Mój pierwszy mod

Tematy zbędne, ale zbyt dobre by je usunąć znajdują się tutaj.
User avatar
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 78
Joined: Wed Dec 27, 2006 10:59 am

Mój pierwszy mod

Post by Scyzor »

Witam ! cos mnie ostatnio wzielo zeby se zrobic moda :D
przeczytalem te wszystkie poradniki i popatrzylem na inne mody....
teraz robie 2 misje i mam problem z sailem wlasciwie 3 :)
może ktos mi pomoze ?

1. nie wiem jak zrobic żeby pojawil sie dialog gdy doje do jakiejs innej postaci
2.Co zrobic żeby po znalezieni postaci dolaczyla do mnie ? ( np. w 1 misji am jak Macmilan spotyka Bobiego brandona )
3.Jak zrobic cele misji ?? ( nie to ze sie pokaza mi i jet napisena tam co i jak , tylko np. dojde do punktu zaznaczonego na mapie i koniec misji)
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Oblookaj najpierw temat http://forum.original-war.net/viewtopic.php?t=285 . Tam jest chyba większość odpowiedzi. Jak czegoś nie będzie, to napisz.
User avatar
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 78
Joined: Wed Dec 27, 2006 10:59 am

Post by Scyzor »

nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania ,a jak znalazlem to ich za bardzo nie rozumiem...
btw a wiesz moze jak zrobic opis mapy podczas ladowania ?? w tych czerwonych okienkach ponizej ??
Image

i zeby byl taki sam obrazek przy ladowaniu jak teb , bo 1 misja laduje sie z tym obrazkiem a 2 juz z normalnym rosyjskim
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Żeby zrobić opisy musisz w katalog_modu/Campaigns stworzyć plik headers.wri (musi być zapisany w formacie Unicode!!!) i w nim wpisać:

Code: Select all

 #[Nazwa_kampanii, np. ARABIAN CAMPAIGN
__[strona konfliktu, czyli ar, am lub ru]\[numer misji, np. 01]
1. Wprowadzenie //nazwa misji
Briefing  //tekst odprawy
Był sobie Zenek co miał sześć okienek...
Co-ordinates  //Koordynaty, czyli miejsce misji
Wąchock, 13 Czerwiec, 2004
Czyli w przykładzie:

Code: Select all

#ARABIAN CAMPAIGN
__ar\01
1. Wprowadzenie
Briefing
Był sobie Zenek co miał sześć okienek...
Co-ordinates
Wąchock, 13 Czerwiec, 2004
Musisz w tym celu w katalogu_modu/Interface/LoadImgs/[rozdzielczość, np. 1024]/ stworzyć pliki z rozszerzeniem .tga i nazwami [strona konfliktu, czyli np. Ar,Am czy Ru][numer misji], np. nazwa_modu/Interface/LoadImgs/1024/Ar02.tga
User avatar
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 78
Joined: Wed Dec 27, 2006 10:59 am

Post by Scyzor »

no tak a co z tymi dialogami i misjami ??
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

1 i 2. Żeby był dialog gdy bohater o identyfikatorze "kolo1" dochodzi do "kolo2" powinienieś wpisać:

Code: Select all

Starting 
Begin
<Jakieś tam instrukcje>
end;

every 0$1 trigger GetDist(kolo1,kolo2)<8 do
Begin
Say(kolo1,'dziendobry');
Say(kolo2,'spadaj');       
SetSide(kolo2,GetSide(kolo1));  //To komenda zmiany strony postaci kolo2 na stronę kolo1.  
end;
3. Jeżeli chcesz żeby misja kończyła się, gdy kolo1 jest w arei "EXIT" powinieneś wpisać:

Code: Select all

Starting 
Begin
<Jakieś tam instrukcje>
end;

every 0$1 trigger GetDist(kolo1,kolo2)<8 do
Begin
Say(kolo1,'dziendobry');
Say(kolo2,'spadaj');       
SetSide(kolo2,GetSide(kolo1));  //To komenda zmiany strony postaci kolo2 na stronę kolo1.  
end;

every 0$1 trigger IsInArea(kolo1,EXIT) do 
Begin
GiveMedals('Main'); //Co do dawania medali to looknij na temat do którego dałem ci linka, tam jest wszystko dokładnie objaśnione.
RewardPeople(FilterAllUnits([[f_ok],[f_side,2]])); //2 przy f_side jeżeli kolo1 ma kolor żółty (przynależność do strony)
SaveCharacters(kolo1,'kolo1');
If GetSide(kolo2)=GetSide(kolo1) then
Begin
SaveCharacters(kolo2,'kolo2');
end;
YouWin;
end;
User avatar
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 78
Joined: Wed Dec 27, 2006 10:59 am

Post by Scyzor »

thx za wszystko ;) ale jak tam napisales ,, jakies instrukcje'' czyli co ??
o i ten opis i obrazek przy ladowaniu nadal dziala tylko na 1 misje ;/
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Jakieś instrukcje czyli jakieś komendy, no np.

