[Propozycja] dodatek do zasad

Wszystko o graniu w OW w sieci.
Przeman_17
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 29
Joined: Fri Apr 30, 2010 2:03 pm

[Propozycja] dodatek do zasad

Post by Przeman_17 »

DD - dodatek (na) dwa
Nie jest to nowa zasada, lecz dodatek, który ma na celu:
-usprawnienie zasad
-nawiązanie do klimatu gry
-zbalansowanie nacji
-zróżnicowanie gry
-i co za tym idzie, grę trudną i ciekawą

Główna zasada:
Można zbudować jednocześnie (na wieży lub na pojeździe) tylko dwa takie same typy broni; np. dwa lasery na pojeździe, lub dwa lasery na wieżach, lub jeden laser na wieży, a drugi na pojeździe, nie ma znaczenia gdzie dana broń się znajduje, ważne by liczba posiadanej tej broni nie przekraczała dwóch sztuk, dotyczy także jednostek specjalnych.

Ta modyfikacja ma za cel wprowadzenie wszystkich broni do gry, umiejętnego ich wykorzystywania, łączenia, dobierania i tworzenia naprawdę przerozmaitych strategii.
Jak czytałem w którymś poście Torby, że w każdej zasadzie dobry gracz wyłapie najlepszą jednostkę i rozpocznie jej masową produkcję, wiadomo, z czasem na pewno ktoś wymyśli niezawodne rozwiązanie, ale musiałby to robić pod każdą zasadę cb+dd, hc+dd, itd.
Z czasem można by ograniczać ilość z dwóch na trzy.
Poza główną zasadą dodatku, można dodawać pojedyncze podpunkty do każdej zasady.
Już teraz myślałem o dodaniu zakazu na elektrownie - zmuszenie do wykorzystywanie wszystkich źródeł energii. Po co?
Po to by gracz musiał użyć wszystkich aspektów gry, bardziej to do niej nawiąże (niż nawalanie w wojnie hg),
W zasadzie typu hc, ograniczenia na elektrownie byłyby zbędne, ale w niektórych zasadach typu cb/cw ograniczenie technologii byłoby ciekawe i efektywne. Być może na jakiś czas odstawiłoby statyczność i schematyczność gry, nie będzie czasu na rozwijanie technologi (uzbr. i pc), trzeba będzie zrobić jak najwięcej róznorakich pojazdów i walczyć o swoje utrzymanie.
Choć wygrana płynie z technologii, to chyba każdy kocha w hc to, że tam walczy się na bardzo niskim poziomie technologii, wszystko jest wolniejsze, ale jest wszystkiego więcej, pełniej, można bawić się pojazdami etc.

Wyjątki:
Behemot, pojazd zawierający wiele broni, gdy budujemy jednego behemota odbiera to nam możliwość produkowania następujacych broni:
1) realistycznie:
-jednego karabina gatlinga (powinien byś maszynowy, ale brak miotacza płomieni to rekompensuje [rus w grze i tak na tym skorzysta])
-jednego działa
-jednej rakiety
-jednej rakieta dalekodystansowa
2) To opcja zastępcza, mniej realistyczna (trzeba sprawdzić jak się lepiej gra obu stronom):
-jednego karabina gatlinga
-jednego ciężkiego działa
-jednej rakiety
-jednej rakieta dalekodystansowa

!Gdy budujemy dwa behemoty, ograniczenia na broń także wzrastają o dwa!
!Zanim zaczniesz budować behemota, upewnij się, że już nie posiadasz broni wymienionych powyżej!


Wyjątek został dodany, ponieważ z testów wynikło, że mimo rusek miał bardzo wiele broni, co było założeniem tego dodatku, to miał zbyt wielką siłę.


Drugi wyjątek to zakaz zaawansowanego podwozia, na razie nie obowiązuje, liczę na wasze wrażenia po grze, moim zdaniem taki zakaz byłby przydatny, gdyż:
-usa bez niego robiłby wszystko na takim podwoziu, nawet lekkie działka i karabinki, nie zbyt silne ^^, ale odporne, przez co pozostałe nacje mogłyby nie wyrabiać.
-lekkie ograniczenie fantazji gry raczej nie odciągnie od jej klimatu, myślę że wręcz przeciwnie, osobiście nigdy nie słyszałem w okresie I-II Wojny Światowej o zmieniającym się podwoziu.

