Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
- Marcinszabla
- Soldier level 6
- Posts: 443
- Joined: Tue Aug 17, 2010 3:15 pm
- Location: Zamojszczyzna
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Jak na tamte czasy grafa jest niezła - dla porównania ta z pierwszego Strongholda wydaje mi się gorsza. Jest wiele gier ze słabą grafiką, w które nadal się gra. Przykładem jest choćby CS 1.6 .
Tak w sumie do rozreklamowania gry nie pomogą jeden czy dwa kanały z Original War. Sam patrzyłem na YT - filmy z gameplayem OW mają nieraz tylko kilkanaście wyświetleń. Oczywiście stworzenie oficjalnego kanału popieram, ale samo to mało zdziała. Moim zdaniem ktoś musi zostać youtuberem chociaż z tysiącem subskrypcji poprzez filmy o innej tematyce (nie muszą to być gry, ale mogą) i dopiero zacząć robić filmiki z Original War przy okazji reklamując nasz projekt. Nie wiem czy użyję dobrego porównania, ale to jest weedług mnie jak z aktorem. Jeśli nie pracuje na planie jakiegoś filmu lub serialu musi dorabiać sobie grając w reklamach, aby przeżyć.
Tak w sumie do rozreklamowania gry nie pomogą jeden czy dwa kanały z Original War. Sam patrzyłem na YT - filmy z gameplayem OW mają nieraz tylko kilkanaście wyświetleń. Oczywiście stworzenie oficjalnego kanału popieram, ale samo to mało zdziała. Moim zdaniem ktoś musi zostać youtuberem chociaż z tysiącem subskrypcji poprzez filmy o innej tematyce (nie muszą to być gry, ale mogą) i dopiero zacząć robić filmiki z Original War przy okazji reklamując nasz projekt. Nie wiem czy użyję dobrego porównania, ale to jest weedług mnie jak z aktorem. Jeśli nie pracuje na planie jakiegoś filmu lub serialu musi dorabiać sobie grając w reklamach, aby przeżyć.
Jego Wysokość: z Bożej łaski Cesarz trolli youtubowych, Król trolli forumowych, Wielki Książę n00bów OWowych oraz wierny, a jakże pokorny uczeń WIELKIEGO PANA I WŁADCY BLACKMENA I CREATIVA W JEDNEJ OSOBIE, MarcinSzabla I !
- $ushiWIR
- Soldier level 5
- Posts: 271
- Joined: Fri Sep 25, 2009 7:54 am
- Location: Poland | Bytom
- Contact:
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
@Danieldaniel - gdybyś wczuł się w samą grę biorąc ją jako ogół, a nie tylko w stronę grafiki kierujesz spostrzeżenia, to byś inaczej spojrzał na grę. Gdy ja sam zaczynałem w nią grać, nie rozumiałem o co chodzi z nazwiskami, zimną wojną, murem berlińskim - byłem dzieckiem, a gra przyciągnęła mnie swoimi feelingiem, tym co w niej jest czyli pokazanie wojny nie tylko na prostej walce ale z linią historyczną (prehistorią) i ciekawymi porównaniami. To tak jak z horrorem, gdybyś oglądał/grał w niego na słuchawkach byłbyś bardziej obsrany niż na głośnikach bo się wczuwasz w to przez głębie zamkniętego otoczenia - słuchawki i moniotr/telewizor. Wczuj się, bo jak widzę jesteś z młodszego pokolenia które się przyzwyczaiło do nowszych generacji gier i świata w jakim żyjemy
Pozdrawiam 


Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Wracając jeszcze na chwilę do samej promocji w internecie, to sądzę iż jest to bardzo dobry pomysł, fakt, że niektórych nie przekonamy do tej wspaniałej gry, ale nawet jeśli gra w to 50 osób to już jest jakiś sukces.
Co do artykułów to na pewno przydałoby się jakieś opowiadanie w stylu original war ale to może już nie do Ciebie z tym, ale generalnie przeczytałbym z miłą chęcią jakieś opowiadanie w klimacie original war.
Co do technicznych artykułów to na pewno coś związanego z multiplayer, jak na obecnym patchu stawiać gry na tym dedicated server. Jak już były artykuły na ten temat to proszę mnie poprawić.
Co do artykułów to na pewno przydałoby się jakieś opowiadanie w stylu original war ale to może już nie do Ciebie z tym, ale generalnie przeczytałbym z miłą chęcią jakieś opowiadanie w klimacie original war.
Co do technicznych artykułów to na pewno coś związanego z multiplayer, jak na obecnym patchu stawiać gry na tym dedicated server. Jak już były artykuły na ten temat to proszę mnie poprawić.
Do you not know that you are a temple of God and that the Spirit of God dwells in you?If any man destroys the temple of God, God will destroy him, for the temple of God is holy, and that is what you are. 1 Kor 3,16-23
- zoNE
- The Great Uniter & Site Administrator
- Posts: 2118
- Joined: Fri Feb 17, 2006 3:44 pm
- Location: Poland
- Contact:
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Mari, a czytałeś książkę Jeschke Wolfgang: Ostatni dzień stworzenia?
-
- Soldier level 0
- Posts: 3
- Joined: Sun Sep 08, 2013 11:33 am
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Nieeee...rocznik 73, wiec ogarniam "starocie" jak najbardziej, w "UFO Enemy Unknown" czy Apocalypse" gram do tej pory...ale chodzi mi o to, ze zeby dzis cos rozreklamowac, trzeba to ladnie podac. Tylko harcorowi fani takich tytulow pozostana przy tych pozycjach sprzed lat nie zwazajac na ich wyglad graficzny, a reklame kierujemy przeciez do tych mlodszych raczej...a tych nie przekona "wczuwanie sie" w gre, oni zechca ja najpierw zobaczyc na monitorach i wtedy ocenic czy warto poswiecac jej czas - moim zdaniem za dobra grafika powinna isc rownie dobra fabula, jesli cos z tego wylata - gra stanie sie niszowa, tylko dla fanow. To tak jak z panna - sa ladne i glupie, madre lecz brzydkie - najlepiej wiec cos po srodku. Sugeruje tylko ze jesli mozna ta grafe poprawic to jak najbardziej trzeba to zrobic. To tylko "na plus", klimatu raczej nie zabije a podciagnie gre wyzej w strone dzisiejszych standartow:) Pozdro.
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Patrz np. na wowa, grafa nie powala a dużo ludzi jeszcze w niego gra, to dowód na to, że gdy gra wciąga nie liczy się grafika.
Do you not know that you are a temple of God and that the Spirit of God dwells in you?If any man destroys the temple of God, God will destroy him, for the temple of God is holy, and that is what you are. 1 Kor 3,16-23
-
- Soldier level 0
- Posts: 3
- Joined: Sun Sep 08, 2013 11:33 am
