Dwie sprawy

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posty: 341
Rejestracja: wt sie 09, 2011 5:51 pm

Dwie sprawy

Post autor: MasterKiller »

Jak "zatrzymac" uzupelnianie expa przez misje w których jednostka nie brala udzialu? Konkretniej, chodzi mi o to, ze u mnie w modzie po 9. misji mamy rozgalezienie(10 i 10a), no i misja 10a musi mieć numer w edytorze alt. 12 (bo mniejszych nie ma; w missions.dat ma 16, ale to chyba bez znaczenia). W 10a pojawiaja mi sie wykokszone postacie którym doszło po kilka leveli, a tego bym nie chciał.


Po za tym:

1. Dlaczego postac stworzona w ten sposob:

Kod: Zaznacz cały

uc_nation=nation_russian;
     hc_sex=sex_female;
     hc_class=class_soldier;
     hc_name='Swietłana Iwanowa';
     hc_gallery='chicks';
     hc_face_number=4;
     hc_skills=[7,5,1,1];
     hc_basic_skills=[4,4,1,1];
     UN_swietlana=CreateHuman;
ma skille 10,9,2,2? Nigdzie wczesniej ona nie wystepuje, jest calkiem nowa.

Jak uzywac CharacterSelection, bo kompletnie tego nie ogarniam:

Kod: Zaznacz cały

UNLIST_selected=CharacterSelection('',1,9,
                                               [sel_not_hired, sel_not_changeable, sel_dont_change_class, UN_sasza,
                                                sel_hired, UN_szyfrin,
                                                sel_not_hired, sel_changeable, sel_dont_change_class] ^ FilterAllUnits([[f_side,3],[f_type,unit_human]]) diff [UN_szyfrin,UN_sasza],[]);
Chcialbym, zeby mozna bylo wybrac dowolna ilosc ludzi, UN_sasza byl niemozliwy do wybrania, ale byl w prawym gornym rogu(wiecie o co chodzi), a UN_szyfrin byl niemozliwy do nie-wybrania(czyli byl w lewym górnym). Mi natomiast u góry szyfrin i sasza się nie pojawiają.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Awatar użytkownika
Xander
Soldier level 6
Soldier level 6
Posty: 358
Rejestracja: ndz sty 05, 2014 10:48 pm

Re: Dwie sprawy

Post autor: Xander »

hc_skills=[7,5,1,1];
hc_basic_skills=[4,4,1,1];
Stakują się, hc_basic_skills możesz wywalić
Creative pisze:Chodziło mi o to że sam przerabiam zrobione mapy. (budynki, ludki itd)
A co do saila to przecież sam muszę wklejać.
Obrazek

https://trello.com/b/QkpOj7p7/nefarems-history
Awatar użytkownika
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posty: 4169
Rejestracja: wt lip 07, 2009 9:13 pm
Lokalizacja: Polska - EuroStan ZSRE
Kontakt:

Re: Dwie sprawy

Post autor: Serpent »

Kod: Zaznacz cały

 hc_skills=[7,5,1,1];
hc_basic_skills=[4,4,1,1];
hc_basic_skills to skill podstawowy na podstawie którego naliczane są poziomy. U ciebie jest 4 co oznacza że poziom 5 jest od 1000 punktów doświadczenia.


A jak zatrzymać expa to ci nie powiem bo nie wiem jak tymi postaciami operujesz.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Awatar użytkownika
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posty: 997
Rejestracja: pn kwie 13, 2009 4:13 pm
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Dwie sprawy

Post autor: Nitek »

Jak "zatrzymac" uzupelnianie expa przez misje w których jednostka nie brala udzialu? Konkretniej, chodzi mi o to, ze u mnie w modzie po 9. misji mamy rozgalezienie(10 i 10a), no i misja 10a musi mieć numer w edytorze alt. 12 (bo mniejszych nie ma; w missions.dat ma 16, ale to chyba bez znaczenia). W 10a pojawiaja mi sie wykokszone postacie którym doszło po kilka leveli, a tego bym nie chciał.
Jak pewnie zauważyłeś, w oryginalnych kampaniach gdy wybieramy drogę przymierza, wszystkie postacie mają mocno zwiększone umiejętności. Dzieje się tak dlatego, ponieważ w edytorze nie ma misji 12a, 13a itd. Są one zapisane jako 16 (12a), 17(13a) itd. Gra działa w ten sposób, że postacie, które nie wystąpiły w danej misji automatycznie dostają sporo doświadczenia, w Twoim przypadku ominięte jest aż 6 misji (10, 11, 12, 13, 14, 15) i postacie z tego powodu są wykokszone. Możesz to rozwiązać w dosyć prosty sposób: w edytorze dla każdej alternatywnej misji (np. 10a) ustawić numer zwykłej misji (10 dla 10a, 11 dla 11a itd.). Będzie wtedy dużo danych w plikach misji (głownie w pliku tekstowym od dialogów, celów misji itp.), bo każdy plik będzie zawierał w sobie w praktyce 2 misje. Inna opcja to ręczne zmniejszenie poziomu umiejętności wszystkich postaci (metodą prób i błędów będziesz musiał ustalić jak dużo punktów doświadczenia będziesz musiał odjąć, może ktoś inny będzie wiedział (liczyłbym tutaj najbardziej na Stucuka, może w plikach gry też coś będzie)). Wybór należy do Ciebie, 2 opcje powinny pozwolić na uzyskanie zamierzonego efektu.
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posty: 341
Rejestracja: wt sie 09, 2011 5:51 pm

Re: Dwie sprawy

Post autor: MasterKiller »

To sprawa z expem zalatwiona, ale co z CharacterSelection? Objasni mi to ktos? Probowalem porownywac swoj kod z tym co jest w kampanii, ale niewiele z tego wynioslem.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
Awatar użytkownika
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posty: 4169
Rejestracja: wt lip 07, 2009 9:13 pm
Lokalizacja: Polska - EuroStan ZSRE
Kontakt:

Re: Dwie sprawy

Post autor: Serpent »

Miałem to opisać ale przypomniałem sobie że ktoś już to zrobił:
https://forum.original-war.net/viewtopi ... =18&t=1428
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
MasterKiller
Soldier level 6
Soldier level 6
Posty: 341
Rejestracja: wt sie 09, 2011 5:51 pm

Re: Dwie sprawy

Post autor: MasterKiller »

Dopiero teraz zauwazylem twoja odpowiedz, dzieki :D udalo mi sie poprawic to jak trzeba. Wydaje mi sie, ze ta funkcja dziala tak, ze na poczatku ustawiane sa jakies domyslne wartosci ustawien, a nastepnie ta lista jest odczytywana na zasadzie - jesli to jest jednostka - jest przestawiona do odpowiedniej "szufladki", jesli ustawienie - to dana opcja jest zmieniana. W linku powyzej jest to troche kiepsko wytlumaczone, ale jakos rozwiazanie znalazlem.

U mnie bylo LISTA:
[costam, costam2, ... , UN_sasza, UN_szyfrin, ...] diff [UN_sasza, UN_szyfrin],
wiec w koncowej tablicy po prostu sasza i szyfrin sie usuwali, i nie dzialalo :D.
Wszyscy jesteśmy żołnierzami: WYDANE
https://original-war.net/files.php?id=174
ODPOWIEDZ