mapka

Tematy zbędne, ale zbyt dobre by je usunąć znajdują się tutaj.
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Tak, tylko może lepiej będzie bez Now. Czyli

Code: Select all

every 0$0.1 trigger IsOk(Dark)
Begin
CenterOnUnits(Dark);
enable;
end;
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

zacytowalem wiec nie zauwazylem tego bledu
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Marduk14, doświadczenie po misji zależy tylko od liczby medali. Nie da się chyba zwiększyć go, chyba że zastosować komendę GiveMissionExperience
Sail Functions z forum Stucuka wrote:GiveMissionExperience(humans:plist number:integer)
gives default experience for mission number to characters humans (nepouzivat)
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

...

Post by dark1992 »

dobra teraz mam 4 problemy xD
1) w OW_Editor wszystko ladnie cacy robi to co w sailu napisalem i to co mial powiedziec mowi ale gdy odpalam moda i wybieram misje to nie wiem czemu ale nie wypowiada zadnej kwestji i nie wyskakuje zapytanie ... tak jakby nie bylo texts.txt .... zrobilem tez txt01.wir w campaigns ... co zrobic
2)Jak zrobic zeby w nastepnej misji zaladowalo i zeby pojawila sie postac z poprzedniej misji wraz z doswiadczeniem (w poprzedniej oczywiscie zrobilem
SaveCharacters(Dark,'Dark');
i zeby postac pojawila sie na tych koordach ktore podam :P (i zeby byla w said ktorym ja steruje)
3)Zeby glowna misja bylo zeby gdzies dojsc a dodatkowa zeby dojsc tam z 2 postacia i zeby dostal 2 medale jesli dojdzie sam 3 jak z nim
4)Jak zrobic ze gdy zobacze jakas postac one zaczna rozmawiac i ta 2 przylazy sie do side ktorym ja kontroluje
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Plik wri. musi być zapisany w formaci Unicode (W wordpadzie jak zapisujesz to jest pod nazwą pliku wybieranie formatu). Bo zakładam, że włączasz misją przez grę, a nie edytor?

Pamiętaj też, że SaveCharacters(Dark,'Dark'); zawsze powinno być po RewardPeople(Dark);. W następnej misji wpisz tak:

Code: Select all

Starting
Begin
uc_side=2; //Jeśli ta strona, którą kontrolujesz to 2, czyli arabowie w żołtym kolorze
Dark=CreateCharacterSet('Dark');
PlaceUnitXY(Dark,współrzędne x, współrzędne y, wpisz true jeśli ma się materializować (czyli jak przez eon skrzynie) lub false, żeby się po prostu pojawił);
end;
Najpierw w texts.txt dodaj

Code: Select all

# C1
Add Main cel1
- Dojdź dokądś.
#

# C2
Add Main cel2
- Znajdź ktosia.
#

A w Sailu :
ChangeMissionObjectives('C1');
ChangeMissionObjectives('C2');
A potem wstaw to:

Code: Select all

every 0$1 trigger See(GetSide(Dark),ktos) do
Begin
CenterOnUnits([Dark,ktos]);  //Jak piszesz kilka postaci w jednym ten tego to weź w kwadratowy nawias
SetSide(ktos,GetSide(Dark));
end;
A co do medali to w texts.txt

Code: Select all

^Main
Cele wykonane

* medal1
- Doszedłeś
*

* medal2
- Żyjesz
* 

* medal3
+ Znalazłeś ktosia
- Nie znalazłeś ktosia
*
Potem w Sailu (przyjmuję, że misja kończy się, gdy wejdziesz do arei o nazwie "endmission":

Code: Select all

every 0$1 trigger IsInArea(Dark, endmission) do
Begin
If not GetSide(Dark)=GetSide(ktos) then  //Jeśli strony Darka i ktosia się nie zgadzają to daje 2 medale a 3 nie.
Begin
AddMedal('medal1',1);
AddMedal('medal2',1);
AddMedal('medal3',-1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople(Dark,);
SaveCharacters(Dark,'Dark');
YouWin;
end  
else  //albo jeśli jest odwrotnie to...
Begin
AddMedal('medal1',1);
AddMedal('medal2',1);
AddMedal('medal3',1);
GiveMedals('Main');
RewardPeople([Dark,ktos]);
SaveCharacters(Dark,'Dark');
SaveCharacters(ktos,'ktos');
YouWin;
end;
end;
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

heh

Post by dark1992 »

wogle sry ze cie tak wykorzystuje :P a i ja pisze saila w map edytorze i czesto wykrywa mi tam błąd jak pisze every trigger 0$1 Isinarea(Dark,area01) to wyksakuje costam costam found every costam costam ";"
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Napisz dokładnie, ok? Bo found coś tam coś tam to naprawdę nic mi nie mówi. Ja nie mam zdolności parapsychologicznych :)
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

ok

Post by dark1992 »

ok jak bznowu bedzie ten problem to ci napisze xD narazie robie 2 misje :) 1 jest cacy xD a 2 zaczelem mapke robic :) (serio lepiej zrezygnowac z wody i gór??)
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

No to rysuj w Paincie jak ci zależy. :)
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

.

Post by dark1992 »

myslisz ze mod bez dodatkow typu woda,gory moze byc fajny ?
Marduk14
Soldier level 0
Soldier level 0
Posts: 6
Joined: Fri Jul 28, 2006 1:16 pm

Post by Marduk14 »

Nie. Bedzie gorszy ;) A ja mam taki problem ( Sory ze wtrace ale nie chce nowego tematu robic ) Mam normalnie mapke juz zrobilem w edytorze dobrze dziala a w grze nie dziala. Znaczy gdy w kodzie jest ChangeMissionObjectiv ( czy jakos tak XD ) Jest blad i wychodzi z gry z tym bledem. Co jest? Co takiego mam w kodzie: "ChangeMissionObjectives('M1');" i wszystko sie zgadza a w grze juz nie ;/
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

a w pliku texts.txt wszystko dobrze napisales?
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Skoro nie chodzi mu w grze to znaczy że prawdopodobnie źle jest zapisany plik .wri A dialogi ci działają?
dark1992
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 27
Joined: Sun Nov 26, 2006 8:02 pm

hehe

Post by dark1992 »

hehe widze ze mam kogos kto tez z sailem nie zabradzo xD
1) to co rbic kampanie bez wody i gor (chyba ze niektore mapki z original war wezme)
2) jak zrobic zeby na mapce bylo pokazane gdzie jest te area w ktorym konczy sie misja? (jeszcze tego nie zrobilem ale jesli to samo sie nie pokazuje na mini mapce to pls co musze i gdzie wpisac)
3)NNplaya jak bys mial czas to przesle ci ta 1 misje i ja ocenisz xD(tam jest 0 walki tylko czy isc do eonu czy nie xD)
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

1) Twoja decyzja.
2) Komenda SetAreaMapShow(nazwa.arei,1); Zamiast jedynki możesz wpisać inne liczby, jest kilka efektów. Najlepiej zobacz je wszystkie. Aha, w grze wszystkie miejsca docelowe są zaznaczone 1.
3) Jasne, chętnie zobaczę twoją mapkę. Weź mi wyślij przez private message jak możesz, oks? A co do mojego zapracowania to nie przesadzaj. Mam 14 lat. :D
Locked