"Nowa" nacja zawierać będzie własne unikalne bronie, technologie, a nawet budynki. Choć w praktyce będzie to głównie przekolorowane połączenie wszystkiego co istnieje już w grze, to staram się, żeby sprawiało wrażenie świeżości i unikalności. Najwięcej problemów sprawia zbugowany GMEditor, ale póki co staram się brnąć do przodu mimo to. Amerykanie i Arabowie ogólnie i wizualnie pozostaną bez zmian.
I bez obaw, staram się mierzyć siły na zamiary

Prace nad modem śledzić można na fejsbukowym profilu: http://www.facebook.com/OriginalWarOverload
Może i niektórzy (lub wielu) nie mają tam konta, ale dlaczego właśnie Facebook? Bo pozwala sprawnie i szybko zamieszczać informacje, screenshoty i filmiki oraz komunikować się z osobami zainteresowanymi projektem. Z pewnością z co trudniejszymi rzeczami będę też potrzebować pomocy. Tak więc czekam na sugestie, pomysły, oceny i słowa krytyki.
Najczęściej zadawane pytania:
Q: Czym dokładnie jest Original War Overload?
A: Original War Overload to mod do gry Original War wprowadzający do rozrywki grywalną nację Nazistów, wraz ze wszystkimi unikalnymi cechami nowej nacji (technologie, pojazdy, bronie, klasy postaci, interfejs, muzyka, głosy postaci), nową kampanię oraz kilka nowych map do rozgrywki wieloosobowej. W Overload niemożliwe jest zagranie nacją Arabów.
Q: Dlaczego Naziści, a nie Niemcy?
A: Ponieważ Legion to w dużej mierze także Niemcy. Poza tym ma tu znaczenie podłoże fabularne kampanii, która widziana jest z perspektywy właśnie Nazistów. Odpowiednio Amerykanie to teraz Alianci, a Rosjanie - Sowieci. Jednak wciąż zmienia się tylko nazwenictwo.
Q: Dlaczego nie będę mógł zagrać w Overload Arabami?
A: Ponieważ uniemożliwia mi to kod źródłowy gry, by jednocześnie istniały 4 nacje (nie licząc niekiedy uwzględnianego Nature). Dlatego więc nowa nacja zastępuje nację Arabów i powstaje na jej bazie. Co nie znaczy, że będzie do niej podobna. Niewykluczone, że w przyszłości będzie istniała możliwość istnienia w modzie więcej niż 3 nacji jednocześnie.
Q: Jak długo powstaje mod Overload?
A: Idea powstania nowej nacji pojawiła się u mnie w 2005 roku. W 2008 roku zacząłem pracę nad modem New Nation mającym wprowadzić nową nację Unii Europejskiej lub Japończyków (na bazie Amerykanów). Projekt szybko upadł i narodził się pod koniec 2012 roku pod nazwą Overload, nad którym prace wciąż powoli trwają.
Q: Gdzie mogę śledzić postępy prac nad modem?
A: Postępy prac nad modem można śledzić na ModDB.com, Facebooku oraz na forum Original-War.net. Niewykluczone, że w przyszłości pojawi się strona internetowa projektu zbierająca wszystkie informacje do kupy.
Q: Jak długa będzie kampania i o czym będzie opowiadać?
A: Kampania będzie liczyć prawdopodobnie 6-8 misji, każda o gwarantowanej wysokiej jakości, nowymi mapami (poza jedną), trzema poziomami trudności, dubbingiem oraz wciągającą fabułą i rozbudowanymi misjami.
Q: (najczęstsze) Kiedy będzie można w to zagrać?
A: Wersja testowa pojawi się w momencie, gdy nacja będzie w pełni grywalna. Oznacza to, że najpierw muszę ukończyć wszystkie technologie, bronie, pojazdy i inne kluczowe cechy nacji. Dopiero wtedy rozpoczną się testy mające na celu balansowanie nacji w trybie multiplayer. Później będą wydawane patche wprowadzające resztę zmian aż do zadowalającego efektu i zakończenia kampanii. Zmiany te dotyczyć będą aktualizacji grafiki, dźwięku, jak i balansu. Przewiduję, że przy dobrych wiatrach każdy będzie mógł pograć już w tym kwartale. Jeśli kampania nie będzie gotowa (a pewnie tak będzie), zostanie udostępniona rozbudowana misja pokazowa typu Bob Budowniczy i Oblężenie do przetestowania nacji w trybie singleplayer.[/b]
Q: Jakie bronie będą posiadać Naziści?
A: W obecnym buildzie są to: karabin maszynowy, karabin Gatlinga, działo, ciężkie działo, działo maszynowe (o tym wkrótce), wyrzutnia rakiet, cewka Tesli oraz emiter syberytowy. Jak widać, zniknął z tej listy zapowiedziany wcześniej emiter falowy. Ta lista może ulec zmianie.
Q: Co to za mur osłaniający nazistowskie bazy?
A: Mur to unikalny budynek Nazistów mający funkcję osłaniającą i blokującą. W założeniu jest tani i szybko się budujący. Każdy jego element należy ustawiać oddzielnie, co jest dość uciążliwe, a sam budynek zastępuje... elektrownię słoneczną, ale możliwe, że w finalnej wersji będziemy mogli budować go z innego działu budynków.
Q: Jakie unikalne technologie będą posiadać Naziści?
A: Naziści będą posiadać mało własnych technologii. Nie licząc tych odblokowujących nowe uzbrojenie, będą mogli oni mieć powtarzalną technologię Sklonuj małpoluda, która pozwoli im przede wszystkim na masową produkcję pojazdów upartych na czołgach sterowanych komputerowo, a z racji małej ilości technologii do przebadania naukowcy nie przestaną być bezużyteczni w późnej fazie gry.
Q: Jakie typy pojazdów posiadają Naziści?
A: Motocykl (lekki pojazd nadający się do poruszania na ciężkim terenie), Poduszkowiec (trochę wytrzymalsza wersja arabskiego poduszkowca, zdolna do montowania średniej broni oraz komory transportowej), Średni czołg (typowy średni pojazd) oraz Ciężki czołg (typowy ciężki pojazd).
Q: Jakie inne ograniczenia mają pojazdy Nazistów?
A: Naziści posiadają dwa rodzaje silników (spalinowy i syberytowy) oraz trzy rodzaje sterowania (manualny, zdalny i poprzez system nerwowy małpoluda). Mechanik sterujący zdalnym pojazdem będzie musiał znajdować się w wieży kontrolnej. Wieża kontrolna Nazistów będzie mogła być usytuowana jedynie w manualnej wieżyczce (może to ulec zmianie).
Q: Co było inspiracją do stworzenia tego moda?
A: Oczywiście samo Original War. A także ogólnie pojęta II Wojna Światowa, seria gier C&C: Red Alert oraz film Iron Sky.
Q: Czy pracujesz jeszcze nad jakimiś innymi projektami?
A: Original War Overload to obecnie mój największy projekt. Po jego zakończeniu i premierze Starcraft II: Legacy of the Void zamierzam stworzyć mod do gry Starcraft II lub po trochu może jakąś własną prostą gierkę. Oprócz tego od pół roku pracuję nad innym projektem związanym z Original War, ale niezwiązanym z modowaniem. Powinien on zostać ogłoszony jeszcze w tej połowie roku.