SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

To, co nie pasuje do pozostałych kategorii, ma swoje miejsce tutaj.
Avatar de Usuario
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Mensajes: 358
Registrado: Dom Ene 05, 2014 10:48 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Xander »

stucuk escribió:What about 1.12.8?
We will make tests tomorow... today... u know. :p
check thread in the evening.
Creative escribió:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Imagen

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Avatar de Usuario
stucuk
OWSupport.com Owner
Mensajes: 438
Registrado: Mar Abr 18, 2006 12:10 am
Ubicación: UK, Scotland

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por stucuk »

I am not exactly sure which version in the 1.12 range caused Increased Sync Lost. I only know that 1.12.10.15 was meant to fix it (And as far as i was told solved the problems with Increased Sync Loss).
- Stu
OWSupport
Avatar de Usuario
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Mensajes: 693
Registrado: Dom May 25, 2014 2:06 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Gelwe »

stucuk escribió:I am not exactly sure which version in the 1.12 range caused Increased Sync Lost. I only know that 1.12.10.15 was meant to fix it (And as far as i was told solved the problems with Increased Sync Loss).
Probably in the 1.12.8 % of sync lost is increased - look at this
Spoiler:
Imagen
We will test 1.12.10.15 and higher versions today and in the following days.
Creative escribió:Imagen
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative escribió: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Avatar de Usuario
stucuk
OWSupport.com Owner
Mensajes: 438
Registrado: Mar Abr 18, 2006 12:10 am
Ubicación: UK, Scotland

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por stucuk »

When a client recieves a tick from the future (As in its missing ticks due to either packet loss or because packets are sent in the wrong order) it asks the server for all the ticks between when it last recieved a tick and the servers current tick. Build 31 will pause the game if the amount of ticks requested is higher than a customizable value.

- OWAR_2015-08-18_2.0.2.31.rar

eset.ini has a new parameter called Server_AskTicksLimit. I would recommend starting at -1 and working up (It only effects the person who is acting as the server).

Código: Seleccionar todo

[Server]
Server_AskTicksLimit = 10
Note: Build 31 and higher will not work with lower versions as the Multiplayer Protocol Version was increased. Also note that as i currently have no way of f**ing a packet loss i havn't been able to test it.

P.S f.a.k.i.n.g is not a swear word....
Última edición por stucuk el Jue Ago 20, 2015 10:20 pm, editado 1 vez en total.
- Stu
OWSupport
Avatar de Usuario
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Mensajes: 693
Registrado: Dom May 25, 2014 2:06 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Gelwe »

Lets check it out :D
Creative escribió:Imagen
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative escribió: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Avatar de Usuario
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Mensajes: 1108
Registrado: Sab Ene 15, 2011 8:13 pm
Ubicación: Noxus

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Nefarem »

Imagen
Imagen
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
Avatar de Usuario
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Mensajes: 693
Registrado: Dom May 25, 2014 2:06 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Gelwe »

It works perfectly :D :arhello: :arhello: :arhello: :arhello:
Creative escribió:Imagen
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative escribió: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Avatar de Usuario
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Mensajes: 4169
Registrado: Mar Jul 07, 2009 9:13 pm
Ubicación: Polska - EuroStan ZSRE
Contactar:

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Serpent »

So synch.lost problem is gone? :)
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Avatar de Usuario
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Mensajes: 693
Registrado: Dom May 25, 2014 2:06 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Gelwe »

Apparently :arhello:

EDIT:
On some maps Sync lost still appears but this is caused by bad SAIL coding on this maps (Wasteland,Abyss). It is qutie easy to fix it - Sierpek has fixed Wasteland 1001 Night mode.

Alien Base and Flags work perfect ;)
Creative escribió:Imagen
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative escribió: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Avatar de Usuario
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Mensajes: 2526
Registrado: Jue Ene 04, 2007 9:45 pm
Ubicación: Gorzów Wlkp.
Contactar:

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Antitheus »

Gelwe escribió:Alien Base and Flags work perfect
:arflame:

Yup. I can afford spamming the board.
Avatar de Usuario
stucuk
OWSupport.com Owner
Mensajes: 438
Registrado: Mar Abr 18, 2006 12:10 am
Ubicación: UK, Scotland

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por stucuk »

It doesn't "Fix" the problem. All it does is pause the game when it detects packet loss. Which then allows clients to catch up.

There still can be a bug in the engine which is increasing the chance of sync loss.

Like Gelwe said, Sync Lost can be caused by maps SAIL. Sync Lost happens because one persons PC does something different to the others.

For example only the MultiRand() function is safe, all other random functions should not be used in multiplayer maps.
- Stu
OWSupport
Avatar de Usuario
Gelwe
Soldier level 7
Soldier level 7
Mensajes: 693
Registrado: Dom May 25, 2014 2:06 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Gelwe »

stucuk escribió: Like Gelwe said, Sync Lost can be caused by maps SAIL. Sync Lost happens because one persons PC does something different to the others.
Sierpek had fixed the sync error on Wasteland (1001 night) in his mod, and he said that he can try to fix rest of the "broken" maps.

But the most important thing : Alien Base and Flags are fully safe to play
:disco:
Creative escribió:Imagen
Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać
.
Creative escribió: Jak chcesz mogę ci pomóc. Jestem doświadczonym modderem, zrobiłem 2 mody i 3 w drodze ;) Kontakt PW.
Avatar de Usuario
Morgan
Site Administrator
Site Administrator
France
Mensajes: 96
Registrado: Vie Ene 06, 2012 1:53 pm
Ubicación: France
Contactar:

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Morgan »

Waow! This thread made my day.
If the problem of sync lost can be fixed, that'd be the best thing that could ever happened to the entire community.

i'll try this soon!
Avatar de Usuario
Gravitr
Throwback Developer
Czech Republic
Mensajes: 236
Registrado: Vie Jul 27, 2012 12:00 pm
Ubicación: CZ Prague
Contactar:

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Gravitr »

Does it work for example when game completly freezes (when only minimap works)? I mean if it can catch up game and pause it before it freezes.

Anyway looks interesting :amwink:
[MOD] Arabian History - 9 missions
Show post with download

[MOD] Vsevolod Mission - 4 pro missions
Show post with download

[MP-MOD] Throwback - over 35 new missions
Official site (+download)
Avatar de Usuario
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Mensajes: 358
Registrado: Dom Ene 05, 2014 10:48 pm

Re: SYNC w OW - Ekipa analizująca [ENG + PL]

Mensaje por Xander »

https://www.youtube.com/watch?v=Lxya7WAedbg

everyone aboard no sync. train?
Creative escribió:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Imagen

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Responder