Say(tom, 'AM1-TOM-14');
    Say(inz, 'AM1-INZ-2');
    Dialogueoff;
    changemissionobjectives('M5');
    end;
    //begin // Kombinowałem z begin ale nie pomaga
    Wait(0$20); // Tutaj error 
    inithc; // Jak usunę wyżej tutaj error itd
    inituc;
    uc_side=1;
    uc_nation=nation_american;
    uc_direction=5;

    hc_name='Alex Nilson';
    hc_sex=sex_male;
    hc_class=class_soldier;

    hc_attr=[12,11];
    hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
    hc_skills=[1, 0, 4, 2];

   // hc_importance=110;
    solider=CreateHuman;
    placeunitxy(solider,30,16,true);
    inithc;
    inituc;
    uc_side=1;
    uc_nation=nation_american;
    uc_direction=5;

    hc_name='Gen. Ron Harrison';
    hc_sex=sex_male;
    hc_class=class_soldier;
         hc_gallery='us1';
hc_face_number=6;
    hc_attr=[12,11];
    hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
    hc_skills=[1, 0, 4, 2];

   // hc_importance=110;
    har=CreateHuman;
    Say(inz, 'AM1-INZ-3');
    Say(solider, 'AM1-SOL-1');
    Say(tom, 'AM1-TOM-15');
    Say(tom, 'AM1-TOM-16');
    Say(solider, 'AM1-SOL-2');
    SayRadio(har,'AM1-HAR-1');
    Say(solider, 'AM1-SOL-3');
    SayRadio(har,'AM1-HAR-2');
    Say(solider, 'AM1-SOL-4');
    changemissionobjectives('M6');
    end;
proszę o pomoc
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posty: 2898
Rejestracja: pt lip 28, 2006 10:58 am
Lokalizacja: Bialystok, Poland

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: Radzio »

Bo nie możesz przerwać bloku innym blokiem.
Najpierw wszystko co chcesz na początku, a potem dopiero every etc.
Awatar użytkownika
tex
Soldier level 3
Soldier level 3
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:03 pm
Lokalizacja: Czchów
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: tex »

Kod: Zaznacz cały

export tom;
export inz;
export solider;
export har;
starting
begin
    inithc;
    inituc;
    uc_side=1;
    tom=CreateCharacter('Tom');
    placeunitxy(tom,20,15,true);  // Do zmiany..
    CenterNowOnUnits(tom);
    Wait(0$2);
    DialogueOn;
    Say(tom, 'AM1-TOM-10');
    Wait(0$2);
    Say(tom, 'AM1-TOM-11');
    DialogueOff;
    changemissionobjectives('M3');
    Wait(0$10);
    inithc;
    inituc;
    uc_side=4;
    uc_nation=nation_american;
    uc_direction=5;

    hc_name='Jayceon Douglas';
    hc_sex=sex_male;
    hc_class=class_engineer;

    hc_attr=[12,11];
    hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
    hc_skills=[1, 0, 4, 2];

   // hc_importance=110;
    inz=CreateHuman;
    placeunitxy(inz,42,14,true);
    Say(tom, 'AM1-TOM-12');
    changemissionobjectives('M4');

    //begin // Kombinowałem z begin ale nie pomaga
    Wait(0$20); // Tutaj error
    inithc; // Jak usunę wyżej tutaj error itd
    inituc;
    uc_side=1;
    uc_nation=nation_american;
    uc_direction=5;

    hc_name='Alex Nilson';
    hc_sex=sex_male;
    hc_class=class_soldier;

    hc_attr=[12,11];
    hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
    hc_skills=[1, 0, 4, 2];

   // hc_importance=110;
    solider=CreateHuman;
    placeunitxy(solider,30,16,true);
    inithc;
    inituc;
    uc_side=1;
    uc_nation=nation_american;
    uc_direction=5;

    hc_name='Gen. Ron Harrison';
    hc_sex=sex_male;
    hc_class=class_soldier;
         hc_gallery='us1';
hc_face_number=6;
    hc_attr=[12,11];
    hc_basic_skills=[1, 0, 3, 0];
    hc_skills=[1, 0, 4, 2];

   // hc_importance=110;
    har=CreateHuman;
    Say(inz, 'AM1-INZ-3');
    Say(solider, 'AM1-SOL-1');
    Say(tom, 'AM1-TOM-15');
    Say(tom, 'AM1-TOM-16');
    Say(solider, 'AM1-SOL-2');
    SayRadio(har,'AM1-HAR-1');
    Say(solider, 'AM1-SOL-3');
    SayRadio(har,'AM1-HAR-2');
    Say(solider, 'AM1-SOL-4');
    changemissionobjectives('M6');
    end;

    every 0$1 trigger IsInArea(tom, Area14) do
    begin
    SetSide(inz,GetSide(tom));
    DialogueOn;
    Say(tom, 'AM1-TOM-13');
    Say(inz, 'AM1-INZ-1');
    Say(tom, 'AM1-TOM-14');
    Say(inz, 'AM1-INZ-2');
    Dialogueoff;
    changemissionobjectives('M5');
    end;
Powinno działać, przecież dałeś już End; przed every więc ten kod pod every jest do czego ? Nie ma ani beginu ani niczego :))
Obrazek
zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

Ok, dzięki, ale mógł by mi ktoś jeszcze podać jak w SAIL'u zdeklarować if??

(( np. w cpp if(Jakaszmienna == 1) { } ))
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posty: 2898
Rejestracja: pt lip 28, 2006 10:58 am
Lokalizacja: Bialystok, Poland

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: Radzio »

zielu
Soldier level 2
Soldier level 2
Posty: 31
Rejestracja: pt mar 20, 2009 4:43 pm
Lokalizacja: Polish, Oświęcim, Zator
Kontakt:

Re: Dublowanie twarzy hc_gallery

Post autor: zielu »

Ehh i ostatnie pytanie, jak zrobić arene taką jak linia frontu w 3 misji Am, czyli area która jest widoczna w grze..

To chyba to:
SetAreaMapShow

Ale nie wiem jak tego użyć, wiem że SetAreaMapShow(ident, .....[...]) :D
ODPOWIEDZ