SAIL - Przemieszczanie jednostek

Tematy zbędne, ale zbyt dobre by je usunąć znajdują się tutaj.
Locked
User avatar
Blashix
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 375
Joined: Sun Apr 29, 2007 8:23 am
Location: Polska

SAIL - Przemieszczanie jednostek

Post by Blashix »

Witam chciałbym się dowiedziec co trzeba uczynić aby np.

1. Jakis ziomek mówi "Przygotować się!" i jakiś odział ludzi (3) wyruszają z bazy na miejsce koło eonu a potem po jakimś tekście wchodzą pojedynczo.

2. Mój ludzik po gadaninie sam poszedł w dane miejsce.

3. Stworzyć oficera z jakimiś żołnierzami który będzie "stał" nie chodził (tak samo żołnieże) Chodzi mi o takie coś co jest w pierwsze misji rosyjskiej i gdzieś też z roszczelaniem burlaga czy jak tam się on zwał xD

Myślę że trzeci przykład nie tylko mi się przyda :)

PS. Można to zrobic za pomocą "go to game mode" ale u mnie jest tak że tylko niebieskich mogę zaznaczać a innych nie :P

Edit by Shaman: Poprawilem nazwe tematu.

PS. Przepraszam za wszelkie bledy literowe, ale jestem w tej chwili w Niemczech i nie ma tu niektorych polskich liter.
--> 02.12.2008 PC <--
| AMD Athlon 64 X2 5400 Black Edition 3,4Ghz + Cooling Pentagram Freezone HP-120 AlCu Karakorum | GoodRam DDR2 2x 2GB 810Mhz CL4 + Arctic Cooling Arctic RC | Asus M3A78 PRO AMD 780G (Radeon HD 3200 & HD Audio Realtek ALC1200) | Radeon HD 4850 Gigabyte 512MB 700/2000 MHz + Zalman Cooling | Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) | LG SuperMulti DVD LightScribe | Power: Chieftec (GPS-500AB-A) 500W all in: NZXT Apollo Crafted Series Black

Mouse: A4TECH XL-750F
Keyboard: Saitek Eclipse II
Monitor: 19 LG Flatron W1952TQ-PF
User avatar
NaDoL
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 379
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:43 pm
Location: Poland
Contact:

temat

Post by NaDoL »

!. Wystarczy pomyśleć i w odpowiedniej kolejności napisać kod.
2. Przez ten przycisk właśnie lub poszukaj w spisie komend
3. Wystarczy w map preferences ustawić sterowanie strona czerwona (3)
Image
User avatar
Blashix
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 375
Joined: Sun Apr 29, 2007 8:23 am
Location: Polska

:P

Post by Blashix »

No tylko brakuje mi kodu na przemieszczenie się a tak to gitara gra :P
--> 02.12.2008 PC <--
| AMD Athlon 64 X2 5400 Black Edition 3,4Ghz + Cooling Pentagram Freezone HP-120 AlCu Karakorum | GoodRam DDR2 2x 2GB 810Mhz CL4 + Arctic Cooling Arctic RC | Asus M3A78 PRO AMD 780G (Radeon HD 3200 & HD Audio Realtek ALC1200) | Radeon HD 4850 Gigabyte 512MB 700/2000 MHz + Zalman Cooling | Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) | LG SuperMulti DVD LightScribe | Power: Chieftec (GPS-500AB-A) 500W all in: NZXT Apollo Crafted Series Black

Mouse: A4TECH XL-750F
Keyboard: Saitek Eclipse II
Monitor: 19 LG Flatron W1952TQ-PF
User avatar
Odyseusz
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 180
Joined: Wed Jan 24, 2007 12:37 pm
Location: Wygwizdowo Dolne

Post by Odyseusz »

Na przemieszczenie się? Proszę bardzo:
ComMoveXY(id_jednostki,x,y);
A jak chcesz, aby wchodzili do EONu w odstępach powiedzmy 4 sekund to pomiędzy komendami wejścia dla kolejncyh jednostek dajesz:
Wait(0$4);
User avatar
Blashix
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 375
Joined: Sun Apr 29, 2007 8:23 am
Location: Polska

