Balance Mod v.2

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Balance Mod v.2

Post by Nitek »

Po ostanich kilku grach z noobami doszedłem do wniosku, że ta gra potrzebuje zmian, wielkich zmian. W CoD4 jest coś takiego jak "Pro Mod" na którym prowadzone są wszelkie ważniejsze rozgrywki. W OW by się to bardzo przydało. Niektórzy zastanawiają się dlaczego. Otóż np. na CB AM vs. AM, jeżeli ktoś zrobi hard rush'a to wygrywa. Żeby się obronić trzeba zrobić obronę, a to jest koszt 2 HG. Mając 2 HG łatwo odbiorą nam środek oraz resztę mapy. Jedynym wyjątkiem jest CB rosjanami - tutaj rush jest znacznie mniej skuteczny niż atak rakietkami.
Można to zmienić. Balance Mod był niewypałem, to fakt. Ale miał on na celu m.in. ulepszenie arabów, aby byli bardziej grywalni. Trzeba zmienić kilka aspektów gry, aby noobski rush nie psuł rozgrywek normalnych graczy. Wystarczy spojrzeć: GD na wojnie z CoB w walce na zasadach CW - rush. Ostatnio grałem 1vs1 z jakimś noobkiem Omegą i miałem skrzynek tylko na 2 HG + zbrojownie, a ten zrashował mnie 4 HG ręcznymi i wszystkimi ludźmi. Gdybym miał 4 HG obroniłbym się, ale ta gra nie rozdaje po równo. Tak samo jest z mechanikami. Grałem raz z Antoniem AM vs. AM i ja miałem 5 mechów do expienia, a Antonio nie miał żadnego. w 30. minucie miałem już 3x8 mechów. Przed czymś takim nie da się obronić komputerowymi HG. Jestem pewny, że przy najbliższej walce CB 2vs2 w wojnie GA vs Legion ze strony tego drugiego noob klanu będzie hard rush.

Trzeba wprowadzić zmiany.

Jeżeli jest ktoś chętny do współpracy nad Balance Modem v.2 lub jeżeli masz jakieś ciekawe propozycje dot. zmian w grze - pisz tutaj. Wszystko postaram się rozpatrzyć. Niektórzy myślą, że to się nie uda. Lecz powiadam Wam - żeby coś wyszło, trzeba próbować. Amen. :disco:
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Serpent »

Spadające skrzynie jak i umiejętności postaci są losowe w pewnym ustalonym zakresie (ustawienia przed grą) wątpię by dało się to naprawić.
Po za tym balance mod to nie wypał ale rób jak chcesz.Ja osobiście wolę takie OW jakie jest niż poprawki w gamedata które nie wiadomo czy pomogą czy jeszcze gorzej zepsują grę.

@PS:Kto niby miał by ten balance mod robić?
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Nitek »

Serpent wrote:Spadające skrzynie jak i umiejętności postaci są losowe w pewnym ustalonym zakresie (ustawienia przed grą) wątpię by dało się to naprawić.
Po za tym balance mod to nie wypał ale rób jak chcesz.Ja osobiście wolę takie OW jakie jest niż poprawki w gamedata które nie wiadomo czy pomogą czy jeszcze gorzej zepsują grę.
Da się to zmienić. Dać ustalone, że od 1 do 2 mechów mogą być pr0, ewentualnie wyjebać tych dobrych, a to ograniczyło by koks HG amerykańskie :)

@PS:Kto niby miał by ten balance mod robić?
M.in. ja :)
2pac
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 90
Joined: Fri Apr 09, 2010 8:38 pm
Location: Świdwin
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by 2pac »

bez obrazy ale Nitek ty się tak prujesz bo przegrałeś sw z noobkiem;0
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Nitek »

2pac wrote:bez obrazy ale Nitek ty się tak prujesz bo przegrałeś sw z noobkiem;0
Tak, przegrałem z noobkiem, który nie umie grać. Zrobił rusha i wygrał z kimś, komu możesz co najwyżej pięty lizać (czyli ze mną). Jaki z tego wniosek? Brak balansu. ;o
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by YuriStriatov »

Jest kilka spraw. Po pierwsze aby zapobiec rushowi to albo wlaczasz build up time albo ustawiasz flagi na mapie zeby staly jak najdluzej i wtedy twoi ludzie walcza lepiej w bazie. Proste.

Co do balansu to w OW balans to jest poprostu do dupy i nie ma co sie nad tym zastanawiac. Pierwszy balance mod nie wypalil dlatego bo przestano nad nim pracowac a i stucuk wcale za pomocny nie byl.

Tak czy inaczej kilka rzeczy ktore balance mod mial na celu i wykonal to:
- Specjalizacja pojazdow (HG dobre tylko na pojazdy ale drogie, zwykle dziala tanie i w miare dobre na pojazdy, karabinki gatlinga dobre na ludzi, rakiety dobre na budynki, itd.)
- Rebalans arabow (Ciezki pojazd gasienicowy arabski ulepszony tak zeby mogl konkurowac z amerykanskim ale przez to tez drozszy, arabskie dzialo ulepszone do poziomu HG ale drozsze)
- Rebalans spowow (bo walczyc przeciwko RU ze spowami na level 3 to rownie dobrze mozesz wyjsc z gry bo i tak przegrasz)

I stawiam ze jeszcze pare innych rzeczy by wpadlo do glowy jak np. lasery zbyt latwe do spamowania = powinny budowac sie dluzej.

Zacznij od tego i pytaj jakby co o pomoc.
Image
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Nitek »

W końcu ktoś nastawiony bardziej pozytywnie ^^

Zacząłem już pracę. Dołączyłem do tego MultiExtended Radzia. Myślę, że nie będzie miał nic przeciwko.

Nie wiem do czego służy plik w Data\GameInt o nazwie upgrades.txt.
http://wklej.org/id/327278/
Wiem tylko, że wpływa na rozwinięcia technologii, ale nie wiem w jaki sposób.
Anarchy
Site Moderator
Chad
Posts: 1223
Joined: Thu May 03, 2007 11:02 am

Re: Balance Mod v.2

Post by Anarchy »

tóż np. na CB AM vs. AM, jeżeli ktoś zrobi hard rush'a to wygrywa
Od czego są flagi BT? Poza tym, nie wiem, jak jest teraz, ale nawet osoba grająca raz w życiu umiała murek z hg postawić.
Ostatnio grałem 1vs1 z jakimś noobkiem Omegą i miałem skrzynek tylko na 2 HG + zbrojownie, a ten zrashował mnie 4 HG ręcznymi i wszystkimi ludźmi
Byś umiał grać, to byś wygrał. Albo rushnał pierwsze hg, potem ludźmi, albo zrushował dopiero koło 11:30, zanim doszedł pod twoją bazę. W pierwszej możliwości wklepałbyś ludzi z faby + 3 nudzące się postacie i jest bez szans. W drugiej powinieneś wyczaić, że gdzieś komory nie ma i sprawdzić, o co chodzi
'Spadające skrzynie jak i umiejętności postaci są losowe w pewnym ustalonym zakresie (ustawienia przed grą) wątpię by dało się to naprawić.
Weź ty lepiej za modowanie się już nie bierz.

Jestem pewny, że przy najbliższej walce CB 2vs2 w wojnie GA vs Legion ze strony tego drugiego noob klanu będzie hard rush.
A co ze stroną pierwszego noob clanu?;]



Ogólnie balance jest ch***wy, wyjdzie ci z tego d**a. Nacje są w miarę równe, tylko nikt nie przewidywał przy tworzeniu gry takich zasad. Zresztą - na CB - rus dobre na us, ar dobry na rus, us dobry na ar i taka prawda.
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by YuriStriatov »

No tak tylko ze taka gra ze jak zle przewidzisz na poczatku co przeciwnik robi = przegrana to troche do dupy, no bo gdzie tu skill? Predzej grasz na szczescie a nie na skilla, chyba ze przeciwnik to naab i tylko prawym kliknie na twoja baze po czym pojdzie w cho**re jak to niektorzy robia.

