Noob robi moda :)
Hmm... wydaje mi się że może chodzić oto że nie dodałem Jabłońskiego do pliku start.txt Bo zmieniałem według waszych wskazówek kod ale nic to nie dawało. Zaraz coś pokombinuje, może pomoże... 
---------------------------
A niech to. Nie działa. Nie wiem co może być nie tak. Może któremuś z was podesłać ten mój mod na poczte? Może sie jakichś nieprawidłowości w nim dopatrzycie.

---------------------------
A niech to. Nie działa. Nie wiem co może być nie tak. Może któremuś z was podesłać ten mój mod na poczte? Może sie jakichś nieprawidłowości w nim dopatrzycie.
temat
Może masz błąd w pliku 'missions.dat' z przejściem do następnej misji...bo kod jest raczej poprawny skoro ci kompiluje

mission.dat :
CAMPAIGN "American campaign"
MISSION 0
NAME "Nowa Kampania"
NEXT 1
MISSION 1
MAP 01
NAME "Przybycie"
SUBCAMP 1
PREV 0
NEXT 2
MISSION 2
MAP 02
NAME 'Nowa Rzeczywistość"
SUBCAMP 1
PREV 1
FINISH
END_OF_CAMPAIGN
2 misja się ładuje, pojawia sie też Kowalski, ale nie Jabłoński
=====================================
A macie tu cały kod Saildrugiej części misji , może naprowadzi was na trop
export Kowalski,Peter; //start misji, export Kowalskiego i Petera (goscia co przez radio mówi z Alfy)
starting
begin
uc_side:=4;
uc_nation:=nation_american;
Peter:=CreateCharacter('Peter');
uc_side:=1;
uc_nation:=nation_american;
Kowalski:=CreateCharacter('Kowalski');
InGameOn;
CenterNowOnXY(15,13);
DWait(0$2);
PlaceUnitXY(Kowalski,15,13,true);
uc_nation:=nation_american;
SaveForQuickRestart;
DWait(0$2);
say(Kowalski,'k3');
DWait(0$1);
say(Kowalski,'k4');
DWait(0$2);
say(Kowalski,'k5');
say(Kowalski,'k6');
Wait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C2');
ComEnterUnit(guard1,breastworks1);
ComEnterUnit(guard2,breastworks2);
ComEnterUnit(guard3,armoury);
ComEnterUnit(guard4,armoury);
ComEnterUnit(guard5,armoury);
ComEnterUnit(mech1,tank1);
ComEnterUnit(mech2,tank2);
InGameOff;
end;
every 0$1 trigger GetDistUnits(Kowalski,Jablonski)<8 do //spotkanie z Jabłońskim
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
CenterNowOnUnits(Jablonski);
Say(Kowalski,'a1');
Say(Jablonski,'b1');
Say(Kowalski, 'a2');
Say(Jablonski,'b2');
Say(Kowalski,'a3');
DWait(0$2);
Say(Jablonski,'b3');
Say(Kowalski,'a4');
Say(Jablonski,'b4');
Say(Kowalski,'a5');
Say(Jablonski,'b5');
Say(Kowalski,'a6');
SetSide(Jablonski,GetSide(Kowalski));
DWait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C3');
ChangeMissionObjectives('C4');
ChangeMissionObjectives('M2');
InGameOff;
DialogueOff;
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,kontakt) do //kontakt radiowy na konkretnym obszarze
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
DWait(0$2);
Say(Kowalski,'a7');
Say(Jablonski,'b6');
DWait(0$2);
Say(Kowalski,'a8');
SayRadio(Peter,'d1');
SayRadio(Peter,'d2');
Say(Kowalski,'a9');
Say(Jablonski,'b7');
DWait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C5');
ChangeMissionObjectives('M3');
InGameOff;
DialogueOff;
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ruscy) do //jak dojdą do ruskiej bazy
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
Say(Kowalski,'a13');
Say(Grishko,'d6');
InGameOff;
DialogueOff;
ComMoveXY(tank1,85,85);
ComMoveXY(tank2,83,91);
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,baza) do //jak dojdą do bazy USA
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
DWait(0$1);
Say(Kowalski,'a10');
Say(Jablonski,'b8');
DWait(0$2);
Say(Kowalski,'a11');
SayRadio(Peter,'d3');
Say(Kowalski,'a12');
SayRadio(Peter,'d4');
SayRadio(Peter,'d5');
Say(Jablonski,'b9');
DWait(0$2);
SayRadio(nauk,'d7');
SayRadio(Grishko,'d8');
DWait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C6');
ChangeMissionObjectives('M5');
SetAreaMapShow(ucieczka,1);
InGameOff;
DialogueOff;
ComMoveXY(tank1,54,85);
ComMoveXY(tank2,60,100);
ComMoveXY(sold1,61,90);
ComMoveXY(sold2,53,89);
ComMoveXY(sold3,63,95);
ComMoveXY(sold4,49,92);
ComMoveXY(sold5,69,134);
ComMoveXY(sold6,75,137);
end;
every 0$1 trigger IsDead(Kowalski) do //śmierć Kowalskiego
Begin
YouLost('deaddawid');
end;
every 0$1 trigger IsDead(Jablonski) do //śmierć Jabłońskiego
Begin
YouLost('deadrobert');
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ucieczka) do //koniec misji
Begin
Say(Kowalski,'a14');
DWait(0$1);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople([Kowalski,Jablonski]);
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');
SaveCharacters(Jablonski,'Jablonski');
YouWin;
end;
CAMPAIGN "American campaign"
MISSION 0
NAME "Nowa Kampania"
NEXT 1
MISSION 1
MAP 01
NAME "Przybycie"
SUBCAMP 1
PREV 0
NEXT 2
MISSION 2
MAP 02
NAME 'Nowa Rzeczywistość"
SUBCAMP 1
PREV 1
FINISH
END_OF_CAMPAIGN
2 misja się ładuje, pojawia sie też Kowalski, ale nie Jabłoński

