Page 2 of 4
Posted: Tue Dec 05, 2006 3:56 pm
by NNPlaya
Tak, tylko może lepiej będzie bez Now. Czyli
Code: Select all
every 0$0.1 trigger IsOk(Dark)
Begin
CenterOnUnits(Dark);
enable;
end;
Posted: Tue Dec 05, 2006 8:09 pm
by Radzio
zacytowalem wiec nie zauwazylem tego bledu
Posted: Tue Dec 05, 2006 8:15 pm
by NNPlaya
Marduk14, doświadczenie po misji zależy tylko od liczby medali. Nie da się chyba zwiększyć go, chyba że zastosować komendę GiveMissionExperience
Sail Functions z forum Stucuka wrote:GiveMissionExperience(humans:plist number:integer)
gives default experience for mission number to characters humans (nepouzivat)
...
Posted: Tue Dec 05, 2006 8:53 pm
by dark1992
dobra teraz mam 4 problemy xD
1) w OW_Editor wszystko ladnie cacy robi to co w sailu napisalem i to co mial powiedziec mowi ale gdy odpalam moda i wybieram misje to nie wiem czemu ale nie wypowiada zadnej kwestji i nie wyskakuje zapytanie ... tak jakby nie bylo texts.txt .... zrobilem tez txt01.wir w campaigns ... co zrobic
2)Jak zrobic zeby w nastepnej misji zaladowalo i zeby pojawila sie postac z poprzedniej misji wraz z doswiadczeniem (w poprzedniej oczywiscie zrobilem
SaveCharacters(Dark,'Dark');
i zeby postac pojawila sie na tych koordach ktore podam

(i zeby byla w said ktorym ja steruje)
3)Zeby glowna misja bylo zeby gdzies dojsc a dodatkowa zeby dojsc tam z 2 postacia i zeby dostal 2 medale jesli dojdzie sam 3 jak z nim
4)Jak zrobic ze gdy zobacze jakas postac one zaczna rozmawiac i ta 2 przylazy sie do side ktorym ja kontroluje
Posted: Tue Dec 05, 2006 10:10 pm
by NNPlaya
Plik wri. musi być zapisany w formaci Unicode (W wordpadzie jak zapisujesz to jest pod nazwą pliku wybieranie formatu). Bo zakładam, że włączasz misją przez grę, a nie edytor?
Pamiętaj też, że SaveCharacters(Dark,'Dark'); zawsze powinno być po RewardPeople(Dark);. W następnej misji wpisz tak:
Code: Select all
Starting
Begin
uc_side=2; //Jeśli ta strona, którą kontrolujesz to 2, czyli arabowie w żołtym kolorze
Dark=CreateCharacterSet('Dark');
PlaceUnitXY(Dark,współrzędne x, współrzędne y, wpisz true jeśli ma się materializować (czyli jak przez eon skrzynie) lub false, żeby się po prostu pojawił);
end;
Najpierw w texts.txt dodaj
Code: Select all
# C1
Add Main cel1
- Dojdź dokądś.
#
# C2
Add Main cel2
- Znajdź ktosia.
#
A w Sailu :
ChangeMissionObjectives('C1');
ChangeMissionObjectives('C2');
A potem wstaw to:
Code: Select all
every 0$1 trigger See(GetSide(Dark),ktos) do
Begin
CenterOnUnits([Dark,ktos]); //Jak piszesz kilka postaci w jednym ten tego to weź w kwadratowy nawias
SetSide(ktos,GetSide(Dark));
end;
A co do medali to w texts.txt
Code: Select all
^Main
Cele wykonane
* medal1
- Doszedłeś
*
* medal2
- Żyjesz
*
* medal3
+ Znalazłeś ktosia
- Nie znalazłeś ktosia
*
Potem w Sailu (przyjmuję, że misja kończy się, gdy wejdziesz do arei o nazwie "endmission":
Code: Select all
every 0$1 trigger IsInArea(Dark, endmission) do
Begin
If not GetSide(Dark)=GetSide(ktos) then //Jeśli strony Darka i ktosia się nie zgadzają to daje 2 medale a 3 nie.
Begin
AddMedal('medal1',1);
AddMedal('medal2',1);
AddMedal('medal3',-1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Dark,);
SaveCharacters(Dark,'Dark');
YouWin;
end
else //albo jeśli jest odwrotnie to...
Begin
AddMedal('medal1',1);
AddMedal('medal2',1);
AddMedal('medal3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople([Dark,ktos]);
SaveCharacters(Dark,'Dark');
SaveCharacters(ktos,'ktos');
YouWin;
end;
end;
heh
Posted: Tue Dec 05, 2006 10:14 pm
by dark1992
wogle sry ze cie tak wykorzystuje

