Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Wszelkie pytania na temat SAIL'a i modowania OW.
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

Mam pytanie do doświadczonych w modowaniu. Mianowicie próbuję coś zdziałaś po raz pierwszy ale nie za bardzo mi to idzie i będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Dodam tylko, że jestem bardzo dumny z siebie, gdyż miałem pisać także o dialogach, jednak jakoś się udało rozwiązać ten problem, z dużym udziałem treści zawartych na forum :D


A co do mojego pytania. Chciałem na początek zrobić sobie coś prostego, żeby zdobyć szlify, ale coś chyba zepsułem... Niech ktoś mi powie co w tym kodzie jest nie tak:

Spoiler:
STARTING
begin

resetfog;
CenterNowOnUnits(bob);
wait(0$1);
Say(bob, 'bob1');
Say(lisa, 'lisa1');
Say(bob, 'bob2');
Say(lisa, 'lisa2');
Say(bob, 'bob3');
SayRadio(szef, 'szef1');
Say(bob, 'bob4');
SayRadio(szef, 'szef2');
Say(bob, 'bob5');
wait(0$2);
Say(bob, 'bob6');
Say(lisa, 'lisa3');
Say(bob, 'bob7');

ChangeMissionObjectives('O1');
SetAreaMapShow(zadanie1, true);
end;

every 0$2 trigger IsInArea(bob, zadanie1) do
begin

wait(0$2);
Say(bob, 'bob8');
Say(szef, 'szef3');
Say(bob, 'bob9');
Say(szef, 'szef4');
Say(bob, 'bob10');
Say(szef, 'szef5');
wait(0$2);

SetAreaMapShow(zadanie1, false);
ChangeMissionObjectives('O2');
SetAreaMapShow(zadanie2, true);
end;

every 0$2 trigger IsInArea(bob, zadanie2) do
begin
SetAreaMapShow(zadanie2, false);
ChangeMissionObjectives('03');

AddMedal('wygrales', 1);
AddMedal('wygrales', 1);
AddMedal('wygrales', 1);
GiveMedals('MAIN');

YouWin;
end;
resetfog; <---- to dodałem ponieważ przy próbie odpalenia wyskakiwał mi komunikat coś tam z fogiem (gdzieś wyczytałem że jest to związane z nie skopiowaniem wszystkich potrzebnych plików, jednak ja wszystko tworzyłem od podstaw, łącznie z mapą). Nie wiem czy od tego czy od kilkukrotnego restartu edytora ale komunikat przestał wyskakiwać.

Działają dialogi, działają cele misji. Nie działa centrowanie na postaci, przy przyznawaniu medali mam info o błędnym identyfikatorze sail. Jak to poprawić?

I od razu pytanie, kiedy i gdzie ująć medale? Tj powiedzmy chcę medal za przeżycie postaci "bob" drugi za "lisa" i trzeci za wykonanie zadań "szefa" (tutaj ciąg zadań następujących po sobie, w tej chwili w kodzie zadanie1 to dotarcie do bazy, zadanie2 to sprawdzenie punktu na mapie, ale ma być tego znacznie więcej, powiedzmy z 5 zadań.

Z góry dzięki za pomoc :)

@EDIT
Jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby podczas dialogów znikał interfejs? Czy chodzi może o "ingameon;"?

I kolejne, mod nie odpala z gry (tylko edytor). W grze zatrzymuje się na ładowaniu jednostek. Gdzie walnąłem gafę?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Serpent »

Kowass wrote: Nie działa centrowanie na postaci, przy przyznawaniu medali mam info o błędnym identyfikatorze sail. Jak to poprawić?

Code: Select all

CenterNowOnUnits(unit); 
Centruje wprawdzie kamerę na postaci ale pod warunkiem że ta postać istnieje na mapie, nie mam pojęcia dlaczego kamera ci nie centruje się na Bob'em.

Może lepiej daj komendę:

Code: Select all

CenterNowOnXY(x, y); 
Co do medali, to przykładowe medale z pliku Txt01:
Spoiler:

Code: Select all

^ MAIN 
Target achieved

* ruwaskill
+ Zadałeś ogromne straty przeciwnikowi!
- Mogłeś zniszczyć więcej jednostek. 
* 
* pep_live
+ Małe straty własne.
- Duże straty własne.
*
* mark_live
+ Mark żyje.
- Nie ocaliłeś Marka.
*
O medalach było dużo mówione więc informacje jak je właściwie dodać znajdziesz na forum.

Kowass wrote: I od razu pytanie, kiedy i gdzie ująć medale? Tj powiedzmy chcę medal za przeżycie postaci "bob" drugi za "lisa" i trzeci za wykonanie zadań "szefa" (tutaj ciąg zadań następujących po sobie, w tej chwili w kodzie zadanie1 to dotarcie do bazy, zadanie2 to sprawdzenie punktu na mapie, ale ma być tego znacznie więcej, powiedzmy z 5 zadań.

Proste, dajesz tam gdzie chcesz AddMedal('ident_medalu', 1); albo przed rozdaniem medali za pomocą "if'ów" sprawdzasz czy dane warunki zostały spełnione, przykład:
Spoiler:

Code: Select all

// Założenie: Przyznaje medal_1 gdy postać o imieniu Carl ma pełne życie tj. 1000.
  
