Mój pierwszy mod

Tematy zbędne, ale zbyt dobre by je usunąć znajdują się tutaj.
ph3nom
Veteran
Сообщения: 286
Зарегистрирован: Чт авг 03, 2006 2:17 pm
Откуда: Europe

Сообщение ph3nom »

nie ma tam takiego folderu, może utworzyć? :lol:

edit:

ok utworzyłem folder i teraz działa, jeszcze została mi woda...
Изображение
Аватара пользователя
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 78
Зарегистрирован: Ср дек 27, 2006 10:59 am

Сообщение Scyzor »

export Heike;

starting
begin

uc_side:=2;
uc_nation:=nation_arabian;

Heike:=CreateCharacter('Heike');

InGameOn;
CenterNowOnXY(27,16);
DWait(0$2);
PlaceUnitXY(Heike,27,16,true);

uc_nation:=nation_russian;
SaveForQuickRestart;

DWait(0$2);
say(Heike,'D1H1');
DWait(0$2);
say(Heike,'D1H1a');

Wait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('M1');
Hint('Selection');

InGameOff;

end;

every 0$1 trigger GetDist(Heike,Julian)
Begin
Say(kolo1,'Mam szczęscie że cię znalazłem , w okolicy jest pełno rusków');
Say(kolo2,'Dobrze... razem bedzie razniej poszukajmy reszty');
SetSide(Julian,Heike,));

end;

to narazie cały sail :roll: dobze mi w tym nie idzie nie ?? :P
ph3nom
Veteran
Сообщения: 286
Зарегистрирован: Чт авг 03, 2006 2:17 pm
Откуда: Europe

Сообщение ph3nom »

kolejne pytanko, chcę stworzyć animację do wody, w tym celu muszę wyeksportować obraz wody, kiedy to robię niby wszystko się zapisuje pomyślnie ale kiedy zaglądam do folderu (gdzie niby się to zapisało) to nic tam nie ma :lol:
próbowałem tak z mapą przed i po nałożeniu tekstur i nic, pomoże ktoś? :)
Изображение
Аватара пользователя
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 372
Зарегистрирован: Сб окт 14, 2006 4:52 pm
Откуда: Tuszyn, Polska
Контактная информация:

Сообщение NNPlaya »

Scyzor: Tak dobrze napisałem, brakuje ci do. Powinno to wyglądać tak (Poprawiłem też inne błędy):

Код: Выделить всё

every 0$1 trigger GetDist(Heike,Julian)<8 do 
Begin
Say(kolo1,'Mam szczęscie że cię znalazłem , w okolicy jest pełno rusków');
Say(kolo2,'Dobrze... razem bedzie razniej poszukajmy reszty');
SetSide(Julian,GetSide(Heike));

end; 
Jeszcze jedna sprawa. GetDist zwraca konkretną wartość, np. jeśli Julian jest w odległości 10 od Heike wtedy zwraca 10. Nam chodzi o rozpoczęcie między nimi dialogu, także jeżeli ta wartość jest mniejsza niż 8 to dialog się zacznie. Czyli przekopiuj powyższy kod do modu.

Shaman:
Z tą animacją to faktycznie nie działa, musisz się spytać Stucuka co o tym myśli, bo opcja Save Water Image as bin nigdy nie działała. Od wersji 1.07 możliwe stało się za to Save Water Height Map. Nie wiem, czemu to służy, jak mówiłem, napisz o tym na OWS.
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Сообщения: 2898
Зарегистрирован: Пт июл 28, 2006 10:58 am
Откуда: Bialystok, Poland

Сообщение Radzio »

ech, edytor map od zawsze byl niedopracowany i chyba nic nie jest w stanie wyeliminowac wszystkich jego bugow choc i tak trzeba przyznac ze jest stokoroc lepszy niz ten stary z oryginalnej strony

--------

a tak wogole to powinno byc: GetDistUnits(Heike,Julian)<8

ps: w sailu nie zaleca sie stosowania polskich znakow, a identyfikatory w rozmowach powinny byc znacznie krotsze...
Аватара пользователя
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 372
Зарегистрирован: Сб окт 14, 2006 4:52 pm
Откуда: Tuszyn, Polska
Контактная информация:

Сообщение NNPlaya »

łups, faktycznie, sory za wprowadzanie w błąd z tym GetDist
Аватара пользователя
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 78
Зарегистрирован: Ср дек 27, 2006 10:59 am

Сообщение Scyzor »

no dobra ;) to to teraz co trzeba zrobic zeby sie pokazaly cele misji ??
Аватара пользователя
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 372
Зарегистрирован: Сб окт 14, 2006 4:52 pm
Откуда: Tuszyn, Polska
Контактная информация:

Сообщение NNPlaya »

Najpierw w texts.txt (dla edytora) lub w pliku .wri (dla gry) dodajesz teksty w ten sposób:

