Edytor - proponuję zmiany.
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Príspevky: 391
- Dátum registrácie: Ne Mar 08, 2009 5:13 pm
- Bydlisko: Szukaj w kioskach...
Edytor - proponuję zmiany.
Witam, chciałbym tutaj zaproponować jakieś zmiany w edytorze, żeby łatwiej było tworzyć mapki. Ale zacznę pierw od pytania:
1. Kto stworzył map edytor do ow?
Moje propozycje co do zmian/dodatków:
- Dodać w menu pewną opcję, gdzie można wybrać z okna jakąś gotową próbkę teksturki i nałożyć ją na mapę (bez konieczności wchodzenia do PSa, Gimpa itp. w celu jej zrobienia).
Jak to było w map edytorach do innych gier, tak samo proponuję tutaj zrobić podobnie.
Mówiąc "próbki" miałem namyśli górkę/kawałek góry/wzniesienia/itp. i przy nakładaniu na teren po prostu ona by się "rozciągała", tzn. dopasowywała do elementu, na który została nałożona...
(Nakładanie tekstur z edytora nie musi wykluczać własnoręcznie namalowanej tekstury).
- Zrobić coś z tymi błędami, które wyskakują przy np. niezdefiniowaniu colors.txt, zbyt dużym obiektem poza mapą, etc.
- Umożliwić powiększanie/zmniejszanie ekranu roboczego w edytorze, łatwiej by się pracowało na większym obszarze.
Miałem jeszcze inne pomysły, ale wyleciały mi z głowy
Wiem, że to dużo roboty wymaga, ale efekty jakie
1. Kto stworzył map edytor do ow?
Moje propozycje co do zmian/dodatków:
- Dodać w menu pewną opcję, gdzie można wybrać z okna jakąś gotową próbkę teksturki i nałożyć ją na mapę (bez konieczności wchodzenia do PSa, Gimpa itp. w celu jej zrobienia).
Jak to było w map edytorach do innych gier, tak samo proponuję tutaj zrobić podobnie.
Mówiąc "próbki" miałem namyśli górkę/kawałek góry/wzniesienia/itp. i przy nakładaniu na teren po prostu ona by się "rozciągała", tzn. dopasowywała do elementu, na który została nałożona...
(Nakładanie tekstur z edytora nie musi wykluczać własnoręcznie namalowanej tekstury).
- Zrobić coś z tymi błędami, które wyskakują przy np. niezdefiniowaniu colors.txt, zbyt dużym obiektem poza mapą, etc.
- Umożliwić powiększanie/zmniejszanie ekranu roboczego w edytorze, łatwiej by się pracowało na większym obszarze.
Miałem jeszcze inne pomysły, ale wyleciały mi z głowy
Wiem, że to dużo roboty wymaga, ale efekty jakie
- Backero
- Community Veteran
- Príspevky: 556
- Dátum registrácie: Št Okt 18, 2007 5:36 pm
- Bydlisko: Rzeszów/Rudnik nad Sanem/Chalupki
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Co do colors.txt to wystarczy skopiowac z dowolnej mapy ten plik do katalogu nowej mapy, choc robienie tego jest wkurzajace. Czesto zapominam to kopiowac. A przeciez naprawienie tego jest takie proste (chyba). Wystarczy ustawic, zeby przy tworzeniu nowej mapy ten plik sam sie generowal. Zawsze potem mozna go podmienic lub edytowac, a nawet w edytozre to robic.
- Gothuk
- Site Administrator
- Príspevky: 985
- Dátum registrácie: Ut Sep 04, 2007 6:10 pm
- Bydlisko: Poland, Warsaw
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Altar.Xero Rozbujca napísal:1. Kto stworzył map edytor do ow?
niemozliwe.Xero Rozbujca napísal:Moje propozycje co do zmian/dodatków:
- Dodać w menu pewną opcję, gdzie można wybrać z okna jakąś gotową próbkę teksturki i nałożyć ją na mapę (bez konieczności wchodzenia do PSa, Gimpa itp. w celu jej zrobienia). Jak to było w map edytorach do innych gier, tak samo proponuję tutaj zrobić podobnie.