   // końcowe every
      Every 0$01 trigger warunek_końcowy do
      // ... blablabla
         if GetLives(Carl) = 1000 then
            AddMedal('medal_1', 1)   // gracz otrzyma medal
             else 
            AddMedal('medal_1', -1); // gracz nie otrzyma medalu
     // reszta kodu
     GiveMedals('MAIN'); // rozdajesz medale
Spoiler:

Code: Select all

// Założenie: Przyznaje medal_2 gdy minie dany czas.
   Every 0$01 trigger czas >= granica_medalu do
   begin
   AddMedal('medal_2', 1); // dodaje medal w oddzielnym every, ale można taki sam zabieg zrobić w every końcowym, to nie ma znaczenia.
   end;
Kowass wrote: Jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby podczas dialogów znikał interfejs? Czy chodzi może o "ingameon;"?
Tak.

Code: Select all

InGameOn; // włącza efekt filmowy. InGameOff; // wyłącza ten efekt.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)

Zostało jeszcze tylko jedno:
mod nie odpala z gry (tylko edytor). W grze zatrzymuje się na ładowaniu jednostek. Gdzie walnąłem gafę?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Serpent »

Jednostki robisz ręcznie czy za pomocą saila? ;p

Jeśli to pierwsze to polecam ci je skasować i zrobić w sailu.
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

Serpent wrote:Jednostki robisz ręcznie czy za pomocą saila? ;p

Jeśli to pierwsze to polecam ci je skasować i zrobić w sailu.

No niestety ręcznie, uznałem że skoro nie muszą się pojawiać na mapie to mogę je spokojnie ustawić w edytorze

@edit
Wszystkie jednostki? Czy tylko te z identem?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Serpent »

Ale pewności wszystkie ;p (poza budynkami i pojazdami).
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

Serpent wrote:Ale pewności wszystkie ;p (poza budynkami i pojazdami).

eee... ok, no to ten tego, redukujemy stany osobowe o połowę ;p
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

No i kolejny problem. Coś się spartoliło i nie chce mi zapisywać plików w .wri robię wszystko tak jak wcześniej. Wie ktoś może o co biega?
User avatar
Serpent
Soldier level 10
Soldier level 10
Estonia
Posts: 4169
Joined: Tue Jul 07, 2009 9:13 pm
Location: Polska - EuroStan ZSRE
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Serpent »

Jak to nie chce? ;o
Epickie teksty:
Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony?
Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne
Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie
Kvantovy:: remove sos from kanapeczka
Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły
Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

No nie chce, zapisuje mi w unicode ale w pliku tekstowym i za nic nie idzie zmienić na .wri
User avatar
Szymiew
Soldier level 7
Soldier level 7
Poland
Posts: 711
Joined: Thu Aug 16, 2012 11:11 am
Location: Polska
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Szymiew »

Nie możesz skopiować swojej zawartości do jakiegoś oryginalnego .wri i zapisać?
//
Polecam Notepad'a++ btw
https://www.youtube.com/kvantovy --- mój kanał youtube.
https://www.facebook.com/Kvantovy --- strona u cukierberga.
Image
User avatar
Nefarem
MODbase Moderator
Poland
Posts: 1108
Joined: Sat Jan 15, 2011 8:13 pm
Location: Noxus

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Nefarem »

Kowass wrote:No nie chce, zapisuje mi w unicode ale w pliku tekstowym i za nic nie idzie zmienić na .wri
Musisz dać zapisz jako.
Potem pod nazwą pliku dajesz Zapisz jako typ i wybierasz z listy (Wszystkie pliki *.*) i w nazwie pliku zamiast .txt dajesz .wri i zmieniasz kodowanie .
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.

Download from Dropbox
Original War Cooperation
Spoiler:
Modyfikacja umożliwiająca granie w mapach z kampanii OW i nie tylko ze znajomymi kontra AI.

Download from Steam

Download from Dropbox
Original War Dialog Editor
Spoiler:
Program ułatwiający tworzenie plików wri z dialogami, zadaniami etc do Original War .

Download
User avatar
Nitek
Community Veteran
Community Veteran
Posts: 997
Joined: Mon Apr 13, 2009 4:13 pm
Location: Białystok
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Nitek »

Dlaczego ludzie wolą tworzyć pliki od nowa, zamiast wypakować Data1.owp i wykorzystać taką skarbnicę wiedzy? Nie dość, że kodowanie na 100% będzie dobre to jeszcze mamy wzór, w jaki sposób mamy dane pliki uzupełnić.

A co do tworzenia postaci: najlepiej tworzyć je w SAIL'u posiłkując się plikami (Start.txt i CharNames.wri). Dlaczego tak? Wszystko jest w jednym miejscu, nie trzeba przeszukiwać setek linijek kodu w kilkunastu mapach. Balansowanie jest przez to również dużo szybsze. Jeżeli decydujemy się na tłumaczenie na inne języki, staje się to banalnie łatwe w kwestii postaci.
Kowass
Soldier level 1
Soldier level 1
Posts: 22
Joined: Tue Jun 24, 2014 8:21 pm

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Kowass »

Tworzenie od nowa daje większą frajdę. Pozatym korzystanie z gotowców to nie najlepszy sposób na nauke ;p
User avatar
Antitheus
Kung Führer
Kung Führer
Korea North
Posts: 2526
Joined: Thu Jan 04, 2007 9:45 pm
Location: Gorzów Wlkp.
Contact:

Re: Potrzebna pomoc, pierwsza próba moda - NIE dialogi ;p

Post by Antitheus »

Użeranie się z 2 tysiącami niezidentyfikowanych błędów nazywasz frajdą? Godne pochwały :)
Post Reply