Wujek Antitheus mawia: jeśli nie dasz rady próbuj samemu lub znajdź nauczyciela. Gdy po jakimś czasie dalej jest 0 to nie bierz się za to a np spróbuj bawić się z grafiką.
Takie podstawy o jakie Ty się zapytałeś są opisane w Moding Archive lub w dziale M&P. Twoje zdanie polega tylko na przekształceniu danych. POlecam też wiki owsupportu i pliki tamże do pobrania - sail functions i sail constants. Postać tworzysz podobnie. np w bloku starting bądź w osobnej funkcji. np:
Code: Select all
function dupajasiu;
begin
<parametry postaci>
<miejsce postawienia postaci>
End;
A później w bloku startowym:
Code: Select all
Starting
begin
[b]dupajasiu;[/b]
End;
lub od razu
Code: Select all
Starting
begin
<parametry postaci>
<miejsce postawienia postaci>
End;
Pisząc parametry postaci mam na myśl (tak tworzy się kazda podstawową postać w kodzie sail)i np:
Code: Select all
hc_name='';
uc_side=3;
hc_gallery='';
hc_face_number=1;
hc_attr=[12,11];
hc_basic_skills=[0, 0, 0, 0];
hc_skills=[6, 1, 1, 4];
hc_importance=10;
peon=CreateHuman;
gdzie:
hc_name - imię postaci jeśli pomiedzu ' ' nie wpiszesz nic imie zostanie wygenerowane losowo.
uc_side - czyli najprościej mówiąc strona osoby a jesze prosciej mowiąc KOLOR jednostki
hc_gallery - to obrazek. Jeśli w odpowiednim folderze umieściłeś galerie może być wczytany z niej obraz postaci. Jeśli pomiędzy ' ' zostawisz puste pole postać otrzyma losową twarz.
hc_attr - czyli bodajże szybkość i pancerz (bądź siła[nie pamietam]) najlepiej zostawić na domyślnym poziomie czyli 10 lub wpisać własną liczbę.
hc_skills - czyli poziomy postaci w danej dziedzinie. Kolejno są to: soldat, inżynier, mechanik i naukowiec. Zamiast liczby możesz tez wstawić
rand(5,9) gdzie poziom w danej dziedzinie będzie w tym przypadku losowana od 5 do 9.
hc_importance - czyli ważnosc jednostki. Innymni słowy jak wysoko będzie stała w panelu postaci. Wartość powyżej 100 podświetla jednostkę (jak np Gorki lub McMilan).
peon=CreateHuman - peon to w tym przypadku ident jaki bedzie wykorzystywał kod sail do sterowania ta jednostką. Więc jeśli będę chciał aby ta jednostka poszła gdzieś tam to wpisze np AddComMoveXY(peon, area);
Jeśli mówię o miejscu postawienia postaci to chodiz mi głównie o komendy
placeUnitXX. np placeunitarea bądź placeunitxy. Bez umieszczenia na mapie (choćby unit był zdefiniowany) nie da się wydawać jednostce poleceń ;]