Mam pytanie do doświadczonych w modowaniu. Mianowicie próbuję coś zdziałaś po raz pierwszy ale nie za bardzo mi to idzie i będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Dodam tylko, że jestem bardzo dumny z siebie, gdyż miałem pisać także o dialogach, jednak jakoś się udało rozwiązać ten problem, z dużym udziałem treści zawartych na forum
A co do mojego pytania. Chciałem na początek zrobić sobie coś prostego, żeby zdobyć szlify, ale coś chyba zepsułem... Niech ktoś mi powie co w tym kodzie jest nie tak:
resetfog; <---- to dodałem ponieważ przy próbie odpalenia wyskakiwał mi komunikat coś tam z fogiem (gdzieś wyczytałem że jest to związane z nie skopiowaniem wszystkich potrzebnych plików, jednak ja wszystko tworzyłem od podstaw, łącznie z mapą). Nie wiem czy od tego czy od kilkukrotnego restartu edytora ale komunikat przestał wyskakiwać.
Działają dialogi, działają cele misji. Nie działa centrowanie na postaci, przy przyznawaniu medali mam info o błędnym identyfikatorze sail. Jak to poprawić?
I od razu pytanie, kiedy i gdzie ująć medale? Tj powiedzmy chcę medal za przeżycie postaci "bob" drugi za "lisa" i trzeci za wykonanie zadań "szefa" (tutaj ciąg zadań następujących po sobie, w tej chwili w kodzie zadanie1 to dotarcie do bazy, zadanie2 to sprawdzenie punktu na mapie, ale ma być tego znacznie więcej, powiedzmy z 5 zadań.
Z góry dzięki za pomoc
@EDIT
Jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby podczas dialogów znikał interfejs? Czy chodzi może o "ingameon;"?
I kolejne, mod nie odpala z gry (tylko edytor). W grze zatrzymuje się na ładowaniu jednostek. Gdzie walnąłem gafę?
^ MAIN
Target achieved
* ruwaskill
+ Zadałeś ogromne straty przeciwnikowi!
- Mogłeś zniszczyć więcej jednostek.
*
* pep_live
+ Małe straty własne.
- Duże straty własne.
*
* mark_live
+ Mark żyje.
- Nie ocaliłeś Marka.
*
O medalach było dużo mówione więc informacje jak je właściwie dodać znajdziesz na forum.
Kowass píše:
I od razu pytanie, kiedy i gdzie ująć medale? Tj powiedzmy chcę medal za przeżycie postaci "bob" drugi za "lisa" i trzeci za wykonanie zadań "szefa" (tutaj ciąg zadań następujących po sobie, w tej chwili w kodzie zadanie1 to dotarcie do bazy, zadanie2 to sprawdzenie punktu na mapie, ale ma być tego znacznie więcej, powiedzmy z 5 zadań.
Proste, dajesz tam gdzie chcesz AddMedal('ident_medalu', 1); albo przed rozdaniem medali za pomocą "if'ów" sprawdzasz czy dane warunki zostały spełnione, przykład:
// Założenie: Przyznaje medal_1 gdy postać o imieniu Carl ma pełne życie tj. 1000.
// końcowe every
Every 0$01 trigger warunek_końcowy do
// ... blablabla
if GetLives(Carl) = 1000 then
AddMedal('medal_1', 1) // gracz otrzyma medal
else
AddMedal('medal_1', -1); // gracz nie otrzyma medalu
// reszta kodu
GiveMedals('MAIN'); // rozdajesz medale
// Założenie: Przyznaje medal_2 gdy minie dany czas.
Every 0$01 trigger czas >= granica_medalu do
begin
AddMedal('medal_2', 1); // dodaje medal w oddzielnym every, ale można taki sam zabieg zrobić w every końcowym, to nie ma znaczenia.
end;
Kowass píše:
Jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby podczas dialogów znikał interfejs? Czy chodzi może o "ingameon;"?
InGameOn; // włącza efekt filmowy. InGameOff; // wyłącza ten efekt.
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Jeśli to pierwsze to polecam ci je skasować i zrobić w sailu.
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Ale pewności wszystkie ;p (poza budynkami i pojazdami).
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Epickie teksty: Marek1906: jak zrobic aby sail był zielony? Kvantovy: Wszystko normalne, wszystko w koło było dziwne Kvantovy:: To jest fajne, że to nie jest takie głupie Kvantovy:: remove sos from kanapeczka Kvantovy:: zdarzają się rzezy które sie filozofom nie śniły Cenwen: problemem jest gejostwo
"Taki z niego fizyk jak ze mnie baletnica" - Profesor Scholtze o Kvantovym.
JAKBYŁ BYM CZECHEM TO BYM ROZŁOŻYŁ NAMIOT ~Kvanciak
Kowass píše:No nie chce, zapisuje mi w unicode ale w pliku tekstowym i za nic nie idzie zmienić na .wri
Musisz dać zapisz jako.
Potem pod nazwą pliku dajesz Zapisz jako typ i wybierasz z listy (Wszystkie pliki *.*) i w nazwie pliku zamiast .txt dajesz .wri i zmieniasz kodowanie .
Absolute Dominion
Spoiler:
Modyfikacja opowiadająca historię Ivana Bierezova, żołnierza armii Rosyjskiej , weterana wojny w Chinach który wziął udział w misji ochrony złóż Alaskitu.
Dlaczego ludzie wolą tworzyć pliki od nowa, zamiast wypakować Data1.owp i wykorzystać taką skarbnicę wiedzy? Nie dość, że kodowanie na 100% będzie dobre to jeszcze mamy wzór, w jaki sposób mamy dane pliki uzupełnić.
A co do tworzenia postaci: najlepiej tworzyć je w SAIL'u posiłkując się plikami (Start.txt i CharNames.wri). Dlaczego tak? Wszystko jest w jednym miejscu, nie trzeba przeszukiwać setek linijek kodu w kilkunastu mapach. Balansowanie jest przez to również dużo szybsze. Jeżeli decydujemy się na tłumaczenie na inne języki, staje się to banalnie łatwe w kwestii postaci.