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Ok ale WOW to gra multi. No i rpg a to co innego. Zreszta nawet i tam w grafie poszly zmiany - zbyt byla dziecinna, zreszta dalej jest. Jak uwazacie panowie, bedzie jak zechcecie, to i tak dzieki wam ta gra wciaz zyje. Mnie sie po prostu wydaje, ze OW nie jest tylko malo znane, jest w obecnej postaci...malo atrakcyjne. A to co zachwycalo nas przed laty, nie zachwyci dzisiaj. A szkoda byloby OW, to wciaz gra jakich dzis sie nie robi.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Po wielu przemyśleniach i próbach nagrania poradnika video doszedłem do wniosku iż jest to trochę bez sensu.
Dlatego też zacząłem pisać serię poradników dot. modowania w formacie .pdf który chce sukcesywnie publikować na tej stronie. Dlaczego tak? Ano z kilku powodów.
Po pierwsze, przygotowanie i nagranie wideo zajmuje znacznie więcej czasu i wymaga lepszego zaplecza.
Po drugie wg. mnie poradnik tekstowy z dołączonymi obrazkami jest znacznie lepiej zrozumiały dla potencjalnego moddera.
Po trzecie nie wiem czy to przedsięwzięcie z kanałem yt wypali. Jakoś ani widu ani słychu o jakiś postępach, sam przyznam zbyt szybko się do tego zgłosiłem. Oczywiście jeśli było by zainteresowanie takimi filmikami-poradnikami to na pewno bym coś by się nagrało.
Ogólnie trochę lipa jest, goście z arhn.eu obiecywali ale ciągle nie widzę filmiku o OW.
Inna sprawą jest że Bohemia leci sobie w kulki i nie chce aby OW było darmowe, a kod gry dostępny dla każdego. Przez to gra naprawdę stoi w miejscu bo kto chce wywalać pieniądze na tą grę skoro za tą samą kwotę kupi o wiele nowszą pozycję. Nawet mimo szczerych chęci graczy nic się w tej materii nie zmieniło.
Danieldaniel dobrze mówi o grafice, bo ta jest już dość stara no ale nawet gdyby ktoś chciał coś w tej grze poprawić to się nie da bo nie i już
Na multi nie wiem czy jeszcze ktoś gra, bo jak wchodzę to po za wiadomym składem bota i gothuka
raczej nie ujrzę serwera.
Reklama gry to jedna rzecz, druga to co możemy zaoferować?
Multiplayer z synchrami i lagami? Wysłałem już kupę czasu temu jedną mapkę na multi (był temat o niej tu na forum) którą stukacz miał dodać, jak widać do tej pory jej nie dodał i chyba jej nie doda.
Poza tym powstaje ta kampania arabska mcbenna, ale mimo szczerych chęci już sama fabuła jej mnie od tego odpycha. W niczym nie przypomina to oryginalnych kampanii.
Sory za takie rozpisywanie ale chciałem poruszyć tą kwestię. Możecie zabrać mi kolorek, on i tak nic nie zmieni
Dlatego też zacząłem pisać serię poradników dot. modowania w formacie .pdf który chce sukcesywnie publikować na tej stronie. Dlaczego tak? Ano z kilku powodów.
Po pierwsze, przygotowanie i nagranie wideo zajmuje znacznie więcej czasu i wymaga lepszego zaplecza.
Po drugie wg. mnie poradnik tekstowy z dołączonymi obrazkami jest znacznie lepiej zrozumiały dla potencjalnego moddera.
Po trzecie nie wiem czy to przedsięwzięcie z kanałem yt wypali. Jakoś ani widu ani słychu o jakiś postępach, sam przyznam zbyt szybko się do tego zgłosiłem. Oczywiście jeśli było by zainteresowanie takimi filmikami-poradnikami to na pewno bym coś by się nagrało.
Ogólnie trochę lipa jest, goście z arhn.eu obiecywali ale ciągle nie widzę filmiku o OW.
Inna sprawą jest że Bohemia leci sobie w kulki i nie chce aby OW było darmowe, a kod gry dostępny dla każdego. Przez to gra naprawdę stoi w miejscu bo kto chce wywalać pieniądze na tą grę skoro za tą samą kwotę kupi o wiele nowszą pozycję. Nawet mimo szczerych chęci graczy nic się w tej materii nie zmieniło.
Danieldaniel dobrze mówi o grafice, bo ta jest już dość stara no ale nawet gdyby ktoś chciał coś w tej grze poprawić to się nie da bo nie i już

