Pierwszy mod

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Post Reply
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Pierwszy mod

Post by archanix »

Nie nie, to nie jest to jeden z tych tematów zapowiadających pierwszego moda bez znajomości języka lub cokolwiek z tych rzeczy.

Chciałem się raczej zapytać o stronę bardziej merytoryczną. Widzicie jest chyba ze setka modów w których są wyłącznie tradycyjne misje (obroń bazę etc.)

Chciałem się raczej zapytać czy format 1 mod - 1 misja byłby odpowiedni dla pierwszego projektu?

Wszyscy wiemy że i tak będzie dosyć słaby z powodu braku doświadczenia więc pomyślałem że po prostu spytam czego mam unikać by wam się przyjemniej sprawdzało daną rzecz tak bez facepalmu który rozbiłby ludzką czaszkę.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 341
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Pierwszy mod

Post by MasterKiller »

i don understind a bit xd Przede wszystkim - pomysl chwile nad fabula - niech to nawet bedzie sie dzialo gdzies wokol hipotetycznego przeniesienia sie w czasie przez EONa, ale niech to bedzie ciekawie zaprojektowane. Spedz nad tym duzo czasu, zanim wgl siadziesz do edytora. Najwazniejsza jest wizja. Jesli chcesz, mozesz oczywiscie zrobic tak jak mowisz jakis jednowatkowy jednomisjowy mod, ale czemu zaraz by go konczyc? Nuz widelec obrosnie on w jakas ciekawsza fabule (ja tak zaczynalem - w becie mojego moda mozna nawet spostrzec ze mapa z 4 misji to mapa z AM2, a ta z kolei byla uzywana w tutorialu ph3noma - po prostu siadlem i zaczalem krok po kroku dzialac wg. poradnika, a pozniej doszla wizja). Czego unikac? Wiadomo, ze nie kazdy umie pisac dialogi jak z altarowskich kampanii, ale probuj wlasnie zbudowac ciekawe rozmowy, a nie sztampowe pierdzielenie. Jak ma to byc jedno misjowy mod, to nie wiem? Moze jakas wizja ataku rosji na Polske?
Wydarzenia z jakiegos waznej historycznej chwili, nie wiem, kryzys kubanski, wojna w wietnamie, iraku, widziane z perspektywy pojedynczego zolnierza? Cos takiego sie mi widzi.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Polska
Contact:

Re: Pierwszy mod

Post by Szymiew »

MasterKiller wrote:Moze jakas wizja ataku rosji na Polske?
Hint ode mnie: nie warto robić modów których nie da się wygrać ^^

Generalnie zgadzam się z przedmówcą. Jak coś robić, to porządnie i na maksa. Myślę nawet, że dobrze opracowana fabuła może pomóc modderowi utrzymać determinację do pracy, bo dobre historie chce się komuś opowiedzieć.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

He he...

taaaa chodziło mi o coś kompletnie innego ale kontynuujmy.

Otóż pomysł z wydarzeniami historycznymi byłby dobry ze względu na design ruskich budynków i materiał źródłowy lecz obawiam się że moja wiedza na takie tematy jest na tyle mała by coś popsuć.

Cóż z moich ciekawszych pomysłów:

"Rodzeństwo Andrew i Cassandra Dreamer dołączyło do ekspedycji mającej na celu podróż w czasie by przetransportować Syberyt na Alaskę (wiecie o co biega). Jednak Andrew wylądował na miejsce zdarzenia (EON i te sprawy) półtora roku później. Cassandra przez ten czas awansowała do rangi kapitana a okrucieństwo prehistorycznego świata zabiło w niej jakąkolwiek litość. Ale czy na pewno?"

Gracz wciela się w oboje rodzeństwa pisząc ich historię równolegle do wydarzeń z oryginalnej Amerykańskiej kampanii.

Fabuła opowiadałaby raczej o relacji pomiędzy rodzeństwem niż kroniką żołnierza od początku do końca wojny.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 341
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Pierwszy mod

Post by MasterKiller »

noo wiesz brzmi raczej sztampowato, ale w 3 linijkach nie da sie zawrzec calej fabuly xd. wszystko zalezy od tego jak to rozwiniesz i jakie beda poszczegolne wydarzenia.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Sztampowo? :)

Hmmm... Być może.
Czy jest jakaś dobra gra strategiczna która opowiada głównie o relacji na jednej stronie frontu?
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Polska
Contact:

Re: Pierwszy mod

Post by Szymiew »

Wyłącznie :) w cenie są raczej relacje między dwoma wrogimi stronami frontu, bo są znacznie trudniejsze i ciekawsze. Np., nawiązując do tego co napisałeś: brat z linii czasowej USA stracił siostrę w wypadku samochodowym 5 lat temu. Z rozpaczy zapisał się do projektu Helios i poleciał w przeszłość. Tu spotyka swoją siostrę, która w linii czasowej Ruskich żyje i walczy po stronie ZSRR. W jej wersji jej brat rozpił się i został kryminalistą po tragicznej śmierci ich rodziców, siedzi w pierdlu i raczej nigdy się już nie zobaczą. Oboje są rozdarci między chęcią odzyskania członka swej rodziny, a patriotycznym obowiązkiem...

