Spoiler:
Proponowane zmiany/uwagi:
Propozycja mapy:

- 0dd1: w innym obrazku jest zaznaczone miejsce na bazę arabów. Może miało być tak, że surowce miały być przenoszone do innej bazy zamiast poza mapę?
- Nefarem: Jeśli chodzi o 3 misję arabską i jej "przeportowanie" na mapę Altaru raczej nie jest problemem.
Trzeba by było tylko zmienić kilka dialogów ponieważ niektóre zawierają w sobie informacje o terenie obecnej mapy do misji 3 a są sprzeczny z Altarową mapą.
Kilka zmian w środowisku na mapie Altaru też by nie zaszkodziło.
- Serpent: większość planu poniżej.
- AdDur: można dodać alternatywny trigger ataku w postaci małego konwoju przyjeżdżającego zatankować.
Jakie ma znaczenie dla całej kampanii:
Pierwsze oswajanie małp
Pierwsza budowa pojazdu
Surowce i małpy przeniesione do następnej misji.
Kowalski pojawia się po raz pierwszy.
Nowy plan:
Kto jest za:
Kto jest przeciw:
Propozycja mapy:

- 0dd1: w innym obrazku jest zaznaczone miejsce na bazę arabów. Może miało być tak, że surowce miały być przenoszone do innej bazy zamiast poza mapę?
Spoiler:

Trzeba by było tylko zmienić kilka dialogów ponieważ niektóre zawierają w sobie informacje o terenie obecnej mapy do misji 3 a są sprzeczny z Altarową mapą.
Kilka zmian w środowisku na mapie Altaru też by nie zaszkodziło.
- Serpent: większość planu poniżej.
- AdDur: można dodać alternatywny trigger ataku w postaci małego konwoju przyjeżdżającego zatankować.
Jakie ma znaczenie dla całej kampanii:
Pierwsze oswajanie małp
Pierwsza budowa pojazdu
Surowce i małpy przeniesione do następnej misji.
Kowalski pojawia się po raz pierwszy.
Nowy plan:
- Przebieg misji
- 1. Intro: Spotkanie zwiadowcy poza bazą albo w bazie
- 2. Przejęcie bazy Amerykanów. Do tego czasu gracz nie może nic budować.
- a) Gracz może poczekać aż Amerykanie trochę się rozbudują. Wtedy podstawowy czas do ataku zostanie zmniejszony.
- b) Jeśli nikt z bazy nie ucieknie, gracz dostaje dodatkowy czas który kończy się z przyjazdem małego konwoju.
- c) Jeśli któryś z wrogów ucieknie to część konwoju wspomoże jeden z ataków.
- 3. Nowy cel: zgromadzenie X surowców (skrzynie i ropa), Y jako drugorzędny
- 4. Cele drugorzędne: oswajanie małp (uproszczone) i budowa pojazdu
- 5. 2 Ataki Amerykanów z lewego dolnego rogu
- 6. Rozkaz wycofania przed 3 atakiem
- Warunki przegranej:
- Heike zginie.
- Baza na południu zostanie zniszczona (tj. zginie inżynier lub oba bunkry padną).
- Zignorowanie rozkazu o wycofaniu.
- Zgromadzenie zbyt małej liczby surowców, lub mniej niż 4 ludzi gracza przeżyło do wycofania.
- Zaatakowanie sojusznika.
- Projekt nowej mapy
- Struktura
- Mapa powyżej.
- Jedno złoże ropy znajduje się w zagajniku na północ od amerykańskiego składu (na poziomach trudności: łatwy oraz średni stoi tam już wybudowany szyb naftowy, na trudnym gracz sam musi znaleźć złoże i zbudować szyb)
- Na mapie następują częste zrzuty skrzyń ale do pewnego momentu. Po tym czasie zrzuty stają się bardzo rzadkie.
- Na mapie istnieje drugie złoże ropy ale jest ono ukryte nieco na północ od góry znajdującej się na środku mapy.
- Jednostki
- Sojusznicza baza Arabska w prawym dolnym rogu jest pod kontrolą komputera. Buduje 2 bunkry i może wysyłać patrole. Bazą dowodzi szejk.
- Amerykanie mogą (ale nie muszą) wysyłać lekkie ataki (3 żołnierzy) na bazę sojusznika na południu.
- Podczas ataku na amerykańską bazę ktoś próbuje z niej uciec - gdy uciekinier dotrze w lewy dolny róg mapy wówczas odpalamy licznik do ataku amerykanów.
- Czas pojawienia się ataków zależy od tego czy uciekinier zdołał uciec, jednak ataki tak czy siak będą następować.
- Konwój (3 pojazdy w tym komora) pojawi się gdy nikt nie ucieknie. W przeciwnym razie konwój bez komory wesprze jeden z ataków.
- Małpy znajdują się w zagajniku na południowym zachodzie oraz na północy mapy
- Ataki:
- Żołnierze (poziom zależy od poziomu trudności ale max 5 lvl walki).
- 2 medyków do leczenia
- Czołgi lekkie oraz średnie uzbrojone w karabiny maszynowe, karabiny gatlinga i lekkie działa.
- Czołgami sterują mechanicy którzy starają się wycofywać uszkodzone pojazdy i je naprawiać. Po uszkodzeniu pojazdu do stanu < 250 HP powoduje ucieczkę mechanika poza mapę.
- Po utracie wszystkich żołnierzy oraz większości czołgów pozostałe jednostki wycofują się za mapę.
- Na wyższych poziomach trudności ataki powinny mieć więcej elementów taktyki (np. niespodziewany atak z flanki).
- Struktura
- Technologie
- Silnik i energia słoneczna.
- Energia na ropę (bez silnika!).
- Oswajanie małp oraz agresja małpoludów.
- 1 roz. podstawowe.
- Karabin Gatlinga?
- 1 roz. uzbr.?
- Miny czasowe (zbadane od początku)?
- Postacie
- Z poprzedniej misji: Heike, Oswald, Ralph, Sonya, Aviradze
- Z tej: Kowalski
- Dialogi, proponowane vs Altaru(w większości):
- Początek misji: Rozmowa Heike o głównym celu misji. Jest też mowa o brakach surowców po stronie Najemników. - Trzeba by coś dopisać
- Podczas ataku na bazę US: Dialog o uciekinierze.- Trzeba by zmienić co jest
- Po zajęciu bazy: Dialog w stylu "Fajna baza, mają nawet solary". Następuje wątek budowy własnej elektrowni słonecznej oraz silnika.- Trzeba by zmienić
- Dialog o małpach.- Można uprościć
- Dialog o zrzutach skrzyń.- Jest
- Dialog o złożu ropy.- Do napisania
- Dialog o warsztacie arabskim.- Jest
- Dialog o wybudowanym trójkołowcu (humorystycznie)- Do napisania
- Dialog o wycofaniu.- Do napisania
- Dialog o pomocy dla sojusznika na południu (gdy Amerykanie jakimś cudem zniszczą jeden z bunkrów).- Do napisania
- Medale
- Za przeniesienie dużo surowców (200 więcej niż wymagane)
- Za wyszkolenie X małp
- Za pojazd albo trzy.
- Przeniesienie
- Wszystkie postacie.
- Ekstra surowce i małpy do następnej misji.
Kto jest za:
Kto jest przeciw:
Spoiler:
Things of note:
Map proposition (Altar's original):