Mówiąc "próbki" miałem namyśli górkę/kawałek góry/wzniesienia/itp. i przy nakładaniu na teren po prostu ona by się "rozciągała", tzn. dopasowywała do elementu, na który została nałożona...
(Nakładanie tekstur z edytora nie musi wykluczać własnoręcznie namalowanej tekstury).
moze i dalo by sie zrobic.Xero Rozbujca napísal:- Zrobić coś z tymi błędami, które wyskakują przy np. niezdefiniowaniu colors.txt, zbyt dużym obiektem poza mapą, etc.
hardcode.Xero Rozbujca napísal:- Umożliwić powiększanie/zmniejszanie ekranu roboczego w edytorze, łatwiej by się pracowało na większym obszarze.
Ogolnie jesli masz jakies pomysly do narzedzi zalaczonymi z ow, to napisz to na OWSupporcie, gdyz tylko Stu posiada kod zrodlowy tych rzeczy i moze je modyfikowac.
Wszelkie zmiany w edytorze sa trudne do wprowadzenia, bo to jedna z najbardziej rozbudowanych aplikacji w OW.
- Xero Rozbójca
- Soldier level 6
- Príspevky: 391
- Dátum registrácie: Ne Mar 08, 2009 5:13 pm
- Bydlisko: Szukaj w kioskach...
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Dlaczego nie? Wszystko jest możliwe, tylko wystarczy aby czuwała nad tym profesjonalna ekipa...Gothuk napísal:niemozliwe.Moje propozycje co do zmian/dodatków:
- Dodać w menu pewną opcję, gdzie można wybrać z okna jakąś gotową próbkę teksturki i nałożyć ją na mapę (bez konieczności wchodzenia do PSa, Gimpa itp. w celu jej zrobienia). Jak to było w map edytorach do innych gier, tak samo proponuję tutaj zrobić podobnie.
Mówiąc "próbki" miałem namyśli górkę/kawałek góry/wzniesienia/itp. i przy nakładaniu na teren po prostu ona by się "rozciągała", tzn. dopasowywała do elementu, na który została nałożona...
(Nakładanie tekstur z edytora nie musi wykluczać własnoręcznie namalowanej tekstury).
Co to OWSupportu, to tam pewnie trzeba pisać po angielsku, a ja niewystarczająco go ogarniam..
-
- Site Administrator
- Príspevky: 2898
- Dátum registrácie: Pi Júl 28, 2006 10:58 am
- Bydlisko: Bialystok, Poland
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Słuchaj, wymagałoby to roz*ier*olenia całego kodu edytora, a algorytmy musiałyby być bardzo skomplikowane, by zastąpiły grafika.
- YuriStriatov
- Site Administrator
- Príspevky: 1395
- Dátum registrácie: Pi Feb 17, 2006 3:02 am
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Profesjonalna ekipa, no ta. Tylko znajdz ja nam wpierw jak tylko Stucuk na calej scenie OW ma jakies pojecie o delphi oraz kod zrodlowy edytora... No i ofcoz pamietaj ze altar mu przeslal kod zrodlowy pod zalozeniem ze nie bedzie on rozprowadzany, wiec do downloadu tez on nie pojdzie.
- Serpent
- Soldier level 10
- Príspevky: 4169
- Dátum registrácie: Ut Júl 07, 2009 9:13 pm
- Bydlisko: Polska - EuroStan ZSRE
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Nie prościej zrobic tekstury w ps?
To dobra zabawa,a nauczyć sie tego wcale nie jest trudno
To dobra zabawa,a nauczyć sie tego wcale nie jest trudno
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Pablo Abruzzi
- Soldier level 5
- Príspevky: 269
- Dátum registrácie: Po Júl 28, 2008 3:09 pm
- Bydlisko: Polska
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Optymista....
To mnie naucz .
Ap ropo do szanownej administracji: mam propozycję może bardziej rozwinięci użytkownicy w robieniu tekstur wrzucili by jakieś ciekawe dzieła do... no nie wiem gdzie tam chcą chociażby do tego tematu. Co wy na to?
To mnie naucz .
Ap ropo do szanownej administracji: mam propozycję może bardziej rozwinięci użytkownicy w robieniu tekstur wrzucili by jakieś ciekawe dzieła do... no nie wiem gdzie tam chcą chociażby do tego tematu. Co wy na to?
Si vis pacem, para bellum jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny.
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
- Serpent
- Soldier level 10
- Príspevky: 4169
- Dátum registrácie: Ut Júl 07, 2009 9:13 pm
- Bydlisko: Polska - EuroStan ZSRE
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
LoL
To proste tylko wam sie nie chce dłużej nad tym posiedzieć
Co do mapy,moge tu jedna wkelić
To proste tylko wam sie nie chce dłużej nad tym posiedzieć
Co do mapy,moge tu jedna wkelić
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Gothuk
- Site Administrator
- Príspevky: 985
- Dátum registrácie: Ut Sep 04, 2007 6:10 pm
- Bydlisko: Poland, Warsaw
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Programowanie w assemblerze również jest proste, ale nikomu nie chce się nad tym dłużej posiedzieć, co nie xD?Serpent napísal:To proste tylko wam sie nie chce dłużej nad tym posiedzieć
A co do robienia tekstur, to chyba najłatwiejszym sposobem jest wycinanie fragmentów oryginalnych tekstur i dopasowywanie ich do własnej tekstury. (tak w skrócie ;p)
-
- Site Administrator
- Príspevky: 2898
- Dátum registrácie: Pi Júl 28, 2006 10:58 am
- Bydlisko: Bialystok, Poland
Re: Edytor - proponuję zmiany.
No, w ASM wystarczy zapisać kilka adresów pamięci. Zrobić kilka przesunięć bitowych, część bitów przemnożyć, część dodać xD
- Serpent
- Soldier level 10
- Príspevky: 4169
- Dátum registrácie: Ut Júl 07, 2009 9:13 pm
- Bydlisko: Polska - EuroStan ZSRE
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Wole PS xD
Ps:Na razie nie wrzucę mapy, coś upload mi się zwalił
Ps:Na razie nie wrzucę mapy, coś upload mi się zwalił
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
- Pablo Abruzzi
- Soldier level 5
- Príspevky: 269
- Dátum registrácie: Po Júl 28, 2008 3:09 pm
- Bydlisko: Polska
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Próbowałem jak wy mówicie w gimpie to mi wyszła otchłań! Ale nie taka fajna na pół mapy dziura....
Z jakiego programu najlepiej korzystać przy tym wklejaniu gotowców???
Z jakiego programu najlepiej korzystać przy tym wklejaniu gotowców???
Si vis pacem, para bellum jeśli chcesz pokoju, gotuj się do wojny.
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
THE HEROES COMPANY MOD
[progress]100%[/progress]
DONE
http://forum.original-war.net/viewtopic ... 6&start=90
- Serpent
- Soldier level 10
- Príspevky: 4169
- Dátum registrácie: Ut Júl 07, 2009 9:13 pm
- Bydlisko: Polska - EuroStan ZSRE
- Kontaktovať používateľa:
Re: Edytor - proponuję zmiany.
Opisze to w skrócie:
1.Wypakowujesz z disk2 misję,a stamtąd mape do folderu z modem
2.Włączasz mape i kasujesz trawe
3.Bierzesz import bitmaps
4.Włączasz Adobe PhotoShop CS 3 wczytujesz bitmape z teksturami i ustawiasz index kolorów na RGB
5.Korzystaj z narzędzi obok:(lasso,cienowanie,gumka)
6.Po zakończonej pracy ustawiasz index kolorów na Index Color,a następnie bierzesz save
7.Potem Grndsc robisz pliczek gbi
i juz masz tekstury
Pisz jak czegos nie rozumiesz
1.Wypakowujesz z disk2 misję,a stamtąd mape do folderu z modem
2.Włączasz mape i kasujesz trawe
3.Bierzesz import bitmaps
4.Włączasz Adobe PhotoShop CS 3 wczytujesz bitmape z teksturami i ustawiasz index kolorów na RGB
5.Korzystaj z narzędzi obok:(lasso,cienowanie,gumka)
6.Po zakończonej pracy ustawiasz index kolorów na Index Color,a następnie bierzesz save
7.Potem Grndsc robisz pliczek gbi
i juz masz tekstury
Pisz jak czegos nie rozumiesz
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Re: Edytor - proponuję zmiany.
A gdzie są te lassa, cieniowanie i gumki?:P