Nie działający kod ataku

Wszystko o modach, patchach i błędach w OW oraz ogólnym programowaniu.
Post Reply
User avatar
Lavigo
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 86
Joined: Mon Oct 04, 2010 3:39 pm

Nie działający kod ataku

Post by Lavigo »

Witam;
Użyłem takiego kodu na jednostki i pojazdy:

Code: Select all

Export c1, c2, c3, c4, c5, koles;
Export p1, p2, p3, p4, p5, p6;

Starting
Begin
ResetFog;
End;

Every 0$02 do
Begin

uc_nation=2;
uc_side=2;
hc_class=1;
hc_skills=[10,5,2,1];
c1=CreateHuman;
c2=CreateHuman;
c3=CreateHuman;
c4=CreateHuman;
c5=CreateHuman;
PlaceUnitArea(c1, Area01, false);
PlaceUnitArea(c2, Area01, false);
PlaceUnitArea(c3, Area01, false);
PlaceUnitArea(c4, Area01, false);
PlaceUnitArea(c5, Area01, false);
End;

Every 0$01 do
Begin
ComMoveToArea([c1, c2, c3, c4, c5], Area02);
AddComMoveToArea([c1,c2,c3,c4,c5], Area03);
End;

//------ dowódca Am ------\\

Every 0$0.1 do
Begin

uc_side=1;
uc_nation=1;
hc_class=1;
hc_skills=[9,5,4,8];
hc_importance=110;
hc_name= 'Zdzichu';
koles=CreateHuman;
PlaceUnitArea(koles, Area03, true);
End;

// ------ ATAKI ------ \\

Export Ataki, Enemy;        // tutaj edytor znajduje błąd

Every 20$00 do
Begin
uc_side=3;
uc_nation=3;

vc_chassis=ru_heavy_tracked;
vc_engine=engine_siberite;
vc_control=control_computer;
vc_weapon=ru_heavy_gun
p1=CreateVehicle;
p2=CreateVehicle;

vc_chassis=us_morphling;
vc_engine=engine_siberite;
vc_control=control_computer;
vc_weapon=us_rocket_launcher;
p3=CreateVehicle;
p4=CreateVehicle;
p5=CreateVehicle;

PlaceUnitArea(p1, ataki, false);
PlaceUnitArea(p2, ataki, false);
PlaceUnitArea(p3, ataki, false);
PlaceUnitArea(p4, ataki, false);
PlaceUnitArea(p5, ataki, false);

Wait(0$01);
ComMoveToArea([p1, p2, p3, p4, p5], Area04);
AddComMoveToArea([p1, p2, p3, p4, p5], Area05);

Ataki := True;
Enemy := FilterAllUnits([f_side, 1]);    
end;

Every 5$00 trigger Ataki = True do 
begin

vc_chassis=ru_heavy_tracked;
vc_engine=engine_siberite;
vc_control=control_computer;
vc_weapon=ru_heavy_gun;
p1=CreateVehicle;
p2=CreateVehicle;
p3=CreateVehicle;

vc_chassis=ru_heavy_tracked;
vc_engine=engine_siberite;
vc_control=control_computer;
vc_weapon=ru_rocket;
p4=CreateVehicle;
p5=CreateVehicle;
p6=CreateVehicle;

PlaceUnitArea(p1, ataki, false);
PlaceUnitArea(p2, ataki, false);
PlaceUnitArea(p3, ataki, false);
PlaceUnitArea(p4, ataki, false);
PlaceUnitArea(p5, ataki, false);
PlaceUnitArea(p6, ataki, false);

ComAgressiveMove([p1, p2, p3, p4, p5, p6], 49, 41);

If GetDistUnits([p1, p2, p3, p4, p5, p6], enemy) < 6 then
begin
ComAttackUnit([p1, p2, p3, p4, p5, p6], enemy);
AddComAgressiveMove([p1, p2, p3, p4, p5, p6], 84, 25);
enable;
end;

enable;
end;
Ale w linijce:

Code: Select all

Export Ataki, Enemy;
sail znajduje błąd, nie poznaje opcji Ataki, ale na innej mapie zadziałało bez problemu.
Wszystkie aree są na mapie.
wie ktoś dlaczego nie działa?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4173
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Nie działający kod ataku

Post by Serpent »

Code: Select all

Every 0$02 do
Begin
// robisz ludzi
End;

Every 0$01 do
begin
// wydajesz im rozkaz
End;
Przecież to logiczne że nie działa jak wydajesz im rozkaz przed ich pojawieniem. Naucz się pisać misję nie opierając się na samych every...

Co do błędu w tej linijce, area i warunek mają taką samą nazwę ( ATAKI ) co jest niedopuszczalne LOL
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Nie działający kod ataku

Post by Antitheus »

offtop:
też jestem laikiem jeśli chodzi o sail ale przestudiuj kod gsa wars. Każda kolejna misja zawiera bardziej zaawaansowany kod. Np jednostki dla samej przejrzystości powinieneś tworzyć funkcją w osobnym module a enable dać w bloku starting lub innym, adekwatnym do eventu etc.

Serp: tato, nie krzycz, niech się uczy :P
User avatar
Lavigo
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 86
Joined: Mon Oct 04, 2010 3:39 pm

Re: Nie działający kod ataku

Post by Lavigo »

dzięki już wszystko działa

[ Added: 14:16, 07-05-2011 ]

Antitheus a gdzie znajdę ten kod gsa wars?


Anarchy: Szukaj tutaj - http://original-war.net/files.php?c=15

[ Added: 15:31, 07-05-2011 ]

Anarchy dzięki;
a jeszcze małe pytanko, żeby pojawiało się więcej niż 50 skrzyń w tym samym momencie to trzeba dwa kody na skrzynie wpisać?
ja próbowałem tak:

Code: Select all

Every 1$00 do
Begin
CreateCratesAnywhere(10, true);
End;
ale nie zadziałało, w momencie błysku, kiedy sie skrzynki pojawiały wyskoczył error.
Powiedział by mi ktoś jak to zrobić?
----------------------------
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4173
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Nie działający kod ataku

Post by Serpent »

Code: Select all

Every 1$00 do
       Begin
     CreateCratesAnywhere(5, true);
     CreateCratesAnywhere(5, true);
       enable;
End;
// Jeśli kiedykolwiek od teraz zobaczę tak brzydko sformatowany kod, to usunę post...
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
User avatar
Lavigo
Soldier level 4
Soldier level 4
Posts: 86
Joined: Mon Oct 04, 2010 3:39 pm

Re: Nie działający kod ataku

Post by Lavigo »

ok;
dzięki
Post Reply