=====================================
A macie tu cały kod Saildrugiej części misji , może naprowadzi was na trop

export Kowalski,Peter; //start misji, export Kowalskiego i Petera (goscia co przez radio mówi z Alfy)
starting
begin
uc_side:=4;
uc_nation:=nation_american;
Peter:=CreateCharacter('Peter');
uc_side:=1;
uc_nation:=nation_american;
Kowalski:=CreateCharacter('Kowalski');
InGameOn;
CenterNowOnXY(15,13);
DWait(0$2);
PlaceUnitXY(Kowalski,15,13,true);
uc_nation:=nation_american;
SaveForQuickRestart;
DWait(0$2);
say(Kowalski,'k3');
DWait(0$1);
say(Kowalski,'k4');
DWait(0$2);
say(Kowalski,'k5');
say(Kowalski,'k6');
Wait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C2');
ComEnterUnit(guard1,breastworks1);
ComEnterUnit(guard2,breastworks2);
ComEnterUnit(guard3,armoury);
ComEnterUnit(guard4,armoury);
ComEnterUnit(guard5,armoury);
ComEnterUnit(mech1,tank1);
ComEnterUnit(mech2,tank2);
InGameOff;
end;
every 0$1 trigger GetDistUnits(Kowalski,Jablonski)<8 do //spotkanie z Jabłońskim
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
CenterNowOnUnits(Jablonski);
Say(Kowalski,'a1');
Say(Jablonski,'b1');
Say(Kowalski, 'a2');
Say(Jablonski,'b2');
Say(Kowalski,'a3');
DWait(0$2);
Say(Jablonski,'b3');
Say(Kowalski,'a4');
Say(Jablonski,'b4');
Say(Kowalski,'a5');
Say(Jablonski,'b5');
Say(Kowalski,'a6');
SetSide(Jablonski,GetSide(Kowalski));
DWait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C3');
ChangeMissionObjectives('C4');
ChangeMissionObjectives('M2');
InGameOff;
DialogueOff;
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,kontakt) do //kontakt radiowy na konkretnym obszarze
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
DWait(0$2);
Say(Kowalski,'a7');
Say(Jablonski,'b6');
DWait(0$2);
Say(Kowalski,'a8');
SayRadio(Peter,'d1');
SayRadio(Peter,'d2');
Say(Kowalski,'a9');
Say(Jablonski,'b7');
DWait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C5');
ChangeMissionObjectives('M3');
InGameOff;
DialogueOff;
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ruscy) do //jak dojdą do ruskiej bazy