Z testowanych gier, wynikło, że ta modyfikacja całkiem, całkiem balansuje nacje, chyba to co jest poszukiwane od dawna w tej grze. Nadal wszystko ma zależeć od umiejętności gracza, nie od nacji. Nacja ma mieć plusy i minusy, ich wykorzystanie ma świadczyć o lepszym graniu, a nie jak dotąd, wygrana ruska po 15 minutach ;)
Życzę miłego grania, a w zamian cennych uwag i porad. Dodatek jest dla was, nie dla mnie. Postarałem się jak najlepiej ;)
Last edited by Przeman_17 on Fri Feb 04, 2011 9:02 pm, edited 2 times in total.
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by DrShadowrun »

I żadnych balans modów nie trzeba, i żadnych zasad zmieniać nie trzeba. Jakież to proste, tyle dyskusji o zbalansowaniu nacji i nikt wcześniej na to nie wpadł. Jak dla mnie... genialne.

Jedyny minus jak na razie, to problem z weryfikacją czy dany gracz faktycznie ma dwie jednostki tego typu. Trzeba byłoby tu polegać głównie na wzajemnym zaufaniu co przy obecnej mentalności graczy jest raczej mało spotykane.
User avatar
mattin111
Soldier level 5
Soldier level 5
Posts: 280
Joined: Wed Jun 23, 2010 4:02 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by mattin111 »

No, gralem z nim raz hc+dd, i niezle tylko trza se takte znalesc na to ;D
Przeman_17
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 29
Joined: Fri Apr 30, 2010 2:03 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Przeman_17 »

DrShadowrun wrote: Trzeba byłoby tu polegać głównie na wzajemnym zaufaniu co przy obecnej mentalności graczy jest raczej mało spotykane.
Dzieki, ale też sorry za kiedyś.
Wg. mnie, można sobie zaufać, wiadomo że czasem zrobi się 3 hg, lub ustawi pętle. Wystarczy je zdemontować i po sprawie, lub na jakiś czas odstawić w kąt przesunąć lufę w stronę gór, jeśli fabryka chodzi pełną parą i nie ma teraz na to czasu.


Przy hc można dodać ograniczenie na 2 żołnierzy, na nowym hc nie - chocwg. mnie to nie wypał, odnoszę sie do starego hc gdzie różnorodność zabarwia gre, a lasererem można po małpach strzelać przy arabie. Po co to ograniczenie? Po to by jakiś arab nie zrushował cie ludźmi, w prawdzie różnorodność pojazdów, maszynówki, gatlingi, rakiety, może by dało rade sie obronić, jeśli arab nadal byłby potężny to też można wziąść to pod uwagę, osobiście już w pierwszą grę miałem 8 pojazdów w 10 min. na hc więc myśle że to będzie zbędne :)

Zapomniałem dodać o wieżach i koszarach z zasad podstawowych, np. Cb 4 wieże 2 koszary, do wież nie mam nic, zostawiłbym tak jak jest w zasadzie głównej, ale koszary/zbrojownie tylko jedną. To też może być zbędne, bo na cb są już niezłe technologie i pojazdy. Raczej w testach nie skupiałem sie na okopywaniu, wolałem grać po całej mapce i nie wiem czy taki def nie byłby kłopotliwy do zdobycia, sami oceńcie.

Zaawansowane podwozie, ograniczenie do 4 sztuk mogło by być kompromisem.
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by DrShadowrun »

Przeman_17 wrote: Wg. mnie, można sobie zaufać, wiadomo że czasem zrobi się 3 hg, lub ustawi pętle. Wystarczy je zdemontować i po sprawie, lub na jakiś czas odstawić w kąt przesunąć lufę w stronę gór, jeśli fabryka chodzi pełną parą i nie ma teraz na to czasu.
Widzisz, tylko mając na przykład 3 lasery - 2 w ataku i 1 pozostawiony gdzieś z tyłu bazy - tracąc 1 lasery można szybko wyjechać kolejnym, który powinien wg. ograniczeń zacząć się dopiero produkować jeśli chcielibyśmy uzupełnić stan laserów. A to już nie byłoby w porządku ;)
Przeman_17 wrote:Zapomniałem dodać o wieżach i koszarach z zasad podstawowych, np. Cb 4 wieże 2 koszary, do wież nie mam nic, zostawiłbym tak jak jest w zasadzie głównej, ale koszary/zbrojownie tylko jedną. To też może być zbędne, bo na cb są już niezłe technologie i pojazdy. Raczej w testach nie skupiałem sie na okopywaniu, wolałem grać po całej mapce i nie wiem czy taki def nie byłby kłopotliwy do zdobycia, sami oceńcie.
Żadnych ograniczeń dot. wież/koszar bym nie ruszał. Albo CB z tym dodatkiem (4wieże/2koszar) albo całkiem inna nazwa. To samo przy innych zasadach.
Przeman_17 wrote:Zaawansowane podwozie, ograniczenie do 4 sztuk mogło by być kompromisem.
Zaawansowane podwozie dopuściłbym tylko przy budowie podwójnego lasera. Jeśli się nie mylę to podwójny laser można zamontować tylko na ciężkich gąsienicach i zaawansowanym. Na ciężkim podwoziu podwójny laser będzie całkowicie bezużyteczny, nie potrafię sobie wyobrazić jak przy mobilności ciężkiego podwozia da się coś nim zdziałać. A na zaawansowanym już jak najbardziej, a przy ilości 2 sztuk takie łatwe to też by nie było.
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Radzio »