Ja pamietam ze jak Xardas i Nadol grali to oni prawie rowni byli w pewnym momencie. No i co? Xardasowi jak dales do spowow dojsc to po grze. Nikt na scenie nie umial tego pokonac, bo spowy za silne po prostu. Z kolei kazdy noob gra na AM bo najlatwiej hg rushnac, albo na RU bo znow a piac jak przyjdzie ci do bazy 4-5 manualnych hg na poczatku to mozesz sie pocalowac w dupe bo chocbys sie zesral nic nie zrobisz bo HG dobre i na ludzi i na pojazdy itd. i tylko jak walniesz wiezyczki lub mu skrzynie z bazy bedziesz smigal zeby wyspamowac 2x wiecej HG niz on to to pokonasz. Tyle ze jak walniesz wiezyczki to znaczy ze przeciwnik ma kontrole nad mapa wiec i tak przegrales, itd.

Zmierzam do tego ze jak cala gra zalezy od rushu to jest to troche glupie. No i ofcoz jakby naprawic hg to hg rushow (najglupsza taktyka w calym OW) tez by juz nie bylo.

Tylko ze zeby to zbalansowac porzadnie to trza porzadnych graczy tak wiec Nitek ja bym na twoim miejscu rekrutowal dobrze grajacych bo samemu ci sie to nie uda.
Image
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Balance Mod v.2

Post by Radzio »

Nitek wrote:Dołączyłem do tego MultiExtended Radzia. Myślę, że nie będzie miał nic przeciwko.

Nie wiem do czego służy plik w Data\GameInt o nazwie upgrades.txt.
http://wklej.org/id/327278/
Wiem tylko, że wpływa na rozwinięcia technologii, ale nie wiem w jaki sposób.
Policzymy się w Białym :P
A tak na serio: to plik od rozbudów budynków.

Pamiętaj, że w wielu przypadkach edycji parametrów jesteśmy bezradni, bo dla Stu sporo rzeczy jest hardcoded.
User avatar
YuriStriatov
Site Administrator
Site Administrator
Cuba
Posts: 1395
Joined: Fri Feb 17, 2006 3:02 am
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by YuriStriatov »

Tak btw to nie zapomnij notowac list zmian jakie robisz, bo changelogi jesli chodzi o balans to powazna sprawa i warto je dolaczac z kazdym releasem.
Image
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Nitek »

Anarchy wrote:Zresztą - na CB - rus dobre na us, ar dobry na rus, us dobry na ar i taka prawda.
Otóż nikt nie zdołał mnie pokonać na CB, odkąd używam mojej najnowszej taktyki i nie popełnie błędu ze złym postawieniem koszar (raz przegrałem, bo źle postawiłem jedne koszary i miałem do nich dostęp tylko jednym dźwigiem). Grałem zarówno z ogarniętym arabem jak i z kilkoma bardzo dobrymi graczami AM. Muszę jeszcze raz z Matrixem zagrać, tym razem na tej taktyce, aby umocnić się w moim przekonaniu, że rus na CB 1vs1 jest niezniszczalny.

Mam jeszcze pewien problem. Otóż chce zwiększyć obrażenia zadawane przez lasery wraz z ulepszeniem technologii optycznej (na takiej samej zasadzie jak zwiększa dmg dla dział rozwinięcie uzbrojenia), ale w pliku dot. technologii mogę zmienić jedynie wymagania, dostępność dla narodowości, numer identyfikacyjny, nazwę, czas badania oraz laboratorium w którym można to zbadać. Tak samo chciałbym dodać wpływy rozwinięcia uzbrojenia czy optyki na wieże uzbrojone w działo lub laser, ponieważ aktualnie rozw. uzbrojenia nie ma wpływu na obrażenia zadawane przez np. HG na wieży. Czy jest możliwość zmiany tego bez posiadania kodu źródłowego?
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Re: Balance Mod v.2

Post by Radzio »

Którego słowa w moim poście nie zrozumiałeś?

Odpowiedź brzmi: nie ma takiej możliwości.
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Serpent »

Jak tam twój balance mod Nitek?
Czyżbyś już przerwał prace? :P
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Balance Mod v.2

Post by Nitek »

Serpent wrote:Jak tam twój balance mod Nitek?
Czyżbyś już przerwał prace? :P
Zaskoczę Cie, ale mam już zrobiony kawałek, który ogranicza rasz manualni ma CB, lecz balans na SW zostaje unicestwiony, więc szukam jakiegoś innego rozwiązania. Zamiast takiego gadania, lepiej daj jakiś dobry pomysł..
Post Reply