a i ja pisze saila w map edytorze i czesto wykrywa mi tam błąd jak pisze every trigger 0$1 Isinarea(Dark,area01) to wyksakuje costam costam found every costam costam ";"
Posted: Wed Dec 06, 2006 3:44 pm
by NNPlaya
Napisz dokładnie, ok? Bo found coś tam coś tam to naprawdę nic mi nie mówi. Ja nie mam zdolności parapsychologicznych

ok
Posted: Wed Dec 06, 2006 6:32 pm
by dark1992
ok jak bznowu bedzie ten problem to ci napisze xD narazie robie 2 misje

1 jest cacy xD a 2 zaczelem mapke robic

(serio lepiej zrezygnowac z wody i gór??)
Posted: Wed Dec 06, 2006 6:54 pm
by NNPlaya
No to rysuj w Paincie jak ci zależy.

.
Posted: Wed Dec 06, 2006 7:38 pm
by dark1992
myslisz ze mod bez dodatkow typu woda,gory moze byc fajny ?
Posted: Wed Dec 06, 2006 7:44 pm
by Marduk14
Nie. Bedzie gorszy

A ja mam taki problem ( Sory ze wtrace ale nie chce nowego tematu robic ) Mam normalnie mapke juz zrobilem w edytorze dobrze dziala a w grze nie dziala. Znaczy gdy w kodzie jest ChangeMissionObjectiv ( czy jakos tak XD ) Jest blad i wychodzi z gry z tym bledem. Co jest? Co takiego mam w kodzie: "ChangeMissionObjectives('M1');" i wszystko sie zgadza a w grze juz nie ;/
Posted: Wed Dec 06, 2006 7:48 pm
by Radzio
a w pliku texts.txt wszystko dobrze napisales?
Posted: Wed Dec 06, 2006 7:51 pm
by NNPlaya
Skoro nie chodzi mu w grze to znaczy że prawdopodobnie źle jest zapisany plik .wri A dialogi ci działają?
hehe
Posted: Wed Dec 06, 2006 9:16 pm
by dark1992
hehe widze ze mam kogos kto tez z sailem nie zabradzo xD
1) to co rbic kampanie bez wody i gor (chyba ze niektore mapki z original war wezme)
2) jak zrobic zeby na mapce bylo pokazane gdzie jest te area w ktorym konczy sie misja? (jeszcze tego nie zrobilem ale jesli to samo sie nie pokazuje na mini mapce to pls co musze i gdzie wpisac)
3)NNplaya jak bys mial czas to przesle ci ta 1 misje i ja ocenisz xD(tam jest 0 walki tylko czy isc do eonu czy nie xD)
Posted: Wed Dec 06, 2006 9:52 pm
by NNPlaya
1) Twoja decyzja.
2) Komenda SetAreaMapShow(nazwa.arei,1); Zamiast jedynki możesz wpisać inne liczby, jest kilka efektów. Najlepiej zobacz je wszystkie. Aha, w grze wszystkie miejsca docelowe są zaznaczone 1.
3) Jasne, chętnie zobaczę twoją mapkę. Weź mi wyślij przez private message jak możesz, oks? A co do mojego zapracowania to nie przesadzaj. Mam 14 lat.