- 0dd1: In another picture there is a place marked for a base. Should the resources be gathered there?
- Nefarem: Moving mission 03 to another map will not be a big problem. It will only take some changes in dialogues and environment.
- Serpent: made most of the plan below.
- AdDur: add an alternative trigger for the American attack - a convoy comnig to the captured base to refuel.
How it links to the rest of campaign:
First ape taming.
First vehicle built.
Resources and apes transfered to the next mission.
Kowalski appears first time.
New plan:
People for:
People Against:
Map proposition (Altar's original):

- 0dd1: In another picture there is a place marked for a base. Should the resources be gathered there?
Spoiler:

- Serpent: made most of the plan below.
- AdDur: add an alternative trigger for the American attack - a convoy comnig to the captured base to refuel.
How it links to the rest of campaign:
First ape taming.
First vehicle built.
Resources and apes transfered to the next mission.
Kowalski appears first time.
New plan:
- Mission events
- 1. Intro: meeting the scout in base or on the road.
- 2. Taking over the American base. Building anything is disabled until then.
- a) The player can wait for the Americans to upgrade their base, before taking it. In that case the basic time to the next attack will be shorter.
- b) If no one escapes, there is a bonus time ending in arrival of the convoy.
- c) If someone does escape, part of the convoy will add to one of the attacks.
- 3. New objective: gather X crates and oil, Y more as a secondary objective.
- 4. Secondary objectives: ape taming (simplified) and building a vehicle.
- 5. 2 American attacks from the bottom left corner.
- 6. The player is ordered to withdraw before the third attack.
- Losing conditions:
- Heike dies.
- Ally base is destroyed.
- Ignoring the order to withdraw.
- Not enough resources gathered or fewer that 4 player's people survived
- Friendly fire.
- New map
- Structure
- The map above.
- One oil deposit placed north of the American base (on easy and medium the mine is already built).
- Frequent crate spawn up to some point. After that very little.
- Second deposit hidden in the top centre part of the map.
- Units
- Allied base controled by AI. Builds 2 breastworks and can send some patrols. Base is commanded by a sheikh.
- The Americans can send some light attacks on the allied base (3 soldiers).
- During the initial attack some enemies will try to escape.
- Time to American attacks depends if someone escaped.
- A convoy (a cargo and 2 other vehicles) will appear if no one escapes. Otherwise the convoy will join one of the attacks.
- Apes will be in bottom left corner and top parts of the map.
- Attacks:
- Soldiers (up to lvl 5, depending on difficulty).
- 2 medics
- Light and medium vehicles, with machine guns, gatlings and light guns.
- AI should retreat wounded units and heal/repair them. Once a vehicle starts to burn it's mechanic retreats.
- Once all the soldiers are gone and most vehicles damaged, the rest of the attacking units retreat
- More creative attacks on higher difficulties.
- Structure
- Technologies
- Solar power and engine.
- Oil power (no engine).
- Ape taming and aggression.
- 1 basic upgrade.
- Gatling gun
- 1 weapon upgrade
- Timed explosives?
- Characters
- From previous mission: Heike, Oswald, Ralph, Sonya, Aviradze
- From this one: Kowalski
- Dialogues, new vs what is (mostly Altars):
- Intro: briefing on mission objectives. Mention lack of resources on the mercenaries part. -Need to add that last bit
- During the attack: dialogue about escapee.- Need to change current
- After taking the base. Noting the American power plants and talk about building some of their own.- Need to change current
- About apes.- Simplify current
- About crate spawn.- Done
- About oil deposit.- Need to write this
- About building Arabian workshop.- Done
- About first vehicle made- Need to write this
- About retreating.- Need to write this
- About helping the Ally (if somehow one of the brestworks goes down).- Need to write this
- Medals
- For gathering resources (200 more than basic)
- For X apes trained
- For X vehicles made
- Transfer
- All characters.
- Extra resources and apes to the next mission.
People for:
People Against: