mapka

Tematy zbędne, ale zbyt dobre by je usunąć znajdują się tutaj.
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

mapka

Post by dark1992 »

Hejka ostatnio mi sie troche nudzi i chcialem sprobowac swych mozliwosci w mapedytorze ... przeczytalem poradnik do niego no i 1 problem jak robie góre to nie umiem nalozyc na nia wygląd gór ...
a probowalem już tak :
Load ow_editor
Open ur map
Files -> Export Ground Bitmap
Close ow_editor

Modify the ground bitmap you saved

Load grndsec
File -> Load_BMP (load the ground bitmap you modifyed)
Click on Autopack
GBI -> Save
Close grndsec

Note: GBI's are stored in GroundBI. Im assuming u need to save into it. (u would need to create a directory with that name in ur mod's directory)

Load ow_editor
Open ur map
Files -> Import GBI
Files -> Save
Files -> Restart

Your ground should now be displayed.

Tylko nie wiem co ja ma mniby zmodyfikowac w tej mapiebitowj ... i co znaczy Note: GBI's are stored in GroundBI. Im assuming u need to save into it. (u would need to create a directory with that name in ur mod's directory)
xD
a jak zrobie juz tym programem to laduje mi mapke z misji 1 arabow w test modzie ... (góry,wode)

pls nie brechtac mnie :P napiszcie co mam zrobic ...
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Może się zdziwisz, ale na tej mapie bitowej musisz namalować, skopiować(niepotrzebne skreślić) obraz gór. Edytor go nie tworzy. A co do drugiego pytania, to chodzi o to, że plik .gbi powinien być zapisany w katalogu modu w folderze GroundBI (musisz go stworzyć).
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

ta

Post by dark1992 »

taa zecywiscie zdziwilem sie xD prosil bym ice (bo chyba jestes w tym ocykany) o pomoc tzw. jaki program najlepiej uzyc do tego zeby malowac gory i tp i z kad brac texturki ?? hmm ??
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Koleś, ja z gór w swoim modzie zrezygnowałem. Uznałem że szkoda czasu. Jak koniecznie potrzebujesz tekstur, to spróbuj przez kopiowanie (zrzut ekranu PrntScreenem, do Painta i wio) z innych map. Tamte całe tekstury map są zapisane w data1.owp. Otwórz PakViewem i poszukaj GroundBI. Albo możesz poszukać na Googlach, tylko że wtedy szczęścia nie wróżę.
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

hehe

Post by dark1992 »

aha xD a droge to jak ?? tak samo ??

--------

sry ze cie mecze ale w poradniku nie napisali jak dawac nazwe bazie :P
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Zobacz na OW Support do działu Tutorials. Tam jest napisane po angielsku, polsku i chyba jakiemuś jeszcze (Setting Base Name chyba). A możesz mnie męczyć, będę miał więcej postów :)
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

ok

Post by dark1992 »

ok :) to jeszcze troche postow zdobedziesz :P dobra mam teraz fajna mapke :P wzielem textury z data1 xD jest tam kilka calych mapek nawet :P (ale nie ma wszystkich nie wiem czemu) i np zrobilem juz mapke ale chce ze jak wlącze misje to postac moja cos mowi potem jak gdzies tam dojde to znowu cos powiem potem gdzies cos znowu i potym wyskoczy (pytani: Wejsć do EON'a?? - Tak - Nie) i jak klikne nie to misja przegrana a jak tak to wejdzie kilku gostkow potem nasza postac i misja zakonczona i zmiana na next mission :P jak mi to wyjasnisz to bedzie norm .. (bo ja tylko te mapki robie)

Zrobilem jak w tutorialu :
w texts.txt wpisalem
$ dr1
- A więc jestem na miejscu!

i co musze zrobic zeby on to powiedzial w danym miejscu (zeby wogle on to powiedzial)
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Pamiętaj, że po ,,$ dr1" nie może być spacji w texts.txt. W Sailu zaczynasz od komendy Starting. Potem Begin i end. Przykład:

Code: Select all

Starting
Begin
KOD
end;
Żeby postać mówiła musisz użyć komendy Say. Są jej różne rodzaje: SayNoFace(mówi, ale nie widać twarzy), SayRadio(tworzy efekt radia itp.), ale nas interesuje zwykłe Say. Tak więc w Say musisz podać dwa parametry (to w nawiasie, odzielone przecinkami. Te parametry to identyfikator twojej jednostki i tytuł dialogu (w tym przypadku dr1 wzięty w pojedynczy cudzysłów ' '). Powinno to wyglądać mniej więcej tak: (przyjmujemy, że twój bohater ma identyfikator heros):

Code: Select all

Starting
Begin
CenterNowOnUnits(heros);  //Kieruje kamerę nad herosa
Say(heros,'dr1');
end;
No to na tyle z podstawami. A teraz coś trudniejszego - warunki... Na początek musisz zadeklarować co ile sekund gra będzie sprawdzać, czy warunek jest spełniony komendą every 0$(liczba w sekundach trigger (warunek) do . Warunkiem, jaki nas interesuje jest IsInArea(heros,Area01). Obszary (Area) umiesz chyba tworzyć? Trzeba zaznaczyć obszar i kliknąć Create w zakładce Areas na dolnym pasku narzędziowym w edytorze. Area01 to nazwa arei, możesz zmienić. Po every enter i też Begin end; (Początek i koniec kodu wykonywanego:

Code: Select all

every 0$1 trigger IsInArea(heros,Area01) do
Begin
Say(heros,'dr1');
end; 
Możesz też przed i za Say wstawić komendy tworzące efekt filmiku: z pauzą i bez. Z pauzą to DialogueOn; a bez pauzy to InGameOn; Czyli przykład:

Code: Select all

DialogueOn;
Say(heros,'dr1');
DialogueOff; //to wyłącza efekt
No a teraz zapytania... Najpierw dodaj w texts.txt coś takiego:

Code: Select all

 ? Zapytanie1
Czy chcesz wstąpić do EONu?
- Tak
- Nie
?
Potem w Sailu:

Code: Select all

every 0$1 trigger IsInArea(heros,Area02) do
Begin
Case Query("Zapytanie1") of
1 : begin //Opcja pierwsza, jak w texts.txt to Tak
    //Tutaj wpisz komendy.
end;
2: begin  //Opcja druga, jak w texts.txt
   // Tu też komendy
end;
end;
end;
Dobra... Czyli zaczniemy od tego, co się stanie jak nie wejdziesz. Powinieneś wpisać w texts,txt :

Code: Select all

| tchorz //to tytuł wykorzystywany w Sailu
Stchórzyłeś!!! //A to treść. NIGDY nie rób enterów w tekście do jednego dialogu, tekstu przegrania itp.
A potem w Sailu:

Code: Select all

every 0$1 trigger IsInArea(heros,Area02) do
Begin
Case Query("Zapytanie1") of
1 : begin //Opcja pierwsza, jak w texts.txt to Tak
    //Zaraz to, nie wszystko naraz...
end;
2: begin  //Opcja druga, jak w texts.txt
YouLost('tchorz');
end;
end;
end;
A teraz z wygraną... Komenda aby ktoś wszedł do jakiegoś budynku pojazdu to ComEnterUnit(jeden lub grupa kolesi, pojazd/budynek); Tak więc po 1 : begin:
ComEnterUnit(kolo1,eon);
Wait(0$3); //Komenda Wait powoduje, że program czeka określoną ilość sekund.
ComEnterUnit(kolo2,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(kolo3,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(heros,eon);
A teraz mięsko, czyli medale i przydzielanie doświadczenia :) .
Żeby dać medale musisz najpierw w texts.txt wpisać treść za co dostałeś/ nie dostałeś medalu oraz przydzielenie medalów czyli coś takiego:

Code: Select all

^ MAIN
Target achieved //przydzielenie medalów
i medale:

Code: Select all

* med1
+ Nie narobiłeś w gacie.
*

* med2
+ Nie zgubiłeś karabinu.
*

* med2a
- Zapomniałeś kaszanki. 
*
,,-" oznacza, że nie ma medalu a ,,+" że dostajesz medal. W celu dodania medalu powinieneś zastosować komendę AddMedal('medx'); gdzie x to numer medalu. Oczywiście możesz stosowac inne nazwy niż med1, med2 itd. Po dodaniu wszystkich medali możesz je wyświetlić komendą GiveMedals('Main'); Potem przydzielanie doświadczenia: RewardPeople(heros); Czyli przydziel herosowi doświadczenie, oczywiście możesz wpisać kilka postaci. Potem tylko zapisanie postaci komendą SaveCharacters(heros,'heros'); Uwaga: heros w nawiasie to nazwa, pod jaką postać została zapisana. W następnej misji komenda heros=CreateCharacterSet('heros') tworzy postać o identyfikatorze heros z zapisanej postaci o nazwie heros. Na koniec YouWin; I tyle. A teraz podsumowując:

Code: Select all

very 0$1 trigger IsInArea(heros,Area02) do
Begin
Case Query("Zapytanie1") of
1 : begin 
ComEnterUnit(kolo1,eon);
Wait(0$3);  
ComEnterUnit(kolo2,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(kolo3,eon);
Wait(0$3);
ComEnterUnit(heros,eon); 
AddMedal('med1',1);
AddMedal('med2',1);
AddMedal('med3,-1); //Tutaj też -, czyli nie dostajesz medalu.
GiveMedals('Main');
RewardPeople(heros);
SaveCharacters(heros,'heros');
YouWin;
end;
2: begin  
YouLost('tchorz');
end;
end;
end;
Ufff........ A i jeszcze jedno: W Sailu nie ma różnicy, czy piszesz YOUWIN; youwin; czy YouWin;. Wielkość liter nie ma znaczenia, jeśli chodzi o komendy. No, to teraz fajrant...
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

:/

Post by dark1992 »

Starting
every 0$1 trigger IsInArea(Dark,Area01) do
Begin
InGameOn;
CenterNowOnUnits(Dark); //Kieruje kamerę nad herosa
SayRadio(Matiz,'dr1');
SayRadio(Dark,'dr2');
SayRadio(Matiz,'dr3');
InGameOff;
end;

Co tu zle ?? a blad wyskakuje mi taki:

Compiling Error at New1 line 2: ';' expected but 'every' found !

Postac o id Dark zaczyna odrazu na area01

jeszcze u ciebie w modzie znalazlem cos takiego:
export ar, am, ar2;
export x;

function sides;
Begin
ar=2;
am=4;
ar2=5;
x=0;
end;

po co to ?? nie czaje xD ja bym mosial nromalnie jakis mega poradnik do tego miec ... :/ bo chce robic fajne misje ale co z tego jak ja tylko te mapki umiem robic ... moze poprostu z kims bym robil :/ ze ja mapki i ktos saila :/
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

every 0$1 trigger blablabla piszę się poza

Code: Select all

Starting
Begin
end;

every 0$1 trigger
O w ten sposób. A ten export blabla bla to zadeklarowywanie zmiennych. A ta function to zestaw funkcji, można normalnie to pisać w Begin - end; ale tak jest funkcjonalniej. A jak Dark zaczyna w Area01 to nie musisz pisać every 0$1 trigger blablablabla. Wystarczy

Code: Select all

Starting
Begin
<INSTRUKCJE>
end;
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

...

Post by dark1992 »

dobra export i tak nie czaje ... powiedz mi tylko jak zrobic zeby kamera szla caly czas za psotacia ?
Last edited by dark1992 on Mon Dec 04, 2006 10:41 pm, edited 1 time in total.
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

To po prostu następne every dopisujesz:

Code: Select all

Starting
Begin
CenterNowOnUnits(heros);  //Kieruje kamerę nad herosa
Say(heros,'dr1');
end;

every 0$1 trigger IsInArea(Dark,Area01) do
Begin
RemoveUnit(Dark);
end;

every 0$1 trigger not IsOk(Dark) do
Begin
PlaceUnitAnywhere(Dark,true);
end; 
I tak dalej, i tak dalej...
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

...

Post by dark1992 »

dobram niejsza bede pytal na biezaca teraz potrzebuje : powiedz mi tylko jak zrobic zeby kamera szla caly czas za psotacia ? bo narazie tylko tego mi brak
Marduk14
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 6
Joined: Fri Jul 28, 2006 1:16 pm

Post by Marduk14 »

Chyba cos takiego bedzie
every 0$1 trigger not IsOk(Dark) do //z tym IsOk to nie wiem tylko chodzi o to czy jednostska jest Alive to chyba to
Begin
CenterNowOnUnits(Dark);
end;
A ja mam pytanie jesli moge wtracic jak zwiekszyc expa dostawanego w nagrode ( teog RewardPeople(heros); ) np. zeby dostawal 5000 PD.?
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

tego nie da sie zwiekszyc

a kod powinien byc:
every 0$0.1 trigger IsOk(Dark)
Begin
CenterNowOnUnits(Dark);
enable;
end;
tyle ze chyba bedzie zamulac ale nie jestem pewny
Locked