Say(kolo1,'cośtam');
KillUnit(kolo1);

i tak dalej...

Co do obrazka i opisu... Ustawiłeś w edytorze w map preferences kampanię i misję?
ph3nom
Veteran
Posts: 286
Joined: Thu Aug 03, 2006 2:17 pm
Location: Europe

Post by ph3nom »

hmm mam problem z tym opisem misji podczas wczytywania, stworzyłem plik headers w folderze "Campaigns" i oczywiście zapisałem w kodowaniu Unicode z rozszerzeniem .wri ale to nic nie daje :roll:

być może problem tkwi w zawartości tego pliku:

Code: Select all

#AMERICAN CAMPAIGN
__AM\01
1. Nowa Baza "Freedom"
Briefing
Po skończonej wojnie, Przymierze postanowiło zbudować swoją nową siedzibę, baza ta ma być chlubą i znakiem potęgi Przymierza nad innymi krajami.
Co-ordinates
Północ od Arabskiej bazy; Maj 5 ERA + 3
oczywiście treść Briefing jest zapisana w jednej linijce. Pomoże ktoś?
:lol:
Image
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

A jak jest w pliku missions.dat :?: Na górze jest napisane American Campaign? Misje są ustawione w map preferences w edytorze na amerykańską kampanie?
User avatar
Scyzor
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 78
Joined: Wed Dec 27, 2006 10:59 am

Post by Scyzor »

tak jest tam wszystko ustawione moze problem tkwi w tym ze na piczatku ladowania misji 2 w edytorze wyskakuje mi error (compiling error at main line 33:'do' or command expedcted but 'begin' fund)
Radzio
Site Administrator
Site Administrator
Poland
Posts: 2898
Joined: Fri Jul 28, 2006 10:58 am
Location: Bialystok, Poland

Post by Radzio »

Shaman wrote:hmm mam problem z tym opisem misji podczas wczytywania, stworzyłem plik headers w folderze "Campaigns" i oczywiście zapisałem w kodowaniu Unicode z rozszerzeniem .wri ale to nic nie daje :roll:

być może problem tkwi w zawartości tego pliku:

Code: Select all

#AMERICAN CAMPAIGN
__AM\01
1. Nowa Baza "Freedom"
Briefing
Po skończonej wojnie, Przymierze postanowiło zbudować swoją nową siedzibę, baza ta ma być chlubą i znakiem potęgi Przymierza nad innymi krajami.
Co-ordinates
Północ od Arabskiej bazy; Maj 5 ERA + 3
oczywiście treść Briefing jest zapisana w jednej linijce. Pomoże ktoś?
:lol:
wszystko bedzie dobrze jesli na koncu pliku jest wolna linijka, a nazwa tej mapy __AM\01 na pewno jest odpowiednia do sciezki do mapy, wtedy wszystko jest wporzo, a to co powiedzial NNPlaya nie ma zadnego znaczenia w tym

-------
Scyzor wrote:tak jest tam wszystko ustawione moze problem tkwi w tym ze na piczatku ladowania misji 2 w edytorze wyskakuje mi error (compiling error at main line 33:'do' or command expedcted but 'begin' fund)
przeslij tu swoj kod to powiem ci co jest nie tak
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Ja mogę chyba powiedzieć bez kodu Scyzora. Napisał pewnie coś w podobie:

Code: Select all

every 0$1 trigger [warunek] 
Begin
<KOMENDY>
end;
Zapomniał o do. Powinno być tak:

Code: Select all

every 0$1 trigger [warunek] do
Begin
<KOMENDY>
end;
ph3nom
Veteran
Posts: 286
Joined: Thu Aug 03, 2006 2:17 pm
Location: Europe

Post by ph3nom »

dzięki, teraz jest wszystko ok, ale mam jeszcze jedno pytanie, stworzyłem tekstury do mojej mapy, zaimportowałem je do edytora i niby wszystko cacy, tekstury się wczytały, zapis też przebiegł pomyślnie, ale kiedy chciałem zrestartować mapę wystąpił jakiś błąd, próbowałem też kilka razy bez restartu ale z kolei tekstury mimo że działały w edytorze to jakoś nie chciały zadziałać w kampanii, pomoże ktoś? :)
Image
User avatar
NNPlaya
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 372
Joined: Sat Oct 14, 2006 4:52 pm
Location: Tuszyn, Polska
Contact:

Post by NNPlaya »

Zapisałeś je w folderze GroundBI w katalogu modu?
Locked