Begin
InGameOn;
DialogueOn;
Say(Kowalski,'a13');
Say(Grishko,'d6');
InGameOff;
DialogueOff;
ComMoveXY(tank1,85,85);
ComMoveXY(tank2,83,91);
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,baza) do //jak dojdą do bazy USA
Begin
InGameOn;
DialogueOn;
DWait(0$1);
Say(Kowalski,'a10');
Say(Jablonski,'b8');
DWait(0$2);
Say(Kowalski,'a11');
SayRadio(Peter,'d3');
Say(Kowalski,'a12');
SayRadio(Peter,'d4');
SayRadio(Peter,'d5');
Say(Jablonski,'b9');
DWait(0$2);
SayRadio(nauk,'d7');
SayRadio(Grishko,'d8');
DWait(0$0.5);
ChangeMissionObjectives('C6');
ChangeMissionObjectives('M5');
SetAreaMapShow(ucieczka,1);
InGameOff;
DialogueOff;
ComMoveXY(tank1,54,85);
ComMoveXY(tank2,60,100);
ComMoveXY(sold1,61,90);
ComMoveXY(sold2,53,89);
ComMoveXY(sold3,63,95);
ComMoveXY(sold4,49,92);
ComMoveXY(sold5,69,134);
ComMoveXY(sold6,75,137);
end;
every 0$1 trigger IsDead(Kowalski) do //śmierć Kowalskiego
Begin
YouLost('deaddawid');
end;
every 0$1 trigger IsDead(Jablonski) do //śmierć Jabłońskiego
Begin
YouLost('deadrobert');
end;
every 0$1 trigger IsInArea(Kowalski,ucieczka) do //koniec misji
Begin
Say(Kowalski,'a14');
DWait(0$1);
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople([Kowalski,Jablonski]);
SaveCharacters(Kowalski,'Kowalski');
SaveCharacters(Jablonski,'Jablonski');
YouWin;
end;
Hmm... to jest początek kodu drugiej misji (więcej nie robiłem
), pewnie tu coś źle zrobiłem...
export Kowalski,Jablonski,Peter;
Starting
Begin
uc_side=1;
Kowalski=CreateCharacterSet('Kowalski');
PlaceUnitXY(Kowalski,100,7,false);
uc_side=1;
Jablonski=CreateCharacterSet('Jablonski');
PlaceUnitXY(Jablonski,94,4,false);
uc_side=4;
Peter=CreateCharacterSet('Peter');
end;
Chyba przez kodem z Jabłońskim powinno być 'begin'. Ale to wciąż nie wyjaśnia chyba problemu z brakiem okna przydzielania XP.
------
Dzięki pomocy Radzia poradziłem sobie z tym okienkiem, teraz pracuje na nowo z 2 misją, i mam problem zaraz na starcie. Pomimo tego że poprawnie wpisuje kod na utworzenie Kowalskiego i Jabłońskiego (zostali zapisani w 1 misji) to albo pojawiają mi się na mapie, ale z doświadczeniem z początku pierwszej misji, bez tego co zdobyli za zakończenie misji (użyte NewCharacter), a jeśl wpisze CreateCharacterSet to w ogóle mi się oni nie pojawiają na mapie. Wie ktoś o co chodzi?
Acha, bym zapomniał. Na mapie pojawia się tej inny gość, jest on zapisany w start.exe i CharName; tylko nie wiem czemu kiedy go w trakcie gry zaznaczam wyskakuje error i musze grę wyłączyć

export Kowalski,Jablonski,Peter;
Starting
Begin
uc_side=1;
Kowalski=CreateCharacterSet('Kowalski');
PlaceUnitXY(Kowalski,100,7,false);
uc_side=1;
Jablonski=CreateCharacterSet('Jablonski');
PlaceUnitXY(Jablonski,94,4,false);
uc_side=4;
Peter=CreateCharacterSet('Peter');
end;
Chyba przez kodem z Jabłońskim powinno być 'begin'. Ale to wciąż nie wyjaśnia chyba problemu z brakiem okna przydzielania XP.
------
Dzięki pomocy Radzia poradziłem sobie z tym okienkiem, teraz pracuje na nowo z 2 misją, i mam problem zaraz na starcie. Pomimo tego że poprawnie wpisuje kod na utworzenie Kowalskiego i Jabłońskiego (zostali zapisani w 1 misji) to albo pojawiają mi się na mapie, ale z doświadczeniem z początku pierwszej misji, bez tego co zdobyli za zakończenie misji (użyte NewCharacter), a jeśl wpisze CreateCharacterSet to w ogóle mi się oni nie pojawiają na mapie. Wie ktoś o co chodzi?
Acha, bym zapomniał. Na mapie pojawia się tej inny gość, jest on zapisany w start.exe i CharName; tylko nie wiem czemu kiedy go w trakcie gry zaznaczam wyskakuje error i musze grę wyłączyć