Na multi nie wiem czy jeszcze ktoś gra, bo jak wchodzę to po za wiadomym składem bota i gothuka

Reklama gry to jedna rzecz, druga to co możemy zaoferować?
Multiplayer z synchrami i lagami? Wysłałem już kupę czasu temu jedną mapkę na multi (był temat o niej tu na forum) którą stukacz miał dodać, jak widać do tej pory jej nie dodał i chyba jej nie doda.
Poza tym powstaje ta kampania arabska mcbenna, ale mimo szczerych chęci już sama fabuła jej mnie od tego odpycha. W niczym nie przypomina to oryginalnych kampanii.
Sory za takie rozpisywanie ale chciałem poruszyć tą kwestię. Możecie zabrać mi kolorek, on i tak nic nie zmieni

Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Marcinszabla
- Soldier level 6
- Posts: 443
- Joined: Tue Aug 17, 2010 3:15 pm
- Location: Zamojszczyzna
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
W sumie jeżeli chodzi o multi, to jeszcze Saviola i Fejk serwy stawiają. Przemyślałem sprawy grafiki: rzeczywyście, młodemu trudno będzie się zainteresować. Reklama gry jest najważniejsza, moderów jest mało, bo mało kto ogarnia SAILa. Synchry są problemem też dużym, ale przy porządnej reklamie youtubera (znaczy ktoś jak wcześniej wspomniałem powinien zyskać sławę) moim zdaniem coś zyskamy, nawet niewiele, ale lepszy rydz niż nic.
Jego Wysokość: z Bożej łaski Cesarz trolli youtubowych, Król trolli forumowych, Wielki Książę n00bów OWowych oraz wierny, a jakże pokorny uczeń WIELKIEGO PANA I WŁADCY BLACKMENA I CREATIVA W JEDNEJ OSOBIE, MarcinSzabla I !
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Patrz realistycznie, scena ginie i za pare lat wogule nie bedzie. A ze Moderow niema, SAIL jest komplikowany i poddaje sie kazdy poczatkujacy przy nim, a latwiejszych tutorialow niema. Bo nikomu sie niechce zrobic. A Reklama YT. Kto bedzie patrzal na 11- letnia gre? Kazdy tylko dzis o grafice mowi i ten trend pozostanie na jakis czas.Marcinszabla wrote:W sumie jeżeli chodzi o multi, to jeszcze Saviola i Fejk serwy stawiają. Przemyślałem sprawy grafiki: rzeczywyście, młodemu trudno będzie się zainteresować. Reklama gry jest najważniejsza, moderów jest mało, bo mało kto ogarnia SAILa. Synchry są problemem też dużym, ale przy porządnej reklamie youtubera (znaczy ktoś jak wcześniej wspomniałem powinien zyskać sławę) moim zdaniem coś zyskamy, nawet niewiele, ale lepszy rydz niż nic.
- Serpent
- Soldier level 10
- Posts: 4169
- Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
- Location: Polska - EuroStan ZSRE
- Contact:
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
mattin111 wrote:Patrz realistycznie, scena ginie i za pare lat wogule nie bedzie. A ze Moderow niema, SAIL jest komplikowany i poddaje sie kazdy poczatkujacy przy nim, a latwiejszych tutorialow niema. Bo nikomu sie niechce zrobic. A Reklama YT. Kto bedzie patrzal na 11- letnia gre? Kazdy tylko dzis o grafice mowi i ten trend pozostanie na jakis czas.
Ogólnie się zgodzę ale nie gadaj że moderów nie ma, bo są np. Randy Orton. Mod to nie jest coś co można zrobić w 5 minut dlatego nie pojawia się ich dużo.
Co do Saila nie jest on skomplikowany, tylko nie każdy może być takim psuedo-programistą ;D
Tutki będą, niedługo

Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Taa, nie kazdy tutaj jest Programista poza ciebie i tych cudownych AdminowSerpent wrote:Ogólnie się zgodzę ale nie gadaj że moderów nie ma, bo są np. Randy Orton. Mod to nie jest coś co można zrobić w 5 minut dlatego nie pojawia się ich dużo.
Co do Saila nie jest on skomplikowany, tylko nie każdy może być takim psuedo-programistą ;D
Tutki będą, niedługo

Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Zamiast pytać jak zachęcić, zadajcie pytanie - jak zatrzymać. Dlaczego my wszyscy wypieliśmy się na te grę? Bugi bugami, ale zlewczy stosunek osób, którzy próbują naprawić bugi to drugie. Nikt nie pogra w to dłużej niż 5 min, bo CB jest nudne, a inne zasady wywalą synchre przy pierwszym kontakcie.
PS: Luffy, nie każdy jest programista, ale kumaty zrobi dobrego moda. Gdybym wiedział, że ma to sens, to bym się tym pobawił.. Ale tu nie ma dla kogo, bo ogólnie społeczeństwo ow zostało oddane w złe ręce jakieś 10 lat temu
PS: Luffy, nie każdy jest programista, ale kumaty zrobi dobrego moda. Gdybym wiedział, że ma to sens, to bym się tym pobawił.. Ale tu nie ma dla kogo, bo ogólnie społeczeństwo ow zostało oddane w złe ręce jakieś 10 lat temu

- Marcinszabla
- Soldier level 6
- Posts: 443
- Joined: Tue Aug 17, 2010 3:15 pm
- Location: Zamojszczyzna
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Nie trzeba zadawać pytania: "jak zatrzymać?". Jeśli nic nie zrobimy, Scena będzie żyła rok, góra półtora. Synchra nie wywala za każdym razem, więc nie jest tak źle. Szanse na uratowanie Sceny nie są wielkie, lecz największe problemy to: żeby ktoś się za promowanie wreszcie porządnie zabrał i to, żeby promocja była skuteczna w tym sensie, że ktoś musi przykładowo obejrzyć filmik.
Jego Wysokość: z Bożej łaski Cesarz trolli youtubowych, Król trolli forumowych, Wielki Książę n00bów OWowych oraz wierny, a jakże pokorny uczeń WIELKIEGO PANA I WŁADCY BLACKMENA I CREATIVA W JEDNEJ OSOBIE, MarcinSzabla I !
Re: Rozwój OW - nagrywanie gier i promocja w Internecie
Szabla, skończ pie....