Код: Выделить всё

# M1 //M1 to skrót do Saila
Add Main przezyc //Main to typ celu misji (główny), oprócz niego są także Secondary (drugorzędny) i Alternative (alternatywny), a przezyc to nazwa używana w texts.txt/plik .wri 
- Przeżyj i znajdź jakiegoś ktosia
# 
Potem w Sailu:

Код: Выделить всё

ChangeMissionObjectives('M1');  //M1 to ten skrót do Saila przy kratce # w pliku z tekstami 
Tak wygląda dodanie celu misji. A jak go przekreślić (czyli oznaczyć jako wykonany)?
W texts.txt/pliku .wri:

Код: Выделить всё

# M1wykonany
Out przezyc
#
I w Sailu:

Код: Выделить всё

ChangeMissionObjectives('M1wykonany');
Zajrzyj do editing manual w menu start w menu Original War po więcej przykładów i funkcji,
Аватара пользователя
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 78
Зарегистрирован: Ср дек 27, 2006 10:59 am

Сообщение Scyzor »

mam taki problem ze jak chce przetestowac mapke czy dziala to
pojawia sie czarne tlo i nic nie moge robic (w edytorze)
ale jak zaczne od 1 misji a potem zaczyna sie 2 to exsportuje mi heike normalnie ale nic nie moge robic (nadal w edytorze)
a jezeli wlanczam 2 misje (w grze) to wyskakuje mi jakis unkown error

a i jeszcze w edytorze tez nieodpalalo , tylko musialem usunac komende
ChangeMissionObjectives('M1'); i w tedy cos szlo , bo inaczej byl error
moze wysle ci tego moda a ty zobaczysz oco chodzi ??
Аватара пользователя
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 372
Зарегистрирован: Сб окт 14, 2006 4:52 pm
Откуда: Tuszyn, Polska
Контактная информация:

Сообщение NNPlaya »

Okej, wyślij prywatną wiadomość.

-----

Druga misja Ci się nie włącza, bo źle napisałeś headers. Poprawiłem Ci to i dialogi na początku drugiej misji. Zobacz, co było źle. Wysłałem do Ciebie wiadomość.
Аватара пользователя
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 78
Зарегистрирован: Ср дек 27, 2006 10:59 am

Сообщение Scyzor »

nie moge tego odebrac ... sprubuj wrzucic na inny serwer np. mega upload
Аватара пользователя
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 372
Зарегистрирован: Сб окт 14, 2006 4:52 pm
Откуда: Tuszyn, Polska
Контактная информация:

Сообщение NNPlaya »

Wrzuciłem na speedyshare. Wysłałem Ci linka.
Scyzor писал(а):mam taki problem ze jak chce przetestowac mapke czy dziala to
pojawia sie czarne tlo i nic nie moge robic (w edytorze)
A jak w edytorze testujesz drugą misję to najpierw musisz przejść pierwszą, bo Heike nie jest zapisana w pamięci. Jak przechodzisz pierwszą misję to edytor zapisuje Heike w pamięci tymczasowo. Po wyłączeniu misji pamięć ta się kasuje, a jak grasz przez grę, to postacie są zapisywane w stałej pamięci w zapisie profilu. Ona się nie kasuje jak wychodzisz z gry. Także aby przetestować drugą misję w edytorze musisz najpierw przejść pierwszą.
Аватара пользователя
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 78
Зарегистрирован: Ср дек 27, 2006 10:59 am

Сообщение Scyzor »

OK thx wszystko trybi 100%
a jak zrobic zeby area1 pokazala sie na mapie w tedy kiedy ja chce a nie na poczatku gry ?
Аватара пользователя
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 372
Зарегистрирован: Сб окт 14, 2006 4:52 pm
Откуда: Tuszyn, Polska
Контактная информация:

Сообщение NNPlaya »

Chodzi Ci o takie obramowanie arei jako miejsca docelowego?

Jest do tego komenda SetAreaMapShow(nazwa arei,typ efektu od 1-9 chyba), czyli w przykładzie:

Код: Выделить всё

SetAreaMapShow(area01,1);
Jeśli w miejscu typ efektu wpiszesz jeden to otrzymasz takie obramowanie jak w misjach, czyli po krawędziach.

Код: Выделить всё

 xxxxxxx
xaaaaaaax
xaaaaaaax
xaaaaaax
 xxxxxx
Legenda: a - obszar nie zaznaczony
x - obszar "zaiksowany", oznaczony iksami
Аватара пользователя
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Сообщения: 78
Зарегистрирован: Ср дек 27, 2006 10:59 am

Сообщение Scyzor »

tak chodzi mi oto...
a dokladniej zeby po wyskoczeniu celu misji (mniej wiecej w srodku gry )
pojawila sie ta area
Закрыто