- NNPlaya
- Community Veteran
- Posts: 372
- Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
- Location: Tuszyn, Polska
- Contact:
Żeby pojawiały Ci się postacie w następnej misji, a zostali zapisani w poprzedniej, najpierw musisz przejść pierwszą misję i to musisz zrobić w grze. A co do CreateCharacterSet to powinieneś go używać, także w skróconej formie CreateCharacter (tworzy jedną postać z zapisu, jeżeli pod jedną nazwą jest zapisanych kilka postaci)
Code: Select all
export Kowalski,Jablonski,Peter;
Starting
Begin
uc_side=1;
Kowalski=CreateCharacter('Kowalski');
PlaceUnitXY(Kowalski,100,7,false);
uc_side=1;
Jablonski=CreateCharacter('Jablonski');
PlaceUnitXY(Jablonski,94,4,false);
uc_side=4;
Peter=CreateCharacter('Peter');
end;
Rzecz w tym że 1 misje przeszedłem w grze i chciałem sprawdzić czy działa 2 początek
No ok, zaraz sprawdze.
========
No, wyszło. Spasiba NNplaya
Ale mam inny kłopot, w Sailu jest compiluje i wsi w pariadkie, ale kiedy zaczyna się misja, przy 2 kwestii Jabłońskiego wyskakuje error:
Unkown Error function "Say" : List index out of bounds (12)
SAIL:
export Kowalski,Jablonski,Sword,Peter;
starting
begin
uc_side:=4;
Peter:=CreateCharacter('Peter');
uc_side:=1;
Jablonski:=CreateCharacter('Jablonski');
PlaceUnitXY(Jablonski,106,5,false);
uc_side:=1;
Kowalski:=CreateCharacter('Kowalski');
PlaceUnitXY(Kowalski,110,7,false);
uc_side:=4;
Sword:=NewCharacter('Sword');
PlaceUnitXY(Sword,44,11,false);
InGameOn;
CenterNowOnXY(108,6);
Wait(0$1);
Say(Kowalski,'kowal1');
Say(Jablonski,'jablon1');
Say(Jablonski,'jablon2');
ComMoveXY(Kowalski,110,15);
ComMoveXY(Jablonski,103,13);
Wait(0$1);
InGameOff;
end;

========
No, wyszło. Spasiba NNplaya

Ale mam inny kłopot, w Sailu jest compiluje i wsi w pariadkie, ale kiedy zaczyna się misja, przy 2 kwestii Jabłońskiego wyskakuje error:
Unkown Error function "Say" : List index out of bounds (12)
SAIL:
export Kowalski,Jablonski,Sword,Peter;
starting
begin
uc_side:=4;
Peter:=CreateCharacter('Peter');
uc_side:=1;
Jablonski:=CreateCharacter('Jablonski');
PlaceUnitXY(Jablonski,106,5,false);
uc_side:=1;
Kowalski:=CreateCharacter('Kowalski');
PlaceUnitXY(Kowalski,110,7,false);
uc_side:=4;
Sword:=NewCharacter('Sword');
PlaceUnitXY(Sword,44,11,false);
InGameOn;
CenterNowOnXY(108,6);
Wait(0$1);
Say(Kowalski,'kowal1');
Say(Jablonski,'jablon1');
Say(Jablonski,'jablon2');
ComMoveXY(Kowalski,110,15);
ComMoveXY(Jablonski,103,13);
Wait(0$1);
InGameOff;
end;
temat
W sumie to chyba może, bo jak ja robiłem moda i nie dawałem plikow texts.txt do missions to nie działały dialogi, pozatym sprawdź czy masz pusta linijke na końcu pliku, i czy masz w map preferences ustawiona kampanie us/ru/ar i numer misji