Zakończenie w stylu George'a Martina: oboje umierają.
Zakończenie w stylu Tolkiena: razem pokonują jakiegoś szalonego generała i odlatują z kosmitami do Amanu.
Zakończenie w stylu Rowling: żyją długo i szczęśliwie, ale ktoś traci ucho.
Zakończenie w stylu Sienkiewicza: brat wysadza się na złożu syberytu, aby nie poddać Bazy Alfa arabom.
Zakończenie w stylu Gombrowicza: kto grał, ten trąba.

edit:

i jeszcze zakończenie w stylu Słowackiego: na minutę przed końcem gra crashuje i nie wiadomo jak to się skończyło. :D
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posts: 341
Joined: Tue Aug 09, 2011 5:51 pm

Re: Pierwszy mod

Post by MasterKiller »

Tylko wiesz.. relacje brat-siostra nieco krepuja niektore drogi fabularne, huehue, no nie? chyba lepiej jakby to byla para
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Szymiew wrote:Wyłącznie :) w cenie są raczej relacje między dwoma wrogimi stronami frontu, bo są znacznie trudniejsze i ciekawsze. Np., nawiązując do tego co napisałeś: brat z linii czasowej USA stracił siostrę w wypadku samochodowym 5 lat temu. Z rozpaczy zapisał się do projektu Helios i poleciał w przeszłość. Tu spotyka swoją siostrę, która w linii czasowej Ruskich żyje i walczy po stronie ZSRR. W jej wersji jej brat rozpił się i został kryminalistą po tragicznej śmierci ich rodziców, siedzi w pierdlu i raczej nigdy się już nie zobaczą. Oboje są rozdarci między chęcią odzyskania członka swej rodziny, a patriotycznym obowiązkiem...

Zakończenie w stylu George'a Martina: oboje umierają.
Zakończenie w stylu Tolkiena: razem pokonują jakiegoś szalonego generała i odlatują z kosmitami do Amanu.
Zakończenie w stylu Rowling: żyją długo i szczęśliwie, ale ktoś traci ucho.
Zakończenie w stylu Sienkiewicza: brat wysadza się na złożu syberytu, aby nie poddać Bazy Alfa arabom.
Zakończenie w stylu Gombrowicza: kto grał, ten trąba.

edit:

i jeszcze zakończenie w stylu Słowackiego: na minutę przed końcem gra crashuje i nie wiadomo jak to się skończyło. :D
He, myślałem kiedyś o historii gdzie polak spotyka samego siebie z innej rzeczywistości ale uznałem to za naciągane.

Co do twojej historii... czy to nie był wątek Gorkich?
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Polska
Contact:

Re: Pierwszy mod

Post by Szymiew »

Nie przypominam sobie Amerykańskiej ani Arabskiej wersji Sewiego.
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Ale narodowość tu nic nie zmieni.

Dobra nieważne... zamknąć temat.

Dostaniecie jedną misję i mam nadzieję że zadziała.
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Pierwszy mod

Post by Antitheus »

Przede wszystkim mieć swój pomysł i zrobić coś swojego. Ładnie wydrukowana kartka z listą funkcji, znajomość podstaw programowania, potężny bagaż cierpliwości i do dzieła - jeżeli nawet ma oznaczać to metody prób i błędów (w OW są nieuniknione).
Opinią community nie warto się przejmować (mówię to z doświadczenia). Weźmy np takie GSA Wars, który tworzyłem chyba w 2 lo. Znajomości programowania 0 (uczyłem się tworząc moda, co widać w kodzie), pomysłu 0 (fabułę wymyślałem na bieżąco pisząc dialogi) - cud, że w ogóle kod się trzyma i się nie wali. Opublikowałem 1 misję, gdzie de facto nic nie było - 1 badanie, atak na bazę i wysadzenie jej bombą. Zapytałem ludzi na GSA co o tym sądzą - Rambo i Drops stwierdzili, że jest to słabe. Dlatego też postanowiłem z Dropsa zrobić zgwałconego małpoluda a Ramba uśmiercić w dość kiepski sposób na samym początku.
Później już każdemu się podobało :)
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Pierwszy mod

Post by Serpent »

Rób co chcesz, w końcu to twój mod :D
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
archanix
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 92
Joined: Mon May 23, 2011 6:34 am

Re: Pierwszy mod

Post by archanix »

Taaa róbta co chceta a mimo to sąsiedzi naślą policję jak zobaczą bimbrownię.

Antitheus wrote:Przede wszystkim mieć swój pomysł i zrobić coś swojego. Ładnie wydrukowana kartka z listą funkcji, znajomość podstaw programowania, potężny bagaż cierpliwości i do dzieła - jeżeli nawet ma oznaczać to metody prób i błędów (w OW są nieuniknione).
Opinią community nie warto się przejmować (mówię to z doświadczenia). Weźmy np takie GSA Wars, który tworzyłem chyba w 2 lo. Znajomości programowania 0 (uczyłem się tworząc moda, co widać w kodzie), pomysłu 0 (fabułę wymyślałem na bieżąco pisząc dialogi) - cud, że w ogóle kod się trzyma i się nie wali. Opublikowałem 1 misję, gdzie de facto nic nie było - 1 badanie, atak na bazę i wysadzenie jej bombą. Zapytałem ludzi na GSA co o tym sądzą - Rambo i Drops stwierdzili, że jest to słabe. Dlatego też postanowiłem z Dropsa zrobić zgwałconego małpoluda a Ramba uśmiercić w dość kiepski sposób na samym początku.
Później już każdemu się podobało :)
Może dlatego że pierwsza misja to chała (nie próbuję nikogo obrazić) a potem robi się fajnie. :P
// chyba chcesz, żebym zrobił reedycję GSA Wars, mam już nawet nowy materiał ^^
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Polska
Contact:

Re: Pierwszy mod

Post by Szymiew »

archanix wrote:Taaa róbta co chceta a mimo to sąsiedzi naślą policję jak zobaczą bimbrownię.
Ale na własny użytek to chyba można :P
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
Post Reply