DrShadowrun wrote:Jedyny minus jak na razie, to problem z weryfikacją czy dany gracz faktycznie ma dwie jednostki tego typu.
A ME to co?
Jeśli pomysł zyska popularność, pokuszę się o jego implementację = trafi do patcha.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Incantatoris »

Co do podwozi: nie powinno być ograniczeń. Tym bardziej na wszystkie rodzaje. Na niektórych mapach (np. Góry) użycie gąsienicowych jest czasem niezbędne, bo przeciwnik może się okampić.
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
DrShadowrun
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 145
Joined: Thu Mar 25, 2010 9:52 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by DrShadowrun »

Incantatoris wrote:Co do podwozi: nie powinno być ograniczeń. Tym bardziej na wszystkie rodzaje. Na niektórych mapach (np. Góry) użycie gąsienicowych jest czasem niezbędne, bo przeciwnik może się okampić.
Powinno być, zaawansowane podwozie dla wszystkich broni da zbyt dużą przewagę dla amerykana. I mocne, i szybkie. Po za tym, jeśli ograniczenie broni dot. też wieżyczek to okampić się nie będzie tak łatwo. A i Górach można spokojnie na kółkach jeździć, gąsienice nie są tam niezbędne.
Przeman_17
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 29
Joined: Fri Apr 30, 2010 2:03 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Przeman_17 »

Co do 3 pojazdów, twórcy stworzyli jakieś ograniczenie na pojazdy, więc można by z tego skorzystać, ew. zastosować trik z trybu gry, polowanie na pojazdy, by po przekroczeniu limitu po np. minucie wybuchał. Byłbym za tym pierwszym sposobem, bo drugi chyba będzie obciążać serwer informacjami o każdym graczu i każdej broni.
User avatar
Incantatoris
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 409
Joined: Sun Sep 13, 2009 6:13 pm
Location: Poland
Contact:

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Incantatoris »

Przeman: ograniczenia i limity to nie problem. Zainstaluj ME i zobacz jak tam to działa
You're mom is hot. Ok. frack it. I lied. What you gonna do?!
Image
Czerpię wiedzę z Internetu. Krzywdzę sam siebie.
User avatar
Ozi
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 111
Joined: Tue Nov 02, 2010 11:17 am

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Ozi »

pomek wrote:
Przeman_17 wrote:Nie jest to nowa zasada, lecz dodatek, który ma na celu:
-usprawnienie zasad
-nawiązanie do klimatu gry
-zbalansowanie nacji
-zróżnicowanie gry
-i co za tym idzie, grę trudną i ciekawą

- ktos, kto od roku nie gra chce cos zmieniac! to juz mega skandal! ahahahaha. admini, przeman plagiatuje Wasza dzialalnosc :)
Ta modyfikacja ma za cel wprowadzenie wszystkich broni do gry, umiejętnego ich wykorzystywania, łączenia, dobierania i tworzenia naprawdę przerozmaitych strategii.
OWEditor to za malo? Graj swoje smieszne kombinacje ze swoimi hax ziomkami, a od nas idz daleko
Już teraz myślałem o dodaniu zakazu na elektrownie - zmuszenie do wykorzystywanie wszystkich źródeł energii. Po co?
Hmm, a zakazesz mi uzywania prawej reki do trzymania myszki w momencie, kiedy mam 12 hg?
Behemot, pojazd zawierający wiele broni, gdy budujemy jednego behemota odbiera to nam możliwość produkowania następujacych broni:
LOL ! Behemot ma w sobie rakiete dlugodystansowa o szybkosci zwyklej rakiety. OWEditor Ci tego nie wykryl?
Drugi wyjątek to zakaz zaawansowanego podwozia, na razie nie obowiązuje, liczę na wasze wrażenia po grze, moim zdaniem taki zakaz byłby przydatny, gdyż
Jak sie to ma po stronie arabskiej? Zakazesz mi robic poduszkowcow? LOL!