:/

Post by Blashix »

Odyseusz THX

Jednak gitara się popsuła ziomki nie chcą stać tylko biegają niewiadomo gdzie :/
(Nawet jak im dam w "game mode")
--> 02.12.2008 PC <--
| AMD Athlon 64 X2 5400 Black Edition 3,4Ghz + Cooling Pentagram Freezone HP-120 AlCu Karakorum | GoodRam DDR2 2x 2GB 810Mhz CL4 + Arctic Cooling Arctic RC | Asus M3A78 PRO AMD 780G (Radeon HD 3200 & HD Audio Realtek ALC1200) | Radeon HD 4850 Gigabyte 512MB 700/2000 MHz + Zalman Cooling | Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) | LG SuperMulti DVD LightScribe | Power: Chieftec (GPS-500AB-A) 500W all in: NZXT Apollo Crafted Series Black

Mouse: A4TECH XL-750F
Keyboard: Saitek Eclipse II
Monitor: 19 LG Flatron W1952TQ-PF
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Do rozkazu utrzymywania pozycji służy komenda ComHold(jednostka); lub ComHold([kilka_jednostek w kwadratowym nawiasie oddzielone przecinkami]);
Aha, jeżeli masz coś takiego:

Code: Select all

Starting
Begin
ComMoveXY(blabla,23,32);
ComHold(blabla);
end;
to postać od razu stanie, dlatego że dostała dwie komendy. To tak jakbyć grająć kliknął gdzieś, żeby postać tam poszła i natychmiast rozkazywał utrzymywać pozycję. I wyjdzie jajco z tego, więc używa się AddComHold (dodaj komendę utrzymywania pozycji). To tak jak przy planowaniu ruchów jednostki przy użyciu Shifta w grze.
User avatar
Blashix
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 375
Joined: Sun Apr 29, 2007 8:23 am
Location: Polska

:P

Post by Blashix »

No dobra a jak zrobic zeby jednostka (pojazd) odrazu tankował ?
--> 02.12.2008 PC <--
| AMD Athlon 64 X2 5400 Black Edition 3,4Ghz + Cooling Pentagram Freezone HP-120 AlCu Karakorum | GoodRam DDR2 2x 2GB 810Mhz CL4 + Arctic Cooling Arctic RC | Asus M3A78 PRO AMD 780G (Radeon HD 3200 & HD Audio Realtek ALC1200) | Radeon HD 4850 Gigabyte 512MB 700/2000 MHz + Zalman Cooling | Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ) | LG SuperMulti DVD LightScribe | Power: Chieftec (GPS-500AB-A) 500W all in: NZXT Apollo Crafted Series Black

Mouse: A4TECH XL-750F
Keyboard: Saitek Eclipse II
Monitor: 19 LG Flatron W1952TQ-PF
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Nie znam wprawdzie komendy na polecenie tankowania, ale wiem jak ustalić poziom paliwa:

Code: Select all

SetFuel(chamskihg,98);
Tym kodem ustanowi się 98% baku dla pojazdu o identyfikatorze "chamskihg".
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Post by YuriStriatov »

Polecenie tankowania chyba wydajesz dajac polecenie jechania prosto do warsztatu (czyli tak jakbys na niego klikal) czy cos w tym stylu. Patrzcie na ten kod.

Code: Select all

export function try_to_refuel(pos,veh);
  var f;
  begin
    f:=FilterAllUnits([[f_ally,sides[pos]],[f_type,unit_building],[f_or,[f_btype,b_workshop],
[f_btype,b_factory],[f_btype,b_depot],[f_btype,b_warehouse],[f_btype,b_oil_mine]]]);
    if not f then
      ComMoveXY(veh,center_points[pos][1],center_points[pos][2])
    else
      begin
        f:=NearestUnitToUnit(f,veh);
        ComMoveUnit(veh,f);
      end;
  end;
Image
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Co było istotne, znalazło się już w MA. EOT
Locked