Prosze Was, idzcie z tymi dziecinnymi pomyslami. Blisko 8 lat nikomu NIE PRZESZKADZALO NIC odnosnie balansu. KAZDY umial grac wszystkim po trochu. Teraz nagle pro specy typu nitek, inca, apolodzajs chca wprowadzac jakiejs [za przeproszeniem] GOWNA. Powalilo Was? Zrobcie swojego moda i tam sobie te nedzne zakazy wprowadzajcie.

Jest to zalosne. Dziekuje i pozdraiwma Oziego.
Proszę o szacunek w stosunku do mojej osoby :)
Pozdrawiam wszystkich
Antonio
Site Moderator
Posts: 539
Joined: Mon May 17, 2010 6:29 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Antonio »

Pomysl fajny, ale zmien nazwe. DD jest juz zajete.
...
User avatar
Gwrhkhsh
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 398
Joined: Fri May 21, 2010 5:56 pm
Location: Wrocław

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Gwrhkhsh »

Ma sens ta propozycja. O ile zrobisz skrypt, który będzie tego pilnował za mnie.
Przeman_17
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 29
Joined: Fri Apr 30, 2010 2:03 pm

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by Przeman_17 »

Kolejna uwaga:
Zaawansowane podwozie byłoby dostępne tylko dla podwójnych laserów



Co do nazwy Antonio, nie mam pomysłu, to po prostu dodatek do zasad, w założeniu miał wyglądać np. cw+dd / cwdd / cwd, mam nadzieję, że dojdziemy do konsensusu wobec zbieżności z DD (Deadly Dozen?) :)


To o tym trzecim hg przypadkiem wybudowanym jest tylko tymczasowe, pograjcie tak troche, jeśli to polubicie to zostaną wprowadzone ograniczenia od strony Radzia :) I nawet przypadkiem nacisniecie 3-go typu broni nie bedzie możliwe ;)

Ograniczenia koszar/wież zostają z zasad podstawowych

// Jak możesz staraj się uzywać innego kolorowania w wypowiedzi niż taki, taki i taki, z góry dzięki - po prostu kojarzą się one z administracją.

// A o mnie to zapomnieli... Tego też nie używaj.


Mnie sie nie kojarzą, ale spox ;)

// Nie no, nie ma żadnych regulacji "tych kolorów nie używać" - koloruj na jaki tylko chcesz no ale po prostu czytelność to poprawia :)
User avatar
torba12345
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 87
Joined: Mon Aug 17, 2009 10:53 am
Location: GSA

Re: [Propozycja] dodatek do zasad

Post by torba12345 »

Nie wiem sam sens jest i nie ma - np robienie karabinu maszynowego czy lekkiego dziala jest tylko marnacją materiału .Prawda jest taka ze to raczej spowolni gre w która juz i tak sie po pare godzin jedną walke tłucze gdy jest dobra ekipa a to jest 75 % przypadków . W sw to sie mija z celem,cb to moze byc dobre w tym przypadku, cw straciło by sens raczej sie nie przyjmie, hc z reguly juz chyba nie wymaga usprawnien . Moim zdaniem najwieksze powodzenie miało by CB ,wyeliminowało by to rush z cw oraz maksowanie tego wszystkeigo w kółko. Oczywiście mozna to usprawnic ,mam pomysł : Podzielić sprzet na kategorie np Broń lekka ,średnia i ciezka - lekkiej np mozna by 5 sztuk sredniej 3 a ciezkiej 2 , srednia to rakeity mogly by byc dublet laser , lekka to km balista . no i pozostają wozy funkcyjne np dzwig to po jednej sztuce na gracza z wyjątkeim np radaru x2 max spowa x2 i npbomby u arabów. Wpadłeś na znakomity pomysł ,gratulacje. Moim zdaniem warto by się tym zająć i dodać taką metode do ustawień w patchu np zaznaczyc albo jakis button włączający tryb np.: Anty-rush mode (ARM) .Nie mam pojecia jakby takie cos spisało się na wiekszych mapach kiedy to np na flagach przy grze z kilkoma graczami np ffa (trzeba by wziac pod uwage wszystkei aspekty) trzeba przeprowadzac po kilka operacji na raz oddalonych od siebie.
Zawsze Nielegalnie
Post Reply